Учні мають навчитися: витлумачувати та доречно вживати поняття: « Голодомор», « Геноцид»;визначати причини та сутність Голодомору;висловлювати міркування та власні судження, щодо Голодомору та російсько-української війни. Формат проведення : на гостинах у мудрої бабусі з елементами квесту
Прапрабабуся пішла у поле і зірвала декілька колосків. Увечері її забрали. Посадили на 4 роки… Буксири забирали все: зерно, квасолю, буряки…Нашу родину репресували, бо не бажали вступати до колгоспу…Забрали все, навіть маленький глечик квасолі…Родина була велика. Усі голодували. Пекли коржі із меленої кори…
НАС БУЛО ЧЕТВЕРО. БАТЬКО І ТРОЄ ДІТЕЙ. МАМА ПОМЕРЛА ЩЕ ДО ГОЛОДУ. ПО СЕЛУ ХОДИЛИ БУКСИРИ, ЯКІ ШУКАЛИ ХЛІБА. ЗАБИРАЛИ УСЕ, ЩО ЗНАХОДИЛИ. БАТЬКО ВИСИПАВ НА ПІЧ ЛАНТУХ ПРОСА, А ЗВЕРХУ НАС ПОСАДИВ. НАС ЗІГНАЛИ, А ПРОСО ЗМЕЛИ ВІНИКОМ. ПРИЙШЛИ ДРУГИЙ РАЗ ІЗ ЗАЛІЗНИМИ ШТИКАМИ, ШТРИКАЛИ У ЗЕМЛЮ - ШУКАЛИ ХЛІБ. ЗНАЙШЛИ БОЧКУ З ЗЕРНОМ. БАТЬКО ЗГОНИВ НАС, ЩОБ МИ ПАСЛИСЯ. В ШКОЛУ ХОДИЛИ ГОЛІ І БОСІ. ПАМ’ЯТАЮ, БАТЬКО ЗНАЙШОВ У РІЧЦІ ЧИЇСЬ РУКАВИЦІ, І ПОШИВ НАМ БОТИНКИ… КАТЕРИНА ДЕНИСІВНА АНІСТРАТЕНКОс. Хорішки
КОМУСЬ ТАК ПРОСТО ЗАХОТІЛОСЬ, ЩОБ СЛЬОЗИ ЛИЛИСЬ, А НЕБО ЧАРСТВІЛОСЬ І ЛЮДОНЬКИ ДОБРІ В СВОЇЙ ХАТІ ТЕПЛІЙ І СВІТЛІЙ, ВТРАЧАЛИ КРИЛАТІСТЬ В ГОЛОДНИХ ОБІЙМАХ. КОМУСЬ ТАК ПРОСТО ЗАХОТІЛОСЬ,ЩОБ ЖАХ СТУГОНІВ, А ВЕСНА ЗАШАРІЛАСЬ,І РЕВНИЙ НАРОД ЧЕРЕЗ ЛІТ ДЕВ’ЯНОСТО, МАВ ВТРАТИТЬ СВОБОДУ,І БУЛО Б ВСЕ ПРОСТО. ТА КРИЛЬМИ БАГАТІ, А ВОЛЯ ТО НАШЕ,ТОМУ, ЩО СХОТІЛОСЬ - ДОРОГУ ПОКАЖЕМ, А РАНКОМ ВКРАЇНСЬКИМ - НА РОСЯНІ СТРІХИЗМАЛЮЄТЬСЯ СОНЯХ І БУДЕМО ЖИТИ …