розробка єдиного уроку на тему з чого починається вітчизна для 2 класу 30- років незалежності України
Єдиний урок З чого починається Вітчизна ? 1
Мета: розширити зміст поняття «громадянин України»; поглибити знання учнів про Україну; розвивати мовлення учнів, творчі здібності, пам’ять; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу; прищеплювати любов до рідного краю.
Хід заходу
Учитель розповідає легенду «Наша земля».
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чому прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,— відповіли наші предки,— там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні — ворога». Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
— Діти, що для вас Батьківщина? Назвіть слова та фрази, що спадають на думку та асоціюються зі словом «Україна». (Для мене — це калина, герб, прапор, гімн, верба, козак, віночок, вишиванка, рушник, гопак, рідна мова , Дніпро, Тарас Шевченко, пісні .)
3. Основна частина
Слово вчителя.
— Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом — казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювалися поети, художники та композитори.
— Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами, близькими за
значенням, ми можемо її назвати? (Вітчизна, рідна домівка,) А чи знаєте ви , що цього року нашій країні виповнилось 30 років .уже цілих 30 років наша країна є незалежною державою , пропоную переглянути відеоролик .
обговорення відео
слухання твору
ДІДОВА КОЛИСКА
Одного разу батько шукав щось на горищі. Знайшов стару дерев’яну колиску. Дивна така — помережана, різьбою прикрашена. Ще й буквами старовинними вирізано: «Мир і хліб».
— Це дідова колиска,— сказав батько.
Він довго дивився на неї, а потім витер пил і заніс до хати.
— Хай зберігається... Я не знаю свого дідуся. Батько показав мені тільки його могилу на кладовищі... Коли я чую слово Батьківщина, мені пригадується старовинна колиска. В ній лежав дідусь...
Батьківщина — це люди, які жили на нашій землі до нас. Вони орали землю й сіяли, раділи й плакали, співали пісні. Це наші предки. Ми повинні знати минуле нашої Батьківщини. Хто забув про колиску, в якій лежав його дідусь, той не може бути справжнім патріотом. А наша колиска — це наше рідне село, рідна хата, мати й батько. З рідної хати починається для мене Батьківщина.
Патріот — той, хто любить свою країну. В. Сухомлинський
Гра «Добери ознаку» 4
— Доберіть до слів Батьківщина, Україна, Вітчизна якнайбільше ознак. (Рідна, люба, мила, неозора, багата тощо)
Бліцвікторина. ( відповідь показівают цеглинками LEGO, на дошці біля цеглинок написані назви)
- Наша Батьківщина — ... (Україна). Польща
- Назвіть столицю України. (Київ) Харьков
- Найбільша річка, що протікає територією України. (Дніпро) Днестр
Колективна робота. 5
— Спробуємо доповнити вірш, додаючи останнє слово.
Ми дуже любим весь наш край,
І любим _____ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _____ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _____ (гілками),
Та й ми співаємо _____ (пісні)
— Змагається він з нами! М. Познанська
ІІІ. ПІДСУМОК ЗАХОДУ
1. Цікаве малювання «Україна моєї мрії»
2. Перегляд відеокліпу «Моя Україна»
3. Складають з цеглинок слова, які більше всього запам'ятали.
4. Підсумкове слово вчителя
— Багато ви знаєте про Україну, а головне — те, що любите її, любите своїх рідних, своєю працею та навчанням допомагаєте їм.