Я досліджую світ
1 клас
Тема. Значення Сонця на Землі.
Мета: формувати учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин,людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин, розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини,сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу, виховувати любов до природи.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організація класу.
Добрий день сонце золоте
Добрий день небо голубе
Добрий день скажемо ми всім
та подаруємо посмішки всім.
ІІ Фенологічні спостереження
Синоптик.
Психогімнастика.
IІI. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Очікування»
Відгадайте загадку:
Торох, торох, розсипався горох
Почало світати-нема що збирати.( Зорі на небі)
- Справді на вечірньому небі ми бачимо багато зірок. А як тільки починає світати - вони зникають.
- А чи є зорі, які світять вдень? Як ви думаєте?
- Є одна зірка, яка не схожа на інші, і ми бачимо її не вночі, а вдень. А яка це зірка дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки:
*Вдень у небі сіяє
А ввечері край неба зникає.(Сонце)
*Гарне, добре на всіх дивиться.
А людям на себе дивитися не дозволяє.(Сонце)
Отже, гостем нашого уроку буде сонечко.(На дошці малюнок Сонечка без промінчиків)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні я розповім вам про Сонце та його значення для життя на Землі.
V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
1. - Пригадайте, чим відрізняються тіла неживої природи від організмів?
- До якої природи належить Сонце? Чому? Доведіть.
2. Робота на картках.
Що зайве? Чому? Як назвати ці тіла? (Небесні тіла)
3.Відео із розповіддю вчителя.
- Як називають Сонце? Яке значення для рослин? Тварин? Людей?
Сонце – Найближча до Землі зоря, тому ми бачимо її як велику яскраву кулю. Вона складається з газу і випромінює багато тепла і світла. Без нього ми просто не можемо жити, бо якщо Сонце зникне, то все живе на Землі загине, буде завжди ніч, все замерзне, Земля вкриється товстим шаром криги.
Сонце в багато разів більше за нашу планету Земля. А здається зовсім маленьким. Як ви вважаєте чому? ( тому,що відстань до нього дуже велика). Це можна порівняти з будинками. Що ближче до нас будинок ,то видається нам більшим, а той що вдалині, схожий на маленьку коробочку.
4. Хвилинка – цікавинка.
- Доїхати до Сонця на поїзді життя не вистачить, а промінчик сонця доходить до Землі за 8 хвилин.
До місяця мандрівник пішки дійшов би за 40 років, а до Сонця - за 15 тисяч років.
Отже на чому швидше долетіти до СОНЦЯ?
5. Фізкультхвилинка.
Встало вранці ясне сонце
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати
Сонечко розвеселяти.
Встали - сіли, встали – сіли
Бачите,як звеселили.
6.Практична робота. Робота в парах.
Дослід 1.
Посвітимо ліхтариком на м’ячик. Що відбулося? ( Він нагрівся і став теплим)
Дослід 2.
Візьмемо звичайну коробку. Загляньте через отвір у неї. Що ви побачили?
Нічого, бо там темно. Тепер посвітимо ліхтариком у коробку. Що змінилось? (Було темно – стало світло)
Отже, промені Сонця несуть на Землю світло і тепло. Сонце – це джерело світла і тепла на Землі.
VІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
1.Робота в зошитах.
Вправи для зняття зорового навантаження.
2. Гра «Так чи ні»
А зараз перевіримо ваші знання:
- Сонце – це планета (ні)
- Сонце-має форму трикутника ( ні)
- Сонце - це зірка(так)
- Сонце належить до тіл живої природи. (ні)
- Сонце належить до тіл не живої природи.(так)
- Сонце дає тепло.(так)
- Сонце дає світло. (так)
- Без сонечка не буде життя. (так)
3. Сенкан про СОНЦЕ
(на дошці скласти слово із розсипаних букв СОНЦЕ)
Які букви ми вже вивчили в цьому слові?
1.Сонце
2. Червоне, гаряче.
3. Освітлює, гріє, захищає.
4. Огортає землю своїм теплом.
5. Світило.
4. Виготовлення сонечка.
На уроці трудового навчання ми з вами вирізали з паперу свої долоньки А зараз я відкрию секрет для чого ми це робили.
А тепер нехай ця зірка зроблена з ваших долоньок зігріває нас у ці холодні осінні дні.
VІІ. Підсумок уроку.
- Що таке Сонце?
- Далеко чи близько воно від нас?
VІІІ. Рефлексія.
Оберіть оцінку власного успіху, в залежності від того, як ви працювали на уроці: відмінно, добре, можу краще, ой…