Війна і дитина з аутизмом
Випробування війною для дітей з РСА має низку додаткових труднощів. Річ у тім, що діти з аутизмом дуже залежать від усталеного
режиму — звичних щоденних рутин, місць
перебування, розпорядку дня та харчових
продуктів (часто мають обмежену кількість продуктів у своєму раціоні, а якісь із них
припинили виготовляти або постачати).
Війна порушила всі ці процеси.
Випробування війною для дітей з
РСА має низку додаткових труднощів. Річ у тім, що діти з аутизмом дуже залежать від
усталеного режиму — звичних щоденних рутин, місць
перебування, розпорядку дня та
харчових продуктів (часто мають обмежену кількість продуктів у своєму раціоні, а якісь із них припинили виготовляти або
постачати). Війна порушила всі ці процеси.
Найгіршим наслідком є те, що всі ці фактори, які тримають дитину в стані
стресу, можуть призвести до регресу вмінь та значного психоемоційного порушення. Тобто, навички, які
дитина з РАС здобула до початку
війни, можуть частково погіршитись або навіть повністю втратитись.
Ідеться і про комунікаційні на вички, і навички самообслуговування
(вмиватися, чистити зуби, одягатися, самостійно їсти, відвідувати туалет і багато інших).
максимально донести до дитини інформацію про те, що відбувається писати тексти (якщо дитина вміє читати) або малювати картинки, тому що у дітей з аутизмом візуальне сприйняття є першочерговим.
треба для дитини максимально зберегти та відновити зручні ритуали.
Має бути створена якась опора, яка не зважаючи на війну не змінюється
Також найгіршим наслідком стає руйнування звичних корекційних та реабілітаційних маршрутів. Маршрутів, які
батьки часто вибудовували роками. Не можемо ставити на
паузу розвиток дитини і чекати, доки війна закінчиться,
щоб знову взятись до розвитку. Треба відновлювати роботу і працювати з дитиною. Завдання, батьків і фахівців, — розвивати дитину навіть у таких непростих умовах.
Працювати та навчатись в умовах воєнного стану – виклик для кожного учасника освітнього процесу. Головним та надважливим завданням
стає збереження життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Наперекір надзвичайним умовам, освітня галузь продовжує працювати.
Освітяни працюють в змішаній формі навчання, надаючи корекційно-розвиткові послуги в синхронному та асинхронному
режимі.Організовуючи навчання дітей з РАС за дистанційною формою варто пам’ятати, що ця
категорія дітей є переважно візуалами, тому для кращого розуміння ситуації воєнного часу їм
необхідна візуальна підтримка. Насамперед це стосується сигналу тривоги.
Дихання Різні форми Слухання шепотіння
арттерапії
за будь-якої на вухо дитини шепочемо
можливості слід грати ліплення, колаж, його стосується (я тебе люблю,позитивну інформацію, яка з дитиною в дихальні розмальовка ти найкращий
ігри.
Якою б складною не була Вибухи, сирени, переїзд та ситуація під час війни , стрільба у нинішніх страшних
ми мусимо подбати про реаліях безумовно викликаютьстрах і занепокоєння у дітей з наше майбутнє –дітей. аутизмом.