Зачарувала все весна. Матеріал до уроку. А. Бобенко «Прийшла зима біловолоса...», Д. Чередниченко «Новий рік», В. Моруга «Нічка-новорічка».

Про матеріал

Формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів, збагачувати словниковий запас учнів вчити відчувати образність художнього слова, розвивати творчу уяву, виховувати естетичні почуття у дітей.

Перегляд файлу

Тема.  ЗАЧАРУВАЛА ВСЕ ЗИМА.

Матеріал до уроку. А. Бобенко «Прийшла зима біловолоса...», Д. Че-

редниченко «Новий рік», В. Моруга «Нічка-новорічка».

Мета. Формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалю- вати навички виразного читання поетичних творів, збагачувати словни- ковий запас учнів, вчити відчувати образність художнього слова, розви- вати творчу уяву, виховувати естетичні почуття у дітей.

Обладнання: Складання деформованих речень, читання анаграм, від - гадування загадки, фотоілюстрації зими, опрацювання вірша  А. Бобен- ка «Прийшла зима біловолоса…», Д. Чередниченка «Новий рік», В. Мо- руги « Нічка – новорічка », гра    « Хто швидше?»                                                    

                                                   Хід уроку

І. Організація класу до уроку

ІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь казки.

Послухайте казку, яку приніс ранковий вітерець.

За синіми морями, за високими горами, в густому лісі на узліссі стоїть хатинка. А ліс  цей незвичайний. У ньому і птахи, і звірі, і навіть дерева розмовляють. Ось і розповіли вони, що живе в цій хатинці старий, але дуже мудрий дідусь. Є в нього чарівна палиця. Стукне він нею об зем- лю і дива творяться: то сніг іде, то квіти розпускаються, то яблука дос-тигають. А звати того дідуся – Рік. Є у нього чотири доньки. Та такі гарні, що й очей не можна відірвати: добрі, швидкі, ласкаві, але між собою не схожі. Найменша вітає журавлів, пробуджує поля, поля, небеса, струмки, заквітчує гаї – це Весна.

  Добра і весела, завжди з квітами і ягодами – це щедре Літо.  Золотокоса красуня, в золотому намисті, що без пензля і без барвів скрізь малює золотом листя. Це - Осінь.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

— Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви довідаєтесь, ко -ли відгадаєте загадки.

  1. Махнула птиця крилом

         І покрила світ білим килимом. (Зима)

  1. Без сокири, без клинців

         Дідусь мости мостить.  (Мороз)

  1. Я падаю на ваші хати,

         Я білий, білий, волохатий,

         Я прилипаю вам до ніг

          І називаюсь просто… (Сніг)

— Так, сьогодні ми будемо говорити про зиму, мороз, сніг, а ще — про веселе свято Новий рік.

— А чи помітили ви, коли до нас завітала зима?

— Які ознаки зими ви побачили?

— Краса зимової природи завжди надихала поетів,

художників, композиторів. І сьогодні ми ознайомимося із «зимовими» віршами українських поетів.

— Послухайте, як чарівно описав зиму поет Андрій Бобенко.

ІV. Опрацювання вірша А. Бобенка «Прийшла зима біловолоса...»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Що зробила зима з природою?

2. Словникова робота.

— Потренуйтеся в правильному читанні слів.

Біловолоса Синьою

Простяглось Сльозою

Верболіз Ковдрою

Одяглося Скляною

3. Повторне читання вірша учнями (по одній строфі).

4. Аналіз змісту вірша. Вибіркове читання.

—Прочитайте рядки вірша, де зима змальовона як жива істота.

— Як автор описує село, поле, сонце, річку, рослини?

— Знайдіть у вірші вирази, вжиті в переносному значенні.

— Які з цих виразів чи порівняння сподобались вам більш за все?

  1. Читання анаграм.

- Які з поданих слів «зайві»? Чому ?

ісечнь ( січень )                                 гісн ( сніг )

юлийт ( лютий )                                тивік ( квіти )

еберзень ( березень )                     розом ( мороз ) 

другинь ( грудень )                          тімельаз ( заметіль )

  1. Гра «Доповни речення».
  • Багато ознак у красуні зими. Світить, але не гріє… ( сонечко ). Падає білий, лапатий… ( сніг ). Водойми вкриті… ( кригою ). На деревах… ( іній ). Небо часто закрите важкими, сірими… ( хма -рами ).
  1. Складання деформованих речень.
  • Зима заморозила речення, вони розірвалися. Складіть і прочи -тайте їх.

( Зима – красуня, біла чарівниця! В ній стільки дива – дивного й краси! )

 

 

 

 

        

                                          

 

  1. Гра « Хто швидше?».А. Бобенка «Прийшла зима біловолоса...»

- Знайдіть у вірші, які прикметники використав поет для опису: зими ( біловолоса ), снігу ( блискучий ), полотна ( біле ), неба ( широке ), сонця ( блискуче ), ковдри ( скляна ), очерету ( сухий ).

- Знайдіть у вірші і прочитайте, які дії виконували: зима ( прийшла, зачарувала ), село ( одяглося ), небо ( простяглося ), сонце ( нали -лося, не так дивиться стоїть, не горить ), річка ( замовкла, укрилась ), верболіз ( не шелестить ),  тополі ( дрімають ).

V. Опрацювання віршів Д. Чередниченка «Новий рік» і В. Моруги «Нічка-новорічка».

1. Відгадування загадки.

У міста  і села

Прийшла зима весела.

Всі танцюють круг ялинки,

Не звести розвагам лік…

Незабаром яке свято?

Відгадайте!... ( Новий рік. )

— А яке ще свято ми будемо зустрічати взимку? ( Новий рік, старій рік, Коляди, Щедрівки, 8 березня … )

Чим вам подобається це свято Новий рік.? ( Це свято найбільше подобається тим, що ми всією сім’єю ставимо ялинку, прикрашаємо різними прикрасами, також і подарунки які будуть під ялинкою, зустрічаємо Новий рік за святковим столом зі своїми рідними… )

— А чи знаєте звідки прийшов до нас звичай прикрашати ялинку?

( Деревце прикрашали або просто ставили в домі ще тоді, коли новий рік святкували у березні. Потім це свято збіглося із стародавнім святом народження Місяця—Щедрим Вечором. Це свято існує кілька тисяч років. Саме звідси пішли обряди прикрашання ялинки, засівання, щедрування ).

— Прочитайте вірші Д. Чередниченка і В. Моруги.

— Про яке свято розповідається у віршах? ( Про Новий рік ).

— Чому це свято так люблять дорослі і діти?

— Попрацюйте в парах. Вивчіть один з віршів напам’ять і приготуйтеся його виразно прочитати.

VІ.  Підсумок уроку

— Якою ви побачили сьогодні зиму?

— Про які свята читали?

— Яке бажання хотіли б загадати в новорічну ніч?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
1570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку