Як моє життя пов’язане з природою?
Тема: Як моє життя пов’язане з природою?
Мета: навчити: розрізняти об’єкти живої та неживої природи; розрізняти природні об’єкти та предмети, зроблені руками людини, бачити зв’язки у природі.
виховувати:розуміння цінності природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану довкілля; повагу один до одного і до вчителя.
розвивати: пам’ять, увагу, критичне мислення, вміння слухати один одного, спостережливість.
Обладнання: підручник, відеоматеріали та аудіо матеріали, наочність, картки, природній матеріал.
Хід уроку
-
Організаційний момент. Мотивація учнів.
Встаньте, діти, усміхніться
І до сонця потягніться,
До сусіда поверніться,
Один одному всміхніться.
Гостей наших привітаймо
І навчання починаймо.
-
Створення позитивно-сприятливого мікроклімату на уроці.
-
З яким настроєм ви прийшли на урок «Я досліджую світ» ?
-
Діти, мені приємно, що у вас чудовий настрій. З такими учнями ми подолаємо будь-які перешкоди та обов’язково досягнемо УСПІХУ.
- А від кого залежить чи досягнемо ми сьогодні успіху, чи ні? А
що ж для цього потрібно?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Сьогодні до нас на урок завітав гість. А хто це, відгадайте загадку.
Рано-вранці прокидається, встає.
Розсипає скрізь проміннячко своє.
Огляда природоньку, зігріва,
А надвечір спатоньки знов ляга.
(Сонце)
-
Так. Це сонечко. Але погляньте з ним щось не так. А що саме? ( Не вистачає промінців, тому воно зараз сумує. Давайте допоможемо нашому сонечку повернути його промінці. Із кожним виконаним завданням у сонечка з’являтиметься промінчик. Тож вперед.
-
Робота над загадками. ( промінці)
-
Всі мене чекають, а приходжу – ховаються ( Дощ)
-
Червоне коромисло через річку повисло ( Веселка)
-
Мар’янка зелена не сіяна, не саджена, хто до неї оторкнеться, дуже сильно обпечеться ( Кропива)
-
Блиснула, зламалася, десь умить сховалася.
Не впіймати, не догнати, тільки одголос чувати. (Блискавка)
-
На горішок схожий, а на дубочку росте ( Жолудь)
-
Влітку жупани вдягають, взимку їх знімають( Дерева)
-
Як у ялинки голки має, ягідки, гриби шукає ( Їжачок)
-
Як можна назвати одним словом слова – відгадки? Так. Природа.
-
Наше сонечко дуже вдячне вам за допомогу. До нього повернулася його посмішка.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
-
Про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці? Так, дійсно ми говоритимемо про природу та як наше життя з нею пов’язане. Зануримося в її красу і багатство.
Повітря, земля і вода — це Природа.
Природа — це Я. І ти — це Природа.
Пустелі і гори, поля і ліси.
І ми — тільки частка цієї краси.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Побудова асоціативного куща «Природа»
-
Поміркуйте, які слова приходять вам на думку, коли ви чуєте слово «ПРИРОДА».
-
Так, усе, що є навколо нас, ми бачимо, чуємо, відчуваємо – це природа, наш рідний дім. Сонце, небо, вітер, земля, рослини, тварини – все це природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, будівельні матеріали.
-
Робота із підручником с. 44.
-
Давайте прочитаємо: що ж таке природа?
-
Чи відчуваєте ви радість коли буваєте на природі? Чому? Так. Адже природа це не лише джерело усього необхідного людині для життя, а й є джерелом натхнення для письменників, композиторів, художників, які присвятили їй чимало чудових творів. Ось наприклад лише декілька картин природи видатних художників ___________________________________
-
Погляньте на малюнки у підручнику. Що на вашу думку належить до природи? Чому?
-
Чи можемо ми назвати природою тролейбус? (Ні)
- Чому? (Бо це створено руками людини.)
- Отже, все, що зроблено і побудовано руками людини - це рукотворний світ навколо нас.
- А якою буває природа? Отже, природа поділяється на живу і неживу.
-
Чим відрізняється жива природа від неживої? (народжуються, росте, розвивається, дихає, живиться, розмножується, відмирає)
-
Фізкультхвилинка
Щоб далі продовжувати роботу, потрібно трішки відпочити, руханка під музику.
-
Робота над проблемним питанням та підручником с. 44.
-
Чи може жива природа існувати без неживої? Чому?
У природі все пов’язане. Жива природа не може існувати без неживої. Живим істотам необхідні сонячне світло, тепло, повітря, вода. Рослини і тварини також пов’язані між собою. Насінням рослин живляться птахи, рослинами живляться такі тварини, як миші, зайці, бобри, лосі. Є тварини, що полюють на інших тварин. Наприклад, вовки, лисиці.
-
Осмислення учнями знань, умінь і навичок
-
Робота з предметними малюнками.
Подивіться і скажіть.
-
Як пов`язана жива і нежива природа? Створення зв’язків у природі.
2. Розв’язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»
- А зараз в нас таке завдання – назвати що зайве? Чому? Слухайте уважно!
Небо, місяць, вода, карта.
Дуб, камінь, сонце, повітря.
Річка, білка, веселка, дощ.
Вовк, лисиця, чашка, комар.
VI. Узагальнення і систематизація знань.
-
Робота з картками під музику
-
А зараз пропоную закріпити ваші знання. Підніміть , у кого зелений листочок. Ваше завдання намалювати, що відносяться до живої природи. Підніміть, у кого блакитний листочок . Ваше завдання намалювати те, що належать до неживої. Підніміть червоні – ви малюєте предмети, що створені людиною. Діти презентують малюнки на дошці.
-
Підсумок уроку. Рефлексія
1. Вправа «Мікрофон»
- Що належить до живої природи?
- Що належить до неживої природи?
- Чи може людина жити без повітря, води, їжі?
- До якої природи належить людина?
- Як взаємопов’язані жива і нежива природа?
- - Чи справдились ваші очікування? Покажіть, як ви оцінюєте свою роботу? Якщо вам було цікаво на уроці, намалюйте посмішку сонечку. Але, якщо було важко, тоді сонечко засумує.