"Я і природа" Як ми з вами пов'язані з природою

Про матеріал
Урок із предмету "Я досліджую світ" для учнів 1 класу. Урок -вивчення нової теми.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Як моє життя пов’язане з природою?

 

 

 

 

 

природа пори року вкартинках - Школьные Знания.com

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Як моє життя пов’язане з природою?

Мета: навчити: розрізняти об’єкти живої та неживої природи; розрізняти природні об’єкти   та предмети, зроблені руками людини, бачити зв’язки у природі.

виховувати:розуміння цінності природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану довкілля; повагу один до одного і до вчителя.

розвивати: пам’ять, увагу, критичне мислення, вміння слухати один одного, спостережливість.

Обладнання: підручник, відеоматеріали та аудіо матеріали, наочність, картки, природній матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Мотивація учнів.

Встаньте, діти, усміхніться

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Один одному всміхніться.

Гостей наших привітаймо

І навчання починаймо.

  1. Створення позитивно-сприятливого мікроклімату на уроці.
  •          З яким настроєм ви прийшли на урок «Я досліджую світ» ?
  •            Діти, мені приємно, що у вас чудовий настрій. З такими учнями ми подолаємо будь-які перешкоди та обов’язково досягнемо УСПІХУ.

        - А від кого залежить чи досягнемо ми сьогодні успіху, чи ні? А    

          що ж для цього потрібно?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  •          Сьогодні до нас на урок завітав гість. А хто це, відгадайте загадку.

Рано-вранці прокидається, встає.
Розсипає скрізь проміннячко своє.
Огляда природоньку, зігріва,
А надвечір спатоньки знов ляга.
(Сонце)

  •          Так. Це сонечко. Але погляньте з ним щось не так. А що саме? ( Не вистачає промінців, тому воно зараз сумує. Давайте допоможемо нашому сонечку  повернути його промінці. Із кожним виконаним завданням у сонечка з’являтиметься промінчик. Тож вперед.
  1. Робота над загадками. ( промінці)
  •          Відгадайте мої загадки.
  •             Всі  мене чекають, а приходжу – ховаються ( Дощ)
  •         Червоне коромисло через річку повисло ( Веселка)
  •             Мар’янка зелена не сіяна, не саджена, хто до неї  оторкнеться, дуже сильно обпечеться ( Кропива)
  •             Блиснула, зламалася, десь умить сховалася.

Не впіймати, не догнати, тільки одголос чувати. (Блискавка)

  • На горішок схожий, а на дубочку росте ( Жолудь)
  • Влітку жупани вдягають, взимку їх знімають( Дерева)  
  • Як у ялинки голки має, ягідки, гриби шукає  ( Їжачок)
  •          Як можна назвати одним словом слова – відгадки? Так. Природа.
  •          Наше сонечко дуже вдячне вам за допомогу. До нього повернулася його посмішка.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  •          Про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці? Так, дійсно ми говоритимемо про природу та як наше життя з нею пов’язане. Зануримося в її красу і багатство.

Повітря, земля і вода — це Природа.

Природа — це Я. І ти — це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми — тільки частка цієї краси.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Побудова асоціативного куща «Природа»

  •          Поміркуйте, які слова приходять вам на думку, коли ви чуєте слово «ПРИРОДА».

✓Жива і нежива природа

  •          Так, усе, що є навколо нас, ми бачимо, чуємо, відчуваємо – це природа, наш рідний дім. Сонце, небо, вітер, земля, рослини, тварини – все це природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, будівельні матеріали.
  1. Робота із підручником с. 44.
  •          Давайте прочитаємо: що ж таке природа?
  •          Чи відчуваєте ви радість коли буваєте на природі? Чому? Так. Адже природа це не лише джерело усього необхідного людині для життя, а й є джерелом натхнення для письменників, композиторів,  художників,  які присвятили  їй  чимало чудових творів. Ось наприклад лише декілька картин природи видатних художників ___________________________________
  •          Погляньте на малюнки у підручнику. Що на вашу думку належить до природи? Чому?
  •          Чи можемо ми  назвати природою тролейбус? (Ні)

-         Чому? (Бо це створено руками людини.)

-         Отже, все, що зроблено і побудовано руками людини - це рукотворний світ навколо нас.

- А якою буває природа? Отже, природа поділяється на живу і неживу.

  •          Чим відрізняється жива природа від неживої? (народжуються, росте, розвивається, дихає, живиться, розмножується, відмирає)
  1. Фізкультхвилинка  

Щоб далі продовжувати роботу, потрібно трішки відпочити, руханка під музику.

  1. Робота над проблемним питанням та підручником с. 44. 
  •          Чи може жива природа існувати без неживої? Чому?

    У природі  все пов’язане. Жива  природа  не  може  існувати  без  неживої. Живим  істотам  необхідні  сонячне  світло, тепло,  повітря,  вода. Рослини  і  тварини  також  пов’язані  між  собою.  Насінням  рослин  живляться  птахи, рослинами живляться такі тварини, як миші, зайці,  бобри,  лосі.  Є  тварини,  що  полюють на  інших  тварин.  Наприклад,  вовки,  лисиці.

  1.         Осмислення учнями знань, умінь і навичок
  1.          Робота з предметними малюнками.  

Подивіться і скажіть.

  •                      Як пов`язана жива і нежива природа? Створення зв’язків у природі.

2. Розв’язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

- А зараз в нас таке завдання – назвати що зайве? Чому? Слухайте уважно!

 Небо, місяць, вода, карта.

Дуб, камінь, сонце, повітря.

   Річка, білка, веселка, дощ.

   Вовк, лисиця, чашка, комар.

VI. Узагальнення і систематизація знань.

  1.               Робота з картками під музику
  •          А зараз пропоную закріпити ваші знання. Підніміть , у кого  зелений листочок.  Ваше завдання намалювати, що  відносяться до живої природи. Підніміть, у кого блакитний листочок . Ваше завдання намалювати те, що належать до неживої. Підніміть червоні – ви малюєте предмети, що створені людиною. Діти презентують малюнки на дошці.
  1. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Вправа «Мікрофон»

-         Що належить до живої природи?

-         Що належить до неживої природи?

 -         Чи може людина жити без повітря, води, їжі?  

-           До якої природи належить людина?

-           Як взаємопов’язані жива і нежива природа?

- - Чи справдились ваші очікування?  Покажіть, як ви оцінюєте свою роботу? Якщо вам було цікаво на уроці, намалюйте посмішку сонечку. Але, якщо було важко, тоді сонечко засумує.

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку