Серед загальних вимог, яким повинні відповідати методи діагностики, слід назвати валідність, надійність, однозначність, точність. Є ряд і додаткових, спеціальних вимог. По-перше, перевагу має найбільш простий метод і найменш трудомісткий з тих, що дозволяють отримати бажаний результат. Просте опитування іноді може виявитися більш ефективним, ніж складні тести.
Загальні вимоги до методів педагогічної діагностики
Серед загальних вимог, яким повинні відповідати методи діагностики, слід назвати валідність, надійність, однозначність, точність. Є ряд і додаткових, спеціальних вимог. По-перше, перевагу має найбільш простий метод і найменш трудомісткий з тих, що дозволяють отримати бажаний результат. Просте опитування іноді може виявитися більш ефективним, ніж складні тести. По-друге, метод має бути доступним не тільки для педагога, але і для учнів при мінімумі фізичних і психологічних умов, необхідних для його проведення. По-третє, технологія застосовування методів повинна бути чіткою і зрозумілою. Вона повинна настроювати учнів на його довірливе відношення допедагога, на співпрацю, що виключає виникнення побічних мотивів, здатних негативно вплинути на результати. По-четверте, умови проведення діагностики не повинні відволікати учня від співучасті в діагностиці [3, с. 30].