З ДОСВІДУ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ АРТ – ТЕРАПІЇ НА ЗАНЯТТЯХ ГУРТКІВ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Про матеріал
Публікація містить матеріали з досвіду роботи керівника гуртків - методиста щодо використання прийомів арт - терапії в гуртковій роботі.
Перегляд файлу

З  ДОСВІДУ  ВИКОРИСТАННЯ  МЕТОДІВ АРТ – ТЕРАПІЇ

  НА ЗАНЯТТЯХ ГУРТКІВ  В  ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ

    Арт – терапія або «лікування мистецтвом» - сучасний, новий та популярний засіб психотерапії. Особливо актуальною арт – терапія є для дітей. Адже діти не завжди можуть вольовим зусиллям контролювати свій емоційний стан, тож дорослі мають стати для них сильною опорою в цей складний час. Для цього рекомендується  частіше створювати ситуації, в ході яких хлопчики та дівчатка могли б навчатися встановлювати над чимось контроль, що формуватиме  в них почуття  безпеки.

Майстрування, малювання, ліпка та інші види творчості допомагають змоделювати ситуацію:  «Я створюю свій світ»          «Я його контролюю»

         «Тут і зараз я почуваюся в безпеці».

Це чудова можливість для них «відкритися», поділитися своїми емоціями та страхами. Адже іноді так важко висловити словами всі ті почуття, що вирують у душі. Саме арт – терапія допомагає віднайти душевну гармонію. Арт – терапія може використовуватись як окрема форма роботи з дітьми з особливими потребами, а також як один із засобів розвитку школяра.

Відповідно до мети та цілей арт – технології виокремлюють індивідуальну та групову форми роботи. Важливо врахувати вік дитини, її потреби та вподобання. Якщо для молодших дітей підійдуть різноманітні техніки малювання, то старшим підійде аплікація та піскова терапія. Школярі можуть займатися також літературною або музичною терапією, рукоділлям.

Загальні правила арт – терапії:

     Заняття не повинно тривати довше 2-х годин. Початковий етап передбачає підготовку «інструментарію»: фарби, олівці, папір, тканини, бісер, музичні інструменти, книжки тощо. Слід запропонувати якомога більший вибір матеріалів, щоб вона сама вирішила, чим хоче займатися.

     Основна частина – мистецтво. Слід пам’ятати, що арт – терапія суттєво відрізнятися від власне заняття мистецтвом, адже зорієнтоване не на результат, а на процес. Тому не варто спішити виправляти недоліки в роботі дітей чи робити щось за них.

     Підштовхуйте дитину до обговорення. Якщо спершу доведеться запитати в дитини, що вона намалювала чи що вирізала, то згодом дитина сама аналізуватиме  свій  виріб.

Маленькі секрети перед творчим зануренням:

  виготовляємо невеликі вироби: концентруватися  на виконанні великого проекту  в період емоційного напруження  школярам може бути складно, тому варто зосередити увагу на проектуванні  невеликих виробів, щоб швидше діти змогли відчули бажання та успіх, що є  надважливим  зараз;

  використовуємо доступні матеріали: чимало дітей покинули домівки чи знаходяться у скрутному становищі, і, на жаль, не мають доступу до різноманітних творчих матеріалів, тому варто підбирати для поробок доступні та мінімально затратні матеріали. Навіть вирізки з паперу можуть слугувати поштовхом до творчості й запобігати наслідкам стресу, в якому знаходяться діти. Можна використовувати практично все, що є під рукою. Вік дітей теж не грає ролі, адже вироби можуть відрізнятися рівнем складності.

  позитивні емоції:   будь – яка творчість повинна викликати розслаблення, мінімізувати негативну напругу та  викликати приємні емоції. Потім можна пробувати навчитися переносити цей приємний стан на побут, стосунки або навчання.

  гра:  створюйте щось чудове і гарне, з чим можна погратись. Гра може бути пов’язана із дотиками, рухами, спонтанністю, допомагає   самовиразитися  і це теж  цінний досвід, бо в стані стресу спонтанність  «спить».

  співпраця: добре, якщо творчість проходить у співпраці дітей і дорослих чи дітей між собою; адже в єднанні відчувається взаємна підтримка та емоційний контакт. Діти отримують задоволення від процесу творчості.

Проте для ґрунтовнішого дослідження психологічного стану дитини, однієї арт – терапії замало, варто проконсультуватися із спеціалістом для підбору відповідних методів.

Дуже хочеться, щоб наші діти зараз менше гралися в війну та більше часу віддавалися творчості.  Адже їхнє майбутнє має бути націлене на творення, а не на руйнацію.

 

docx
Додано
30 січня
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку