Односкладне речення. Контрольна робота.

Про матеріал
Мета: перевірити засвоєння учнями знань про односкладне речення, його види, форми вираження головною члена в них, синтаксичну роль виділених слів;розвивати творчу рефлексію учнів; навички роботи з тестовими завданнями, формувати вміння мовленнєво-мислительної діяльності (умінь порівнювати і зіставляти, узагальнювати, виділяти головне, підтверджувати висунуті гіпотези);виховувати любов до слова. Тип уроку: урок контролю і корекції знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

 

 

Урок №4.  Контрольна робота з теми «Односкладні речення»

Мета: 

навчальна:  перевірити засвоєння учнями знань про односкладне речення, його види, форми вираження головною члена в них,  синтаксичну роль виділених слів;

розвивати творчу рефлексію учнів;

розвиваюча: розвивати навички роботи з тестовими завданнями, формувати вміння мовленнєво-мислительної діяльності (умінь порівнювати і зіставляти, узагальнювати, виділяти головне, підтверджувати висунуті гіпотези);

виховна: виховувати любов до слова.

Тип уроку:  урок контролю і корекції знань, умінь і навичок.

Обладнання: роздатковий матеріал із завданнями. 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Визначення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Учні отримують роздатковий матеріал.

1.У якому з правил щодо визначення виду односкладного речення допущена помилка?

Означено-особове речення – це просте речення, у якому присудок – дієслово

а) може виступати у формах 1 чи 2 особи однини минулого, теперішнього та майбутнього  часу

б)  може виступати у формі множини минулого часу

в)  може виступати у формі 1 чи 2 особи. множини наказового способу

г) може виступати у формах 1 чи 2 особи умовного способу

2. Знайдіть зайве речення (не односкладне)

а) Вітерцем дихнула із долини.

б) Надворі мряка.

в) Твою красу літа не зітруть.

г) Від добра  добра  не шукають.

д) Зорі листопада. Тиша навкруги.

3. Визначте види односкладних особових речень і форми вираження головного члена в них.

І. 1. означено-особове 2. неозначено-особове  3. узагальнео-особове

ІІ. . Дієслово 1 особи теперішнього часу. 2. Дієслово 2 особи теперішнього часу.  3. Дієслово 3 особи теперішнього часу.  4. Дієслово минулого часу. 5. Дієслово майбутнього часу. 6. Дієслово у наказовому способі.

1 варіант

2 варіант

1.     Чесне діло роби сміло

2.     Не чіпайте дівчини

3.     Оголосили перерву

4. Для добрих друзів відчиняю дім

1. Нам подарували книгу.

2. Другом назву тебе по праву.

3. Не вчи орла літати.

4. За мир у всьому світі стоїмо

 

4. З’ясуйте у наведених безособових реченнях способи вираження присудка.

1. Безособове дієслово 2. Особове дієслово в безособовому значенні 3. Дієслівна форма -но-, -то. 4. Інфінітив. 5. Прислівник  6.Складена форма присудка.

1 варіант

2 варіант

1. Синім холодом од трав віє

2. На синіх луках скошено траву

3. Не чути ніякого голосу

4. Осяяти землю безщасну треба

5. Поряд сяйнуло знов

1. Повіяло знов холодом

2. Останні слова сказано виразно

3. Нам треба голосу Тараса

4. Заснути вже не вдасться

5. До ніг його прив’язано важкого якоря

                

5.  Визначте види односкладних речень і форми виражене головною члена в них.

I. 1. Означено-особове 2. Неозначено-особове  3. Узагальнено-особове                    4. Безособове 5. Називне.

II. 1. Особове дієслова 2. Безособове дієслово 3. Іменник 4. Прислівник

5. Присудкове слово  6. Дієслово і прислівник 7. Дієслово і присудкове слово        8. Два дієслова. 

 

1 варіант

 

2 варіант

 

1. Мужай, прекрасна наша мово.

2. Ось промінь останній.

3. Не стало видно ні неба, ні землі.

4. Письменників називають інженерами людських душ.

 

1. Ой весна, як кругом чудесно.

2. Ой не шуми, луже, зелений байраче.

3. Не бійтесь заглядати у словник.

4. Безлюдний, похмурий край.

 

 

6.За виділеними частинами з’ясуйте види наведених  речень,  синтаксичну будову цих частин.

I.  1. Односкладне особове речення. 2. Безособове речення. 3. Двоскладне речення.

II.  1. Головний член односкладного речення  2 .Підмет і присудок. 3 . Присудок і додаток.  4. Присудок і обставина.  5. Присудок і звертання.  6.Присудок,  додаток і обставина, 7. Присудок і 2 обставини. 8. Присудок, додаток, означення.                9. Підмет, присудок, додаток.

1 варіант

2 варіант

1. Пролетіли роки у піснях і щасті.

2. Не співай мені про печаль пісні.

3. Довіку тут базі військовій не бути.

1.Не забувай про отчий свій поріг.

2.Тече вода з під двора.

3. Іду повільно до села долиною просторою.

 

7. З’ясуйте  синтаксичну роль виділених іменників.

1. Головний член називного речення. 2. Підмет двоскладного речення 3. Присудок двоскладного речення. 4. Додаток односкладного речення 5. Додаток двоскладного речення .

1 варіант

 

  2 варіант

 

1. Ось теплий вітер.

 2.Ми мостимо дороги для майбутніх поколінь.

   3Праця- щастя.                                        

   4. Труд людину годує.

  1. Ми – світу молодість.

  2.  Широкий світ.

  3.  Я привіт посилаю друзям.

  4. Без діла діла псується сила.

 

 

       8. Написати твір-мініатюру про маму з різними видами односкладних речень, позначивши  їх вид. (4 бали).

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Глазова О.П.. Українська  мова: Підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. — Харків: ТОВ «Фоліо», 2016. — 288 с.
  2. Конституція України
  3. Шевченко Є.Ф. Граматичні казки на уроках рідної мови. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009.- 32с.

4. Горяний В.Д. Синтаксис односкладних речень. - К.: Рад. школа, 1984.

5. Дорошенко О. Використання моделі навчальної теми на уроках української мови в 5-9 класах середньої школи  «Українська мова та література в школі». - 1990.- № 6.

6.Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови.-  К.: Рад. школа, 1971.

7. Пентилюк М.І. Особливості технологій урок. « Дивослово.»- 1998.- № 4.                8.  8.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник. - К.: Видавництво А.С.К., 2004. 

 

 

docx
Додано
25 серпня 2019
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку