Я — школяр. Правила ввічливого школяра.
Мета: Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.
І.Кліп «Зачем мы ходим в школу»
ІІ. Вступна бесіда .
-Доброго вам усім ранку. Рада бачити вас при міцному здоров`ї та у гарному настрої. І одразу на початку нашої з вами зустрічі хочу звернутися до вас з таким питанням:
- Скажіть, а чому ви ходите до школи? …, …..
- …, а що для тебе школа?
Школа – це не тільки приміщення, а й велика Країна Знань. А знання потрібні в житті кожної людини, зокрема і знання про особисту безпеку.
Багато часу ти проводиш у закладі шкільному,
Є порядки свої і закони у ньому.
Правил багато, на все це зважай!
Та найголовніше себе поважай.
-Що означає, ….., — себе поважати, як ви це розумієте?
(Орієнтована відповідь).
Себе поважати — це означає поводитись так, щоб з тебе брали приклад всі інші, щоб твоя поведінка викликали повагу і захоплення в оточуючих, а не осуд. Тоді люди будуть до тебе ставитись з повагою. А для цього треба добре знати правила поведінки і їх виконувати завжди і всюди. Але правила потрібно знати і виконувати не лише для того, щоб тобою захоплювались, але й для особистої безпеки. Адже та людина, яка знає і дотримується їх, не потрапить у біду, її обмине лихо, бо вона знає як потрібно поступити в тому чи іншому випадку. Тому правила поведінки треба знати всім дітям, щоб бути достойними членами суспільства, в якому вони живуть, та ще зберегти своє життя і здоров’я, яке у кожної людини лише одне.
ІІІ. Повідомлення теми і мети заходу.
Саме тому Тема нашої з вами зустрічі звучить так: Правила ввічливого школяра.
Мета :Сьогодні ми будемо закріплювати і розширювати свої знання про правила поведінки у школі, розвивати вміння застосовувати набуті знання практично, виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.
ІV. Продовження бесіди.
Ще раз хочу звернути вашу увагу на те, що більшу чвстину дня ви перебуваєте в школі і якщо забути про правила поведінки в школі, то вона стане схожою на зоопарк.
Нажаль, учні нашої школи не завжди дотримуються правил безпечної поведінки в ній.
Правил є багатенько, але коли ти з ними ознайомишся, то зрозумієш, що майже всі ти знаєш і виконуєш, бо батьки вдома, а вчителі у школі вимагають одного і того ж — правильної поведінки, щоб ти привчився змалку до порядку, а далі буде дуже все просто. Тому відразу звернемось до цих правил. Я запрошую вас на урок хороших манер « Про правила поведінки в школі»
V.Відео «Правила поведения в школе»
VІ. Практична частина
-
Чи всі правила поведінки вам були відомі раніше?
-
Про які правила ви почули вперше?
А тепер всі вивчені правила ми повторимо практично і запам’ятаємо їх добре-добре та будемо їх виконувати, щоб мати зразкову поведінку та жити в безпеці.
-
На уроки приходь вчасно, ніколи не спізнюйся. Ви уявіть таку картину, коли ви вже зосередились на роботі, а тут відчиняються двері і заходить запізняйло... (Орієнтовна відповідь). Запам’ятай народну мудрість: «Краще прийти на п’ять хвилин раніше, ніж на секунду пізніше». А щоб не поспішати — вийди завчасно, щоб у тебе був час на непередбачені ситуації. Мало що може трапитись?
-
Веди себе чемно, вітайся з учнями, вчителями, працівниками школи, батьками. Вам цього часом робити не хочеться і ви йдете по коридору шкільному , як буки-бяки, ні собі задоволення, ні людям радості... А хіба так гарно? (Орієнтовна відповідь). І взагалі візьми собі за звичку вітатися першим з усіма, бо коли ти вітаєшся, то бажаєш добра людині, здоров’я, щастя. Запам’ятай просту істину: чим більше людина доброти і тепла віддає іншим, тим більше одержує!
-
На уроці не розмовляй, уважно слухай пояснення вчителя і відповіді учнів. Чому треба бути уважним?(Орієнтовна відповідь). Навчись слухати — це дуже потрібно для людини, адже коли ти неуважний, то запросто можеш пропустити щось дуже важливе. Вміння слухати — це ознака високої культури!
-
Не вигукуй, а підніми руку, коли хочеш про щось сказати чи спитати. Уяви собі, коли всі почнуть вигукувати, що це буде? (Орієнтовна відповідь). Шум, гам, крик, а це негативно впливає на розумові здібності, знижується працездатність, настає втома.
-
На перерві не бігай, не кричи, а грайся з друзями в ігри. Не бийся і не штовхайся. Чому це від вас вимагають порядку і тиші ще й на перервах? (Орієнтовна відповідь). Гра — це завжди цікаво і весело, бо всі діти разом, радісно і приємно відпочивати. А ти добре знаєш, що хаотична біганина коридорами школи може привести до зіткнення і тяжкої травми, а крик негативно впливає на психіку.
-
В роздягальні охайно вішай свої речі і не розкидай одяг дітей. Ви повісили свою нову курточку і дуже нею тішитесь, а після уроку заходите в роздягальню, а вона на підлозі і по ній топчуться діти... Як воно вам?(Орієнтовна відповідь). Це, по-перше, привчає тебе до порядку і охайності, які так потрібні у житті, та й речі коштують недешево, їх потрібно берегти. А ще в роздягальні треба особливо дотримуватись порядку, щоб нікого не вдарити, бо ж місця там не так уже й багато, можна когось ненароком штовхнути.
-
Бережи власне і шкільне майно, не псуй парти, стільці, стіни, двері — це твій дім. Коли краще, як чисто й гарно чи, як брудно і все поламане? (Орієнтовна відповідь). А у власному домі треба дотримуватись порядку, бо ж ти тут півдня проводиш, то ж краще у чистоті і в затишку сидіти, ніж у бруді, чи не так?
-
В їдальні дотримуйся порядку і тиші, прибирай за собою посуд. Які правила існують в їдальні? (Орієнтовна відповідь). Кожна мудра людина знає про це і ти також, бо ти теж мудра людина і знаєш, що в їдальні потрібно мовчати, щоб не подавитись кусочком, а посуд прибрати — це святий обов’язок кожного. Ну, коли з тобою в школу ходить няня, то нехай вже вона прибирає.
-
Правильно користуйся туалетом, поважай працю дорослих. Поясніть, які там правила повинні всі виконувати обов’язково і чому? (Орієнтовна відповідь). Ти сам розумієш, що користуєшся туалетом у школі не тільки ти, тому думай про інших і про себе також. Бо якщо ти та інші погано поводять себе в туалетній кімнаті, ну, приблизно так, як собачка біля стовпа, то туди не можна буде зайти із-за антисанітарних умов, які ви там створите. А хіба це тобі потрібно у твоїй школі, де ти навчаєшся?
-
Не сідай на підвіконня і не залазь на вікно. Чому? (Орієнтовна відповідь). Це може трагічно для тебе скінчитись, бо скло крихке, а ти можеш ненароком вдаритись у нього і вилетіти назовні. Ти можеш чогось злякатись, тебе і штовхнути хтось може, а падіння з висоти і розбита шибка довершать свою справу.
-
Не принось у школу сторонніх предметів, які можуть бути засобом травматизму. Чому? І які це сторонні предмети? (Орієнтовна відповідь). Це ті речі, які тобі не потрібні у школі на уроках: цвяхи, скельця, леза, ножі, патрони, гільзи, вибухові, отруйні речовини і всі ті, які можуть принести шкоду здоров’ю дітей і які зовсім не треба, щоб відволікали увагу від навчання.
-
Не бігай по сходах, не влаштовуй на них забав, не з’їжджай з перил. Чому? (Орієнтовна відповідь). Сходи — це велика небезпека. Ти в цьому не раз переконувався, дивлячись фільми, де людина падає зі сходів і стає калікою або й гине. Ти не думай, що це тільки в кіно показують для кращого ефекту картини, ні. Це взято з життя. Бо що таке сходи? Це така собі досить крута кам’яна гора, падаючи з якої, можна все поламати. А любителі покататись з перил можуть дуже легко перегнутись і не втриматись, а падіння з висоти небезпечне. І не треба казати, що ти весь час їздиш на перилах верхом і нічого не сталось. Від біди ніхто не застрахований.
Про це свідчить і нещодавній випадок, який трапився у нашій школі. Ви всі знаєте про нього , правда?
-
Старанно і наполегливо вчись, багато читай. Як розуміють учні це правило? (Орієнтовна відповідь). Бо, хто багато читає, той багато знає. А книжка вчить, як на світі жить. Про все на світі людина може дізнатись, читаючи книжки, наполегливо навчаючись. А ти до цього і прагнеш, правда?
VІІ. Опрацювання статуту школи
-
Де можна знайти та прочитати про правила поведінки в школі?
Запам’ятай і вивчи!
Багато часу ти проводиш у закладі шкільному
І без його Статуту ти не зміг би прожить
І хоч правил багато є в ньому, ти всі правила мусиш завчить.
Що б поводитись гарно і чемно, Та й здоров`я й життя зберегти.
З тим, хто правила знає, приємно
Спілкуватись і разом іти.
-Що таке статут?
Статут загальноосвітньої школи- нормативний акт, на основі якого здійснює свою діяльність середня загальноосвітня школа.
Наша школа,як і будь який інший навчальний заклад має теж такий документ –Статут ,в якому чітко прописані правила поведінки та обов`язки учнів.
VІІІ. Презентація «Статут Школи».
ІX. Підсумок.
Ось і повторили ми з вами всі правила поведінки шкільного життя. Від кожного з вас залежить, яка у вас буде поведінка. А від поведінки буде залежати і успішність, і ваше здоров’я. Всі ви розумні діти і я впевнена, що ви обов’язково дотримуватиметесь всіх правил, щоб шкільне життя ваше було цікавим і безпечним, бо кожен з вас себе поважає.