Як спілкуватися долаючи відстань

Про матеріал
З метою ознайомлення учнів з особливостями правил спілкування на відстані; розглянути правила телефонної етики, правила листування поштою та через мережу Інтернет, поглибити знання учнів у сфері використання ІКТ, розвивати вміння аналізувати матеріал і робити висновки; культуру мовлення, пам'ять,образне мислення, увагу та вміння висловлювати свою точку зору; виховувати шанобливе ставлення до співрозмовника, партнера по листуванню
Перегляд файлу

Тема.

Як спілкуватися, долаючи відстань.

Мета: ознайомити учнів  з особливостями правил спілкування на відстані; розглянути правила телефонної етики, правила листування поштою та через мережу Інтернет,  поглибити знання учнів у сфері використання ІКТ,

розвивати вміння аналізувати матеріал  і робити висновки; культуру мовлення, пам'ять,образне мислення,  увагу та вміння висловлювати свою точку зору; виховувати шанобливе ставлення до співрозмовника, партнера по листуванню.

Обладнання: додаткова інформація, картки-завдання, ілюстрації,  паперові квітки, квіти, чарівна скринька, уривок з кінофільму «Біле сонце пустелі»,  комп’ютер, презентація, «Щоденник  справжньої леді», «Щоденник істинного джентльмена».

Тип уроку: чарівна подорож.

Хід уроку:

І. 1. Актуалізація та корекція опорних знань:

Слово вчителя. Сьогодні в нашому класі несподіванка. Я зранку уявила себе чарівником і вирішила вас дивувати весь час. А допоможе мені сьогодні мій комп’ютер, який буде надавати сучасну та дуже корисну інформацію. Але перед тим, як розпочати наше чарівне дійство, ви повинні мене запевнити, що добре пам’ятаєте матеріал минулого уроку. Я пропоную вам гру «Чарівні слова», пограти нам допоможе Чарівна квітка.

( Учням видають 3 «чарівні квітки», по 1 на ряд. Передаючи її один одному, учні називають за 3 хвилини якнайбільше чарівних слів.

Перший ряд: «Якщо у когось просять вибачення, то користуються такими словами…»(вибачте, пробачте, будь ласка, прошу вибачення, перепрошую, тощо.)

Другий ряд: «Вислови вдячність можна  за допомогою таких слів…»(спасибі, дякую, щиро вдячний, красно дякую, тощо.)

Третій ряд: «коли висловлюють побажання, то вживають такі слова…»(на все добре, доброго здоровя, всього найкращого, тощо.))

2. Задачі уроку:

Слово вчителя. Сьогодні наша дошка також чарівна, вона перетворилась на світлофор і буде керувати наші дії. Три кольори – це три сектори нашої роботи. Отже, на уроці у нас буде …(три завдання).

D:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Downloads\images.jpg

ІІ. 1. Мотивація навчальної діяльності:

Вчитель. Я підготувала для вас загадку. Відгадаєте загадку і дізнаєтесь тему червоного сектору.

         Історія цього винаходу почалась нещодавно. Сорок років тому виникла перша його назва  «уокі - токі» - «ходжу та розмовляю». Перші апарати носили як ранець за спиною. Згодом з′явилися апарати з ручкою для носіння, а зараз його можна загубити й у кишені, але уявити без нього сучасне життя неможливо. Що це? (телефон)

Звернімося за цікавою інформацією до «Інформаційного вісника».

«Інформаційний вісник»:  Телефон винайдено в 1876 році, але він був дуже великий і незручний. Колискою мобільно зв’язку стала Скандинавія. З грецької теле – вдалину, фон – звук, тобто засіб для спілкуванні на відстані.

2. Формування етичних навичок та вмінь:

 1. А) Гра «Плюс - Мінус» (фронтально) :

Вчитель .У всіх є мобільний телефон? (так) Він зручний? (так) А корисний? (так\ні) Думки поділилися. Давайте подумаємо та виявимо сильні та слабкі сторони мобільного зв’язку.

+

-

Мобільність

Зручність

Безмежність спілкування

Завжди поруч

Ліки від самотності

Розваги

Джерело інформації

Затрати грошей

Негативний вплив на здоров′я

Відволікає увагу на уроці

Займає багато часу на розмови

Заважає особистому спілкуванню

 

 

Висновок: переваг більше, але не треба приділяти телефону більше уваги ніж людині.

Б)  Гра – дослідження «Власна думка»

Вчитель. Швейцарський мислитель Лафатер зауважив: «Хочеш бути розумним – навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати, переставати говорити, коли нема чого більше сказати».

Спробуємо дослідити, як це твердження пов’язане з правилами спілкування по телефону?

(треба розмовляти лише тоді, коли це необхідно, не розмовляти про дурниці, уважно слухати, щоб не перепитувати по сто разів,  не кричати в трубку, не розмовляти годинами ні про що, дзвонити тим, кого знаєш, а якщо помилився номером, то вибачитися, …)

В) Вчитель. Щоб уникнути непорозумінь у спілкуванні, слід користуватися правилами, викладеними у «Скарбничці етикету». Я пропоную їх зачитати та на дошці заповнити «Дерево рішень». (діти тягнуть по 1 правилу з коробки та пропонують його до стовпчиків «Треба» чи «Не треба»)  

D:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Downloads\images (1).jpg

«Дерево рішень»

Треба

Не треба

  • Спочатку привітатися або вибачитися, коли телефонуєте ви
  • Говорити слід без поспіху, розбірливо, але стисло й чітко
  • Уникати паралельних розмов з людьми біля вас
  • Не перебивати співрозмовника
  • Закінчує розмову той, хто телефонує
  • Незнайомій людині треба представитись, та звертатися на «ви»
  • Телефонувати рано вранці або пізно ввечері
  • Закінчувати на півслові
  • Розмовляти не відрекомендувавшись
  • Приносити телефон у театр
  • Розмовляти по телефону у гостях
  • Хизуватися телефоном як показником моди та достатку

 

Вчитель. Я думаю, ви пам’ятаєте, що всі правила ви повинні записати до ваших етичних щоденників, дівчата – у «Щоденник  справжньої леді», а хлопці – У «Щоденник істинного джентльмена.»

Д) «Поради психолога»

Психолог.  Правильно вести розмови по телефону дуже важливо, але є ситуації, коли це не допоможе і вам необхідна професійна допомога. Як психолог, я дам вам невеличку консультацію і розповім, як впоратися із серйозною розмовою по телефону?

По –перше, якщо розмови не можна уникнути, то по можливості телефонуйте самі, не чекайте, коли зателефонують вам.

По – друге, чітко сформулюйте мету своєї розмови.

По – третє, якщо ви боїтесь отримати відмову у зустрічі, розпочніть питання так: « у середу о третій – вам підійде?»- ви примусите людину думати, чи буде вона вільна в цей час, а не про те, чи потрібна їй ця зустріч.

Під час розмови переходьте відразу до справи, не намагайтеся пом’якшити проблему.

А якщо вас спантеличили питанням, ніколи не відповідайте одразу. Краще вибачтесь, передзвоніть пізніше, коли обдумаєте відповідь.

Будьте розважливими!

2. Прийом «Здивуй» (звучить уривок з фільму «Біле сонце пустелі» (лист Сухова до дружини)).

Про який вид спілкування буде йтися у жовтому секторі? (Листування)

А) «Інформаційний вісник»:  Ще у Давньому Єгипті створювали послання за встановленими формулами – це були перші пергаментні листи. Пергамент  винайшли у 160 р. до н. е.  Листи ділилися на дві групи: ділові та особисті, тобто службові або привітні. Зараз вони здебільшого вітальної(листівки, поздоровлення з днями народження, зі святами). Англієць Бруе створив перші конверти для листів у 1820 р. Першу марку поштмейстер Роуленд Хілл пустив  в обіг 6 травня 1840 р. в Англії.

Б) Гра «Історія з продовженням…»

Про перші листи на камінні та пергаменті нам розповів вісник. А коли з′явився папір? Подивіться на малюнки та придумайте власну історію листування.

(Час на обдумування не дається. Історія повинна складатися спонтанно, і прийматися вчителем, навіть якщо вона не відповідає історичним фактам. Це – дитяча фантазія. Учнів можна зупиняти і просити продовжити іншого.)

D:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Downloads\pismo-GNAU.jpgD:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\1302765905_pochtovye-golubi-zivotnoe_ru.jpg

D:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Downloads\efremov_otkryt00_640.jpgD:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Downloads\4.jpg

(- Коли люди навчилися писати листи, вони носили їх потайки , вночі. Тому що це були листи закоханих…

- Вони писали їх на пергаменті, скручували трубочкою і скріпляли печаткою. Такі листи писали багатії, і примушували розносити ці листи своїх слуг, але це було довго і люди навчили голубів розносити листи…

 - Тому що голуби – найрозумніші птахи, вони швидко запам’ятовували адреси…

- Але голуби не могли літати усюди, іноді в них віднімали листи, тому придумали спеціальні карети, а потім візки, а пізніше машини для перевезення листів…

 - Зараз листи перевозять і машинами, і потягами, і літаками. Сучасні листи можна відсилати куди завгодно, коли завгодно і скільки хочеться.)

В) Вчитель. «Скарбничка етикету»  пропонує нам сучасну схему написання листа.  Я, як чародій, потурбувалася, щоб така схема була у кожного з вас. Давайте я скажу чарівне закляття - підказку:

Ені – бені – реба

Нам підручник треба

Ені – бені – дин

Сторінка сто сорок один.

(діти відкривають підручники на с.141, завдання №7)

Вчитель. Прочитайте самостійно статтю і виконайте наступні «Заморочки з листочка». На виконання роботи 3 хвилини. Найшвидший з класу буде перевіряти роботу вголос та задавати питання.

«Заморочка з листочка»:

З′єднайте частини схеми листа з необхідними реченнями:

Місце  й дата                                    Привіт, дорогий друже…

Вітання                                              Обнімаю та чекаю на канікулах.

Звернення                                          Київ, 12 жовтня 2011

Прощання                                          P.S.: «Мені купили собаку.»

Постскриптум                                   Радий, що ти завершив чверть без трійок.

Поміняйтеся листочками і перевіримо роботу. Першим був … . Твоє питання.

( -Чому запитання «Як твої справи», не має інформаційної  вартості, але важливе з погляду етикету?

-Тому що так ми виявляємо повагу та зацікавленість до людини та її життя. А ще це обов’язково за правилами складання листів.)

Г) Гра «Кошик» (Робота в групах)

У вас на партах є невеличкі кошики із листочками тексту листа і один великий лист. Ви повинні розмістити  та наклеїти ці частинки так, щоб  вірно скласти лист. На роботу 3 хвилини. Поспішайте і не забувайте про правила роботи в групах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група, яка закінчить першою, буде перевіряти роботу інших груп.

 

Д) У вас на партах є кольорові листочки. Напишіть на них правило листування, яке ви вважаєте найважливішим. Створимо «Поле думок» на жовтому секторі.

Діти зачитують і кріплять на дошку свої правила.

(-  писати треба грамотно й охайно;

- дотримуватись правил оформлення листа;

- з перших рядків викладати суть справи;

 - писати лише про хороше;

- листок повинен бути чистим і рівно обрізаним.)

Д) Міні – підсумок:

Вчитель. Пропоную тим, хто пише листи заплескати в долоні.

3. Вчитель. Щось авацій листуванню не вийшло. Напевно, тому що є більш сучасний і, навіть, модніший спосіб листування, яким користуються зараз майже всі. Це - …(електронна пошта через мережу Інтернет).

D:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\8152504.jpg

А) «Інформаційний вісник»:  Виявляється, перший лист, відправлений електронною поштою, було зафіксовано в 1971 році. Укладачем і відправником його був Рей Томлінсон, програміст. Саме він розробляв електронну пошту в комп'ютерній мережі «ARPANET», що стала прообразом усім відомої мережі Internet. Зміст листа не збереглося і, як стверджує його автор, там був написаний простий набір букв. А важливість його була в тому, що цей лист було відправлено з одного комп'ютера на іншій (підключених до однієї мережі) через «е-мейл». І значок «@», який ми використовуємо в електронній пошті, теж вперше був використаний цією людиною.

Б) Бесіда за темою:

Вчитель.

- Які соціальні мережі ви знаєте?(Google, Rambler, Mail)

- Як часто ви спілкуєтесь в і – неті?(так, в Однокласниках, в контакті)

- Чи знаєте ви про правила написання електронного листа?(ні)

Насправді, форма електронного листа така сама, як і звичайний лист, лише одне виключення – немає потреби в постскриптумі, тому що такий лист можна доповнити будь – якої миті.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/Mozilla_thunderbird_empty_screenshot.png/250px-Mozilla_thunderbird_empty_screenshot.png

Це типовий інтерфейс електронної пошти. Зараз ми вийдемо в Інтернет та напишемо листа. Я пропоную написати Олесі, якої сьогодні немає в школі.

Для цього нам потрібна її електронна адреса: Оlesya.girl@mail.ru

Тема нашого листа: Привітання

А тепер лист:

Привіт, Олесю!

Як твої справи? Ми знаємо, що ти хворієш, тому бажаємо скорішого одужання.

У нас все добре, лише тебе не вистачає. Скоро їдемо до театру на виставу «Тарас Бульба». На цьому тижні пережили 2 контрольні: з математики та історії.

Напиши, коли виходиш на заняття.

До побачення. Твій улюблений клас.

Тепер тиснемо відправити, готово.

В) Прийом «Квітка майбутнього» .

Вчитель. Останній сюрприз на сьогодні – це квітка майбутнього. Мені цікаво знати, чому ви вбачаєте саме за електронною поштою майбутнє?

(- тому що це найсучасніший спосіб спілкування;

- в Інтернету немає меж;

- це дуже швидко;

- можна знайти будь – яку людину;

- дуже проста в користуванні;)

ІІІ.  А) Підведення підсумків уроку.

Вчитель. Подивіться на нашу дошку, ми пройшли всі сектори? (так) Чи сподобались вам ці сектори? (так) Який був на вашу думку найцікавіший?(діти називають свій сектор)

Б) Домашнє завдання. На вибір:

  • Скласти телефонну розмову;
  • Скласти листа другові;
  • Відправити електронного листа вчителю.

Індивідуальне завдання для творчої групи обдарованих дітей:

Підібрати матеріали та малюнки для презентації за темою «Жести».

В) Оцінки.

Ви багато працювали і заслужили нагороди. Сьогодні я можу присвоїти вам такі номінації:

Високий рівень -

 

 

 

 

Достатній рівень      -

 

 

 

Середній рівень -

1

 

doc
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
1507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку