-Маркування. Для того, щоб швидко знайти те, що потрібно, виробники продукції наносять на товар маркування. Маркування товарів - це комплекс позначень, що складається з тексту, умовних знаків та зображень, які нанесеш на упа ковку, ярлик або етикетку. Головне призначення маркування - надання основних відомостей про товар споживачеві, а також ідентифікація товару (доведення інформації, що дозволяє встановити відповідність товару чинним законам, державшім стандартам, вимогам до якості й безпеки). Відео-ролик про маркування дивіться за посиланням:https://photos.app.goo.gl/u. Pf. Pcx. Xw. KZb. Ld. MP58 Відео про маркування споживчих товарів в Україні:https://drive.google.com/file/d/1o. QZBJW1h. YRg-3 Laa9b. CDVh. Ng. M_z. Ob. S0 O/view?usp=drivesdk
-Навіщо товару етикетка?Купуючи будь-який продукт, кожен із нас насамперед звертає увагу на ціну та зовнішній вигляд товару. Обережніші люди цікавляться ще терміном придатності, виробником. Та лише одиниці уважно вчитуються у те, що написано на етикетці. А це важливо. Чи якісний продукт? Чи натуральний? На етикетці написано все. Варто лише вміти це прочитати. Етикетка - це ярлик (наклейка, підпис), прикріплений до товару з метою надання певної інформації про нього.• Призначення етикеток не змінилося з тих часів, коли в Київській Русі з цією метою використовували бересту, а в Стародавньому Китаї - шматочки шовку - етикетки завжди використовують для ідентифікації товару та фірми-виробника.
На етикетці мають бути вказані:назва товару;виробник товару, його адреса;склад продукту;розмір (для промислових товарів);термін придатності (для продовольчих товарів, мила, зубної пасти тощо);застережна інформація, інформація про догляд за товаром, умови зберігання тощо. До виробників ставиться вимога надання якнайповнішої інформації про їхні вироби, а для цього потрібно багато місця. Тому для позначення інформації про товар використовують спеціальні символи. Усі умовні позначки (символи) на етикетках можна об’єднати в групи за інформацією, яку вони несуть:
-Що таке екологічні символи?Екологічні символи інформують про екологічність продукції в цілому: відсутність речовин, що призводять до зменшення озонового шару навколо Землі; можливість утилізації предметів ужитку з найменшою шкодою для довкілля; ідентифікація натуральних продуктів харчування (органічне виробництво). Сьогодні у світі використовують понад 30 знаків, що засвідчують екологічну чистоту товарів. Їх може отримати лише та компанія, що пройшла спеціальну експертизу і підтвердила екологічну безпеку своєї продукції у сертифікаційній системі, що входить до складу міжнародної організації Глобальна мережа екологічного маркування (GEN).
Світові екологічні символи. Ці знаки інформують про екологічно чисті способи виробництва або утилізації товарів чи упакування:«Зелена крапка»: виробник забезпечує прийом маркованого пакувального матеріалу на вторинну переробку. Продукція не проходила тестування на тваринах. Замкнутий цикл (виробництво - застосування - утилізація), упаковка придатна для подальшої переробки
Знаки, що гарантують органічне походження продукції. Органічний продукт - це продукт, при виробництві якого не використовувалися синтетичні добрива, пестициди, отрутохімікати, гормони, стимулятори росту, підсилювачі смаку, консерванти, штучні добавки, генетично модифіковані продукти (ГМО). Продукт визнається органічним тільки після проходження спеціальної сертифікації.