17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

«Взаємодія практичного психолога та асистента вчителя в інклюзивному навчанні»

Про матеріал

Матеріал для практичних психологів та асистентів вчителів ЗОШ та ДНЗ. За останні роки у навчальних закладах збільшується кількість дітей, які потребують спеціального навчання. Тому й було поставлено завдання шукати нові форми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Досвід багатьох шкіл показав, що ефективною формою навчання є інклюзивна освіта. Над цим школа працює третій рік. За період, що пройшов після впровадження інклюзивної освіти, опрацьовано багато літератури з даної тематики. Зокрема, найглибше дана проблема досліджується в роботі А.А.Колупаєвої,С.В. Литовченко «Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі». В цій колективній праці подані програми і навчальні плани, теоретичні та навчально-методичні матеріали. Багато цікавого матеріалу підібрано в комплекті методичних посібників серії «Інклюзивна освіта», в якому надаються поради не лише вчителям, а й батькам. У «Путівнику для педагогів» А.Колупаєвої та О.Таранченко висвітлено особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку та подано методичні рекомендації , прийоми, поради.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Взаємодія практичного психолога та асистента вчителя в інклюзивному навчанні»

Номер слайду 2

1. Практичний психолог в інклюзивній освіті Формує психологічну готовність учасників навчально-виховного процесу (учнів, батьків, вчителів, представників адміністрації) до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.

Номер слайду 3

Корекційно-розвиткова робота комплекс заходів що спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

2. Особливості асистента вчителя в початковій освіті Допомагати окремим учням у виконанні навчальних завдань, розроблених вчителем;  Надавати допомогу у підготовці навчальних матеріалів;  Допомагати вчителю у вирішенні проблемних ситуацій та управлінні поведінко учнів у класі;  Допомогати учням у виконанні навчальних завдань, розроблених вчителем; 

Номер слайду 10

Спостереження за поведінкою учня та надання інформації вчителю; Контроль виконання завдань на закріплення навчального матеріалу; Інформування вчителя про сильні сторони, досягнення та потреби учнів; Інформування вчителя про поведінку та успішність учнів; Участь у зустрічах з батьками, коли це відповідає ситуації; Робота з малими групами дітей або індивідуально з окремими дітьми, розвиваючи навички та вміння дітей;

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Зразки документів Програми корекційно-розвиткової роботи; Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять; Розклад корекційно-розвиткових занять; Журнал проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи;

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Література

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Рекомендації щодо проведення корекційно-розвиткових занять Проведення на початку заняття психологічного налаштування (знизити емоційне збудження, змінити поганий настрій, заспокоїти, переключити увагу, стимулювати пам’ять, мислення до сприйняття матеріалу на занятті); Чітке і зрозуміле формулювання завдань; Багаторазове повторення;

Номер слайду 20

Предметно-наочний та практичний характер навчання (маніпуляції з предметами, використання карток, малюнків); Доповнювати новий матеріал конкретними завданнями, вправами; Пропонувати пробні (підвідні) вправи; При потребі зменшувати складність вправ, завдань; Ставити уточнюючі, допоміжні запитання;

Номер слайду 21

Розвивати пізнавальну сферу (використовувати вправи на розвиток сприймання, уваги, пам’яті, мислення); Робити узагальнення кожного етапу заняття («Отже, тільки що ми вивчили (навчилися)»); Проводити (не менше двох) фізкультхвилинки; Спонукати до дії – «давай спробуємо», «починай», «спробуй»; Висловлювати схвалення, щоб вселяти віру дитини в свої сили, заохочувати до навчання.

Номер слайду 22

Дякую за увагу!

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
17 січня 2018
Переглядів
2564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку