Тема: Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Охорона водойм від забруднення. Очищення води.
Клас: 7
Тип квесту: пошуковий веб-квест
Платформа квесту: google-сервіси
Цілі:
узагальнити і закріпити знання учнів про склад, властивості, застосування, значення води; виховувати в учнів наукові погляди на розвиток природи, на збереження ресурсів, почуття любові до природи, почуття причетності до охорони навколишнього середовища, зокрема – води; формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентність.
Організаційні моменти:
1.Терміни проведення: 45 хв
2. Необхідне обладнання: смартфон або планшет, вода забруднена піском, хімічний стакан, фільтрувальний папір, скляна паличка.
3. Як надавати відповіді: надіслати короткі відео та фото у групу (viber)
Сюжет: Вночі на околиці нашого містечка впав інопланетний корабель. Його екіпаж досліджував космос і саме повертався на свою планету, але був змушений приземлитись, бо закінчилось пальне. Цієї речовини на нашій планеті достатньо і ми можемо допомогти інопланетянам. Наше завдання вгадати, яке пальне потрібне для корабля і допомогти роздобути його в чистому вигляді, щоб екіпаж успішно повернувся додому.
Завдання:
Завдання 1. Розшифруйте ребуси і відгадайте, яка речовина використовується як пальне.
(море)
(річка)
(океан)
(джерело)
Завдання 2. Перейдіть за покликанням Вода у природі і ознайомтеся, де міститься вода на нашій планеті і яка її роль. Знайдіть в інтернеті фото води в різних станах і скопіюйте в групу (viber).
Завдання 3. Опрацюйте матеріал вікіпедії за покликанням і ознайомтеся із способами очищення води, результати оформіть у вигляді схеми або таблиці.
https://uk.wikipedia.org/wiki/Очищення_стічних_вод
https://uk.wikipedia.org/wiki/Очищення_природної_води
https://uk.wikipedia.org/wiki/Біологічне_очищення_води
Завдання 4. У вас на парті є забруднена піском вода. Допоможіть інопланетянам очистити її. Зніміть коротке відео як ви це робите і завантажте у групу.
Список джерел:
Документи формуючого оцінювання:
|
5 балів |
4 бали |
3 бали |
Розуміння завдання
|
Точне розуміння завдання
|
Розміщені матеріали, які мають безпосереднє відношення до теми, так і зайві
|
Розміщені матеріали, які не мають безпосереднього відношення до теми, зібрана інформація не аналізується
|
Виконання завдання
|
Висновки аргументовані, мають безпосереднє відношення до теми, використовую вико сучасні засоби візуалізації інформації
|
Частина інформації несистематизована, поверхова, не має відношення до теми
|
Випадковий набір інформації, неповні відповіді, відсутність аналізу інформації
|
Результат роботи
|
Чіткий і логічний виклад інформації, структурованість, відредагованість, критичність аналізу, привабливий вигляд.
|
Точність, структурованість, недостатньо виявлена власна оцінка інформації
|
Матеріал логічно не вибудуваний, непривабливо оформлений, суть питання розкрита неповністю, проблемні питання залишились поза увагою
|
Творчий підхід
|
Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і висловлює точку зору групи.
|
Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки.
|
Учень просто копіює інформацію з запропонованих джерел, нема критичного погляду на проблему |
Висновок:
Ми повинні пам’ятати, що природні запаси води обмежені. Якщо ми будемо контролювати забруднення фабриками і заводами, повсюдно використовувати очисні споруди, не допускати попадання відходів з тваринницьких ферм у водойми, а також економно витрачати воду в побуті. І тоді ще багато століть на нашій планеті буде розвиватися життя, люди будуть подорожувати по морях і океанах, радіти квітучим садам і різноманіттю тварин і птахів.