З історії розвитку української мови. Контрольна робота

Про матеріал
З історії розвитку української мови . Контрольна робота 10 клас, профільний рівень .
Перегляд файлу

 

Контрольна робота № 1  (10 кл. Профільний рівень)

Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови

І варіант

(за кожну правильну відповідь по 0,5 б.)

 1.Яку функцію мови відображено у виразі «Мова засіб спілкування»?


А  Когнітивну;

Б  комунікативну;

В  кумулятивну;

Г  експресивну.


 

2.В українській мові існують такі наріччя:


А північне, південне, східне, західне;

Б північне, північно-західне, північно- східне;

                                                                          В південне, південно-західне,         південно-східне;

Г Північне, південно-західне, південно-східне.


3.У якому рядку всі слова є діалектизмами?


А  вила, клуня, граблі, сіно, тин;

Б  ґазда, комин, зело, стежка, рало;

В  шуфля, хата, клас, пліт, ватра;

Г  путня, постоли, черес, вуйко, ґралі.


 

4.Українська, російська та білоруська мови належать до:


А  романської групи;

Б  германської групи;

В  слов’янської групи, східної підгрупи;

Г  слов’янської


групи, західної підгрупи.

 

  1. Види письма в період Київської Русі це…

А устав, напівустав, скоропис;

Б кирилиця, глаголиця;

В кирилиця, глаголиця, латиниця;

Г кириличні букви, друкарський шрифт.


 

  1. Правильне уживання слів у властивому їм значенні та правильне поєднання слів за змістом у словосполученнях і реченнях є нормою…

А  орфоепічною;

Б  морфологічною;

В  лексичною;

Г  пунктуаційною.


 (за кожну відповідь 1 б.)

 

  1. Відредагуйте  словосполучення.

Сама краща; поступити у вуз; приймати участь; вірна відповідь; гарне міроприємство; учбовий посібник.

 

  1. Назвіть авторів перших граматик  української  мови.

(за кожну відповідь 2 б.)

 

  1. Підберіть відповідники жаргонізмам:

фіолетово –

прикид –

шара –

братан –

облом –

  1. Подані слова запишіть в  алфавітному порядку. Зробіть  висновок про те, що таке  алфавіт і яке його значення.

Ночувати, ніч,  нюхати, нудний, навітряний, навитяжку, набік, невигідний, начитаний, норковий, неродючий, нітрошки,   нічліг, ніжити, нехороший, новина, неурочний,   нібито, намисто.

 

(за  відповідь 3 б.)

  1. Написати есе «Молодіжний сленг – розвиток чи деградація мови?»

Контрольна робота № 1 (10 кл. Профільний рівень)

Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови

 

ІІ варіант

(за кожну правильну відповідь по 0,5 б.)

  1. Яку функцію мови відображено у виразі «Мова — засіб оволодіння суспільно-історичним досвідом людства»?

А Когнітивну;

Б комунікативну;

                                                                   В кумулятивну;

Г експресивну.


  1. Слов’янська група індоєвропейських мов містить такі мови:

 А Українську, російську, білоруську.

 Б Польську, чеську, словацьку, болгарську, сербську, македонську, українську, російську,               білоруську.

 В Польську, чеську, словацьку.

 Г Українську, російську, білоруську, польську, чеську, словацьку.

  1. У якому рядку всі слова є діалектизмами?

А Какаду, фієста, забуття, оселедець, фантастика;

Б телефон, киптар, цукерки, соната, мікрофон;

В  комедія, джерело, термос, контроль, мандарин;

Г  путня, раятися, бесаги, когут, ріпа.


4. Урочистість та піднесеність, символізм, церковна термінологія, мовні формули із сакральним значенням, старослов’янізми, значна кількість метафор, алегорій, порівнянь — це ознаки…


А Художнього стилю.

 Б Публіцистичного стилю.

 В Конфесійного стилю.

 Г Офіційно-ділового стилю.


  1.  Слов’янськими  азбуками є…

А Кирилиця, латиниця, глаголиця;

Б кирилиця;

В кирилиця, глаголиця;

Г устав, напівустав, скоропис.


6.  Наявність термінології, нейтральна лексика, складні синтаксичні конструкції, прямий порядок слів, повні речення, логічність, точність, обґрунтованість викладу, відсутність метафорики, емоційно-оцінних виразів — це ознаки…


А Конфесійного стилю.

 Б Публіцистичного стилю.

 В Наукового стилю.

 Г Офіційно-ділового стилю.


(за кожну відповідь 1 б.)

7. Відредагуйте словосполучення.

Являється заступником директора; учбовий посібник; шарикова ручка; халатне відношення; у жовтні місяці; на протязі.

  1. Найвагоміший внесок для утвердження української мови як літературної зробив...

 

(за кожну відповідь 2 б.)

  1. Підберіть відповідники діалектизмам:

неньо –

вуйко –

жабуриння –

сіряк –

легінь –

  1. Подані слова запишіть в алфавітному порядку. Зробіть висновок про те, що таке алфавіт і яке його значення.

Ранити, райдуга, рекордний, рафінований, радіація, ракетоносець, рухомий, рятунок, рушник, рюкзак, рум’янити, рясноцвітний, розширений, рукавиця, розкриття,  референт.

 

(за  відповідь 3 б.)

  1. Написати есе «Молодіжний сленг – розвиток чи деградація мови?»
docx
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку