Як справлятися із глузуванням та насмішками.

Про матеріал
У презентації висвітлено стратегії гідних відповідей і реакцій на образи та глузування, які є невід'ємною частиною арсеналу навичок спілкування кожного. З матеріалу можна дізнатись як доносити свою реакцію ефективно й зупиняти кривдника.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як справлятися із глузуванням? Психолог Семків О. В. Стратегії гідних відповідей і реакцій на образи та глузування є невід'ємною частиною арсеналу навичок спілкування кожного.

Номер слайду 2

Пропоную деякі з найбільш ефективних стратегій дотепних і гідних реакцій на глузування й обзивання. При цьому важливо вибрати найбільш комфортну для себе. Пам'ятайте: те, що допомагає одному, може не допомогти іншому, оскільки необхідно грамотно й ефективно доносити її до свого опонента. І важливо практикувати свою реакцію знову і знову, доки вона не навчитеся використовувати її в реальній ситуації.

Номер слайду 3

Виберіть стратегію реакції на образи та видаляйте жало з насмішок.1. Ставте глузування під питання. «Чому ти так кажеш?», «Чому ти кажеш, що я тупий або товстий, і цим ображаєш мене?»2. Надішліть своєму кривдникові переконливе послання «я хочу». «Я хочу, щоб ти залишив мене у спокої» або «Я хочу, щоб ти перестав дражнити мене». Хитрість полягає в тому, щоб висловити це твердим упевненим голосом, без жодного сумніву.3. Перетворіть образу на комплімент. (якщо це доречно) «Спасибі тобі величезне!», «Як добре, що ти це помітив», «Спасибі за комплімент».4. Погоджуйтесь. «Ти маєш рацію», «Це правда, на сто відсотків!», «Ти переміг!», «Люди часто помічають за мною подібне».5. Кажіть «Ну і що?» Або «Яка різниця». «Ну і що?.. Кому яке діло?», «І що далі?.. Що ти хочеш цим сказати?»

Номер слайду 4

Виберіть стратегію реакції на образи та видаляйте жало з насмішок.6. Демонструйте хороші манери. Кажіть «Спасибі». «Дякую за коментар», «Я ціную твою думку». Кажіть так, щоб це звучало щиро, а потім розвертайтесь та йдіть звідти.7. Використовуйте сарказм. «Неначе мені не все одно?!», «Ой, не сміши мене!», «О, це просто чудово». Зовнішній вигляд і вираз обличчя повинні відповідати ситуації, тобто закочуйте очі та йдіть геть. Це, як правило, допомагає старшим дітям, які розуміють і тонко відчувають сарказм.8. Ігноруйте глузування. Йдіть, не звертаючи уваги на насмішника, уявіть, що він невидимий, киньте погляд на щось інше й засмійтеся, прикиньтеся, що вам абсолютно не цікава тема розмови, або зробіть вигляд, що ви не чуєте кривдника. Ця стратегія допомагає краще всього в тому випадку, якщо складно відповідати словами. Її краще використовувати там, де ви можете піти від кривдника, наприклад, у парку або на дитячому майданчику. Це не допомагає при безпосередній близькості з кривдником, наприклад, у шкільному автобусі або за столом шкільної їдальні.

Номер слайду 5

Виберіть стратегію реакції на образи та видаляйте жало з насмішок.9. Продемонструйте подив, здивування. «Справді? А я й не знав». «Спасибі, що сказав». Це повинно прозвучати з іронією, нібито насправді ви так не думаєте.10. Проявіть своє невдоволення. «Ти дійсно виводиш мене із себе своїми насмішками» або «Мені не подобається, що ти висміюєш мене перед іншими дітьми. Мені зовсім не смішно». «Якщо ти хочеш, щоб ми залишалися друзями, припини мене дражнити». Якщо причиною стресу й занепокоєння є друг, неодмінно висловіть йому своє незадоволення.

Номер слайду 6

Навчіться ефективно доносити реакцію на глузування й образи. Давайте дивитися правді в очі: Діти не хочуть перебувати в товаристві того, кого постійно дражнять. Адже це підвищує ймовірність, що й над ними будуть знущатись. Особливо не хочуть дружити з тим, хто постійно плаче або погрожує «все розповісти», коли вони просто дружньо жартують один над одним. Тому пам'ятайте, що коли ви використовуєте стратегії реагування на глузування, то повинні бути впевнені, відповідати спокійно і впевнено. Ці стратегії не повинні бути вивчені, а стати тренованою звичкою. Над їх розвитком потрібно постійно працювати.

Номер слайду 7

Навчіться ефективно доносити реакцію на глузування й образи. Ось можливі способи доносити свою реакцію ефективно й зупиняти кривдника:1. Визначте, це дружній жарт чи недружня насмішка. У першому випадку, якщо ви просто жартуєте, не звертайте уваги на колючі слова. Якщо має місце недружня насмішка, намагайтесь не гарячкувати.2. Подумайте, чи хочете ви піти на протиборство із кривдником. Якщо він виглядає здатним зробити вам боляче, кличте на допомогу.3. Дивіться насмішнику в очі. Не дивіться вниз. Високо тримайте голову й розправте плечі.

Номер слайду 8

Навчіться ефективно доносити реакцію на глузування й образи. Ось можливі способи доносити свою реакцію ефективно й зупиняти кривдника:4. Зберігайте спокій. Не дайте кривднику задоволення бачити, як він вивів вас із себе. Не гарячкуйте. Зробіть глибокий вдих, щоб залишатися спокійним, накажіть собі розслабитись або порахуйте до десяти.5. Реагуйте на глузування твердим і впевненим голосом за допомогою стратегії, яку ви обрали та натренували. 6. Не ображайте й не дражніть кривдника у відповідь. Просто йдіть по своїх справах.​

Номер слайду 9

Розвивайте комунікативні та дружні навички, цим ви неймовірно допоможете собі. Пам'ятайте: маленькі зміни призводять до великих результатів. ЯКЩО ГЛУЗУВАННЯ ВІДБУВАЮТЬСЯ СИСТЕМАТИЧНО І ВИ САМІ НЕ МОЖЕТЕ З НИМИ СПРАВИТИСЬ ТО ПОТРІБНО ЗВЕРНУТИСЬ ПО ДОПОМОГУ ДО ДОРОСЛОГО, ЯКОМУ ДОВІРЯЄТЕ!

pptx
Додав(-ла)
Семків Оксана
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку