Конкурсна – розважальна програма: «Чарівний світ математики» для учнів 9-11 класів

Про матеріал
Сприяти формуванню вмінь учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях. Стимулювати їхню пізнавальну діяльність, сприяти формуванню і розвитку системних знань, колективних і міжособистих відносин, самостійності у виборі засобів, форм і методів роботи. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики.
Перегляд файлу

Конкурсна – розважальна програма: «Чарівний світ математики» для учнів 9-11 класів

 

Мета. Сприяти формуванню вмінь учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях. Стимулювати їхню пізнавальну діяльність, сприяти формуванню і розвитку системних знань, колективних і міжособистих відносин, самостійності у виборі засобів, форм і методів роботи.  Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики.

Ведучі

  1. Вітаю Вас, друзі! Бачу, що багато тут зібралося чесного народу, і все це добірне товариство. Дуже приємно, що ви так шануєте математику, що дружно прийшли на наше свято.
  2. Математика – наука молодих. Інакше бути не може. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості.
  3. Хто в дитинстві займається математикою, той розвиває увагу, тренує мозок, волю, виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети.
  4. Діапазон практичного застосування математики величезний! Яку б науку ви не вивчали, до якого б ВУЗу ви не вступали, в якій галузі ви не працювали, всюди обов’язково потрібні математичні знання.
  5. Ти визнана давно главою всіх наук,

          Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.

     Без математики ми нині, як без рук

     З тобою з казки дійсність творять люди.

  1. Освоївши тебе, рвемося у політ,

Створили ми розумні вже машини,

Штурмуємо космічний світ

Із різних фактів узнаєм причини.

  1. З тобою ми невпинно ростемо

З тобою підкоряємо природу

Твої досягнення ми віддамо

На благо будівничого народу.

  1. Тим, хто вчить математику,

Тим, хто любить математику,

Тим хто знає математику,

Тим, хто ще не знає, що він любить математику,

Цей вечір присвячується…

  1. Розпочинаємо нашу конкурсну програму «Чарівний світ математики».
  2.  Сьогодні ви станете свідками найцікавішої боротьби найкращих представників 9, 10, 11 класів – наших математичних «зірочок».
  3. Вони покажуть свої знання з математики, а журі вибере кращу з кращих команд.
  4. А допомагати при визначенні переможців нам буде рада наймудріших, яка представлена експертами…
  5. Девіз нашого конкурсу – «вважай нещасливим той день і той час, в який ти не засвоїв нічого нового і нічого не добавив до своєї освіти».
  6. Дозвольте представити учасників нашого конкурсу…

 

І Конкурс   Візитка

 

ІІ Конкурс    Розумова розминка.

І. 1. Як називаються числа, які використовують при лічбі предметів? (натуральні)

   2. Яке математичне поняття жартома називають ледачою вісімкою. (знак нескінченості)

   3. Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є 28     число? (у кожному місяці)

   ІІ. 1. Символи чудового математичного алфавіту (цифри)

        2. За три кози заплатили 30 гривен. По чому пішла кожна коза? (по дорозі).

       3. Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу? (той що стоїть)

 ІІІ. 1. Якою системою числення користуються всі народи світу? (десятковою).

       2. Батько вирішив навчити сина рахувати. Посадив його біля себе і наказав уважно слухати. Сам тихенько бекнув раз, удруге – грубіше, втретє зовсім басом. А потім питає: - Скільки тут баранів бекало? (один)

        3. На дереві сиділо 6 горобців, Стрілець влучив у двох з них. Скільки горобців залишилося? (жодного).

  IV. 1. Найбільше натуральне число? (не існує).

        2. Чому у потягах стоп-кран завжди червоний, а в літаках – блакитні? (в літаках стоп-кранів не існує)

        3.На одній руці 5 пальців, на двох 10, на десяти… (50).

   V. 1. Чому дорівнює добуток всіх чисел. (0).

        2. Якщо один півень закричить з усієї сили, то прокинеться одна людина. Скільки повинно закричати півнів, щоб прокинулося чотири людини? (один).

        3. Скільки морозива можна перевезти п’ятитонним автомобілем? (5тонн).

  VI. 1. Яке число ділиться на будь-яке число без остачі? (0).

        2. В якому місяці діти менше плачуть? (у лютому).

        3. Що важче 1кілограм монет по 25 копійок чи пів кілограма по 50 копійок? (по 25 коп.).

 VII. 1. Існують числа, що носять імена великих математиків: число Архімеда    , Неперове число е=2,7… Назвати число Шехерезади. (1000).

        2. Коли козі виповниться сім років, що буде далі? (піде восьмий).

        3. Скільки чисел девять в ряді від 1 до 30? (одне)

 

 ІІІ Конкурс «Чи розумніший ти за п’ятикласника?»

  1.                     Зріст Каті 1м 75см. Витягнувшись на весь зріст вона лежить під одіялом, довжина якого 155см. Скільки сантиметрів каті виглядає з-під одіяла? (20см).
  2.                     Вовк запросив на свій день народження троє поросят, семеро козенят і Червону Шапочку. Скількох апетитних гостей запросив Вовк на свій день народження? (11).
  3.                     В пошуках царівни жаби Іван - царевич обійшов 4 болта. На кожному болоті було по 5 купинок, а на кожній купині сиділо по 9 жаб. Скількох жаб довелося поцілувати Івану - царевичу в пошуках своєї нареченої? (180).
  4.                     З одного дерева зняли 48 груш, а з другого – 5 хлопчиків, кожний з яких з’їв по 20 груш. Скільки груш було на двох  деревах? (148).
  5.                     Кенгуру-мама та кенгуру-тато мають трьох маленьких доньок кенгуру. Кожна дівчинка-кенгуру має двох братиків-кенгуру. Скільки всього членів нараховує родина Кенгуру? (7).
  6.                     В портфель можна помістити чотири дорослих їжака. Скільки потрібно таких портфелів, щоб принести до школи за один раз 316 дорослих їжаків? (79).
  7.                     Коля і Толя купили по 5 тістечок. Коля з’їв свої тістечка за 5 хвилин і почав сходити з розуму від заздрощів, дивлячись, як Толя їсть кожне тістечко за 4 хвилини. Як довго буде сходити з розуму від заздрощів Коля? (14 хвилин).
  8.                     В годиннику тата 16 коліщаток і 28 інших маленьких деталей. Після того як Вовочка розібрав, а потім зібрав годинник тата, половина деталей  в ньому не вмістилась. Скільки тепер коліщаток і скільки інших деталей в татовому годиннику? (16 коліщаток і 14 деталей).
  9.                     В позаминулому році Ніночка познайомилась з хлопчиком і він подарував їй кошеня. В минулому році Ніночка познайомилась з 12 хлопчиками і кожен подарував їй по двоє кошенят. В цьому році Ніночка познайомилась з 27 хлопчиками і кожен подарував по троє кошенят. Тепер Ніночка хоче познайомитись ще з одним хлопчиком і збирається подарувати всіх своїх кошенят. Скільки кошенят має шанс одержати цей невідомий поки Ніночці хлопчик? (1+12х2+27х3=105).

 

ІV. Конкурс   Великі та видатні математики.

   І. Про кого з математиків іде мова?

1. Учений, який займався дослідженням над числами, їх властивостями. Його дослідження в галузі математики також були досить успішними. Велику увагу приділяв дослідженню прямокутних трикутників, сторони яких визначаються цілими числами. Прямокутний трикутник він вважав найкращою і найдосконалішою фігурою. Одна з теорем носить його ім’я. А також він відкрив важливий закон музики, за яким висота тону струни обернено пропорційна до її довжини. (Піфагор)

2. За давньою традицією відносять до так званих «семи мудреців» світу: він був одним з найвидатніших математиків, астрономів свого часу. Найбільшим досягненням його в математиці було введення у геометрію ідеї доведення теореми про рівність вертикальних кутів, про рівність трикутників. Він також знайшов розв’язання задачі на визначення відстані від корабля, що перебуває в морі, до гавані без посереднього вимірювання цієї відстані. (Фалес).

3. Він сучасник царя Птоломея. Викладав в Олександрії чотири науки: Арифметику, геометрію, гармонію, астрономію. Великою його заслугою є те, Що він уперше спробував побудувати геометрію на основі аксіом. Основою сучасної геометрії є його праця «Начала». Геометрію називають його іменем. (Евклід).

4. У рідному місті він був найкращим адвокатом, а пізніше став королівським радником. Але найголовнішою справою його життя була математика. Він добився значних успіхів у галузі алгебри. Його вважають творцем алгебраїчних формул та алгебраїчної символіки. Одна з теорем алгебри носить його ім’я. Багато уваги приділяв розв’язуванню рівнянь. (Вієт).

5. Великий математик древнього світу, народився у 287 році до Різдва Христова, був вбитий римлянами у 212 році під час битви за Сіракузи. Йому ми зобов’язані обчисленням об’ємів кулі, циліндра, конуса. Винайшов Ричав, гвинт і складний блок, відкрив закони рівноваги, центру тяжіння, закон гідростатики. (Архімед)

6. Відомий філософ, математик, фізик, методолог науки. Поворотним пунктом у математиці було введення залежної і незалежної змінної, учений заклав основи нової галузі математики – аналітичної геометрії. Найважливішим досягненням було створення нового математичного дослідження – методу координат.  (Рене Декарт)

7. Його називали королем математики. Він займався алгеброю, теорією чисел, теорією імовірності, астрономією. Математику він вважав царицею наук, а арифметику царицею математики. К. Гаус довів, що за допомогою циркуля можна побудувати правильний многокутник, першим здійснив побудову правильного 17-кутника.Він довів основну теорему алгебри про існування кореня алгебраїчного рівняння.  (Карл Гаус)

  ІІ. Хто швидше

1.

Піфагор

2.

Фалес

3.

Евклід

4.

Вієт

 

  1. Назвати імена вчених, яких потрібно поміняти місцями, щоб імена були розташовані в порядку зростання років: від століть до н.е. до сучасних днів.
  2. Хто з цих вчених був першим астрономом? (2).
  3. Кого з великих математиків називали «батьком алгебри»? (4)
  4. Чиє імя носить теорема відома під назвами: «теорема быков и невест», «мост ослов», «теорема бабочки»? (1)
  5. Імям якого вченого називається геометрія, що вивчається в школі? (3)
  6. Хто з цих вчених брав участь у кулачних боях на 58 олімпіаді, яка проходила в 548 році до н.е. (1)
  7. Хто був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бо. Піфагора. (4)
  8. Хто відкрив теорему, яка встановлює зв'язок між коренями рівняння і його коефіцієнтами. (4)
  9. Хто є автором наукової праці «Начала» (3)
  10. Він виявився настільки здібним, що здивував єгипетського царя Амазиса, визначивши висоти пірамід за тінями, що відкидалися. (2)
  11. Хто сказав царю Птоломею «Для царів немає особливого шляху в геометрії». (3)

 

  V. Конкурс  Теорія на службі практики.

Кожен з учнів отримує по три підказки і по цим підказкам повинен визначити про який предмет іде мова і потім розв’язати практичну задачу про цей предмет.

І. 1. Вони бувають циліндричної форми у вигляді прямокутного паралелепіпеда, піраміди.

      2. Їх люблять і діти і дорослі. Більшість свят не відбувається без них.

      3. Вони бувають: «Медовик», «Київський», «Напалеон»   (торт)

Задача.

     Як розрізати торт на вісім частин трьома розрізами?

ІІ. 1. Вони бувають різної форми, розмірів. Раніше їх було двоє, тепер – одна, дві, три і більше.

    2. Раніше вони були лише у жінок, а тепер є і у юнаків.

    3. Це прикраса.   (сережки)

Задача.

    В одному селі жило 800 жінок. 3% жінок носили сережку в одному вусі, половина інших у двох вухах, інші не носили сережок зовсім. Скільки всього сережок у жінок села? (800)

ІІІ. 1.Він буває різного об’єму, розміру. Має форму прямокутного паралелепіпеда, буває круглим, видовженим.

        2. Всі його люблять і цінують.

        3. Він буває білий і чорний, пшеничний і житній. (хліб)

Задача

  Треба підсмажити 3 шматочки хліба. На сковорідці вміщується тільки два шматочки. На підсмажування однієї сторони шматочка потрібно 1 хвилина. За який найменший час можна підсмажити з двох сторін три шматочки? (за 3 хвилини)

  IV. 1.Вона може приймати будь-яку форму.

        2. Без неї не буде життя.

        3. Вона буває газована і негазована, солодка і звичайна.  (вода)

Задача

     Як дізнатися, більше, ніж половина склянки наповнено водою чи менше?

V.    1. Обмінний предмет круглої форми, різни розмірів.

        2. Всі їх мають і хотіли б мати якомога більше.

        3. Вони бувають номіналом 1, 2,5,10, 25, 50.  (монети)

Задача

   Серед трьох монет, які зовні не відрізняються одна від одної, є одна фальшива, легша за інші. Як визначити її тільки одним зважуванням без важків на терезах з двома шальками. 

  1. 1. Найчастіше воно буває у формі прямокутного паралелепіпеда, але буває і круглої і овальної форми.

2. Предмет особистої гігієни.

3. Да здравствует …  душистое

    И полотенце пушистое.       (мило)

Задача

   Шматок мила, що лежить на вашому умивальнику має форму паралелепіпеда. Ви витрачаєте мило рівномірно щодня одну й ту саму кількість. Через 7 днів усі розміри вашого мила зменшилися вдвічі тому що мило змилилося. На скільки днів вам ще вистачить цього шматка?

  ( Мила вистачить тільки на один день, тому, що залишилося частини від первинного об’єму мила).

  1. 1. Вони мають форму прямокутника і літають по всьому світу.

2. Кожна людина їх чекає, а коли вони приходять – радіє.

3. В них звістка від друзів, родичів.    (конверт)

Задача

   В продавця в кіоску конверти складені в пачки по 100 штук. Як йому швидше відрахувати 75 конвертів?

 

VI Конкурс   Майбутній бізнесмен.

Задача

1. Сума одного Володимира, одного Ярослава, одного Богдана, Одного Михайла, одного Тараса і двох Іванів дорівнює 188. Чого?   (гривень)

2. За п’ять хвилин написати на аркуші паперу Номінали української гривні та чиї портрети зображені на банкнотах.

1 гривня – Володимир Великий

2 гривні – Ярослав Мудрий

5 гривень – Богдан Хмельницький

10 гривень – Іван Мазепа

20 гривень – Іван Франко

50 гривень – Михайло Грушевський

100 гривень – Тарас Шевченко

200 гривень – Леся Українка

Задача

3. Товар продавався у двох магазинах за однаковою ціною. Перший магазин знизив ціну спочатку на 10%, а згодом ще на 10%. Другий магазин – відразу знизив вартість товару на 20%. Де вигідніше купувати?   (у другому магазині).

VII Конкурс   Ода Математиці.

Підсумок. Визначення переможниці. Вручення грамот, призів.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 10 клас, Сценарії
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку