Я — школяр. Правила ввічливого школяра.

Про матеріал
Мета: Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.
Перегляд файлу

Я — школяр. Правила ввічливого школяра.

Мета: Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.

І.Кліп «Зачем мы ходим в школу»

ІІ. Вступна бесіда .

-Доброго  вам усім ранку. Рада бачити вас  при міцному здоров`ї та у гарному настрої. І одразу  на початку нашої з вами зустрічі хочу звернутися до вас з таким питанням:

         - Скажіть, а  чому ви ходите до школи?  …, …..

- …, а що для тебе школа?

Школа – це не тільки приміщення, а й велика Країна Знань. А знання потрібні в житті кожної людини, зокрема і знання про особисту безпеку.

 

Багато часу ти проводиш у закладі шкільному,

Є порядки свої і закони у ньому.

Правил багато, на все це зважай!

Та найголовніше себе поважай.

-Що означає, ….., — себе поважати, як ви це розумієте? 

(Орієнтована відповідь).

Себе поважати — це означає поводитись так, щоб з тебе брали приклад всі інші, щоб твоя поведінка викликали повагу і захоплення в оточуючих, а не осуд. Тоді люди будуть до тебе ставитись з повагою. А для цього треба добре знати правила поведінки і їх виконувати завжди і всюди. Але правила потрібно знати і виконувати не лише для того, щоб тобою захоплювались, але й для особистої безпеки. Адже та людина, яка знає і дотримується їх, не потрапить у біду, її обмине лихо, бо вона знає як потрібно поступити в тому чи іншому випадку. Тому правила поведінки треба знати всім дітям, щоб бути достойними членами суспільства, в якому вони живуть, та ще зберегти своє життя і здоров’я, яке у кожної людини лише одне.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети заходу.

Саме тому Тема нашої з вами зустрічі звучить так: Правила ввічливого школяра.

Мета :Сьогодні ми будемо закріплювати і розширювати  свої знання про правила поведінки у школі, розвивати вміння застосовувати набуті знання практично, виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.

ІV. Продовження бесіди.

Ще раз хочу звернути вашу увагу на те, що більшу чвстину дня ви перебуваєте в школі і якщо забути про правила поведінки в школі, то вона стане схожою на зоопарк.

Нажаль, учні нашої школи не завжди дотримуються правил безпечної поведінки в ній. 

Правил є багатенько, але коли ти з ними ознайомишся, то зрозумієш, що майже всі ти знаєш і  виконуєш, бо батьки  вдома, а вчителі у школі вимагають одного і того ж — правильної поведінки, щоб ти привчився змалку до порядку, а далі буде дуже все просто. Тому відразу звернемось до цих правил. Я запрошую вас на урок хороших манер « Про правила поведінки в школі»

V.Відео «Правила поведения в школе»

VІ. Практична частина

  • Чи всі правила поведінки вам були відомі раніше?
  • Про які правила ви почули вперше?

А тепер всі вивчені правила ми повторимо практично і запам’ятаємо їх добре-добре та будемо їх виконувати, щоб мати зразкову поведінку та жити в безпеці.

 

  • На уроки приходь вчасно, ніколи не спізнюйся. Ви уявіть таку картину, коли ви вже зосередились на роботі, а тут відчиняються двері і заходить запізняйло... (Орієнтовна відповідь). Запам’ятай народну мудрість: «Краще прийти на п’ять хвилин раніше, ніж на секунду пізніше». А щоб не поспішати — вийди завчасно, щоб у тебе був час на непередбачені ситуації. Мало що може трапитись?

 

  • Веди себе чемно, вітайся з учнями, вчителями, працівниками школи, батьками. Вам цього часом робити не хочеться і ви йдете по коридору шкільному , як буки-бяки, ні собі задоволення, ні людям радості... А хіба так гарно? (Орієнтовна відповідь). І взагалі візьми собі за звичку вітатися першим з усіма, бо коли ти вітаєшся, то бажаєш добра людині, здоров’я, щастя. Запам’ятай просту істину: чим більше людина доброти і тепла віддає іншим, тим більше одержує!

 

 

  • На уроці не розмовляй, уважно слухай пояснення вчителя і відповіді учнів. Чому треба бути уважним?(Орієнтовна відповідь). Навчись слухати — це дуже потрібно для людини, адже коли ти неуважний, то запросто можеш пропустити щось дуже важливе. Вміння слухати — це ознака високої культури!

 

  • Не вигукуй, а підніми руку, коли хочеш про щось сказати чи спитати. Уяви собі, коли всі почнуть вигукувати, що це буде? (Орієнтовна відповідь). Шум, гам, крик, а це негативно впливає на розумові здібності, знижується працездатність, настає втома.

 

 

  • На перерві не бігай, не кричи, а грайся з друзями в ігри. Не бийся і не штовхайся. Чому це від вас вимагають порядку і тиші ще й на перервах? (Орієнтовна відповідь). Гра — це завжди цікаво і весело, бо всі діти разом, радісно і приємно відпочивати. А ти добре знаєш, що хаотична біганина коридорами школи може привести до зіткнення і тяжкої травми, а крик негативно впливає на психіку.

 

  • В роздягальні охайно вішай свої речі і не розкидай одяг дітей. Ви повісили свою нову курточку і дуже нею тішитесь, а після уроку заходите в роздягальню, а вона на підлозі і по ній топчуться діти... Як воно вам?(Орієнтовна відповідь). Це, по-перше, привчає тебе до порядку і охайності, які так потрібні у житті, та й речі коштують недешево, їх потрібно берегти. А ще в роздягальні треба особливо дотримуватись порядку, щоб нікого не вдарити, бо ж місця там не так уже й багато, можна когось ненароком штовхнути.

 

 

  • Бережи власне і шкільне майно, не псуй парти, стільці, стіни, двері — це твій дім. Коли краще, як чисто й гарно чи, як брудно і все поламане? (Орієнтовна відповідь). А у власному домі треба дотримуватись порядку, бо ж ти тут півдня проводиш, то ж краще у чистоті і в затишку сидіти, ніж у бруді, чи не так?

 

 

 

 

 

  • В їдальні дотримуйся порядку і тиші, прибирай за собою посуд. Які правила існують в їдальні? (Орієнтовна відповідь). Кожна мудра людина знає про це і ти також, бо ти теж мудра людина і знаєш, що в їдальні потрібно мовчати, щоб не подавитись кусочком, а посуд прибрати — це святий обов’язок кожного. Ну, коли з тобою в школу ходить няня, то нехай вже вона прибирає.

 

 

  • Правильно користуйся туалетом, поважай працю дорослих. Поясніть, які там правила повинні всі виконувати обов’язково і чому? (Орієнтовна відповідь). Ти сам розумієш, що користуєшся туалетом у школі не тільки ти, тому думай про інших і про себе також. Бо якщо ти та інші погано поводять себе в туалетній кімнаті, ну, приблизно так, як собачка біля стовпа, то туди не можна буде зайти із-за антисанітарних умов, які ви там створите. А хіба це тобі потрібно у твоїй школі, де ти навчаєшся?

 

  • Не сідай на підвіконня і не залазь на вікно. Чому? (Орієнтовна відповідь). Це може трагічно для тебе скінчитись, бо скло крихке, а ти можеш ненароком вдаритись у нього і вилетіти назовні. Ти можеш чогось злякатись, тебе і штовхнути хтось може, а падіння з висоти і розбита шибка довершать свою справу.

 

 

  • Не принось у школу сторонніх предметів, які можуть бути засобом травматизму. Чому? І які це сторонні предмети? (Орієнтовна відповідь). Це ті речі, які тобі не потрібні у школі на уроках: цвяхи, скельця, леза, ножі, патрони, гільзи, вибухові, отруйні речовини і всі ті, які можуть принести шкоду здоров’ю дітей і які зовсім не треба, щоб відволікали увагу від навчання.

 

  • Не бігай по сходах, не влаштовуй на них забав, не з’їжджай з перил. Чому? (Орієнтовна відповідь). Сходи — це велика небезпека. Ти в цьому не раз переконувався, дивлячись фільми, де людина падає зі сходів і стає калікою або й гине. Ти не думай, що це тільки в кіно показують для кращого ефекту картини, ні. Це взято з життя. Бо що таке сходи? Це така собі досить крута кам’яна гора, падаючи з якої, можна все поламати. А любителі покататись з перил можуть дуже легко перегнутись і не втриматись, а падіння з висоти небезпечне. І не треба казати, що ти весь час їздиш на перилах верхом і нічого не сталось. Від біди ніхто не застрахований.

Про це свідчить і нещодавній випадок, який трапився у нашій школі. Ви всі знаєте про нього , правда?

 

  • Старанно і наполегливо вчись, багато читай. Як розуміють учні це правило? (Орієнтовна відповідь). Бо, хто багато читає, той багато знає. А книжка вчить, як на світі жить. Про все на світі людина може дізнатись, читаючи книжки, наполегливо навчаючись. А ти до цього і прагнеш, правда?

 

 

VІІ. Опрацювання статуту школи

  • Де можна знайти та прочитати про  правила поведінки в школі?

Запам’ятай і вивчи!

Багато часу ти проводиш у закладі шкільному

І без його Статуту ти не зміг би прожить

І хоч правил багато є в ньому, ти всі правила мусиш завчить.

Що б поводитись гарно і чемно, Та й здоров`я й життя зберегти.

З тим, хто правила знає, приємно

Спілкуватись і разом іти.

-Що таке статут?

Статут  загальноосвітньої школи- нормативний акт, на основі якого здійснює свою діяльність середня загальноосвітня школа.

Наша школа,як і будь який інший навчальний заклад має теж такий документ –Статут ,в якому чітко прописані правила поведінки та обов`язки учнів.

VІІІ. Презентація «Статут Школи».

ІX. Підсумок.

Ось і повторили ми з вами всі правила поведінки шкільного життя. Від кожного з вас залежить, яка у вас буде поведінка. А від поведінки буде залежати і успішність, і ваше здоров’я. Всі ви розумні діти і я впевнена, що ви обов’язково дотримуватиметесь всіх правил, щоб шкільне життя ваше було цікавим і безпечним, бо кожен з вас себе поважає.

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петровська Марина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 липня 2020
Переглядів
2387
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку