Повторюємо способи розв'язування систем лінійних рівнянь

Про матеріал
Закріплення, поглиблення знань та умінь розв’язування систем рівнянь; розвиток пізнавального інтересу під час вирішення завдань.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

29.10.20241 Ми вирушаємо з Вами у подорож нашою державою. Ми відвідаємо «Сім чудес України» — сім історико-культурних пам'яток України. Мій дім Україна

Номер слайду 2

Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід. А. Нівен«Способи розв'язання систем лінійних рівнянь» 7 клас

Номер слайду 3

Мета уроку: закріплення, поглиблення знань та умінь розв’язування систем рівнянь; розвиток пізнавального інтересу під час вирішення завдань.3

Номер слайду 4

29.10.20244 Кам'янець-Подільський — одне з найдавніших міст України. Головна міська пам'ятка - старовинна фортеця. Оборонні зміцнення у Кам'янці-Подільському вважаються чудовим зразком найкращих фортифікацій Східної Європи.

Номер слайду 5

Здійснімо Подорож у минуле. Знайди помилку Застосування Формул скороченого множення(в-у)2 =в-2ву+у2 (7+с)2=49-14с+с2 (р-10)2=р2-20р+10 (2а+1)2=4а2+2а+1

Номер слайду 6

6 Ки́єво-Пече́рська ла́вра — київський православний монастирський комплекс. Один із найбільших християнських центрів України, визначна пам'ятка історії та архітектури. Києво-Печерська лавра належить державі, а релігійні організації користуються нею на правах оренди. Заснована 1051 року як печерний монастир за межами Києва. Свою назву отримала від печер, де оселилися перші його мешканці

Номер слайду 7

БЛИЦ ОПИТУВАННЯ : Визначення лінійного рівняння із двома змінними. Що означає вирішити систему?Що таке рішення системи?Як називається спосіб розв'язання систем за допомогою графіків?Що свідчить про кількість рішень системи?Скільки рішень може мати система?

Номер слайду 8

8

Номер слайду 9

9 Націона́льний дендрологі́чний парк «Софі́ївка», або Софіївський парк, — шедевр світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII — початку XIX століть. Щорічно його відвідують близько 150 тисяч людей (граничнодопустима, науково обґрунтована норма відвідування — 500 тисяч на рік). Площа — 179,2 га.

Номер слайду 10

х + 4у = 72х +3у = 53х – 4 = 85х – 6у = 10 Яке рівняння зайве?Згадаймо))

Номер слайду 11

0ху1,530ху1,530ху3-1,50ху3-2 Який із наведених нижче графіків є графіком функції ?А)Б)В)В)

Номер слайду 12

Закріпімо вивчене))Для кожної пари прямих вкажіть відповідну систему рівнянь. Відповідь: А - ; Б - ; В - .

Номер слайду 13

13 Софійський собор, або Софія Київська — собор XI століття у Києві. Початково збудований у візантійському стилі, але зазнав численних руйнувань, у XVII—XVIII ст. був реставрований, принципово змінив свій вигляд і тепер є зразком українського бароко. Одна з небагатьох уцілілих споруд часів Русі. Збудований у 1017—1037 роках на замовлення і коштом київського князя Ярослава Мудрого. Названий на честь Святої Софії. Мав статус катедрального собору. З перервами був резиденцією київських митрополитів 

Номер слайду 14

скільки рішень має система рівнянь?2)Відповідь: один розв’язок. Відповідь: немає розв’язків. Відповідь: безліч розв’язків. Давайте поміркуємо,3)1)

Номер слайду 15

Мінітест 1. Із запропонованих рівнянь виберіть лінійне із двома змінними : а) 3х2+ 5x - 4 = 0; б) -2x + 4,5y - 8 = 0; в) 125x - 12 = 0 2. Скільки рішень має рівняння 3х + 2у – 16 = 0 а) 1; б) 3; в) безліч?3. Виразити х через у: х+3у=61) х=6-3у; 2)х=-6-3у; 3) х=6-3у4. Виразити у через х: 2х-у=31) у=3-2х; 2) у=-3+2х; 3) у=3+2х х=6-3уу=-3+2х

Номер слайду 16

МІНІТЕСТ. 5. Яка із заданих пар чисел є вирішенням даної системи рівнянь : х+у=2, 3х-2у=6 1) (-6;8); 2) (0; -3); 3) (2;0)6. Результат складання рівнянь х+5у=7 и 3х-2у=4 дорівнює:1) 4х-3у=11; 2) 4х+7у=11; 3) 4х+3у=117. Графіки прямих паралельні, тоді система має рішення :1) єдине; 2) багато рішень; 3) не має рішення4х+3у=11(2;0)Не имеет решения

Номер слайду 17

Мінітест ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА1. Із запропонованих рівнянь виберіть лінійне із двома змінними : б) -2x + 4,5y - 8 = 0; 2. Скільки рішень має рівняння 3х + 2у – 16 = 0 в) багато?3. Виразити х через у: х+3у=61) х=6-3у; 2)х=-6-3у; 3) х=6-3у4. Виразити у через х: 2х-у=31) у=3-2х; 2) у=-3+2х; 3) у=3+2х х=6-3уу=-3+2х

Номер слайду 18

Які способи розв’язання систем лінійних рівнянь вам відомі?Графічний спосіб. Спосіб додавання. Спосіб підстановки. Повторення вивченого матеріалу

Номер слайду 19

19 Херсоне́с Таврі́йський (у перекладі з дав.-гр. Χερσόνησος — ἡ χερσόνησος (ге¯ херсо́не¯сос) означає «півострів», за візантійського часу[2] — Херсон, у давньоруських джерелах — Корсунь[3]) — античне і візантійське місто-держава в південно-західній частині Криму (Севастопольська міськрада).

Номер слайду 20

Задание. Розв’язати систему графічно : У = 3х У = -х+4

Номер слайду 21

РОЗВ’ЯЗАТИти систему графічно : У=3х У=-х+41) У = 3х. Лінійна функція,Графік - пряма2) У = -х+4 Лінійна функція,Графік - пряма Відповідь: (1;3){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Х012у036{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Х012 У432

Номер слайду 22

Визначте яким способом розв’язеносистеми рівнянь2х + 3у = 5у = 3х + 92х + 3у = 53х - у = -92х + 3(3х +9) = 5у = 3х + 92х + 3(3х + 9) = 52х + 9х + 27 = 511х = 5 - 2711х = -22 Х = -2 У = 3х + 9 У=3•(-2) + 9 У=3 Відповідь: (-2;3)3х = 6 Х = 22х + 3у = 12•2 + 3у = 13у = 1-43у = -3 У = -1 Відповідь: (2;-1)-2х - 3у = -15х +3 у = 7+2х + 3у = 15х +3 у = 7(-1)8 – 2у = 6 - 3у-2у +3у=6 – 8у = -2х + 2у =8х + 2•(-2) = 8х=12 Відповідь: (12;-2)х + 2у = 8х +3 у = 6х = 8 - 2ух = 6 – 3у

Номер слайду 23

Хо́ртиця — найбільший острів на Дніпрі, розташований поблизу Запоріжжя, нижче Дніпровської ГЕС. Унікальний природний та історичний комплекс. Хортиця є одним із Семи чудес України. На північному краю острова був останній дніпровський поріг. Хортиця витягнута із північного заходу на південний схід, має довжину 12,5 км, ширину в середньому 2,5 км і площу приблизно 3000 га. 

Номер слайду 24

Розв’язати на вибір дві системи рівняньз двома змінними. Який спосіб рішення ви обрали, чому?3х - у = 114х + у = 221)2х – 5 = 3у - 28х – у = 2у + 212)5х = 31 - 8у3х + 8у = 253)х - 2у = 27х + 2у = 334)1) (5;2) 2) (3;1) 3) (3;2) 4) (30;1,5)

Номер слайду 25

3. Розв'яжіть систему рівнянь :

Номер слайду 26

3. Відповідь: А) (2; -1);Б) (2; -5);В) (2/3; -2);Г) (2; -4).

Номер слайду 27

27

Номер слайду 28

28 Хоти́нська фортеця — середньовічна укріплена фортифікаційна споруда в Хотині (Чернівецька область, Україна), збудована русо-влахами за господарювання Мушатів у Молдавському князівстві на межі XIII–XVIII століть на місці руського городища (Х—ХІІІ). Ця твердиня на правому березі Дністра була однією з наймогутніших у тогочасній Східній Європі, важливим оборонним і торговельним пунктом Молдавії в часи господаря Олександра Доброго.

Номер слайду 29

Ісаак Ньютон сказав : «Щоб вирішити питання, що стосуєтьсячислам або до абстрактних відносин величин, потрібно лише перекласти завдання з рідної мови на алгебраїчну»

Номер слайду 30

1 група - графічний спосіб 2 група - спосіб додавання 3 група – спосіб підстановки. Задача: Якось кінь і мул разом вийшли з дому, їхній господар поклав велику ношу, довго тяглися знайомою дорогою, вибиваючись із сил. «Тяжко мені йти», - кінь голосно стогнав. Мул з іронією мовив (ніс він теж чимало): «Невже, скажи, я схожий на осла? Може, я й осел, але цілком розумію: Моя ноша значно більша за твою. Ось уяви : я мішок у тебе забираю, І мій вантаж став у два рази, ніж твій, важчий. А от якщо тобі мій мішок перекинути, Однаковий вантаж наші спини б зігнув» Скільки ж було мішків у страждальника-коня? Скільки ніс на спині розумний маленький мул?Розв'яжіть задачу за допомогою системирівнянь

Номер слайду 31

Розв’язання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дві невідомі величини. Було. Стало, коли мул забрав мішок. Стало, коли мул віддав мішок. Ноша, яку ніскінь. Ноша, яку ніс мул. В 2 р. більш порівну1-е рівняння: 2(х-1)=у+12-е рівняння: х+1=у-1 Отримана система рівнянь : 2(х-1)=у+1 х+1=у-1хх-1х+1уу+1у-1

Номер слайду 32

Подумайте і виберіть за допомогою якоїсь із систем, можна вирішити наступне завдання. Сума двох чисел дорівнює 7, а їхня різниця 3. Знайти ці числа.1) х-у=7 х+у=32) х+у=7 ху=33) х+у=7 Х-у=3

Номер слайду 33

Придумайте завдання, яке описує таку систему рівняньз двома невідомимих + у = 30х - у = 4 Підбиття підсумків уроку

Номер слайду 34

34

Номер слайду 35

Домашнє завдання1. Розв'язати систему рівняньрізними способами. х - у = 1х + 3у = 92. Придумати або знайти незвичайне завдання, яке вирішується за допомогою системи рівнянь, вирішити її.

Номер слайду 36

36 Дякую за увагу! Бажаю успіхів!!