Японська народна казка "Момотаро, або Хлопчик-Персик"

Про матеріал
Японські казки передусім вражають надзвичайною своєрідністю. Це й не дивно: адже Японія довго, особливо в XVII—XIX ст., була відгороджена від зовнішнього світу як морем, так і свавіллям її правителів. Та все одно в казках використовуються сюжети, запозичені в інших країн, зокрема Китаю, Кореї та Індії. Персонажі японських казок — люди (хлопець і дівчина, чоловік і дружина, дід і баба, селянин, ремісник, рибалка, настоятель храму, вельможа), птахи та звірі (горобець, журавель, лисиця, танукі — єнотоподібний собака, черепаха, мавпа, жаба), божества, чудовиська й перевертні, духи морів і гір. Сюжетом казки нерідко є боротьба бідного з багатим, людини з чудовиськами, злими духами і перевертнями. За тематикою казки, вміщені в цій книжці, можна поділити на героїчні, соціально-побутові, чарівні, казки про тварин.
Перегляд файлу


Японська народна казка

 

Момотаро, або Хлопчик-Персик конспект уроку

Тема уроку: Японська народна казка "Момотаро, або Хлопчик-Персик"

Мета уроку: ознайомити учнів з японською народною казкою "Момотаро, або Хлопчик-Персик", розвивати вміння аналізувати текст, виокремлювати головний зміст, вчити робити висновки на основі прочитаного.

Обладнання: текст казки, ілюстрації до казки, картки з питаннями для обговорення.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.

Учитель пропонує учням пригадати, що таке народні казки, назвати казки, які вони знають.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Учитель пропонує учням прочитати казку "Момотаро, або Хлопчик-Персик". Після прочитання казки учитель ставить запитання:

  • Хто такий Момотаро?
  • Як його породили батьки?
  • Що він зробив, вирушивши у дорогу?
  • З ким він боровся?
  • Що він виграв після боротьби?
  • Який висновок можна зробити з цієї казки?

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Учитель пропонує учням відповісти на наступні питання:

  • Що вас найбільше вразило у цій казці?
  • Чи сподобалась вам ця казка? Чому?
  • Які головні герої в цій казці?
  • Яка думка героїв про Момотаро?
  • Як ви розумієте висновок, який можна зробити з цієї казки?

 

  1. Підсумок уроку.

Учитель підводить підсумки уроку, з'ясовує, чи зрозуміли учні зміст казки, чи можуть вони зробити висновки на основі прочитаного.

  1. Домашнє завдання

 

 Полягає в тому, щоб учні переказали зміст казки "Момотаро, або Хлопчик-Персик" своїми словами. Крім того, вони можуть відповісти на наступні запитання:

  1. Що ви дізналися про японську культуру з цієї казки?
  2. Які якості Момотаро допомогли йому перемогти злих демонів?
  3. Чи були ви здивовані тим, що головний герой був хлопчиком? Чому?
  4. Які навички, якими Момотаро володів, допомогли йому у подорожі?
  5. Як ви розумієте висновок казки? Чи згодні ви з ним? Чому?

Це завдання допоможе учням закріпити знання про японську культуру, а також розвинути їх вміння аналізувати текст, робити висновки і висловлювати свої думки.

 

docx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку