«З Україною в серці !»

Про матеріал
інтегрований урок вчителя та психолога як аспект національно – патріотичного виховання учнів початкової ланки
Перегляд файлу

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«З Україною в серці !»

 

 

(інтегрований урок вчителя та психолога

як аспект

національно – патріотичного виховання

Похожее изображениеучнів початкової ланки)

 

 

Автор

Краснік Олена Миколаївна,

учитель

Новогродівського

ЗЗСО І – ІІ ст. № 8

Донецької області

 

 

 

 

 

Мета : створити сприятливі умови для систематизації знань про Україну як Батьківщину;поповнювати словниковий запас на основі уявлень про Україну; розвивати фонематичне сприймання й уявлення; упроваджквати використання елементів біоенергопластики (поєднання рухів артикуляційного апарату та пальців рук); учити елементарному орієнтуванню на географічній карті; розширит изнання про державний прапор України, національні символи; розвивати когнітивно- комунікативні здібності дітей, цікавість до поетичного, образного слова; виховувати патріотичні почуття, гордість за свій народ, Батьківщину, усвіомлення своєї національної належності.

Місце заняття у системі навчального курсу :  урок позакласного читання.

Спрямованість : учні початкової ланки.

Актуальність роботи: ефективність інтегрованих занять вчителя початкових класів та психолога забезпечують реалізацію розвивальних, навчальних та виховних завдань одночасно у аспекті національно – патріотичного виховання. Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращих надбаннях національної та світової педагогіки й психології

Словник : держава, країна, Батьківщина, вишиванка, карта, український, жовто-блакитний.

Обладнання : фізична карта України, малюнки про Україну, малюнок сонця, зошити, олівці, солонее тісто, прапорці різного кольору, прапор України.

Попередня робота : розглядання карти України, бесіди про прапор України, народні символи, страви; вивчення віршів про Україну, народних прислів»їв, проведення занять із малювання та аплікаціїї на тему Україна.

 

 

 

 

 

Хід заняття

(намальоване сонце прікріплене н дошці)

Вчитель. Діти, ось до нашої школи сонце завітало. Привітаймося з ним і спитаємо.

Учень. Всі народи бачиш ти з висот, всі долини і гірські шпилі. Де ж найбільший на землі народ ? Де ж найкраще місце на землі ?

Сонце. Правда, все я бачу з висоти. Всі народи рівні. А земля там найкраща, де вродився ти !

Бесіда про Україну

Вчитель. - Що таке Україна ? (наша держава. Країна, Батьківщина).

- А як ви розумієте слово «Батьківщина» ? (земля батьків, домівка, рідна держава, рідна мова).

- Так, Батьківщина – це родина, домівка, стежина до школи і друзі.

Ми вивчили вірші А. Костецького «Батьківщина» та М. Чернявського «Рідний край» і зараз їх послухаємо.

Вчитель. Прочитай   вірш,   виділяючи   голосом   слово Батьківщина за допомогою мнемотаблиці.  (Додаток 1)

 Батьківщина.
 


Знаєш ти, що таке Батьківщина?
Батьківщина — це ліс осінній,
це домівка твоя і школа,
 і гаряче сонячне коло.
Батьківщина - це труд і свято,
Батьківщина - це мама і тато,
це твої найщиріші друзі
і бджола у веснянім лузі.
Батьківщина — це рідна мова,
це дотримане чесне слово .


 

(розповідають діти)

Вчитель.

-Діти, до кого   звертається автор із запитанням? 

- Яку відповідь  дає? 

- Яка тема і головна думка вірша ?

- Скільки разів зустрічається у вірші слово Батьківщина? 

- Які слова-ознаки вживає поет у вірші? 

Вчитель. Пропоную вашій увазі вірш М. Чернявського «Рідний край».

Зверніть увагу на те, що вкладає поет у це слово в кожній строфі вірша.

 

М. Чернявський «Рідний край».
У всіх людей одна святиня,
куди не глянь, де не спитай,
рідніша їм своя пустиня,
аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
а нас, людей, без батьківщини.

Вчитель. Прочитайте перші букви кожного рядка згори вниз. Яке слово вийшло?  У яких слова вірша висловлено головну думку? 

 

Ігрове завдання «Знайди»

Вчитель. Він ознака сили й слава Української держава. Блакитне небо, жовте ито, Цю святиню знаєте, діти ? (Прапор України). Пропоную знайти прапор України серед інших прапорів (а прапор України не виставлений)

Словесна гра «Так чи ні»

- Прапор України квадратний ? Трикутний ? А який ?

- Прапор України одноколірний ? Двоколіриний ?

- Прапор України жовто – зелений ? Блакитно – червоний ? А який ?

Вчитель Діти, заплющте очі й подивіться, що змінилося – (ставлю прапор України серед інших прапорців).

Розповідь – опис «Український прапор»

Учень. Це укрїнський прапор, він прямокутний, жовто – блакитний, має дві кольорові сжуки : вгорі – блакитну, внизу – жовту, жовтий колір – це сонце, золота пшениція,; блакитний – колір чистого неба, води й миру.

 

Графомоторна вправа

Психолог. Від крапки проведіть чотири клітинки вгору, три клітинки вправо, дві вниз, отриманий прямокутник поділіть лінією навпіл по ширині, зафарбуйте укрїнський прапор.

(діти виконують завдання)

Психолог. Україна має ще й  народні символи, і ми про них знаємо пальчикову гімнастику. Зараз її згадаємо.

Пальчикова гімнастика (всі діти)

Ось скринька стоїть (показують долоню, на неї кладуть кулак іншої руки),

Що в скринці лежить ? (вказівним пальцем б`ють по кулаку).

Вишиванка, віночок, рушник, (перевертають кулак і розгинають)

Верба та калина (по черзі згинають пальці) –

Це моя Україна (піднімають руки вгору).

 

Картинки по запросу рамка для текста калинаПсихолог. Отже, верба та калина ростуть на території України і є її народними символами,  а як називаються люди, які живуть на українській землі ? (українці). Діти, як називається наша Батьківщина? А хто ви?
Хто я, що я? Хочеш знати? Українка моя мати.
Батько мій українець зроду і козацького він роду.
І хоч я малий ще нині, але вірний син Вкраїни.
І віддам свої всі сили Україні моїй милій.

 

Тактильний ланцюжок «Україна, українці, український народ»

Психолог. (Діти стають у коло, повертаються один до одного і промовляють: «Я - українка» - «І я - українець», «Ми – українці». Психолоог торкається плеча дитини рукою і лише після цього вона називає себе і потім торкається сусіда і так далі. Кожна дитина називає себе - українка, українець, ми українські діти, усі беруться за руки і помовляють : «Разом – ми український народ»»)

Психолог. Діти, якою мовою розмовляють українці ? Щоб навчитися правильно і красиво говорити українською мовою згадаємо чистомовки

«Наша Батьківщина»

Ке – ке – ке – там де море глибоке

Пи – пи – пи – де широкі степи

На – на – на – там є наша Батьківщина

Ко – ко – ко – де іскриться сонечко

Ер – ер – ер – де віє ласкавий вітер

Ця – ця – ця – на горах столиця

На – на – на – там є наша Україна

 

«Рідна мова»

Ва – ва – ва – щедра прекрасна мова

Да – да – да – прозора як вода

Ни – ни – ни – мова України

Та – та – та – вічно молода й багата

Ня – ня – ня – колискова пісня

Це – це – це – заходить в серце

Ова – ова – ова – наче пташка світанкова

Іт – іт – іт – гордо лине в свій політ

 

Гра – пантоміма «Я називаю, ви показуйте»

Психолог. Послухаємо вірш М. Підгірянки

Я маленька українка
Маю коси по колінка
Я таку натуру маю
Я не плачу, я співаю.

Психолог. Справді, українці веселі, завзят до роботи,  а які ще  - я називатиму, а ви показуйте.   (діти показують мімікою, руками).


- веселі

- сильні.

- працьовиті.

- доброзичливі.

- привітні

- жартівливі.

- розумні.

- співучі.

- дружні.


 

Вправа з елементами біоенергопластики «Співанки - голосянки».

Психолог. А ще українці вигадливі, заспівають пісню без слів.

(психолог покзує пальцями який глосний звук співати, діти проспівують мелодю української народної пісні «Ходить гарбуз по городу».)

Картинки по запросу буква у из пальцев   Картинки по запросу буква у из пальцев     Картинки по запросу английские буква из пальцевКартинки по запросу буква у из пальцев Картинки по запросу буква у из пальцев Картинки по запросу буква у из пальцев  Картинки по запросу буква у из пальцев

 

Вчитель. Наш народ співучий, і працьовитий, а ще наш народ дуже мудрий, склав багато мудрих приказок і прислів`їв про рідний край. Згадаймо їх.


  • Наша слава – … (Українська держава).
  • Без верби і калини немає… ( України).
  • Людина без Вітчизни, як … (соловей без пісні).
  • Будь-кому мила своя … (країна).
  • Без Батьківщини немає … (людини).
  • Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки … (Батьківщину). (В. Симоненко)
  • Всюди на світі добре, а вдома … (найкраще).
  • Батьківщина — мати, умій за неї … (постояти).
  • Чужа хата гірше … (ката).
  • Рідна земля і в жмені … (мила)

Гра – подорож «Чарівна карта»

Вичтель. Наша країна Україна велика, а так хочеться побачити відразу її безмежні простори. Що для цього придумали люди ? Так, карту. Тож, давайте розгляньмо карту України.

- Що це за сині стрічки ? (річки України).

- А великі сині плями ? (моря.)

- Що позначають зеленою фарбою ? (ліси)

- Коричневим кольором ? (гори)

- Що це за великі й маленькі кружальця ? (міста).

- Знайдіть на карт наше місто.

 

Розвивальна гра «Чим багата наша Україна»

Вчитель. Я називатиму слова,  а ви плескайте, якщо це є в Україні, тупайте, якщо цього немає : річка море, гори, океан, ліси, вічна мерзлота, пустеля міста, села, вовки, зайці, кенгуру, зозулі, соловейки, пінгвіни, лисиці, крокодили.

Вчитель. Ми ще раз впевнилися, що  Україна – країна багата і велика. Сьогодні ми побачили багато цікавого на карті україни. Подивимось, що видно з нашого вікна.

Споглядання панорами «Що я бачу крізь вікно»

(діти називають, що вони бачать)

Вчитель. Як ви гадаєте, це наша Батьківщина чи ні ? (Так, це маленький куточко нашої Батьківщини, його не видно на карті але сааме з таких маленьких куточків і складається наша велика Батьківщина.)

Фізкультхвилинка
Україна, (діти розводять руки по сторонах)
Рідний край, (піднімають руки догори)
Поле, річка, (повороти тулуба з розведеними по сторонах руками)
Синій гай. (присідають)
Любо стежкою іти (ходьба)
Тут живемо я і ти! (за руки)

Арт-терапевтична вправа

Психолог. Кожен з на любить свою Батьківщину ї бажає їй миру і процвітання. Ми вивчили вірш А. Камінчука «Люблю тебе, Україно!»  про любов до Батьківщини.


 


ЦЕ МОЯ УКРАЇНА
Зацвітає калина, зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна,
Це моя Україна, це моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна.


 

Картинки по запросу цветет калина

Картинки по запросу цветет калина

Картинки по запросу зелена ліщина

Картинки по запросу фундук

Картинки по запросу степь

Картинки по запросу катиться луна

Картинки по запросу указатель стрелка

Картинки по запросу моя україна

Картинки по запросу указатель стрелка

Картинки по запросу моя україна

Картинки по запросу тато

Картинки по запросу мама

 

Психолог. Діти, пропонуємо вам виготовити із солоного тіста оберіг для маленького куточка нашої країни – для классу, зліпіть маленькі сердечка, розмістить їх на цьому великому серці (на готовій формі). Хай у нашому класі завжди буде мир і злагода !

 

Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель :     Запитання до учнів (метод «Прес»).

  • Який основний мотив віршів, які ми опрацювали на занятті ?
  • Які слова з віршів найбільше вразили вас, пробудили ваші почуття тривоги за Україну?
  • З якими словами ви звернулися б до молодших учнів, у яких би не відчувалася любов до Батьківщини?
  • Щоб ви побажали громадянам нашої країни?

 

Психолог : Діти, заплющте очі і уявіть якою ви бачите Україну в майбутньому? Які кольори використали б у своїх малюнках?  Вибір кольору аргументуйте, опираючись на знання про символіку кольорів.

(відповіді дітей)

Вчитель : Діточки, колись ви станете дорослими, закінчите рідну школу і вилетите, мов пташенята, із батьківського гнізда. Але, до якого б краю не закинула вас доля, не забувайте того, що ви – українці. Любіть нашу Батьківщину, пишайтеся нею: її багатою історією і мальовничою красою, калиновою мовою милозвучною піснею. Пишайтеся тим, що ви належите до великого та славетного роду українців.

 Ось і завершується наше заняття.Тож хочу вам сказати, що всі ви сьогодні молодці.  А я дякую вам, за хорошу роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

Вірш А. Костецького «Батьківщина»
 


Картинки по запросу знаєш ти

Картинки по запросу україна

Картинки по запросу знак питання

Картинки по запросу україна

Картинки по запросу осінь

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/urok64/020.jpg

Картинки по запросу родной дом

Картинки по запросу школа

Картинки по запросу сонце

Картинки по запросу україна

Картинки по запросу труд

Картинки по запросу свято

Картинки по запросу україна

Картинки по запросу отец

Картинки по запросу мама с ребенком

Картинки по запросу україна

Картинки по запросу щирість

Картинки по запросу дети дружат

Картинки по запросу україна

Картинки по запросу бджола на квітці

Картинки по запросу весений луг

Картинки по запросу україна

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/urok64/038.jpg

Картинки по запросу українська мова

Картинки по запросу україна

Картинки по запросу щасливі долоні

Картинки по запросу восклицательній знак


Додаток 2.

     Вірш  М. Підгірянки   «Я маленька українка»

 

Я маленька українка,

Маю коси по колінка,

Я таку натуру маю,

Я не плачу, а співаю.

 

Похожее изображение

Картинки по запросу девочка с косичками

Картинки по запросу україночка малюнок

 

 

 

Картинки по запросу смайлик плачет

Картинки по запросу україночка малюнок

Картинки по запросу красивые ноты

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
2567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку