Тема. Задачі на знаходження суми шляхом складання схеми та використання фігурної дужки
Мета уроку: формувати обчислювальні навички та вміння порівнювати числа,число та вираз, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми шляхом складання схеми та використання фігурної дужки; розвивати логічне мислення; розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ; виховувати почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу , співпереживати, любов до тварин.
Тип уроку: гра-подорож.
Обладнання: Презентація, квитки, картки з індивідуальними завданнями; телеграма, конструктор LEGO, подарунок від Діда Мороза.
Хід уроку
І Вступна частина
1.Організація класу до уроку.
2.Мотивація навчальної діяльності
Всі сідайте тихо, діти,
домовляємося не шуміти,
руку гарно підіймати,
на уроці не дрімати,
а знання мерщій хапати.
Послухайте слова і визначте зайве слово.
Сніг мороз квітка січень ковзани
-До якої теми відносяться слова?
3.Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 4.
-Назвіть звуки у слові зима?Скільки їх?
-Дайте характеристуку числа 4.Назвіть склад числа 4.
- Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб були гарнесенькі,
Щоб залюбки дивився я,
Вчитель наш і вся моя сім’я
І І Основна частина
1.Визначення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про зиму,будемо розв’язувати приклади і задачі
А кого найбільше ,дітки ,чекають на Новий рік?
До нас прийшла телеграма. Ось послухайте:
Любі діти!
Незабаром свято зустрічі Нового року. Знаю, ви всі чекаєте подарунків, але їх може не бути. Зла Чаклунка зачарувала мене і я загубився.
Допоможіть, я буду дуже - дуже радий.
Слайд 1
Що ж будемо робити? Допоможемо дідусеві? Тоді потрібно вирушати.
Сьогодні поїдемо ми в ліс за знаннями,
Кмітливість візьмемо в дорогу із нами,
Фантазія теж нам у лісі згодиться.
Отож вирушаємо до залізниці.
Але мандрівка буде нелегка. Чаклунка приготувала вам різні завдання Вона хоче перевірити як ви можете
Слайд 2
- ? + - обчисли
< ? > - порівняй
=
??? - розв’яжи задачу
2 Удосконалення обчислювальних навичок
- Виручати Діда Мороза вирушимо на цьому потязі.
Слайд 3
Підготовкою до мандрівки
- Для того, щоб потяг відправився , нам потрібно придбати квитки. Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ).
- Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два числа, Порівняйте їх.
2 5 ; 4 4 ; 9 10 ; 5 8 ; 9 3 ; 6 7 ; 8 3 ; 4 7 ; 1 6.
Покажіть квитки!
Ну, що рушаємо! (звук відправлення потяга). Діти емітують рух потяга
Зупинка № 1 Живі цифри
Усна лічба:
Зупинка № 2 Слайд 4 Сніговик
Подорож продовжується. Поспішаймо ж визволяти Діда Мороза.
Зупинка № 3 Снігуронька (робота з цеглинками)
8-1-1=6
1+5 - 4=2
7+2-4=5
3.Удосконалення вміння розв’язувати задачі на знаходження суми
Зупинка № 4 Лісові мешканці
- Завдання розміщені у підручнику
Математика Н. Листопад стр. 62 ,завд.4,5.
Посміхнеться вам удача,
Як розв’яжеться задача.
Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5)
З яких частин складається задача?
Слайд 5
Їжачок зібрав 5 яблучок і 3 грушки. Скільки всього фруктів зібрав їжачок?
5 +3 + 8(фр.)
Запишіть у зошити розв’ язання
Вирушаємо далі! ( звук відправлення потяга).
Зупинка № 4 - Молодці! Ми, мабуть, все ближче під’їджаємо до замку Злої Чаклунки.
Від нього віє холодом. Так можна і замерзнути . Давайте погріємось!
Фізкультхвилинка Танці зігріванці
Зупинка №5 Будинок Чаклунки
Слайд 6
З яких геометричних фігур побудований замок Злої Чаклунки?
А ось і Дід Мороз! Він вам щиро вдячний і прийміть на згадку від нього розмальовочки, а ми давайте подаруємо йому сніжинки із LEGO(робота в парах) .
ІV. Підсумок уроку.
Дітки, сподобався вам урок? А що найбільше запам’яталось? Яке завдання було цікаве? Хотіли б ви зустрітись із Дідом Морозом? (Відповіді дітей).
Веселих новорічних свят!