Захід «Математичний калейдоскоп»
для учнів 10 класів
Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, поглибити знання з математики, стимулювати активну творчу роботу школярів; розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння діяти в нестандартних ситуаціях; виховувати цілеспрямованість.
Хід гри
Ведучий. Ми раді вітати тих, хто любить математику, вчить математику і цікавиться нею. Сьогодні в цьому кабінеті зібралися учні 10-х класів, щоб позмагатися в кмітливості, умінні діяти в нестандартних ситуаціях і показати свої знання з математики.
І етап
Щоб визначити порядок вступу команд в основну гру, проведемо конкурс «Розуму зарядка ». Команда, що переможе в цьому конкурсі першою, розпочне основну гру.(Презентація)
ІІ етап
Табло для гри
Математика і життя (30 балів) |
Історія (30 балів) |
Вірш не віриш (34 бали) |
Література (30 балів) |
Чорна скринька (30 балів) |
Усяка всячина(33 бали) |
Команди по черзі вибирають категорії запитань. У дужках зазначено кількість балів, що команда зможе заробити, правильно відповівши на запитання з цієї категорії.
Математика і життя
За кожну правильну відповідь – 10 балів.
Запитання
(Конус)
(Три точки завжди лежать в одній площині.)
(28,5+43,5+26,5+8,5=107(%))
Чорна скринька
За кожну правильну відповідь – 10 балів.
Запитання
Є професія важлива,
Спробуйте її назвати!
З паралельними прямими
Справу слід постійно мати.
П’ять ліній паралельних
Горизонтально йдуть.
А що ж це за професія?
Хай відповідь дадуть!
Назвіть професію, про яку йдеться в цьому віршику та предмет, що знаходиться в чорній скриньці.
(Музиканти, нотний стан.)
(Носова хустинка. Раніше її робили овальної форми, багато тканини йшло у відходи.)
(Гвинт Архімеда, використовується в м’ясорубці. )
Література
За кожну правильну відповідь – 5 балів.
Математика і література не такі далекі одна від одної, як багато хто думає. Мистецтво і наука вимагають фантазії, творчої сміливості, пильності у спостереженні різних явищ життя.
Видатний математик, а також письменник і публіцист Софія Василівна Ковалевська уявляла собі служіння математиці невіддільним від служіння літературі.
Видатний російський поет М.Ю.Лермонтов був знатним любителем математики і у своїх чисельних переїздах з одного місця служби на інше завжди возив із собою підручник з математики.
А тепер подивимося, як ви поєднуєте в собі знання з математики та літератури.
Запитання
(Омар Хайям)
2. Хто з російських письменників закінчив фізико – математичний факультет?
(О.С.Грибоєдов)
3. У казці П.П.Єршова «Коник - Горбоконик» ми зустрічаємо такі слова: «Приїжджаю – тьма народу! Ну, ні виходу ні входу!» Скільки було народу?
(10 000 чоловік)
(Гіпербола)
5. Хто з великих російських письменників складав задачі з арифметики?
(Л.М.Толстой)
6. «У математиці є своя краса, як і в поезії ». Хто сказав ці слова, хоча й не любив математику?
(О.С.Пушкін)
Історія
За кожну правильну відповідь – 5 балів.
Запитання
(Додавання, віднімання, множення, ділення)
2.Що на Русі раніше називали «ламаними числами»?
(Дроби)
3. Скільки подвигів здійснив Геракл?
(12)
4. Про яку науку Цицерон сказав: «Греки вивчали, щоб пізнати світ, а римляни – щоб виміряти земельні ділянки»?
(Геометрія.)
(Циркуль, лінійка.)
( З неї можна отримати прямокутній трикутник.)
Віриш – не віриш
За кожну правильну відповідь – 2 бали.
Запитання
(Так)
7. Піфагор брав участь у кулачних боях на 58 Олімпійських іграх. (Так)
8. Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)
9. Число 2009 просте. (Ні)
10. 14 березня в США святкували день числа «Пі». (Так)
11. Карл Гаус був названий «королем математиків». (Так)
12. На могилі Галілео Галілея, видатного астронома, фізика і математика є напис «Він зупинив Сонце і зрушив Землю».
(Ні. У Коперніка.)
13. Дорожній знак із цифрою 50 у крузі означає, що стоянка не може тривати довше 50 хв. (Ні)
14. Знак «Стоп» має форму шестикутника.
(Ні. Восьмикутника)
15. Емблема автомобіля Ауді – 5 кілець, що перетинаються.
(Ні. 4.)
16. Емблема Міцубісі – 3 ромби зі спільною вершиною.
(Так)
17. Бойовий порядок у формі трикутника називають свинею або клином. (Так)
Усяка всячина
За кожну правильну відповідь – 3 бали.
Запитання
(Квадрат.)
(Трапеція.)
(Задача про побудову квадрата, рівновеликого
заданому кругу.)
(М.В.Остроградського)
5. Яка цифра в перекладі з латини означає « ніяка»?
(Нуль.)
6. Скажіть по – грецьки «коло», якщо для нас це частина країни, області чи міста, віддалена від центру.
(Периферія.)
7. У греків це натягнута тятива, а у нас?
(Гіпотенуза.)
8. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики та математики?
(Без дробу.)
9. Люди, якої професії постійно дивляться на п’ять паралельних ліній?
(Музиканти або диригенти. )
10. Зі скількох музикантів складається квінтет?
(З п’яти.)
11. Що є у слова, рослини та рівняння?
(Корінь.)
ІІІ етап
Бліц – турнір.
Запитання для команди 10-А класу
1. Інша назва абсолютної величини. (Модуль.)
2. Два дійсних числа, сума яких дорівнює 0. (Протилежні.)
3. Що означає вираз «на сьомому небі»? (Велику радість.)
4. Розділ геометрії, в якому вивчають властивості фігур у просторі. (Стереометрія.)
5. Чому дорівнює синус 0? (0)
6. Форма глобуса.(Куля.)
7. Твердження, яке потребує доведення. (Теорема.)
8. Як називається графік функції ? (Гіпербола.)
9. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони. (Медіана.)
10. У якому трикутнику сума двох кутів дорівнює третьому? (У прямокутному.)
Запитання для команди 10-Б класу
10. Прямокутник, у якому всі сторони рівні. (Квадрат.)
Конкурс капітанів
За кожну правильну відповідь – 5 балів.
Запитання для капітана команди 10-А класу
(Значення функцій розмірності не мають)
(Натуральні.)
(Прямокутна система координат, Рене Декарт.)
Запитання для капітана команди 10-Б класу
(Для знаходження площі трикутника.)
(Тангенс і котангенс.)
Підбиття підсумків гри.