За що я люблю життя: залежна поведінка vs розвиток життєлюбства (тренінг із елементами арт-терапії)

Про матеріал
За що я люблю життя: залежна поведінка vs розвиток життєлюбства (інтегрований урок-тренінг із елементами музичної арт-терапії та ізотерапії) Захід покликаний розвивати в підлітках середнього та старшого шкільного віку. Він - другий із циклу занять по розвитку життєлюбства. Заняття покликане розвивати в дітях позитивне світосприйняття, творчий підхід до власного життя, навички стресостійкості, навики пошуку та опори на власні внутрішні ресурси. Може бути використаним для профілактики тютюнопаління, алко- та наркозалежності.
Перегляд файлу

За що я люблю життя: залежна поведінка vs розвиток життєлюбства

(інтегрований урок-тренінг із елементами музичної арт-терапії та ізотерапії)

Вітаю, діти!

Сьогодні ми будемо робити невелике дослідження про себе. Розбиратимемося, як виникає потяг до алкоголю, наркотичних речовин і залежна поведінка. Як її уникати. Спробуємо дати кожен для себе відповідь, за що я люблю своє життя.

Перш, ніж почати, давайте подивимося невелике відео.

Мультик про залежність (https://www.youtube.com/watch?v=L1hjKQjMS-U).

Розмова про щасливу і нещасливу людину.

  1. Чи любила істота, яка показана у анімації, життя?
  2. Коли життя для неї ставало приємним і радісним?
  3. Чому так відбувалося?
  4. Що потрібно було робити, щоб уникнути такого сумного і неприємного закінчення?

Вправа з музичної арт-терапії.

А зараз давайте уявимо, себе людиною, яка прокинулася в своє сіре, нецікаве, одноманітне, складне життя. Подумайте, як би міг звучати настрій і думки такої людини. Спробуйте відтворити цю музику за допомогою якогось музичного інструмента. Оберіть із запропонованих той музичний інструмент, звучання якого пасувало б під самопочуття цієї людини. Яке це звучання?

Вправа на дослідження і пошук власних ресурсних справ (ізотерапія)

Візьміть аркуш паперу. Обведіть свою долоню олівцем.

Згадайте, які речі, події, люди є для вас джерелами радості і сили. Що вас надихає? Робить життя більш насиченим та кольоровим? Я буду називати варіанти, з яких наприклад ви можете черпати ідеї для заповнення. На кожному з 5 пальчиків напишіть таку ресурсну для вас справу:

  •   книги, які надихають,
  •   фільми, які дарують радість,
  •   місця, у яких ви були щасливими,
  •   події, про які ви мрієте,
  •   люди, поруч із якими тепло,
  •   пісні, які відгукуються у серці,
  •   внутрішні цінності,
  •   кроки до щастя, які ви вже зробили,
  •   справи, якими любите займатися…

Заповніть ваш малюнок. Дайте назву. Розфарбуйте кольорами, які вам наприємніше споглядати. Нехай це буде невеличка карта ваших внутрішніх ресурсів. Карту ви можете розширяти і доповнювати постійно упродовж року і цілого життя. Чим більше буде у вас таких ресурсних справ, тим сильнішою і щасливішою людиною ви будете.

Вправа з музичної арт-терапії: продовження

А тепер знову повернемося до наших музичних інструментів. Оберіть з поміж музичних інструментів той, який вам подобається. Спробуйте зіграти настрій тієї людини, яка щаслива, радісна, задоволена, вона здійснює свої маленькі цілі і великі мрії. Як могло б звучати життя такої людини?

А тепер згадайте «музику» тієї сумної людини.

Як відомо, життя наше іноді не таке веселе, і може не завжди і не одразу усе вдаватися. Тому спробуйте об’єднати дві протилежні мелодії у якусь одну – щось посередині. Зіграйте ще й таку мелодію.

Порівняйте всі три мелодії, які ви зіграли. Яка вам подобається найбільше?

Створення персонажа

А зараз давайте уявимо, що музика, яку ви награвали, - це саунд-трек до мультфільму. І наша задача придумати героя, який зміг жити життя, наповненим різноманітними цікавими справами. Давайте, для початку, придумаємо, що це за персонаж? Персонаж наш буде мальований. На основі цього героя ми створимо власний комікс.

Створити власного комікс-персонажа (переглянути, як створюються персонажі). Це може бути герой, який частково схожий на вас, можливо, такий, на якого ви б хотіли бути схожими, ваш ідеальний прототип із майбутнього.

Правила створення персонажа

Щоб придумати персонажа, потрібно продумати спочатку його концепцію: що це буде, яким це буде і навіщо це потрібно. Важливо зрозуміти, что це за герой, які у нього особистісні риси і мотивації.

Важливо, щоб аудиторія упізнала у персонажі себе чи своїх знайомих — тоді вона включиться в нього емоційно. Щоб героєві по-справжньому співпереживали, його образ повинен бути достатньо упізнаваним, в чомусь стандартним. 

 

Діти за бажанням представляють своїх персонажів, яких вони намалювали на окремих аркушах паперу.

Малювання комікса «Мій щасливий день», або «Моє щасливе життя»

Наступним етапом нашої з вами роботи буде продумування і малювання комікса на тему "Мій щасливий день".

(Що може містити день такого персонажа, щоб він міг назвати себе щасливим?)

Комікс може містити зачин, основну частину та закінчення.

 

Наталія Копитіна, соціальний педагог Черкаської гімназії №9 ім.М.О. Луценка Черкаської міської ради

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку