Про матеріал
Фрагмент години класного керівника
Шаталова В. О.
класний керівник 5-А класу
Тема : «Як стати волонтером»
Мета : познайомити учнів із поняттям «волонтер», створити умови для виховання небайдужого ставлення до людей, які потребують допомоги; стимулювати пізнавальний інтерес до основ моральної культури, громадянської відповідальності в умовах воєнного стану
Хід заходу
І. Вступна частина
1) Привітання
2) З’ясування психологічного клімату
Вправа «Як ти?»
Завдання: на листках позначити емоцію, яка домінує на початку години класного керівника
3) Ввід у тему
Перегляд відео
Учні переглядають відео про порятунок домашніх тварин у Херсоні влітку 2023 р.
Обговорення
- Які емоції викликало відео
- Про що йде мова?
II. Основна частина
1) Вихід на поняття «волонтерство»
Волонтерами спочатку називали людей, що добровільно та виключно із свого бажання поступали на військову службу в деяких європейських країнах (наприклад, Франції, Іспанії). Зараз від цього громіздкого визначення «волонтерства» залишилося лише слово «добровільно». Правда, додалося ще й «безоплатно».
Волонтерів називають по-різному, але всі знають, що волонтер – це людина, яка допомагає сусідам, співвітчизникам та людям, які потребують допомоги вдома чи за кордоном. Волонтери працюють у школах, лікарнях, бібліотеках, таборах з біженцями, при захисті навколишнього середовища – всюди.
Чому саме цю тему я обрала для сьогоднішньої зустрічі? 5 грудня світ відзначає Міжнародний день волонтера. Усе більше людей долучається до волонтерської справи, усе більше молоді свій вільний час віддає іншим
2) Прийом «Асоціативний кущ»
3) Проблемне питання «Я можу бути волонтером?»
4) Робота в групах
А тепер я пропоную вам завдання. Ви розділилитесь на групи. Кожна група отримає свою тему. Ваше завдання –відповідно темі, придумати назву волонтерської організації, її мету, задачі, які необхідно виконати для вирішення мети.
Наприклад, тема – «Допомога навколишньому середовищу». Назва може бути –«Зелений патруль», мета такої організації – озеленення, сортування сміття, прибирання територій. Задачі, які необхідно провести – акції «Посади дерево», оформлення куточку «Сортуй сміття правильно», залучити якомога більше дітей і їх батьків до прибирання шкільної території.
Команди обирають головуючого і починають готуватись за 3-5 хвилин. Хто готовий – піднімає зелену карточку.
Виступи спікерів.
III. Заключна частина
Рефлексія. Незакінчене речення «Я можу бути волонтером тому, що …»
Ось і добігла кінця наша з вами зустріч. Я сподіваюсь, що ви у своїх вчинках будете керуватись добром, милосердям, співчуттям. Пам’ятайте, що саме ви – капітан свого корабля життя. І куди ви його спрямуєте – до хорошого, чи поганого – залежить тільки від вас, від вашої особистості.