29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

З власного досвіду "Вимоги до домашнього завдання"

Про матеріал

У поданій публікації я розглянула наступне питання: "Вимоги до домашнього завдання". Я поділилася зі свого власного досвіду, які завдання краще задавати під час вивчення різних тем.

Перегляд файлу

Відомо, що домашні завдання – складова частина навчального процесу, яка полягає у виконанні учнями за завданнями вчителя самостійної  навчальної і практичної роботи після уроків.

Даючи домашні завдання, я, вчитель англійсьої мови Ілляшенко А.О.  намагаюся враховувати принципи:

- взаємозв’язку роботи під час уроку і домашніх завдань;

- самостійної навчальної діяльності учнів;

- дозування і диференціації домашніх завдань;

- систематичності та доступності.

У своїй роботі використовую такі типи домашніх завдань, як:

домашні завдання, що сприяють закріпленню знань  (письмові та усні),

творчі (підготовка повідомлень, малюнків, рефератів, віршів, казок);

систезуючі та активізуючі (складання ребусів, кросвордів, алгоритмів);

розвиваючі (на формування інтелектуальних умінь, розвиток логічного

мислення).

Основний вид домашніх завдань — вправи, виконуючи які, учень одночасно і закріплює знання, і вдосконалює набуті навички. Так, під час ознайомлення з певними лексичними одиницями  я пропоную учням вивчити слова вдома і письмово скласти з ними речення. Вивчаючи окрему граматичну структуру або граматичний час, учні читають та перекладають тексти із використанням цих структур або часу.

 Творчі завдання виконуються як окремими учнями, так і всім класом, вони сприяють розвитку пізнавальних потреб і творчого мислення школярів. Наприклад, під час вивчення теми «Шкільне життя» на завершальному етапі я  запропонувала учням скласти розповідь або створити презентацію з теми, використовуючи вивчені лексичні одиниці та граматичні структури. Також учні вчать вірші і, у якості творчого завдання, пропонується виконати літературний переклад вірша. Під час вивчення теми «Свята та традиції»  діти виготовляли валентинки та великодні яйця, описуючи процес створення поробки англійською мовою.

 Домашні завдання, які сприяють систематизації й узагальненню набутих знань, їх поглибленому осмисленню я даю після вивчення матеріалу уроку чи після закінчення розгляду теми. Так, під час вивчення теми «Моя родина» учні складали  кросворди, тим самим закріплюючи вивчені лексичні одиниці.

 Як на мене, досить цікавими є розвиваючі домашні завдання. Найвідомішим є скласти загадку. Це завдання допомагає розвивати образне і логічне мислення, вміння виділяти суттєві ознаки і порівнювати, тренують швидкість і гнучкість розуму, кмітливість, здатність знаходити оригінальні рішення. Так під час вивчення теми «Мій будинок» учні складали загадки про меблі. Ефективним є завдання «Виключення зайвого», коли учні складають ряд слів, обєднаних певною темою, але одне слово повинне бути «зайвим».

 Слід зазначити, що домашні завдання відповідають вимогам «до організації домашніх завдань».  Домашні завдання відповідають віковим особливостям учнів, зрозумілі для кожного учня, тобто всі учні знать, що робити і як виконувати (чіткість і зрозумілість домашнього завдання), доступні для самостійного виконання. Завдання не однотипні, використовується диференційований підхід при наданні домашнього завдання.

 Але, на мою думку, слід звернути увагу на те, щоб домашнє завдання не  вимагало багато часу для виконання. Кожне домашнє завдання повинне мати питання для повторення основних тем, розділів програми (установка на повторення раніше вивченого, на здійснення міжтемних зв’язків).

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку