Тема тижня: Світ професії
Тема дня: Яка професія найважливіша?
Мета: розширити знання дітей про професії; розвивати зв’язне мовлення, уміння висловлювати свою думку, узагальнювати, увагу, мислення, уяву; виховувати відповідальне ставлення до своєї головної професії – школяр, повагу до людей різних професій та результатів їхньої праці.
Обладнання: математичні пазли, друковані завдання для ігор,пазли для гри «Що кому належить?», м׳ячик, мікрофон, ноутбук.
Хід заняття
І. Ранкова зустріч
1.Привітання. Визначення настрою.
Доброго ранку, діти.
Сьогодні ми проведемо цікаву вправу з цеглинками лего. Сідайте , будь ласка на килимок.
Подивіться на сонечко, яке лежить по центру. Чого йому не вистачає?(промінчиків)
Тут нам допоможуть цеглинки лего ,адже саме з них ми створимо сонечку промінчики.
Але не просто так. Вам потрібно буде назвати своє ім׳я і доповнити речення:
«Я мрію стати…» і тоді поставити свій промінчик.
Моя мрія вже здійснилась- я вчитель(ставлю також промінчик) - Я бажаю , щоб ваші мрії здійснилися так, як і моя.
Візьміть тепер свої цеглинки в руки. Скажіть, які є кольори у світлофора?
Давайте складемо світлофор.
- Якщо у вас хороший настрій покладіть пальчик на зелений колір; якщо настрій нормальний – торкніться жовтого кольору,а якщо настрій поганий – торкніться червоного. 2.Новини дня - Яка зараз пора року?
- Який зараз місяць?
- Який сьогодні день?
- Яке число?
- Яка погода?
3. Обмін інформацією
1. Гра «Най-най…»
Потрібно назвати професії, що найбільною мірою відповідають поданій характеристиці. Наприклад, характеристика – найсолодша професія. Які професії є найсолодшими? (Кондитер, кулінар.) Характеристики:
Найзеленіша професія(садівник, лісник);
Дитяча професія ( вихователь, учитель, дитячий лікар);
Найсмішніша професія (клоун, цирковий артист, актор);
Найчистіша професія (прибиральниця, двірник)
- Які слова ми з вами визначали? Професії
Отож ми продовжуємо досліджувати тему тижня «Світ професії».
II. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати «Яка професія найважливіша для вас»
III. Основна частина
1. Бесіда з елементами розповіді
У світі існує безліч професій . Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя. Для того щоб ви обрали найкращу для себе професію, здійснили свою заповітну мрію,вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь- якого покликання починається з дитинства,зі шкільної лави.
-Скажіть ,а яка професія найголовніша?
От давайте сьогодні на уроці проведемо дослідження і дізнаємось.
2. Групова робота
Для того, щоб дослідити, яка професія важлива для вас, пропоную виконати завдання.
2.1. Гра «Склади пазли» ( групи)
- А ви любите складати пазли?
- Що вам необхідно було зробити, щоб виконати це завдання? (Рахувати) - У яких професіях необхідні ці вміння? ( Банкір, бухгалтер….) Висновок. Математика потрібна у багатьох професіях. Фізкультхвилинка «Гарні професії» https://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v
3.Вправа «Асоціації»
(вчитель кидає м׳ячик кожній дитині по черзі)
- Я буду називати назву професії, а ви називаєте слово , яке у вас асоціюється з цією професією.
- Наприклад: кухар-ніж, водій- кермо і т. д.
( лікар,вчитель,бібліотекар,ветеринар,будувельник…)
- Що вам необхідно було зробити у цьому завданні?(згадувати,міркувати)
- Які ви знаєте професії де потрібно багато знати і пам׳ятати?(актор,історик, екскурсовод…)
Висновок.Добра пам׳ять потрібна та мислення необхідні в кожній професії.
4.Гра «По літерам»( скласти назву професій з літер)
- Що вам знадобилось, щоб виконати це завдання?(вміти писати)
- Кому важливо в своїй професії уміти писати?(письменник, редактор, вчитель…)
Висновок . Вміти писати потрібно у багатьох професіях.
5. Гра «Пантоміма»
(діти показують за допомогою міміки та жестів назви професій , однокласники відгадують)
6. Розповідь вчителя
- Послухайте розповідь , яка точно допоможе нам визначити яка ж професія найважливіша?
Хто потрібний і найважливіший , - сперечалися діти,- яка професія?
Звичайно лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів , ангіна та ангіна, а лікар полікував мене і тепер я здоровий.
- Ні , сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
- А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – викрикував третій. У нас якось ледь будинок не згорів . Мешканці бігають , метушаться , нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
- - Хтось кричить : « Найважливіші пілоти», хтось розхвалює листоношу. З усіх боків чути : «продавець!», «комбайнер!»,
«будівельник!». Словом , сперечалися , аж захрипли , але так нічого не вирішили.
- Діти , яка професія найважливіша?(Відповіді дітей)
Отже, професії всі важливі і потрібні . Тому потрібно з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.
Фізкультхвилинка « Професійні вміння»(діти повторюють рухи за вчителем, імітуючи роботу кожної професії)
Кожна праця – це уміння, Вміння справжні ,професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так – завзятий танцівник, Так пливе спортсмен – плавець… Кожен - справжній фахівець!
IV.Узагальнення знань та умінь
1. Гра «Будь уважний»
Учні утворюють коло. Вчитель називає слова. Почувши назву професії, діти повинні підстрибнути, а якщо слово – не назва професії плеснути в долоні.
2. Дослідницька вправа « Що ж тепер буде?»
Уявіть життя без роботи. Ніхто нічого не робить. Що б сталося? - Не працює лікар.
- Не вийшов на роботу двірник.
- Не працює продавець.
- Немає вчителя.
- Не вийшов на роботу водій автобуса.
Висновок. Життя – це праця. Треба спланувати його таким чином, щоб бути корисним і собі , і людям.
V. Підсумок уроку
1. Загадки
(діти розглядають ілюстрації)
- Ви вже багато знаєте професій? Зараз перевіримо.
Хто у будь- яку погоду Шиє одяг для народу,
Дружить з голкою, тканиною,
Строчить швейною машиною?( Швачка)
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки.
Підстриже і пофарбує, Добрий настрій подарує.( Перукар)
Розкладає він товар
На прилавку в магазині.
Зважить моркви кілограм
Ще й картоплі , яблук, дині.(Продавець)
Виростають скрізь будинки Хто ж складав усі цеглинки?
Хто тут стіни мурував?
Нам оселі будував? ( Будівельник)
- Чудово, ви знаєте так багато професій!
2.Рефлексія
Вправа «Мікрофон»
- Сьогодні ми називали багато професій . Скажіть , а у вас є робота?
(навчання)
Але згодом кожен з вас обере професію.
- Дуже важливо , щоб ви вибрали собі справу до душі. Щаслива людина та , яка займається улюбленою справою. А зараз кожен з вас може помріяти. Отож, ким ви мрієте бути?
(Діти передають мікрофон один одному і кажуть, ким мріють бути)
- Пам׳ятайте, якщо мріяти, то мрії обов׳язково збудуться!