Контрольна робота № 1 (10 кл. Профільний рівень)
Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови
І варіант
(за кожну правильну відповідь по 0,5 б.)
1.Яку функцію мови відображено у виразі «Мова — засіб спілкування»?
А Когнітивну;
Б комунікативну;
В кумулятивну;
Г експресивну.
2.В українській мові існують такі наріччя:
А північне, південне, східне, західне;
Б північне, північно-західне, північно- східне;
В південне, південно-західне, південно-східне;
Г Північне, південно-західне, південно-східне.
3.У якому рядку всі слова є діалектизмами?
А вила, клуня, граблі, сіно, тин;
Б ґазда, комин, зело, стежка, рало;
В шуфля, хата, клас, пліт, ватра;
Г путня, постоли, черес, вуйко, ґралі.
4.Українська, російська та білоруська мови належать до:
А романської групи;
Б германської групи;
В слов’янської групи, східної підгрупи;
Г слов’янської
групи, західної підгрупи.
А устав, напівустав, скоропис;
Б кирилиця, глаголиця;
В кирилиця, глаголиця, латиниця;
Г кириличні букви, друкарський шрифт.
А орфоепічною;
Б морфологічною;
В лексичною;
Г пунктуаційною.
(за кожну відповідь 1 б.)
Сама краща; поступити у вуз; приймати участь; вірна відповідь; гарне міроприємство; учбовий посібник.
(за кожну відповідь 2 б.)
фіолетово –
прикид –
шара –
братан –
облом –
Ночувати, ніч, нюхати, нудний, навітряний, навитяжку, набік, невигідний, начитаний, норковий, неродючий, нітрошки, нічліг, ніжити, нехороший, новина, неурочний, нібито, намисто.
(за відповідь 3 б.)
Контрольна робота № 1 (10 кл. Профільний рівень)
Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови
ІІ варіант
(за кожну правильну відповідь по 0,5 б.)
А Когнітивну;
Б комунікативну;
В кумулятивну;
Г експресивну.
А Українську, російську, білоруську.
Б Польську, чеську, словацьку, болгарську, сербську, македонську, українську, російську, білоруську.
В Польську, чеську, словацьку.
Г Українську, російську, білоруську, польську, чеську, словацьку.
А Какаду, фієста, забуття, оселедець, фантастика;
Б телефон, киптар, цукерки, соната, мікрофон;
В комедія, джерело, термос, контроль, мандарин;
Г путня, раятися, бесаги, когут, ріпа.
4. Урочистість та піднесеність, символізм, церковна термінологія, мовні формули із сакральним значенням, старослов’янізми, значна кількість метафор, алегорій, порівнянь — це ознаки…
А Художнього стилю.
Б Публіцистичного стилю.
В Конфесійного стилю.
Г Офіційно-ділового стилю.
А Кирилиця, латиниця, глаголиця;
Б кирилиця;
В кирилиця, глаголиця;
Г устав, напівустав, скоропис.
6. Наявність термінології, нейтральна лексика, складні синтаксичні конструкції, прямий порядок слів, повні речення, логічність, точність, обґрунтованість викладу, відсутність метафорики, емоційно-оцінних виразів — це ознаки…
А Конфесійного стилю.
Б Публіцистичного стилю.
В Наукового стилю.
Г Офіційно-ділового стилю.
(за кожну відповідь 1 б.)
7. Відредагуйте словосполучення.
Являється заступником директора; учбовий посібник; шарикова ручка; халатне відношення; у жовтні місяці; на протязі.
(за кожну відповідь 2 б.)
неньо –
вуйко –
жабуриння –
сіряк –
легінь –
Ранити, райдуга, рекордний, рафінований, радіація, ракетоносець, рухомий, рятунок, рушник, рюкзак, рум’янити, рясноцвітний, розширений, рукавиця, розкриття, референт.
(за відповідь 3 б.)