Мельник Тетяна Борисівна
Тема: З'єднання деталей квіток. Остаточна обробка виробу. Захист проекту.
Мета уроку. Ознайомити учнів з видами букетів, їхньою формою і призначенням. Засвоєння знань про з’єднання деталей за допомогою клею. Формування вмінь виконувати підготовку деталей до склеювання, склеювати деталі виробу. Розвивати точність. Виховувати акуратність в роботі, естетичний смак.
Ключові слова. Букет, форма букетів.
Наочність: ілюстрації з журналів, зразки штучних квітів, інструкційні карти.
Обладнання і матеріали: фетр, фатин, дерев’яні шпажки, зубочистки, картон, шаблони, викрійки, клей - пістолет
Тип уроку. Комбінований
Орієнтовний план проведення уроку
І. Організаційна частина ( 2 хв)
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (10 хв)
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності ( 2 хв)
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку ( 1 хв)
V. Вивчення нового матеріалу ( 15 хв)
VI. Практична робота ( 45 хв)
VІІ. Підсумок уроку ( 15 хв)
Хід уроку
Привітання Пролунав та змовк дзвінок, Починається урок. Любі діти всі тихенько сіли, Працювати захотіли. Краще будемо працювати Та оцінки гарні мати.
|
|
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
З історії виготовлення штучних квітів (розповіді учнів)
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
Нарешті ми з вами дійшли до найбільш відповідальної стадії у проектуванні та виготовленні виробу – складанні деталей та їх з’єднання у цілісний виріб. Для того щоб виріб було завершено необхідно знати чим, і як скріплюють окремі деталі, тобто яка технологія (послідовність дій) цього процесу. Якщо одна із стадій цього процесу буде порушена або не виконана, то виріб не матиме запланованої міцності, не буде гарним та охайним.
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє завдання:
V. Вивчення нового матеріалу
Букет — це найбільш поширена форма квіткового виробу. У перекладі з французької мови це слово означає «красиво зібрана група квітів». Більшість букетів мають просту форму, незначну кількість квітів і їхнє природне розміщення. Форма залежить у першу чергу від виду квітів і призначення букета. Букет може бути круглий (а), односторонній (б), плоский (в)
Кошик з квітів гарний і щедрий подарунок на будь - яке свято. При складанні подібних квіткових композицій все частіше використовуються різноманітні декоративні елементи ( сітки, пір’я, намистини тощо), а також сухоцвіти і штучні рослини. Особливо неповторний колорит мають квітково – плодові кошики, в яких квіти поєднуються з фруктими і ягодами.
Пояснення вчителя, демонстрація
Гра «Блеф – клуб». Визначити правильні й помилкові твердження.
Чи вірите ви в те, що:
VI. Практична робота
Роздати інструкційні картки, обговорення
1 Вступний інструктаж.
Звернути увагу дітей на те, що:
Поточний інструктаж
Слідкувати за дотриманням правил безпечної роботи
Користуючись інструкційними картками, необхідно визначити, які сторони деталей необхідно склеювати;
Заключний інструктаж
Демонстрація, аналіз, недоліки , допущені при роботі
Підсумок уроку
Сьогодні на уроці я:
8. Домашнє завдання
Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення листівки.
Інструкційна картка: З'єднання деталей квітки
№ |
Послідовність операції |
Зображення |
|
До дерев’яної шпажки 14 см, намотати серединку |
|
|
Пелюстки квітки вивернути, попрасувати та зібрати на нитку, швом вперед голка |
|
|
Виготовити лекало чашолистиків та вирізати з фетру |
|
|
Обережно приклеїти пелюстки до серединки клеєм, нанизати чашелисточки |
|
|
Виготовити фунтики з фатину: розміром 12*12 см. квадрати скласти навпіл не симетрично та наклеїти на зубочистку. |
|
|
Завершити композицію: вставити квіти та фунтики в кошик. |
|
1