Я- найбільша цінність держави
(тренінг до Дня Соборності України)
Мета: закріпити знання учнів про історію українського народу,формування його відносин одне з одним; формування загальнолюдських принципів життєдіяльності людини й суспільства; навчити учнів розуміти роль цінностей в житті кожної людини; сприяти становленню адекватної самооцінки учня (розуміння себе як цінності ); виховувати патріотизм, формувати гордість за досягнення своєї держави.
Обладнання: роздатковий матеріал,папір,кольорова крейда, фломастери, художнє оформлення дошки.
Хід заходу
Вступне слово вчителя:
22 січня — День соборності України. Це свято відзначається щороку в день проголошення Акта возз'єднання Української Народної Республіки й Західно-Української Народної Республіки, що відбулося в 1919 році. Офіційно в Україні День Соборності відзначається з 1999 року.
22 січня 1918 року було підписано IV Універсал, яким Українську Народну Республіку проголошено суверенною і незалежною державою. А 1919 року в цей самий день на Софіївській площі в Києві було проголошено Акт соборності українських земель.
«Віднині зливаються в одно віками відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і придніпрянська Україна — в одну Велику Україну. Сповнилися відвічні мрії, для яких жили й за які умирали найкращі сини України. Віднині є тільки одна незалежна Українська Народна Республіка. Віднині український народ, звільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об'єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної незалежної Української держави на добро і щастя українського народу», — пролунало 22 січня 1919 року.
22 січня 1990 року сотні тисяч українців узялися за руки, утворивши «живий ланцюг» від Києва до Львова, на згадку про проголошення Акту Соборності.
Кожен з нас-це частинка нашої України. І як показують обставини, які ми, така і наша країна. І в собі ми повинні виховувати особистісні цінності: людяність, взаємодопомога, повага, добре серце та віра у хороше в кожній людині. Тому, на нашому занятті ми приділимо увагу, розумінню та вихованню цінностей особистості.
Кожен учень отримує листок з цінностями і працює з ним самостійно (для роботи потрібний олівець і гумка).
Підказка вчителя: Що робить вас щасливим? Уважно прочитайте список. Спочатку оберіть ті цінності, які, на вашу думку, для вашого життя не мають значення. У першому стовпчику проти цих цінностей зробіть позначку (знак «мінус»). Якщо цінність важлива – знак «плюс». Перечитайте список цінностей, які ви обрали і виберіть серед них 5 найважливіших, зробивши відмітку у другому стовпчику. Вони будуть відображати ваш світогляд.
Цінність |
Вибери 10 цінностей, важливих для тебе |
З обраних 10 цінностей вибери 5 |
Воля |
|
|
Наполегливість |
|
|
Відвертість |
|
|
Скромність |
|
|
Здатність розуміти |
|
|
Самоповага |
|
|
Довіра |
|
|
Віра |
|
|
Краса |
|
|
Терпіння |
|
|
Сила |
|
|
Вірність |
|
|
Любов |
|
|
Ніжність |
|
|
Щирість |
|
|
Життєрадісність |
|
|
Благополуччя |
|
|
Надія |
|
|
Уміння спілкуватися |
|
|
Винахідливість |
|
|
Гідність |
|
|
Друзі |
|
|
Принциповість |
|
|
Самодисципліна |
|
|
Незалежність |
|
|
Рішучість |
|
|
Прагнення до знань |
|
|
Практичність |
|
|
Кохання |
|
|
Здатність мислити |
|
|
Розум |
|
|
Доброта |
|
|
Совість |
|
|
Багатство |
|
|
Свобода |
|
|
Саморозвиток |
|
|
Відчуття радості й повноти життя |
|
|
Відповідальність |
|
|
Здоров'я |
|
|
Гармонія в сім'ї |
|
|
Самореалізація |
|
|
Творчість |
|
|
Питання для обговорення
2.Об’єднання в групи.
3. Вправа «Групове оцінювання цінностей»
Кожна група отримує список цінностей. Школярі читають список і оцінюють кожну цінність за наступною шкалою: 1 – цінність не має для них значення; 2 – має конкретне значення і потрібна часто; 3 – дуже важлива цінність; 5 – життєво необхідна цінність.
Правила роботи: оцінка ставиться тільки тоді, коли всі учні з нею погодились; учні можуть дискутувати між собою, наводячи приклади.
Список цінностей:
- незалежність у думках і вчинках;
Питання для обговорення
Кожна група презентує свої цінності , які людина ставить понад усе. Результати виписуються на дошку або закріплюються за допомогою магнітів. Кожна наступна група додає свої цінності. В результаті є список цінностей, які вибрали всі групи.
4.Підведення підсумків.
Впевнена,що кожен з вас краще зрозумів себе та оточуючих.
Що ми цінуємо? Що цінує моя сім’я? Зробіть дослідження в своїх родинах. Проведіть опитування в ваших сім’ях. Обговоріть результати з батьками.
Наші цінності формують нашу державу, її самобутність та єдність.