Пилиповицький заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів
Урок-читацька конференція 5 класі
“Яскраве світло творів Зірки Мензатюк”
Учитель української мови та літератури
Н.В. Дідківська
ТЕМА: Яскраве світло творів Зірки Мензатюк
МЕТА:
· ознайомити із життєвим та творчим шляхом дитячої письменниці, презентувати книги та твори;
· формувати читацькі смаки, культуру читання, розвивати зв’язне усне мовлення учнів, пам'ять, логічне мислення, уміння слухати, виділяти головне;
· виховувати творчу, соціально активну особливість; толерантне ставлення до іншої точки зору; виховувати розбірливого читача, повагу до історичного минулого та інтерес до рідної літератури.
ТИП УРОКУ: урок позакласного читання.
ФОРМА УРОКУ: урок «читацька конференція».
МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ: слово вчителя, виступи учнів, дискусія, презентація творчості, книг, читання прози, рецензування виступів.
ОБЛАДНАННЯ: збірки творів письменниці, мультимедійний проектор, кіно, фото та відео матеріали, періодика.
ХІД УРОКУ
ЕПІГРАФ УРОКУ
Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку.
Книга рятує душу від здерев'яніння.
Тарас Шевченко.
(Слайд 1)
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Включення учнів у навчальну діяльність. Прийом інтерактивного навчання «Вітер дме». (слайд )
Учитель : «Вітер дме для того, хто…
- сьогодні в доброму гуморі…
- налаштований гарно та цікаво працювати…
- хто старанно підготував домашнє завдання…
- кому важко визначити свій емоційний стан…
- хто готовий слухати мене далі…
( учні, відповідаючи позитивно, при цьому аплодують)
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ребус (слайд)
СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Одним із найцінніших творінь людства є книги. Вони прийшли до нас із сивої давнини і стали щоденною необхідністю сучасної людини. Хтось досліджує їх в лабіринтах книгосховищ, інші насолоджується ними в тиші бібліотек, а до когось вони приходять з монітору комп’ютера, телефона чи електронної книги. Людина перестає мислити, коли перестає читати.
Споконвіків книжка була нашим добрим другом, який завжди підкаже, заспокоїть, навіє приємні спогади, занурить у світ дитинства. Про що сучасна дитяча проза? Чи треба її читати? Давайте сьогодні довіримося пильному, спостережливому оку художників слова й подивимося на себе очима митців. Так, саме вони підмічають те важливе в нашому житті, на що ми у свій час не звернули уваги. Тож, уперед у світ дитинства.
Проблемне питання: Діти, перед вами слова Тараса Шевченка. Як ви їх розумієте? Наскільки важливе читання для Вас?
(відповіді учнів)
Сторінкою нашої книги стане сучасна дитяча література, а конкретніше – творчість нашої сучасниці, дитячої письменниці, лауреата літературної премії в США, премії імені Наталі Забіли та імені Лесі Українки – Зірки Захаріївни Мензатюк.
Протягом уроку ми спробуємо дізнатися більше про її життя, презентуємо книги письменниці та поділимося улюбленими сторінками її творів. А побудувати нашу роботу я пропоную у вигляді конференції.
Словникова робота
(слайд 2)
Конференція — заздалегідь заплановане, організоване зібрання людей для обговорення певної проблематики, яка визначена заздалегідь.
(слайд 5)
Тема нашої конференції – Життя і творчість Зірки Мензатюк.
ПЛАН КОНФЕРЕНЦІЇ
III. Сприйняття й засвоєння учнями нового матеріалу.
Отож, починаємо працювати, і до слова я прошу нашого біографа, Кривулю Юрія, який розповість по життя письменниці.
(виступ учня)
(слайд 4 Буковина)
(слайд 5 Родина Зірки Мензатюк)
(слайд 6 твори)
Запитання
Слово вчителя
Дитинство – найчарівніший і найзагадковіший світ, у якому ми вперше пізнаємо любов, правду, кривду, вчимося відстоювати добро і ненавидіти зло, виховуємо в собі людську гідність – таку необхідну в дорослому житті. І щоб залишити частинку дитинства в собі назавжди й передавати її іншими, потрібно мати неабияку вдачу й хист.
Ми дізнались багато цікавого про письменницю з тонким відчуттям дитинного світу від класних біографів, а тепер я запрошую до співпраці весь клас.
Усі учні нашого класу отримали випереджувальні завдання: кожному дісталася книга письменниці, яку вони прочитали і про підготували розповіді. Сьогодні вони працюватимуть рекламними агентами.
Ми послухаємо зараз по черзі виступи всіх. Орієнтовний час для презентації своєї роботи - 5-6 хвилин.
(Учні виходять на середину класу і представляють завдання – знайомлять однокласників із прочитаними творами. Решта учнів уважно слухає, запам’ятовує і готує запитання).
Виступи рекламних агентів
Підсумкова бесіда за почутим.
Чи зацікавили презентовані книги? Яка з презентацій сподобалася найбільше? Яку хотіли б прочитати?
Оцінювання навчальних досягнень.
Рефлексія
Заключне слово вчителя. (Слайд 20)
- Наш урок добігає кінця. І хочеться завершити його словами героїні нашого сьогоднішнього уроку – Зірки Мензатюк:
«Читайте, бо книги роблять наше життя яскравіше і цікавіше, навчають нас бути гарними людьми».
VІ. Домашнє завдання. (Слайд 21)
Записати відгук на прочитану книгу сучасної дитячої прози.