Тренінг "Навички безконфліктного спілкування"

Про матеріал
Навчання методів знаходження рішення в конфліктних ситуаціях, допомогти учасникам навчитися неупереджено оцінювати конфліктну ситуацію, допомогти учасникам скоригувати свою поведінку у бік зниження її конфліктогенності (зняти конфліктність в особистісно-емоційній сфері);
Перегляд файлу

Тренінг «Навички безконфліктного спілкування».

  1. Знайомство. Вправа «Клубок»

Матеріали: клубок ниток. Запросіть учасників стати в коло. Поясніть, що кожен матиме можливість перекинути клубок ниток незнайомому (або добре знайомому) учаснику, не випускаючи з рук свій кінець нитки. Продемонструйте це: киньте комусь клубок, представтесь та розкажіть коротко про себе, чим цікавитесь, чим полюбляєте займатися. (Не забувайте при цьому тримати кінець нитки в руках!). Продовжуйте гру до того часу, доки усі учасники не будуть включені в «комунікативну павутинку»

  1. Повторення правил роботи.
  2. Очікування. Вправа «Зоряне небо»

Матеріали: фліп-чарт, маркери, стікери (у вигляді «зірочок»), ручки для кожного учасника. Для даної вправи необхідно підготувати фліп-чарт, де зображено На цьому небі учасники прикріплюють стікери («зірочки»), на яких написані їх очікування від тренінгу.

  1. Вправа «Способи вирішення конфлікту»..

Група ділиться на чотири підгрупи. Кожній пропонується на вибір картки з таким змістом:

Конкуренція : «Щоб я переміг, ти повинен програти».

Пристосування « Щоб ти виграв, я повинен програти».

Компроміс « Щоб кожен з нас щось виграв, кожен повинен щось програти».

Співробітництво « Щоб я виграв, ти теж повинен виграти».

Кожній підгрупі пропонується обговорити, підготувати і продемонструвати конфліктну ситуацію, в якій показується певний вид поведінки.

Обговорення: як цей вид поведінки в конфлікті впливав на ваш емоційний стан, ваші почуття? Які причини спонукають людей обирати такий стиль поведінки в конфлікті? Який стиль найконструктивніший для добрих взаємостосунків?

Узагальнюючи проведену роботу можна прийти до висновку про те, що для стратегії уникнення в конфлікті не характерна наполегливість з метою задоволення власних інтересів. Найбільшою наполегливістю задля задоволення власних інтересів характеризується конкуренція. Співпраця поєднує максимальну наполегливість щодо задоволення як власних інтересів, так і інтересів іншої людини.

  1. Робота з упередженнями. Вправа «Пограбування магазину»

Матеріали: сюжет «Пограбування магазину», фліп-чарт, ручки, маркери. Учасники отримують завдання ознайомитися з сюжетом, прочитавши історію уважно один раз. Після цього вони повинні розглянути твердження, пов’язані з сюжетом, та визначити, які твердження є правдою (П), які – неправдою (Н), або обрати «?», що означає невизначеність.

Насправді майже усі твердження можна піддати сумніву. Вправа спрямована на виявлення упереджень. Частіше за все упередження формуються шляхом своєрідної драбини за такою формулою: доступні дані → вибіркове сприйняття → умовивід → висновки → дії. Мета вправи – надати інформацію про те, як уникати упереджень, знаючи, з яких компонентів вони формуються.

Питання для обговорення:

Чому формуються упередження?

Як їх запобігти формуванню упереджень?

Інформація для тренера «Пограбування магазину»

Сюжет: Після того, як підприємець виключив світло в магазині, з’явилася людина і почала вимагати гроші. Власник магазина відкрив касу, її вміст було вилучено, і невідомий швидко залишив магазин. Про цей факт терміново був повідомлений офіцер поліції.

Твердження:

  1. Людина з’явилася після того, як підприємець виключив світло у своєму магазині. П Н ?
  2. Грабіжник був чоловіком. П Н ?
  3. Як тільки людина з’явилась у магазині, вона не вимагала гроші. П Н ?
  4. Власник вигріб вміст каси і швидко пішов. П Н ?
  5. Хтось відкрив касу. П Н ?
  6. Після того, як незнайома людина почала вимагати гроші і вилучила вміст каси, вона швидко залишила магазин. П Н ?
  7. Незважаючи на те, що в касі були гроші, у сюжеті не вказано їхню кількість. П Н ?
  8. Грабіжник вимагав гроші у власника магазина.. П Н ?
  9. У сюжеті викладено послідовність подій, у якій участь беруть тільки три людини: власник магазину, людина, яка вимагала гроші, і офіцер поліції. П Н ?
  10. Сюжет описує три наступні події: хтось вимагав гроші, касу було відкрито, людина швидко залишила магазин. П Н ?

Інформація для тренера «Драбина формування упереджень»

  1. Вправа «Всі ми різні»

Інструкція. Вправа «Всі ми різні»

Матеріали: 1 аркуш з намальованими кільцями на кожну пару учасників, авторучки для кожного Об’єднати учасників у пари і роздати листки з двома колами, що перетинаючись і мають спільний сектор. Запропонувати кожному заповнити ―своє коло, давши відповіді на запитання «Хто я?» (7 – 8 записів. Наприклад: українка, кароока, довговолоса, люблю музику...).

Попросити прочитати в парах власні характеристики та знайти спільні ознаки , вписати їх у спільний сектор. Попросити дві - три пари прочитати зроблені записи - спочатку відмінності, а потім спільне. Запитати чого в записах більше співпадінь чи відмінностей? Чому? Запитати групу у кого ще є співпадіння? Продемонструвати, що у більшості пар є спільні записи «людина», «громадянин»...

Питання для обговорення:

Про що свідчать результати вправи?

Чи можлива ситуація, коли співпадінь зовсім немає ні в кого?

Чи цікаво було б жити у світі, де усі мали б лише спільні риси і не мали б відмінностей? Чому?

  1. Гра «Сніжинка»

Матеріали: паперові серветки

Групі пропонується:

1) Взяти паперову серветку, скласти її вдвоє і відірвати верхній правий ріжок.

2) Знову скласти серветку вдвоє і відірвати верх правого ріжечка.

3) Знову скласти серветку вдвоє і відірвати верх правого ріжечка.

4) Востаннє скласти серветку вдвоє і відірвати верхній правий ріжок.

5) Розгорнути свою серветку.

Питання для обговорення:

– Чи можна сказати, що серветка у когось відірвана невірно? Чому?

– Чому серветки надірвані по-різному?

– Якщо хтось надірвала чи надірвав серветку не так, як Ви, чи означає це, що вона погана людина?

– Чи буває, що ми вважаємо людину гарною чи поганою залежно від того, чи робить вона щось так, як ми?

– Яким був би світ, якщо б ми всі бачили все однаково?

Поради та зауваження

Вправу проводьте досить швидко. Не намагайтеся пояснювати та проводити довге обговорення.

  1. Тест “Чи конфліктна я людина?»

Тренер зачитує питання тесту і варіанти відповідей. Варіантів відповідей  є три: а, б, в.

1. У громадському транспорті почалася суперечка, Ви:

а) не втручаєтесь;

б) висловлюєтеся коротко;

в) активно втручаєтесь.

2. Чи часто Ви виступаєте з критикою до своїх колег:

а) не виступаю;

б) рідко, маю підстави;

в) часто, за будь-якого приводу.

3. Чи часто сперечаєтесь з друзями:

а) не сперечаюсь;

б) лише з принципових питань;

в) часто.

4. Як Ви реагуєте на порушення у черзі?

а) мовчу

б) роблю зауваження;

в) проходжу вперед і спостерігаю за порядком

5. Недосолена страва, Ваша реакція:

а) промовчите;

б) досолите самі;

в) відмовитеся від їжі.

6. Вам, наступили на ногу, Ви:

а) промочите;

б) зробите зауваження;

в) виловите всі свої емоції.

7. Вам не подобається подарунок, Ви:

а) промовчите;

б) тактовно прокоментуєте;

в) влаштуєте скандал.

8. Не пощастило в лотереї Ви:

а) байдужі;

б) не приховуєте досаду;

в) надовго втратите настрій.

Після підбиття балів А)– 4 бали; Б) – 2 бали; В) – о балів . Зачитується ключ до тесту:

Ключ до тесту:

22- 32 бали. Ви тактовні і миролюбні, спритно йдете від суперечок і конфліктів, уникаєте критичних ситуацій. Вислів «Платон мені друг, але істина дорожче!» Ніколи не було вашим девізом. Може бути, іноді вас називають пристосуванцем. Наберіться сміливості, якщо обставини вимагають висловлюватися принципово, незважаючи на наслідки.

12- 20 балів. Ви славитися людиною конфліктною. Але насправді ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу і всі інші засоби вичерпані. Ви твердо відтворюєте свою думку, не думаючи про те, як це позначається на вашій кар’єрі  або приятельських стосунках. При цьому не виходити за рамки конкретності, не принижуйтеся до образ. Все це викликає до вас повагу.

До 10 балів. Спори і конфлікти – це повітря, без якого ви не можете жити. Любите критикувати інших, але якщо чуєте зауваження на свою адресу, «можете з’їсти живим». Ваша критика – заради критики. Ваша нестриманість відштовхує людей. Чи не тому у вас немає справжніх друзів? Словом постарайтеся перебороти свій безглуздий характер.

  1. Рефлексія на тему: «Мої враження від тренінгу», «Хочу побажати»

Інструкція. Тренер проводить процедуру Кола, де ставить питання: «Ваші враження від тренінгу? Ваші побажання одне одному. Що найважливіше ви отримали від цього тренінгу для себе, для свого розвитку?».

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
22 грудня 2022
Переглядів
2365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку