Захід "Економіка і право"

Про матеріал
Позаурочний захід з предметів: «Основи галузевої економіки та підприємництва»,«Основи правових знань» Мета заходу: • формувати правову та економічну компетентність правову учнів; • розвивати в учнів підприємницьку компетентність та культуру; • спонукати учнів самостійно здобувати та поповнювати знання з предметів; • виховувати повагу до прав та основних свобод людини, ініціативність, активну життєву позицію.
Перегляд файлу

Позаурочний захід

з предметів: «Основи галузевої економіки та підприємництва»,

«Основи правових знань»

Мета заходу:

  • формувати правову та економічну компетентність правову учнів;
  • розвивати в учнів підприємницьку компетентність  та культуру;
  • спонукати учнів самостійно здобувати та поповнювати знання з предметів;
  • виховувати повагу до прав та основних свобод людини, ініціативність,  активну життєву позицію.

 

Очікувані результати:

1.Закріпити та удосконалити систему знань з  предметів «Основи правових знань», «Основи галузевої економіки та підприємництва».

 2. Сформувати знання та вміння щодо застосування набутих теоретичних знань у професійній діяльності.

 

Міжпредметні зв’язки: «Інформаційні технології», «Психологія».

Внутрішньо предметні зв'язки:

- «Підприємство та підприємництво в сучасній економічній системі»;

 - «Витрати виробництва та прибуток підприємства»;

- «Заробітна плата»;

- «Банкрутство»;

- «Господарство і право»;

- «Трудове право та відносини, що ним регулюються»;

- «Адміністративне і кримінальне право та відносини, що ним регулюються»

Технічні засоби навчання:

-комп'ютер ,  мультимедійний проектор.

Хід заходу

                                     Девіз заходу:

Знання права заслуговує найвищої шани

(Ульпіан).

 

Інтерактивну гру присвячено 79 річниці створення ООН та 76 річниці Загальної Декларації прав людини і громадянина, яка була прийнята 10 грудня 1948 року ГА ООН.

Сучасна людина повинна орієнтуватися в економічному  житті суспільства, яке врегульоване і захищене нормами права.  Тому знання таких предметів  як право та економіка мають важливе значення в багажу знань учнів.

Економіка, як і кожна наука, має своїзакони, правила, принципи, за якимирозвивається. Вона розглядає  усі сфери людського буття, так чи інакшевідображаєусіпроцеси, які відбуваються в суспільстві, — від політичних до культурних, тому вивченняїї передбачаєзастосуванняздобутків практично всіхпредметів, які вивчаютьсяв школі та в училищі.

Економікупотрібно знати тому, що:

По-перше, щобзрозумітиринок і всю економічну систему країни в цілому. Розуміючиекономікуви легко можете спрогнозуватиекономічніподії та прийнятивірнерішення, до того чи вам гроші витрачати, чи зберігати, чи потрібнопозичити. Ви зможете вираховувати прогнози на майбутнє.

По-друге, Ви можете прийняти рішення щодо відкриття власного бізнесу, але для цього потрібно знати і розуміти сигнали, що посилаються ринком, сутність цін, вплив конкуренції, маркетингові стратегії, менеджмент.

По-третє, як звичайналюдина, вимаєтеможливістьвпливати на прийняття рішень у державному секторіекономіки з питаньоподаткування, витрат і позик. Для того щобприйматирозумнірішення про необхіднівитрати на освіту або охорону здоров'я, забезпечення своєї старісті.

Право впливає на економіку, становить її невід’ємну частину.Право виступає мірою свободи і зміст його в тому, щоб узгодити свободу окремої людини зі свободою інших членів суспільства, дотримуючись принципу рівності. Право виступає як засобомзабезпеченнясвободи, так і істотнимзасобомобмеженнянеузгоджених з суспільними потребами і уявленнями людей про добро і справедливість,рівня свободи й обсягу влади. Встановлювані заборони й обмеження повинні бути доцільними з погляду гарантій свободи, а отже, і справедливими. Кожналюдина має громадянські (особисті) й політичні права, свободи, а також економічні, соціальні, екологічній культурніправа.
Україна дбає про дотримання прав своїх громадян. Положення Конституції України повною мірою відповідають Європейській конвенції про захист прав і основних свобод людини. Конституція визнає за кожною людиною право на вільний розвиток своєї особистості, але тільки в тому разі, якщо при цьому не порушуються права та свободи інших людей.

А тепер давайте перевіримо як добре ви знаєте такі важливі дисципліни як право та економіку.

В інтергрі  приймають участь команди груп ПМЕ та ОРВ. Давайте привітаємо  їх. Представлення капітанів команд. Представлення журі (викладачі спецдисциплін, учні).

Конкурс 1 «Розминка» (додаток 1)

Активізує мислення учнів, сприяє вихованню економічної  та правової культури. Учні виконують завдання: відгадати терміни по їх визначенню. Кожна правильна відповідь - 1  бал.

Максимальна кількість балів - 5 балів.

Конкурс 2«Дерево мудрості» (додаток 2)                                                           Завдання: кожна команда відповідає на економічні та правові запитання.

Кожна правильна відповідь - 2  бали.

Максимальна кількість балів - 6 балів.

Конкурс 3 «Ти і закон»(додаток 3)

Завдання: кожна команда відповідає на правові запитання.

Кожна правильна відповідь - 2  бали.

Максимальна кількість балів - 10 балів.

Конкурс 4 «Підприємець» (додаток 4) Завдання: кожна команда визначає організаційно-правову форму підприємницької діяльності.

Кожна правильна відповідь - 2  бали.

Максимальна кількість балів - 8 балів.

Конкурс 5«Розсуди»(додаток 5)

Завдання: командам пропонується дати відповідь на правові та економічні відео питання.

Кожна правильна відповідь - 10  балів.

Не повна відповідь - 5 балів.

Максимальна кількість  –20 балів.

Конкурс 6 «Проблемна ситуація»(додаток 6) Прошу підійти до мене представника від кожної групи і методом жеребкування ми визначимо ваші ролі: 1. державна фіскальна служба; 2. фізичні особи; 3. підприємці; 4. податкова поліція.

Кожна з груп отримує ситуацію.Ваше завдання: розглянути дану ситуацію, обговорити її в групі, розіграти відповідно визначеної ролі, намітити шляхи вирішення або прокоментувати позитивні, негативні наслідки такої ситуації

Час виконання – 3 хв.

Кількість балів – 5 за правильне  вирішення проблемної ситуації

Конкурс 7. «Калейдоскоп» (додаток 5)

Завдання: командам пропонується зосередити увагу протягом 30секунд на екран, на якому зображено 30 комірок із цифрами: по 5 комірок –оливкових (тема «Банкрутство»),  5 – рожевих (тема «Державна реєстрація підприємств»), 5 – зелених( тема «Договірні відносини»),  5 - синіх (тема «Види відповідальності»), 10–  оранжевих (Загальні питання з економіки та права). Потрібно запам'ятати кольори відповідних комірок. Відповідно до кольорукоманди під комірка­ми такого ж кольорузнаходяться питання теми, які підготували саміучасники. За правильну відповідь команда отри­мує 2 бали.

Підведення підсумків

Аналіз роботи  команд проводить журі відповідно до критеріїв оцінювання (додаток 8).

Додаток 1

 

Конкурс 1 «Розминка»

Активізує мислення учнів, сприяє вихованню економічної  та правової культури учасників ринкових відносин. Зачитуються твердження,  учні повинні вибрати відповідь “ТАК” або “ НІ”

  1. Підприємець- це людина, що має свою справу і ризикує власним капіталом

ТАК                   НІ

2.Особа віком до 16 років називається малолітньою

             ТАК                 НІ

3. Бізнес-план  - короткий  виклад цілей і шляхів діяльності фірми, обґрунтування доцільності  капіталовкладень для залученн яінвесторів та кредиторів

           ТАК                   НІ

4. Вчинення  злочину неповнолітньою особою є обставиною, що пом’якшує покарання

           ТАК                   НІ

5.Фінанси - обов'язкові  платежідержаві юридичними та фізичними особами, головна форма державних доходів

           ТАК                   НІ

6.Конкуренція - це процес співробітництва між товаровиробниками, постачальниками і покупцями товарів за найвигідніших умов їх виробництва та реалізації

           ТАК                   НІ

7.При прийомі на роботу обов’язково слід подавати документ про освіту.

            ТАК                  НІ 

8. Акція-цінний папір, який засвідчує право власності на частку в капіталі акціонерного товариства й дає право на участь у його прибутках та в управлінні підприємством

           ТАК                  НІ

9. Право займатися підприємницькою діяльністю, що не заборонена законом  гарантується Конституцією України

           ТАК                  НІ 

10. Укладання шлюбної угоди є обов’язковим  згідно зСімейним кодексом України

          ТАК                   НІ 

 

Додаток 2

                                    Конкурс 2 «Дерево мудрості»

1.З цього віку  в  Україні:

- наступає адміністративна та кримінальна відповідальність;

- громадянин України отримує документ, що посвідчує особу.

Назвіть  цей вік.

Відповідь: 16 років.

2. Сюди записують: усі просування по службі, заохочення. Записи робляться усім, хто пропрацював більше п’яти днів. Стягнення сюди не заносяться.

Що це за документ.

Відповідь: Трудова книжка.

3. Стійкий, необмежений в просторі правовийзв'язок  особи з державою, заснований на юридичному визнанні державою цієї особи, внаслідок чого особа і держава набувают ьвзаємних прав і обов’язків  в обсязі, передбаченому Конституцією і законами держави.

Як називається такийзв'язок.

Відповідь: Громадянство

4. Уперекладі з латинської цей термінозначає « дозвіл». У загальному значенні - це документ, що демонструє  певнийдозвіл. Документ державного зразка, який  засвідчує право певного суб’єкта  на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку за умови виконання визначених  умов.

Якою є назва цього документа.

Відповідь: Ліцензія.

5.  У ньому є обов’язковою участь двох сторін, обидвіберуть на себе певні зобов’язання. Також визначаються: грошовий та часовий вираз праці, заохочення та покарання, ряд факультативних умов. Що це таке?

Відповідь: Трудовий договір.

6. Сукупність продавців та покупців, які намагаються та здатні купити,  заінтересовані у продажу товарів та схильні до обміну

Відповідь: Ринок

7. В якому році був прийнятий Закон України «Про підприємництво»
Відповідь: 1991рік

8. Який термін  характеризує грошове вираження вартості товару

Відповідь: Ціна

9. Як називають процес передачі державної власності в приватну

Відповідь: Приватизація

10.Що таке обмін товарів та послуг без виплати грошей

Відповідь: Бартер

 

Додаток3

                                    Конкурс 3  «Ти і закон»

1. Основний Закон України.(Конституція)

2. Вищий законодавчий орган України.(Верховна Рада)

3. Вищий виконавчий орган  України.( Кабінет Міністрів)

4. Розшифруйте абревіатуру СБУ.(Служба Безпеки України)

5. Спосіб прийняття законів або важливих рішень загального державного або місцевого значення шляхом голосування?( Референдум)

6. Особа, яка була засуджена не один раз.(Рецидівіст)

7. Людина, яка у суді виступає захисником звинуваченого.(Адвокат)

8. Таємне викрадення індивідуального майна громадян. (Крадіжка)

9. Покарання за крадіжку (Ст . 140 передбачає позбавлення волі на строк до 3 років або виправні роботи на строк до 2 років)

10. Відкрите викрадання індивідуального майна громадян ?( Грабіж)

11. Як карається особа, що вчинила грабіж? (Ст. 141 передбачає позбавлення волі на строк до 5 років або виправні роботи на строк від 1 до 2 років)

12. Що це за злочин: напад з метою заволодіння індивідуальним майном громадян, поєднаний з насильством, небезпечним для життя й здоров»я особи, яка зазнала нападу? (Розбій)

13. Яке покарання передбачено за розбій? (Ст. 142 передбачає позбавлення волі на строк від 3 до 10 років)

14.Чи караються особи, які зчинили пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів (залізниці, вагонів, дороги тощо). (Так. Ст. 78 передбачає за умисне пошкодження або зруйнування шляхів сполучення і транспортних засобів позбавлення волі на строк від 3 до 15 років)

15. Де відбувають покарання особи віком до 18 років?(У виправно – трудових колоніях)

16. Чи можуть бути засуджені на довічне ув’язнення особи, які на момент здійснення злочину не досягли 18 років? (Ні)

17. Що таке конфіскація? (Примусове вилучення певного майна і передача його у власність держави)

18. Що таке апеляція? ( Одна із форм скарження рішення суду нижчої інстанції в суд вищої інстанції.  Апеляцію подає засуджений з проханням переглянути рішення суду щодо вироку відносно нього)

19. Недовіра до Президента і заклик його до відповідальності. (Імпічмент)

20. Відновлення громадянських прав раніше незаконно засудженого громадянина або репресованої особи? (Реабілітація)

21. Перший документ, що засвідчує особу (Паспорт)

22. Волевиявлення народу. Форма безпосередньої демократії (Вибори)

23. Звільнення від кримінальної відповідальності, прощення ( Амністія)

24. З якого віку дитина може звертатися до суду з питання захисту своїх прав ( з 14 років)

 

 

 

 

Додаток 4

 

Конкурс 4«Підприємець»

Яку організаційну форму бізнесу це характеризує?

  1.     Людина є власником акцій підприємства (корпорація)
  2.     Власник підприємства має найбільшу ступінь свободи дій (одноосібне володіння)
  3.     Юрист склав угоду між 3 особами на спільне відкриття підприємства (партнерство)
  4. Велика нафтопереробна компанія поєднала свій капітал з 2 нафтодобувними підприємствами (корпорація)
  5. Значна концентрація грошей, матеріальних активів, людських ресурсів характерна для ... (корпорації)
  6. Власник підприємства сам отримує весь прибуток (одноосібне володіння)
  7. Невелике за розміром підприємство розподіляє між трьома його власниками відповідальність за прийняті управлінські рішення та збитки (партнерство)
  8. Фізична особа бажає відкрити лоток по продажу морозива. Яку організаційну форму підприємства доцільно обрати? (одноосібне володіння)

 

Додаток 5

Конкурс 5  «Розсуди»

Завдання1. Учень із хуліганських мотивів, щоб зірвати урок, розпилив із
балончика сльозогінний газ у школі (м. Запоріжжя, вересень 2013 р.).
Витрати на ліквідацію надзвичайної ситуації становили:

  • сума заробітної плати вчителям за роботу у вихідний день (уроки було перенесено) — 3 тис. грн.;
  • оплата роботи працівників санепідемстанції й управління з надзви­чайних ситуацій — 3 тис. грн.;

 виклик і робота бригад швидкої допомоги — 4 тис. грн.

Яку суму повинні відшкодувати батьки?

А) повністю 10 тис. грн.;

б) не більше ніж місячний бюджет сім’ї;

в) від 5 до 10 неоподаткованих мінімумів доходів батьків.

Завдання 2. Чому фіскальний чек є важливим для покупця та для достатку країни?

Можлива відповідь: Фіскальний чек є гарантією прав споживача. Він підтверджує факт придбання конкретного товару чи послуги в конкретному місці, у вказаний день та слугує доказом того, що підприємці несуть відповідальність за якість своїхтоварів чи послуг, і в разі чого, ваші права як споживача будуть захищені.

Касовий чек – це передусім форма усного договору між споживачем та продавцем, який є важливою частиною державної політики з питань захисту прав споживачів та їх громадянських прав. У фіскальному чекові відображається сума ПДВ, який має бути перерахований до державного бюджету. Саме цей податок має найбільшу питому вагу в доходах бюджету крани.

Завдання 3. Перебуваючи в пасажирському потязі Краків – Київ, громадянин Білорусії Тарасов, та громадянин України Потапенко, розпивали разом спиртні напої. Через деякий час Потапенко від випитої дози алкоголю заснув. Громадянин Тарасов, скориставшись станом Потапенко забрав його особисті речі (в тому числі й гаманець та документи) і вийшов під час зупинки потягу на станції Львів. Потапенко факт крадіжки виявив лише на кінцевій станції в м. Київ. Які принципи дії кримінального закону у просторі слід застосувати при вирішенні питання про кримінальну відповідальність Тарасова? За законом якої країни повинен бути притягнутий до кримінальної відповідальності громадянин Тарасов за скоєну крадіжку? В яких випадках злочин визначається вчиненим на території України?

Завдання 4. 15-річний Вакулович та 16-річний Зайкін перебуваючи у пасажирському потязі «Київ-Харків» під час руху потягу зірвали стоп- кран з метою перевірки його в дії. Внаслідок цього потяг було зупинено, але ніхто із пасажирів не постраждав. 15 Ознайомтеся зі ст.283 КК України «Самовільне без нагальної потреби зупинення поїзду» та визначте, чи є підстави для притягнення Вакуловича та Зайкіна до кримінальної відповідальності?

Додаток6

Конкурс 6  «Проблемна ситуація»

Прошу підійти до мене представника від кожної групи і методом жеребкування ми визначимо ваші ролі.

  1.     державна фіскальна служба;
  2.     фізичні особи;
  3.     підприємці;
  4.     податкова поліція.

Кількість балів - 5

Кожна з груп отримує ситуацію. Ваше завдання: розглянути дану ситуацію, обговорити її в групі, розіграти відповідно визначеної ролі, намітити шляхи вирішення або прокоментувати позитивні, негативні наслідки такої ситуації

Час виконання – 3 хв., ось пісочний годинник – час пішов.

Для фіскальної служби

  1. Я вже 5 років поспіль працюю, але офіційно не працевлаштований. Мене все влаштовує. Чому я комусь повинен дарувати свої гроші.

Піклуватися про безбідну старість усі тільки починали турбуватися на схилі років. Нині ж потрібно чи не з першого дня роботи думати - чи оформляють офіційно, чи сплачують внески, чи зараховується стаж.

Для фізичних осіб

  1. На мікрорайоні де я проживаю багато машин. Всі вони стоять біля домів без охорони. Облаштованого  паркінгу  поряд не має.  От у мене  і з`явилася  думка  відкрити  паркінг як приватний підприємець. Не останнє в цій справі  питання податків, бо я часто чую: «Що справа закінчилася, так і  не встигнувши розпочатися».

Для підприємців

  1. Держава вимагає від підприємства  сплати екологічного податку. Шляхи вирішення проблеми.

Для податкової поліції

  1. Ведеться досудове розслідування по факту ухилення від сплати податків при купівлі автомобіляRangeRover.

 

Додаток7

                               Конкурс 7 «Калейдоскоп»

Командам пропонується подивитисяпротягом30 секунд на екран, на якому зображено 30комірок із цифрами: по 5комірок-синіх, 5-червоних, 5-жовтих,  5 - оранжевих  а решта — білих. Потрібно запам'ятати кольори відповідних комірок. Відповідно до кольорукоманди під комірка­ми такого ж кольорузнаходяться питання теми, які підготували саміучасники.

За правильну відповідь на питання своєї теми командаотри­мує 2 бали.

Тема «Види відповідальності»

1.Зобов'язання  працівника  відшкодувати майнові збитки, які виникли з його вини на підприємстві внаслідок невиконання чи неналежного виконання трудових обов'язків, причиною яких стало  недодержання нормативних документів. Буває обмеженою та повною, індивідуальною та колективною                   ( бригадною). Вкажіть вид відповідальності

Відповідь: матеріальна відповідальність

2.Дисциплінарна відповідальність працівників є одним із видів юридичної відповідальності, що встановлена законодавством за протиправну поведінку працівника. Вона є обов'язком працівника понести покарання, передбачене нормами законодавства про працю, за протиправне невиконання чи неналежне виконання своїх трудових обов’язків. Визначте види дисциплінарної відповідальності. Вкажіть, за що працівник  може бути звільнений з роботи.

Відповідь: догана і звільнення, може бути звільнений за систематичне порушення трудової дисципліни, прогул без поважних причин, за появу на роботі у стані наркотичного, токсичного або алкогольного сп’яніння, розкрадання майна власника.

3.Касир одного з підприємств сфери послуг звернулася до міліції з заявою, що з каси зникла велика сума грошей. Як зясувалося, касир відлучилася на кілька хвилин порозмовляти по телефону, але, порушивши інструкцію не закрила касового апарату та не повідомила про це охорону. Це помітив один із відвідувачів та забрав гроші з каси. За допомогою камер спостереження, встановлених  у закладі, міліції вдалося затримати злочинця.

Визначте види правопорушень та вкажіть, які види відповідальності будуть покладені на винних.

Відповідь: злочин – крадіжка, кримінальна відповідальність, щодо касира  адміністративне правопорушення – службова недбалість карається штрафом від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

4. До порушників застосовуються відповідні  стягнення: попередження, штраф, оплатне вилучення предмета, конфіскація, позбавлення спеціального права, громадські роботи, виправні роботи, арешт.

Про який вид відповідальності йдеться. З якого віку наступає  цей вид відповідальності.

Відповідь: Адміністративна, з 16 років.

5. Цей вид юридичної відповідальності застосовується до порушників, що посягають на життя і здоров'я  людини,  власність, безпеку, державний суверенітет. Полягає в обмеженні прав і свобод особи, яка його вчинила та індивідуалізується в обвинувальному вироку суду і здійснюється спеціальними уповноваженими органами.

Що це за вид відповідальності та з якого віку він наступає.

Відповідь: Кримінальна, з 16 років.

Тема: «Банкрутство»

  1.               Заздалегідь неправдиве об'явлення підприємством про свою неплатоспроможність з метою введення в оману кредиторів для отримання від них відстрочки виконання своїх зобов'язань або знижки на суми кредиторської заборгованості. Виявлені факти переслідуються карним законодавством. Що це за банкрутство?

Відповідь: фіктивне банкрутство

2.Який вид відповідальності передбачається за умисне приховування громадянином - засновником (учасником) або службовою особою суб'єкта господарської діяльності своєї стійкої фінансової неспроможності шляхом подання недостовірних відомостей, якщо це завдало великої матеріальної шкоди кредиторові. (відповідно до змін у законодавстві за правопорушення у сфері банкрутства, кодексом України «Про адміністративні правопорушення»)

Відповідь: Передбачена адміністративна відповідальність

у вигляді накладення штрафу від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

3. Хто має право на звернення до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство?

Відповідь:Боржник або кредитори

4. Протягом скількох днів з моменту надходження заяви господарський суд порушує справу про банкрутство?

Відповідь: 5 днів

  1.               Як називається система заходів, що здійснюється під час провадження у справі про банкрутство, спрямована та оздоровлення фінансово-господарського становища боржника та задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів.

Відповідь: санація

Тема: «Державна реєстрація»

1.Який документ при реєстрації заповнює фізична і юридична особа?

Відповідь: реєстраційну картку

2.Хто затверджує порядок державної реєстрації підприємств?

Відповідь: Кабінет Міністрів

  1. При суперечливості формулювань перевагу якому засновницькому документу надають?

Відповідь: Слід віддавати перевагу положенням засновницького договору, зареєстрованого нарівні зі статутом.

4.До якого виду діяльності відносятьгромадськехарчування, побутовеобслуговування, транспортні, навчальні та лікувальніпослуги, організація та проведеннявиставок

Відповідь: надання послуг

5.Скільки примірників засновницьких документів подають органу державної реєстрації?

Відповідь: два примірники

Тема «Договірні відносини»

1. За цим договором одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Цей договір є двостороннім і таким, що вважається укладеним з моменту досягнення згоди за всіма істотними умовами (ст. 638 ЦК України).

Цей договір може бути укладений у сфері перевезень, в освіті, у медицині, в ресторанному бізнесі, та інше. Назвіть його.

Відповідь: Договір про надання послуг.

2. Договори  можуть бути односторонніми, двосторонніми та багатосторонніми. Яка між ними різниця.

3. Якої обов’язкової умови з перелічених нижче не вистачає у трудовому договорі: посада працівника, заробітна плата, вид матеріальної відповідальності, що покладається на працівника, спосіб преміювання, порядок надання відпустки.

Відповідь:режим роботи працівника

 4. Це договір, за яким одна сторона  зобов'язується передати майно у власність  іншій стороні.

  Він спрямований на передачу майна у власність. Є завжди оплатним договором — при набутті майна у власність покупець сплачує за нього продавцеві ціну обумовлену в договорі.

Є договором двостороннім — зумовлює взаємне виникнення у кожної із сторін прав та обов’язків. Сторонами договору є продавець і покупець. Належить до традиційних договорів у цивільному праві.Назвіть його.

Відповідь:  Договір купівлі-продажу.

  1. Договори, за допомогою яких опосередковуються зв'язки між суб'єктами господарювання, а також між ними та іншими учасниками господарських відносин - називаються …Відповідь: Господарськими.

Загальні питання

1.День народження цього знаку – третього квітня. Це — спосіб запису даних, зручний для зчитування машиною. Частіше він зустрічається, записаний за допомогою смуг різної товщини,  містить інформацію про товар.Може бути складений з крапок, квадратів та інших геометричних фігур, які легко розпізнаються машиною. Використовується не лише у торгівлі, а й на квитках, документах, авто,  тощо. Що це за знак?

Відповідь: Штрих-код

2. На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані “Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького” тобто конституція Пилипа Орлика. Сьогодні цією мовою широко користується медицина. Яка це мова?

Відповідь: Латинь

3. Те, про що ми запитуєм – народилося на американському континенті, було створено в козацькі часи на Україні, визначає основи державного устрою, є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що це?

Відповідь: Конституція

4. Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій – мати Прометея. Богиня передбачення. Передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах (символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона?

Відповідь: Феміда

5. У наш час це слово є крилатим словом і юридичним терміном: так називають, наприклад, право постійного члена Ради Безпеки ООН заборонити прийняття рішення, з яким він не згоден. Цим правом користується і Президент України. Яке це слово?

Відповідь: Вето

 

 

Додаток 8

Оцінювання конкурсів

 

Конкурс 1 «Розминка» (1 бал)

 

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

Конкурс 2 «Дерево мудрості» (2 бали)

1

2

3

1

2

3

Конкурс 3  «Ти і закон» (2бали)

1

2

3

4

5

6

1

2

3

4

5

6

Конкурс 4«Підприємець» (2 бали)

 

1

2

3

4

1

2

3

4

Конкурс 5  «Розсуди» (5 балів)

1

2

1

2

Конкурс 6  «Проблемна ситуація» (5 балів)

1

2

1

2

Конкурс 7«Калейдоскоп» (2 бали)

 

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

Сума балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

  1. Волкова П. Педагогіка: Посібник. - К.: Вид. Центр „Академія", 2001
  2. Даниленко Л.І. Теорія і практика інноваційної діяльності в загальнійсередній освіті.//Управлінняосвітою 2001 - 3 - С. 9/2
  3. Діловаактивність: Навчально-методичнийпосібник для педагогічних працівників ПТНЗ //А.С.Нікуліна, Д.В.Паньков, Н.В.Тірейкіна та ін. - 2003.- 250с
  4. Нісімчук А.С. Сучасніпедагогічнітехнології: навчальнийпосібник /А.С.Нісімчук., О.С.Падалко., О.Т.Шпак. -К.: Просвіта, 2000. - 367с
  5. Олійник П.М. Передовіпедагогічнітехнології, дидактично-методичніособливості та можливостіїх//Метод навчання і науковихдосліджень у вищійшколі: Навч. посіб./За редС.У.Гончаренка. П.М.Олійника - К.: Вищашк., 2003. - 323с
  6. Освітніінноваційнітехнології у процесі викладаннянавчальнихдисциплін/за ред. О.А.Дубасенюк: 36. Наук. - метод, праць. - Житомир: Вид-во ЖДУ, 2004.-261с
  7. Педагогічний словник/За ред. дійсного числа АПН України М.Д.Ярмаченка. - К.: Пед. думка, 2001. - 428с.
  8. Педагогічніінновації: ідеї, реалії, перспективи. Збірникнауковихпраць./ред. кол. Л.І.Даниленко (гол.ред.) та ін. - К.: Логос. 2000.-308с
  9. Педагогічніінновації: ідеї, реалії, перспективи/ред. кол. Л.І.Даниленко (гол. ред.) та ін. [36. наук. пр.]. -К.: Логос, 2001. - Вип. 4.-168 с
  10. Педагогічнітехнології у неперервнійпрофесійнійосвіти: монографія / За ред. С.О. Сисоєвої. - ВІПОЛ, 2001.- 502с
  11. Стрельніков В.Ю. Педагогічніосновнізабезпеченняособистісного і професійногорозвиткустудентівзасобамиінноваційнихтехнологійнавчання. - Книга 2. - Полтава. -2002
  12. Фіцула М.М. Педагогіка. - Тернопіль: Видавництвонавчальна книга, 1999

1

 

docx
Додано
22 грудня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку