Я-найбільша цінність держави (тренінг до Дня Соборності)

Про матеріал
Тренінг присвячений формуванню в учнів почуття самодостатньої особистості, яка, завдяки власним поглядам та цінностям, формує підвалини міцної української держави.
Перегляд файлу

Я- найбільша цінність держави

(тренінг до Дня Соборності України)

 

 

Мета: закріпити  знання учнів про історію українського народу,формування  його відносин одне з одним; формування загальнолюдських  принципів життєдіяльності людини й суспільства; навчити учнів розуміти роль цінностей в житті кожної людини; сприяти становленню адекватної самооцінки учня (розуміння себе як цінності ); виховувати патріотизм,  формувати гордість за досягнення своєї держави.

 

 

Обладнання: роздатковий матеріал,папір,кольорова крейда, фломастери, художнє оформлення дошки.

 

 

    Хід заходу

 

Вступне слово вчителя:

     22 січня — День соборності України. Це свято відзначається щороку в день проголошення Акта возз'єднання Української Народної Республіки й Західно-Української Народної Республіки, що відбулося в 1919 році. Офіційно в Україні День Соборності відзначається з 1999 року.

     22 січня 1918 року було підписано IV Універсал, яким Українську Народну Республіку проголошено суверенною і незалежною державою. А 1919 року в цей самий день на Софіївській площі в Києві було проголошено Акт соборності українських земель.

     «Віднині зливаються в одно віками відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і придніпрянська Україна — в одну Велику Україну. Сповнилися відвічні мрії, для яких жили й за які умирали найкращі сини України. Віднині є тільки одна незалежна Українська Народна Республіка. Віднині український народ, звільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об'єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної незалежної Української держави на добро і щастя українського народу», — пролунало 22 січня 1919 року.

      22 січня 1990 року сотні тисяч українців узялися за руки, утворивши «живий ланцюг» від Києва до Львова, на згадку про проголошення  Акту Соборності.

 Кожен з нас-це частинка нашої України. І як показують обставини, які ми, така і наша країна. І в собі ми повинні виховувати особистісні цінності: людяність, взаємодопомога, повага, добре серце та віра у хороше в кожній людині. Тому, на нашому занятті ми приділимо увагу, розумінню та вихованню цінностей особистості.

  1. Вправа «Що дані цінності означають для мене».

Кожен учень отримує листок з цінностями і працює з ним самостійно (для роботи потрібний олівець і гумка).

Підказка вчителя: Що робить вас щасливим?  Уважно прочитайте список. Спочатку оберіть ті цінності, які, на вашу думку, для вашого життя не мають значення. У першому стовпчику проти цих цінностей зробіть позначку (знак «мінус»). Якщо цінність важлива – знак «плюс».  Перечитайте список цінностей, які ви обрали і виберіть серед них 5 найважливіших, зробивши відмітку у другому стовпчику.  Вони будуть відображати ваш світогляд.

Цінність

Вибери 10 цінностей, важливих для тебе

З обраних 10

цінностей вибери 5

Воля

 

 

Наполегливість

 

 

Відвертість

 

 

Скромність

 

 

Здатність розуміти

 

 

Самоповага

 

 

Довіра

 

 

Віра

 

 

Краса

 

 

Терпіння

 

 

Сила

 

 

Вірність

 

 

Любов

 

 

Ніжність

 

 

Щирість

 

 

Життєрадісність

 

 

Благополуччя

 

 

Надія

 

 

Уміння спілкуватися

 

 

Винахідливість

 

 

Гідність

 

 

Друзі

 

 

Принциповість

 

 

Самодисципліна

 

 

Незалежність

 

 

Рішучість

 

 

Прагнення до знань

 

 

Практичність

 

 

Кохання

 

 

Здатність мислити

 

 

Розум

 

 

Доброта

 

 

Совість

 

 

Багатство

 

 

Свобода

 

 

Саморозвиток

 

 

Відчуття радості й повноти життя

 

 

Відповідальність

 

 

Здоров'я

 

 

Гармонія в сім'ї

 

 

Самореалізація

 

 

Творчість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Питання для обговорення

  •                         Яку інформацію для роздумів ви отримали?
  •                         Чому важливо в житті мати цінності?
  • Як ви вважаєте, під впливом чого формуються цінності?

 

2.Об’єднання в групи.

 

3. Вправа «Групове оцінювання цінностей»

Кожна група отримує  список цінностей. Школярі читають список і оцінюють кожну цінність за наступною шкалою: 1 – цінність не має для них значення; 2 – має конкретне значення і потрібна часто; 3 – дуже важлива цінність; 5 – життєво необхідна цінність.

Правила роботи: оцінка ставиться тільки тоді, коли всі учні з нею погодились; учні можуть дискутувати між собою, наводячи приклади.

Список цінностей:

  •       активне життя;
  •       здоров'я (фізичне і психічне);
  •       цікава робота;
  •       поєднання краси природи і мистецтва;
  •       кохання (духовна близькість з людиною);
  •       матеріально- забезпечене життя;
  •       наявність надійних друзів;
  •       повага колективу, колег по роботі;
  •       пізнання культурне та розумове;
  •       духовний та фізичний розвиток особистості;
  •       проведення вільного часу;

- незалежність у думках і вчинках;

  •       щасливе сімейне життя;
  •       творчість;
  •       впевненість у собі;
  •       акуратність;
  •       вихованість (хороші манери);
  •       почуття гумору;
  •       старанність ;
  •       освідченість;
  •       відповідальність;
  •       самоконтроль (стриманість, самодисципліна);
  •       сміливість у відстоюванні своєї думки, поглядів;
  •       тверда воля ;
  •       терпимість (до поглядів і думок інших, уміння прощати іншим їхні помилки);
  •       чесність;
  •       чуйність (дбайливість).

 

Питання для обговорення

Кожна група презентує свої цінності , які людина ставить понад усе. Результати виписуються на дошку або закріплюються за допомогою магнітів. Кожна наступна група додає свої цінності. В результаті є список цінностей, які вибрали всі групи.

 

  •            Що ви відчули, коли вас просили оцінити цінності?
  •            Чи легко було розставатися з вашими цінностями? Чому?
  •            Які труднощі виникли в ході групової роботи?
  •            Чи важко було вибирати цінності й віддавати їх?

 

4.Підведення підсумків.

Впевнена,що кожен з вас краще зрозумів себе та оточуючих.

Що ми цінуємо? Що цінує моя сім’я? Зробіть дослідження в своїх родинах. Проведіть опитування в ваших сім’ях. Обговоріть результати з батьками.

Наші цінності формують нашу державу, її самобутність та єдність.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку