Які були особливості фінікійської цивілізації

Про матеріал
Конспект уроку розроблений за модельною програмою "Досліджуємо історію і суспільство" 5-6 класи (інтегрований курс) (авт.Пометун О.І.; РемехТ.О.; МалієнкоЮ.Б.,Мороз П.В.
Перегляд файлу

Тема: Які були особливості розвитку фінікійської цивілізації

Мета: 1)дати уявлення про країни Близького Сходу, сформувати уявлення про найважливіші етапи історичного розвитку Фінікії , дати поняття «колонія», розкрити причини утворення колоній, розказати про найважливіші досягнення фінікійців.

2) розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника;

3) розвивати навички групової роботи.

Очікувані результати.

Після цього уроку учні мають:

- знати: походження назви «Фінікія», основні заняття фінікійців, назви

фінікійських винаходів;

- вміти: позначати на карті територію Фінікії, її міста, колонію Карфаген;

- розуміти: вплив природно – географічних умов на господарське життя фінікійців, поняття «місто–держава», «колонія», «колонізація», «метрополія».

Формувати  компетентності:

-Компетентність спілкування державною мовою для спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій фор

мі; 

-Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів    інформації; 

-Математичну компетентність шляхом встановлення хронологічної послідовності

- Соціальну та громадянську компетентності для розуміння важливості вивчення історії та толерантного ставлення до культури

та традицій інших народів.

Тип уроку: вивчення  нового матеріалу

Обладнання: зошити, підручник О.Пометун «Досліджуємо історію і суспільство», історичні атласи, ілюстративний матеріал, 

роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, відеоматеріали.

 

                                       Хід уроку:

І. Організаційний момент

Психолого-емоційне налаштування.

Прослуховування музики.

-         Які емоції  виникли у вас?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Історичне лото»

 1. Як впливали природно-географічні умови на життя людей Дворіччя?

2. Що сприяло піднесенню Вавилона?

3. Хто із царів Вавилона уславився найбільше і чому?

4. Поясни поняття: Вавилон, Вавилонське царство, Дворіччя (Месопотамія), зрошення, зикурат.

5. Яким був устрій вавилонського суспільства? Що могло, на твою думку, породжувати конфлікти в ньому? Чому?

6. Чому Вавилон був перлиною свого часу?

Гра «Звідки термін» з ЛЕГО

Зелена  цеглинка – Єгипет, жовта цеглинка – Межиріччя .Вчитель

називає терміни і поняття, а діти підіймають відповідну цеглинку.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Ми з вами вже познайомилися з Єгиптом, країнами Передньої Азії – Шумером, Аккадом та Вавилоном.

Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з одним народом, який жив у Передній Азії в давнину. Його життя дуже відрізнялося від життя єгиптян або вавилонян, що було пов’язано з особливостями природи місця, яке вони населяли.

Відгадайте  назву країни, яка зашифрована.

25, 12 ,15,12, 33.

Відгадали цифри? Так , це порядковий номер букв українського алфавіту. Сьогодні будемо знайомитися з Фінікією.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 Протягом уроку ведеться  робота з ментальною картою

 

На ватмані посередині вчитель пише тему уроку. В ході уроку від центра теми кольоровими маркерами малюються гнучкі лінії і на них робляться короткі записи найважливішої інформації .

Похожее изображение

Зелена гілка місцезнаходження, географічні особливості

Червоні гілки заняття населення

Блакитна торгівля 

Фіолетова  винаходи

Оранжева алфавіт і його важливість

Жовта мореплавство та створення колоній

 

                         Проблемне запитання

- Чому саме мореплавство стало основним заняттям фінікійців?

Робота з картою

-  Використовуючи карту атласу, визначте, яке море омиває береги Фінікії.

- З’ясуйте, яким буде клімат країни, що розташована на морському узбережжі.

- Поясніть, чому жителям Фінікії важко було займатися землеробством і скотарством.

 

Робота в парах

 Робота з підручником ( ст. 73)

  Прочитати текст. Записати у зошиті заняття фінікійців.

 

1.садівництво (виноград та оливкові дерева, кедрові та дубові ліса);

 2. торгівля – найбільші торгові міста Бібл, Тир, Сидон  (торгували з такими країнами: Дворіччя, Єгипет, Греція, Ізраїль, Урарту, Сирія; продавали: вино, оливкову олію, пурпуровий одяг, скляний посуд, кедрову деревину; купували: вовну, пшеницю, вишуканий одяг, коней, мулів, овець, кіз, рабів);

 3. ремесло (ювеліри, ливарники, будівельники, ткачі, різьбярі по дереву та слоновій кістці, скло різних сортів: від темного і непрозорого до прозорого, ткацтво, суднобудування);

 4. мореплавство (заснування колоній);

                                      ФІНІКІЙЦІ

     Фінікійці прославилися не тільки як відважні мореплавці. Ними було зроблено ряд важливих винаходів, завдяки яким фінікійські товари користувалися попитом у багатьох країнах.

Винаходи фінікійців. (Пурпурова фарба. Дзеркало. Скло. Фінікійський алфавіт.)

Фізкультхвилинка. Всі учні сидять. Учитель закривши очі,  відвернувшись, задає число. Необхідно викидати над головою відповідну кількість пальців. Потім він промовляє: «Раз-два-три! Замри!». Розплющує очі. Повертається до учнів. У класі має стояти стільки учнів , скільки пальців їм було пред‘явлено.

 

Суспільний устрій Фінікії.

Коментоване читання (стр.58)

-         Порівняйте, чим устрій  суспільства Фінікії відрізнявся від устрою Стародавнього Єгипту і Вавилону?

 

Фінікійська колонізація.

Дидактична вправа «Переплутані слова»

Діти, перед уроком осінній вітерець вирішив погратися аркушами, на яких були написані поняття ,й переплутав їх. Допоможіть мені їх розставити так, щоб у нас з вами вийшли пояснення до таких термінів як:

- колонія – місто, створене переселенцями

- колонізація – заселення та освоєння вільної території

- метрополія – місто або країна, які заснували колонію

Для налагодження постійних торговельних зв’язків із віддаленими землями фінікійські мореплавці стали засновувати свої поселення – колонії.

                     Робота з картою.

Завдання.

1) Визначте причини фінікійської колонізації.

2)Користуючись картою, назвіть напрямки фінікійської колонізації та найбільші колонії, засновані фінікійцями.

Робота над таблицею (учні заповнюють на основі здобутих знань)

 

ФІНІКІЙСЬКА КОЛОНІЗАЦІЯ

Причини колонізації

Напрямки колонізації

Найбільші колонії

- розвиток мореплавства та торгівлі;

- работоргівля;

- складна демографічна ситуація (переселення народів зі Сходу)

- Північна Африка;

- Західне Середземномор’я;

- Іспанія;

- Острови Сицилія та Сардинія;

- Острів Кіпр

- Північна Африка: Карфаген, Гадрумет, Тапс, Гіппон;

- Іспанія: Гаде, Луцент;

- Сардинія: Кара ліс, Таро, Нора;

- Сицилія: Панерм

 

 

 

 Карфаген

                              Робота в парах.

Метод «Ти – мені, я – тобі».

 Учні опрацьовують матеріал підручника (стр.60-61) і задають один одному питання.

V. Узагальнення та систематизація знань.

  «Чиста дошка»

Запитання:

  1.  Де розташована Фінікія? Покажіть на карті
  2. Назвіть головні міста Фінікії
  3. Яким було основне заняття фінікійців?
  4. Назвіть найвизначніші винаходи фінікійців.
  5. Що таке колонія?

6.Що таке метрополія? Яке місто було метрополією для Карфагена? 

    Прийом «Аукціон»

Учні по черзі називають вже відому для них інформацію про Фінікію.

 

VІ. Рефлексія

-         Чи сподобався вам урок?

-         Чи все вдалося під час уроку?

-         Що ви не зрозуміли?

-         З чим виникли проблеми?

VІ. Домашнє завдання.

1.Опрацювати § 11.

2.Знайти інформацію про подорожі фінікійців.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Блищик Богдана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Kotyk Anna
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
864
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку