Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ "ВЛАСТИВОСТІ ПОВІТРЯ" УРОК – ДОСЛІД УРОК— ВІДКРИТТЯ

Про матеріал
МЕТА Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із властивостями повітря; розвивати пізнавальну активність,дослідницькі вміння,спостережливість,уміння аналізувати і робити висновки,прищеплювати бажання пізнавати навколишній світ. Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою в процесі спільної роботи; вдосконавлювати вміння самореалізуватися під час дослідницької діяльності в групі; вчитися впродовж життя шляхом спостережень; формувати практичні навички дослідження.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ З  ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ГІМНАЗІЯ №17»

КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

Я   ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

 

 

ВЛАСТИВОСТІ  ПОВІТРЯ

 

УРОК – ДОСЛІД

УРОК— ВІДКРИТТЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грицай   Світлана     Анатоліївна,

спеціаліст вищої категорії

 

 

ТЕМА                 Властивості повітря.

МЕТА              Формування предметних компетентностей:

ознайомити учнів із властивостями повітря;

розвивати пізнавальну активність,дослідницькі вміння,спостережливість,уміння аналізувати і робити висновки,прищеплювати бажання пізнавати навколишній світ.

Формування ключових компетентностей:

спілкування державною мовою в процесі спільної роботи;

вдосконавлювати вміння самореалізуватися під час дослідницької діяльності в групі;

вчитися впродовж життя шляхом спостережень;

формувати практичні навички дослідження.

ОБЛАДНАННЯ       Відеопрезентація «Властивості повітря»,плакати,ілюстрації,

надувні повітряні кульки,склянки з водою,тенісні м’ячики,віяло, надувний круг,м’ячі,дитячііграшки,поліетиленовий пакет , мандарини,медичний шприц

без голки,мультимедійний проектор.

ФОРМА  ОРГАНІЗАЦІЇ  УРОКУ       Урок-дослід.Урок-відкриття.

ТИП УРОКУ         Урок засвоєння нових знань

 

ХІД   УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель   Любі дітки,

Посміхніться всі гарненько.

Настрій на урок взяли?

Працювати почали.

Цікаві дії на уроці

Пропоную я для вас.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Фенологічні спостереження

-Яка пора року на календарі?

- Який триває місяць?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

- Чи є вітер?

- Чи були опади?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Учитель  - Дізнатися,про що йтиметься на нашому уроці ,ми зможемо,

розшифрувавши слово.

Я  Т  О  Р  І  В  П          (ПОВІТРЯ)

 

 

ЗАГАДКА  Куди ступиш-всюди маєш.

                   Хоч не бачиш,а вживаєш.

Учитель - Саме про повітря та його властивостісьогодні будем говорити

на уроці.

 

ІV. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Довідкове бюро .Словникова робота.

ПОВІТРЯ  - природна суміш газів,з яких складається атмосфера Землі.

Атмосфера – це газова оболонка Землі.

  1. Практична робота з елементами дослідницької діяльності.

Учитель         -Як дізнатися,що навколо нас є  повітря?

ДОСЛІД  1

- Візьміть до рук зошит або віяло і помахайте ним перед обличчям.

- Що ви відчули?

- Прохолоду,рух повітря.

 

ВИСНОВОК :      ВІТЕР – ЦЕ РУХ ПОВІТРЯ

Повітря рухається навіть тоді,коли ми його не помічаємо.

ВИСНОВОК :      ПОВІТРЯ ПРОЗОРЕ,БЕЗБАРВНЕ,РУХАЄТЬСЯ,НЕ МАЄ ЗАПАХУ.

ПОВІТРЯ НЕ МОЖНА ПОБАЧИТИ,АЛЕ МОЖНА ВІДЧУТИ.

ДОСЛІД  2

Учитель   - Якщо ми візьмемо медичний шприц без голки,закриємо отвір рукою і

спробуємо натиснути на поршень.Він не зможе рухатися,йому

заважатиме повітря,що є у ньому.

ДОСЛІД  3

Учитель   - Повітря може займати місце,його можна стиснути.

Надуємо повітряні кульки і заповнимо поліетиленові пакети повітрям.

  • Натисніть на кульку і пакет.

ВИСНОВОК:   ПОВІТРЯ СТИСКАЄТЬСЯ І ЗАПОВНЮЄ ВСІ ПОРОЖНИНИ.

 

ДОСЛІД 4                   ГРУПОВА РОБОТА

Учитель    -  Покладіть дитячі іграшки і тенісні м’ячики у склянку з водою.

  • Вони плавають на поверхні води і не опускаються на дно склянки.
  • Чому?

ВИСНОВОК:    РЕЧІ,НАПОВНЕНІ ПОВІТРЯМ,НЕ ТОНУТЬ.

ХВИЛИНКА ЕРУДИТА

Учитель       -  Чи багато важить повітря?

- Зважте спочатку 2 порожні  кульки.Їх маса однакова.

- Якщо одну з них надути,то вона враз переважить іншу.-

порожню кульку.

-  ВОНА ВАЖЧА!

3. ДИНАМІЧНА ПАУЗА

4. Продовження практичної роботи

ДОСЛІД 5

Учитель       -Чи потоне мандарина у склянці з водою?

  • -  Ні!
  • Чому?
  • Він має «Рятувальний жилет»
  • -  А якщо її почистити?
  • -  Мандарина потоне.

ОТЖЕ,У КОЖУРІ МАНДАРИНИ БАГАТО ПУХИРЦІВ ПОВІТРЯ,ЯКІ

ВИШТОВХУЮТЬ  ЙОГО НА ПОВЕРХНЮ ВОДИ.ТОМУ З КОЖУРОЮ

МАНДАРИН НЕ ТОНЕ,А БЕЗ НЕЇ – ТОНЕ.

 

ВИСНОВОК:    ПОВІТРЯ ЛЕГШЕ ЗА ВОДУ.

  1. СКЛАДАННЯ АСОЦІАТИВНОГО КУЩА

                                                   БЕЗ ЗАПАХУ

ПРОЗОРЕ                                                                       БЕЗБАРВНЕ

                              ВЛАСТИВОСТІ  ПОВІТРЯ

 

НЕ МАЄ ФОРМИ               ПРУЖНЕ              ЛЕГШЕ ЗА ВОДУ

 

5.Робота з підручником.  Бесіда за малюнками.

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА        Система позначок «Поміч»

Опрацювання статті підручника «Повітря навколо нас»:

Я це знаю – «V»

Я не знаю цього – «  -  »

Міркування.

 

VІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Вправа «Математична загадка»

                                       ПОРА – РА + ВІТЕР – ЕР + РЯ = ПОВІТРЯ

2.Робота у зошиті.

3.Дидактична га «ТАК ЧИ НІ»

* Рослини можуть жити без повітря?

* Повітря є всюди?

* Повітря є тільки на вулиці?

* Повітря має смак?

*Повітря рухається?

*Повітря легше за воду?

 

 

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ.  –Що нового ви дізналися на уроці?

Що вас вразило?

Гра «Незакінчене речення» -- Повітря є….

  • -  Без повітря не можуть жити…
  • -  Вітер – це рух…

 

Формувальне оцінювання.

Самооцінювання.  Анкета самоаналізу

На уроці я працював…               активно/пасивно

Своєю роботою на уроці я…    задоволений/незадоволений

Урок для мене видався …         коротким/довгим/

працездатним

Мій настрій …                              кращим/гіршим

Матеріал уроку для мене був… корисним/марним

цікавим/нудним

легким/складним

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

  1. Державний стандарт початкової освіти.

2. Типова освітня програма початкової освіти(НУШ 2).

3 .Л.П.Павленко     Властивості повітря.

4. О.М.Колпакова Повітря.   Властивості повітря.

5 .О.В.Арабаджі  Які властивості має повітря.

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку