Взаємодія з родинами вихованців щодо формування у дошкільнят толерантності та пріоритетності загальнолюдських цінностей

Про матеріал
Виховання толерантності дошкільників у родині передбачає формування особистості дошкільника, здатної до безкорисної турботи та чуйності, доброзичливих емоційних проявів та емпатії, рівноправного та поступливого ставлення до оточуючих, позитивного прийняття себе та стриманого відстоювання своїх позицій, які виявляються в спілкуванні, вчинках та спільній діяльності.
Перегляд файлу

Взаємодія з родинами вихованців щодо формування у дошкільнят толерантності та пріоритетності загальнолюдських цінностей

 

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=451266554ae1eb8a7e30bf8b28462631-69-144&n=21

 

Вправа «Привітання»

Психолог пропонує присутнім познайомитися таким чином: «Назвіть своє ім’я так, як би ви хотіли, щоб вас називала людина, яку ви любите, і яка любить вас».

Обговорення:

- Які відчуття сповнювали вас, коли ви називали своє ім’я?

Висновок: Можна відчути, як багато значить для людини ніжне, лагідне звернення до неї, у якому є любов і турбота.

 

Інформаційне повідомлення

В основу взаємодії сучасного дошкільного закладу і сім’ї покладається співробітництво. Ініціаторами його встановлення має виступати дошкільний навчальний заклад, оскільки педагоги професійно підготовлені до освітньої роботи. Педагог усвідомлює, що співробітництво потрібне в інтересах дитини.

Щоб найкраще, найвідповідальніше підійти до виховання дитини, батьки разом з вихователями повинні збудувати свої стосунки на принципах взаємної поваги, розуміння важливості один одного і усвідомлення того, що таке партнерство матиме довготривалий вплив, на користь усіх.

Завдяки тісному співробітництву дошкільного навчального закладу з батьками та іншими старшими членами родини навколо дітей створюється атмосфера довіри, підтримки, взаєморозуміння, єдиних вимог. Це означає, що батьки та інші члени родини мають перестати бути пасивними, виступати в ролі експертів чи спостерігачів, і почати діяти з вихователями і дітьми на засадах партнерства з правом ініціативи, активної дії, самоконтролю.

Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування, свобода думки, совісті й переконань. Толерантність не притаманна людині від народження, і може ніколи й не з’явитися, якщо не буде спеціально вихована, сформована. Шлях до толерантності – це емоційна, інтелектуальна праця, оскільки її досягнення можливе лише на основі зміни самого себе, власних стереотипів та свідомості. Толерантність як цінність людства пов’язана з суттєвими характеристиками людського буття. Вона є запорукою того, що життя людства продовжиться, а цілісність і розвиток особистості – можливі. Толерантність у ціннісному контексті припускає готовність сприйняття інших такими, якими вони є, і взаємодію з ними на основі згоди.

Значення сім’ї у формуванні толерантності дитини, становленні ціннісних орієнтацій величезне. У родині, по-перше, об’єднанні люди різного віку, статі, роду занять; по-друге, дорослі члени родини можуть впливати на дитину в різних життєвих ситуаціях. Звичайно, лише структура сім’ї, кількісний склад не визначають її виховних впливів, оскільки провідним чинником тут є якісні характеристики – гармонійність взаємин між членами родини, позитивний психологічний клімат, пріоритет духовних цінностей, високий рівень культури. Від народження у своєму характері, поведінці кожен індивід має добрі і погані спадкові риси: альтруїзм та егоїзм, милосердя і жорстокість, схильність до агресії, насильства чи здатність прощати, створювати дружню атмосферу. Жодну із цих спадкових рис неможливо викорінити. Але кожну можна, більшою чи меншою мірою, розвинути, сформувати чи, навпаки, призупинити її подальший розвиток. Для цього родина має будувати свої відносини за допомогою педагогіки толерантності, головним завданням якої є розвиток здатності до терпіння, витримки, самоконтролю та вміння вирішувати проблемні ситуації без агресії.

Виховання толерантності дошкільників у родині передбачає формування особистості дошкільника, здатної до безкорисної турботи та чуйності, доброзичливих емоційних проявів та емпатії, рівноправного та поступливого ставлення до оточуючих, позитивного прийняття себе та стриманого відстоювання своїх позицій, які виявляються в спілкуванні, вчинках та спільній діяльності.

 

 

 

 

Вправа «Асоціативний ряд» (мозковий штурм)

 Напроти кожної букви слова «Толерантність» потрібно написати ваші асоціації , які пов'язані з цим поняттям, й починаються з букви вертикального рядка

Т - … О - … Л - … Е - … Р - … А - … Н - … Т - … Н - … І - … С - … Т - … Ь

 

 

Вправа «Асоціативний ряд» (мозковий штурм) Напроти кожної букви слова «Толерантність» потрібно написати ваші асоціації , які пов'язані з цим понятт...

 

 

Гра для дітей, але спочатку можна провести з вихователями для входження в роль

Розминка. Гра «Добрий, уважний хазяїн».

Мета:  формувати навичках володіння собою ( я - не моя злість, роздратування тощо), навчати дітей бачити негативні прояви збоку,  зважати на стан інших навіть тоді, коли ти роздратований, формувати емпатію.

Хід гри: Діти стоять півколом. Дорослий : «Коли ви збуджені (злі, роздратовані тощо) вам важко  взяти себе в руки. В такому стані ви можете накоїти лиха. Давайте домовимось, що ви - це не ваша злість, лють, образа, сором. Ви – це Аня, Петя, Коля. Не треба перетворюватися в Злюку або Образку. Зробимо так: як тільки ви відчуваєте, що можете з Васі перетворитися в Гнівусика, ви стаєте на одну ногу, а другу підіймете над підлогою. Руками щільно обійміть себе. Стійте як господарі свого тіла. Бережіть себе та інших від поганих слів та вчинків. Спостерігайте, як тупає ногами  злість, як вередує лють, як розмахує кулаками образа, як ніяковіє сором’язливість. Ви спостерігаєте за ними  збоку. Ви – це не ваші емоції. Подивіться навкруги: яка чудова природа, як затишно в кімнаті, які приємні обличчя ваших друзів. Стоїте на одній ніжці - вправляєтесь в керуванні собою. Ось уже і злість стомилася і злючка притихла і сором заспокоївся. Опускаєте ніжку на підлогу. Ви переможці – ви втримали «себе в руках».

 

Заключна частина

Гра «Я бажаю собі і всім вам…»

Наш семінар добігає кінця, я пропоную вам виконати вправу «Побажай добра собі і всім»

Запам’ятайте такі слова:”Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті у кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим» Отже напишіть на сердечках одним словом, що ви бажаєте собі і всім оточуючим, і по черзі побожайте вслух, починаючи словами: « Я бажаю собі і всім вам…..» , сердечка, прикріпіть до дерева ваших сподівань, і нехай воно зігріє вас своїм теплом.

Отже «Я бажаю собі і вам добра».

 

 Вправа – релаксація «Тихе озеро»

Психолог дає інструкцію: «Закрийте очі. Ви біля тихого, чудового озера. Чутно лише ваше дихання та плескіт води. Сонце яскраво світить, і це змушує почуватися краще і краще. Ви відчуваєте, як сонячні промені зігрівають вас. Ви чуєте спів пташок та цвірінькання коників. Ви спокійні. Сонце лагідно вас пестить, повітря чисте та прозоре. Ви спокійні та нерухомі. Ви почуваєтеся щасливими, вам не хочеться рухатися. Кожна клітинка вашого тіла насолоджується спокоєм та сонячним теплом. Ви вільні від злості, образ, незадоволення. Ви відпочиваєте…»

 

      Зворотній зв’язок

Напишіть, будь-ласка, свої враження від семінару.

-         Що найбільше сподобалося?

-         Що не сподобалося, із чим ви не згодні?

-         Що хотіли б побажати психологу?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку