СьогодніОрганізація класу Сьогодні на нашому уроці діють п'ять правил. Правило «підведеної руки». Співпраця в парі. Уміння слухати. Працювати творчо. Бути активним.
Номер слайду 3
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Рівняння та його розв’язки. Рівнянням називають рівність, яка містить змінну. Якщо в рівняння 4х - 6 = х замість змінної х підставити число 2, то одержимо правильну числову рівність: 4 ∙ 2 - 6 = 2, аджечислові значення обох частин рівняння будуть між собою рівні. У такому разі про число 2 кажуть, що воно є коренем рівняння. Значення змінної, яке перетворює рівняння в правильну числову рівність, називають коренем (або розв’язком) рівняння
Номер слайду 4
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Про число, яке є коренем рівняння, ще кажуть, що воно задовольняє рівняння. Розв'язати рівняння — означає знайти всі його корені або довести, що коренів немаєРізні рівняння можуть мати різну кількість коренів.
Номер слайду 5
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Розв'язання рівняння. Позбутися знаменників (якщо вони є), розкрити дужки (якщо вони є) Перенести доданки, щоб відомі знаходились в одній частині, а невідомі — в іншій, змінюючи знаки на протилежніЗвести подібні доданки, звести рівняння до виглядуах = b. Знайти корені рівняння
Номер слайду 6
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Рівносильні рівняння. Два рівняння називають рівносильними, якщо вони мають одні й ті самі корені. Рівносильними вважають і такі рівняння, які коренів не мають. Розглянемо рівняння: х + 7 = 14 і 3х = 21. Кожне з них має єдиний корінь - число 7. Ці рівняння є рівносильними.
Номер слайду 7
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Властивості рівняння1) якщо в будь-якій частині рівняння розкрити дужки або звести подібні доданки, то одержимо рівняння, рівносильне даному;2) якщо в рівнянні перенести доданок з однієї частини в другу, змінивши його знак на протилежний, то одержимо рівняння, рівносильне даному;3) якщо обидві частини рівняння помножити або поділити на одне й те саме відмінне від нуля число, то одержимо рівняння, рівносильне даному.
Номер слайду 8
Вивчення нового матеріалу. Формування вміньІнтелектуальна розминка1. Чи є число 4 коренем рівняння:2х = 8; 2) х - 2 = 3; 3) 2х - 3 = 6?2. Чи є рівносильними рівняння: 4х+5х=18 і 9х=18?3. Які з чисел мають бути записано праворуч у рівнянні -9х = ... замість пропусків, якщо відомо його корінь х=0?1) 9; 2) 0; 3) -1; 4) 1.«Так –ні»
Номер слайду 9
Віршована фізкультхвилинка. Щось не хочеться сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть. А тепер їх відпустіть. Плигніть, учні, кілька раз. За роботу, все гаразд.
Номер слайду 10
Формування вмінь(Усно). Який із записів є рівнянням (відповідь обґрунтуйте):1) 4х - 12 > 0; 2) Зх + 7;3) 4х - 2 = 10; 4) (14 - 10) ∙ 2 = 8?
Номер слайду 11
Формування вмінь. Чи є рівносильними рівняння: 1) х + 2 = 5 і х : 3 = 1; 2) х - 3 = 7 і 2х = 18?Завдання № 87 Підручник. Сторінка172рівень. Яке із чисел є коренем рівняння х2 = 2х + 3; 1) 0; 2) -1; 3) 1; 4) З?Завдання № 90 Завдання № 89 Доведіть, що кожне із чисел 1,2 та -1,2 є коренем рівняння х2 = 1,44.
Номер слайду 12
Формування вмінь. Завдання № 92 Підручник. Сторінка183рівень. Завдання № 97 Доведіть, що: 1) коренем рівняння 2(х - 3) = 2х - 6 є будь-яке число; 2) рівняння у - 7 = у не має коренів. Чи має розв’язки рівняння: 1) х + 2 = 2 - х; 2) х + 3 = 3 + х; 3) х +1 = -1 + х; 4) 0 ∙ х = 0; 5) 0 ∙ (х - 1) = 3; 6) 5(х - 1) = 5х - 5;7) 0 : х = 0; 8) 2(х - 3) = 2х - 7?
Підсумок уроку. Усне опитування Що називають рівнянням? Що називають коренем (або розв’язком) рівняння? Що означає розв’язати рівняння? Які рівняння називають рівносильни- ми? Які властивості використовують під час розв’язування рівнянь?
Номер слайду 16
Завдання для домашньої роботи. Опрацювати сторінки підручника 14-19. Виконати завдання № 91, 93, 96.
Номер слайду 17
Вправа «5 сходинок успіху»Яку тему вивчали на уроці?Чи хочеш ти дізнатися більше з цієї теми?Яка інформація тебе вразила? Що ти для себе взяв / взяла?