ЯДС. За допомогою чого ми дихаємо. Досліджуємо дихання. 3 клас

Про матеріал
Урок Ядс Тема. За допомогою чого ми дихаємо. Досліджуємо дихання. Мета. продовжити формувати поняття «людина – живий організм», сформувати уявлення учнів про органи дихання, на основі практичних вправ дослідити і визначити їх функції і значення в житті людини, розкрити правила догляду за органами дихання, розвивати увагу, зосередженість, вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки, розвивати дослідницькі навички, критичне мислення, мовлення, формувати навички правильного дихання, сприяти формуванню компетентного відношення до здоров’я, розвитку здоров’язбережувальних та санітарно – гігієничних навичок, виховувати бержливе ставлення до свого здоров’я. дбати про чистоту повітря. Розвивати ключові та предметні компетентності молодших школярів. Тип. Засвоєння нових знань. Хід уроку. І. Ранкова зустріч. ІІ. Мотивація. Повідомлення теми уроку. 3.1.Слайд 3. Розшифруй слова. ИМ Д І Н И Д С О Л К И - Хто ми сьогодні? - Хто такі? - Назвіть головні якості дослідників.( спостережливість, наполегливість, сміливість). - Такими і ми будемо сьогодні при вивченні теми «За допомогою чого ми дихаємо. Досліджуємо дихання ». (Слайд4) 3.2. Ознайомлення з планом. Слайд5. План 1. 1.Чим ми дихаємо? 2. Органи дихання. 3. Дослідження органів дихання. 3.3. Проблемне питання. - Як ви вважаєте, як правильно дихати: через рот чи носом? (припущення дітей) - Наприкінці уроку ми повернемося до цього запитання. - Під час вивчення теми, ми знову будемо заповнювати таблицю, яка допоможе вам систематизувати і узагальнити нові знання і вивчити матеріал вдома. ІІІ. Робота над темою уроку. 4.1– Щоб говорити про органи дихання, треба пригадати і з’ясувати чим ми дихаємо? (повітрям) Це 1 пункт нашого плану уроку. - Слайд 6. - Із чого складається повітря? - Який газ, що входить до складу повітря, необхідний для дихання живих організмів? (кисень) - Візьміть таблицю і давайте закінчимо 1 речення. 4.2. 2 питання нашого плану: органи дихання. - Візьміть таблицю. Ліворуч під №2 запишіть: Які органи, на вашу думку, беруть участь у диханні? - Перевіримо. (2-3 учня) - Наприкінці уроку ми ще раз повернемось до цього питання. Розповідь учнів. - Де які учні нашого класу самостійно дослідили і вивчили цю тему і зараз розкажуть вам про органи дихання. Слайд 7. Учень 1. Повітря необхідне всім живим організмам для дихання. Чим менше в повітрі кисню, тим складніше дихати. При диханні людина отримує з повітря – кисень, а видихає – вуглекислий газ. Щоб доказати, що дихання важливий процес для життя людини, проведемо дослід. - Зажміть пальцями ніс і закрийте рота. - Що ви відчуваєте? - Комфортно вам? - Правильно. Ви відчули, що довго так не витримаєте і необхідно вдихнути повітря. Це ваші клітини, які залишились без кисню, кричать: »Дайте нам кисень негайно. Інакше ми загинемо ». Наукою доказано, що без їжі людина може прожити місяць, без води – тиждень, без повітря – 2-3 хвилини. Учень2. Уявіть, що ви вдихнули повітря. Воно попадає в ніс, який є фільтром і пічкою. А чому? Зараз я вам розкажу. Внутрішня поверхня носа нагадує галявину, вкриту травою. Це слизова оболонка вкрита тоненькими волосками. Вони швидко коливаються і до них прилипає пил, який попадає до носа із повітря. Тому ніс і називають фільтром, який оберігає легені від бруду. У носі багато кров’яних судин, по яким тече гаряча кров. Завдяки цьому холодне повітря попадаючи до носа, зігрівається і стає теплим. Тому треба дихати носом, а не через рот. Учень3. Далі повітря через глотку надходить у гортань і трохею. Трохея побудована теж хитро. Коли ми глотаєм їжу, трахея закривається маленькою заслінкою, щоб їжа не потрапила в легені. А коли ми вдихаємо повітря, - заслінка відкривається і повітря потрапляє не в шлунок, а в легені. Трахея розгалужується на 2 трубки- бронхи, які йдуть у праву і ліву легеню. Легені схожі на 2 губки. Вони складаються з альвеол- маленьких бульбашок, які обплетені кровоносними судинами- капілярами. При вдиху – у легені поступає свіже повітря і наповнює киснем легеневі бульбашки – альвеоли. В цей момент кров вбирає в себе кисень, а віддає – вуглекислий газ, відбувається газообмін. Легені знову стискаються і ми видихаємо вуглекислий газ. Учень 1 Є ще 1 орган, який допомагає нам дихати. Це – діафрагма. Діафрагма – це спеціальний м’яз, що розділяє груди і черево. При вдиху -розширюється грудна клітка, діафрагма опускається, повітря наповнює легені, відбувається газообмін. При видиху - опускається грудна клітка, діафрагма піднімається, зменшується об’єм легень. Слайд 8 З легень кров розносить кисень по тілу. Отже, щоб забезпечити організм киснем- працюють 2 системи – дихальна та кровоносна. 4.4. Робота з підручником. С.73 №2. Заповнення таблиці. - Прочитайте уважно текст завдання №2. Намагайтесь запам’ятати і пригадати те, що розповіли вам наші учні. - А тепер повторимо, що ми вивчили. Повернемося до нашого проблемного запитання. Скажіть, так як правильно дихати: через рот чи носом ? Чому? - Перевірте свої записи під №2 і праворуч в таблиці запишіть назву органів, які беруть участь у диханні. ( можна записати тільки ті, яких у вас не вистачало). - Запишіть під№3 4.5. Дослідження органів дихання. - А тепер спробуємо дослідити наші органи дихання. Це 2 питання нашого плану. Дослід 1 Вимірювання об’єму грудної клітки при вдиху і в спокої. Подивіться, як ви зробите це вдома. Дані внесете в таблицю. (я з 1 учнем) Дослід 2 - Сядьте зручно. Покладіть руку на грудь. Порахуємо кількість вдихів за 1 хвилину. Запишіть ліворуч № 5. - Фізхвилинка. - Знов порахуємо кількість вдихів. Запишіть. - Зробимо висновок. Від чого залежить частота дихання? Запис №6. Дослід 3 - Візьміть повітряну кульку в руки. Зробіть глибокий вдих і випустіть його у кульку. Закрутіть кульку і подивіться, скільки повітря вміщується за 1 раз в ваші легені. 4.6. Робота з підручником. С 74. Розв’язання задачі. - Прочитайте, що розказав хлопчик. І 2 абзаци після №2. - Скільки вдихів – видихів ми робимо за день? - Скільки л повітря нам потрібно щохвилини? - Розв’яжемо задачу. Слайд10. - Які є 2 види дихання? 4.7. Профілактика органів дихання. Для виконання любої роботи організму потрібно багато кисню. Щоб легені вміщували більше кисню, їх треба розвивати і тренувати. Слайд11. А для цього необхідно робити ранкову зарядку, займатися фізкультурою, спортом, грати більше на свіжому повітрі. - Ви знаєте, що нас оточують мільйони мікроорганізмів, бактерій, вірусів. Слайд12. Живуть вони і в повітрі. При вдиху вони можуть проскочити разом з повітрям і потрапити в легені. Таким чином виникають інфекційні захворювання, як: ГРВІ, тонзиліт, фарингіт, пневмонія, туберкульоз, короновірус. - Давайте пригадаємо правила, яких слід дотримуватись, щоб не захворіти на короновірусну хворобу. - Руйнівно діє на легені куріння. Слайд13. Тютюновий дим містить отруйні речовини, які сприяють розвитку ракових пухлин. Не беріть до рота цигарку – ні зараз, ні коли виростете. Намагайтесь також уникати місць, де курять. - Здоров’я людини залежить не тільки від того, як він дихає, а й від того чим дихає. Слайд14. Запиленість і загазованість повітря, призводять до пошкодження альвеол. Це ускладнює газообмін і визиває захворювання органів дихання. Ми не можемо встановити фільтр на наших заводах. Але ми можемо не палити листя, сміття, що також забруднює повітря ІV. Підсумок уроку. Рефлексія. - Повернемося до таблиці. Виконаємо завдання 7. Додаток 1 М-таблиця 1.Всім живим організмам потрібен ….. 2. Органи на початку уроку дихання в кінці уроку 3. Щоб забезпечити організм киснем- працюють системи….. 4 .Об’єм грудної клітини – вдих- видих- 5. Кількість вдихів у спокої - після навантаження ……. 6. Частота дихання залежить від…….. 7. Для профілактики органів дихання треба……..
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

МИДОСЛІДНИИК

Номер слайду 4

Тема: «За допомогою чого ми дихаємо. Досліджуємо дихання».

Номер слайду 5

План 1. Чим ми дихаємо?2. Органи дихання.3. Дослідження органів дихання.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ВДИХ ВИДИХрозширюється опускається грудна кліткагрудна кліткадіафрагма діафрагмаопускається піднімаєтьсяповітря зменшуєтьсянаповнює легені об’єм легеньвідбувається газообмін

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ЗАДАЧА:1 ХВ- 8 Л ПОВІТРЯ3 ХВ - ? Л5 ХВ-? Л10 ХВ - ? Л

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Харченко Олена
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
3460
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку