Захід з математики для 9-го класу "Брейн-ринг"

Про матеріал
Інтелектуальна гра для учнів 9 класу з математики. Метою заходу є заохочування учнів до вивчення математики; прищеплювати інтерес до предмету; активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння знаходити раціональний шлях розв'язування задач; критично оцінювати результати досягнутого; чітко і зрозуміло висловлювати свої думки; концентрувати увагу, розвивати уяву; виховувати наполегливість, цілеспрямованість, активність, самостійність.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  метою заходу є заохочування учнів до вивчення математики; прищеплювати інтерес до предмету; активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння знаходити раціональний шлях розв'язування задач; критично оцінювати результати досягнутого; чітко і зрозуміло висловлювати свої думки; концентрувати увагу, розвивати уяву; виховувати наполегливість, цілеспрямованість, активність, самостійність.

Форма виховного заходу: інтелектуальна гра.

Обладнання та устаткування: комп'ютер, презентація гри, картки із завданнями, сигнальні картки, грамоти, призи.

Гра на основі конкурсів:

1. Вітання команд.

2. Конкурс «Розминка».

3. Конкурс «Реставрація».

4. Конкурс «Збери квітку».

5. Конкурс «Художників».

6. Конкурс «Обганялки».

7. Конкурс капітанів.

8.  Конкурс «Пояснювалки».

На стiнах прикріпленi плакати з висловами:

 

Математика — цариця всіх наук.

                 Ян Снядецький

 

Арифметика — наче вхідна брама до всiх інших наук, бо без її пiзнання нiхто не може зробити жодного кроку вперед  до храму науки.

Феофан Прокопович

 

У величезному саду геометрії кожний може підібрати собi букет за смаком.

Давид Гілберт

 

Правила гри :

Гра складається з  8 конкурсів, між якими журі підводить підсумки і проводиться гра з уболівальниками.

 

Ведучий 1. Добрий день, шановні гості, учасники.

 

Ведучий 2.  „Математика"

Ти визнана давно главою всіх наук,

Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

           3 тобою з казки дійсність творять люди.

 

Ведучий 1.  Освоївши тебе, рвемося у політ,

 Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ,

І різних фактів узнаємо причини.

 

Ведучий 2.                  3 тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу,

Твої досягнення ми віддамо

На благо українського народу.

 

Ведучий 1. А щоб змагання було чесним ,

Ми вибрали журі почесне.

Погляньмо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

 

(Ведучі знайомлять присутніх з членами журі)

 

Ведучий 2. Але журі не лише буде слідкувати за грою команд,

а й за поведінкою вболівальників.

Хто уважним чесним буде,

Бал команді той здобуде.

А хто буде пустувати,

Думати, іншим заважати -

Бал команді буде знятий.

 

Ведучий 1. Увага! Оголошується перший етап нашої гри. За 2  хвилини команда має вибрати собі капітана команди, назву та девіз. За цей етап команда отримає максимум 5 балів.

 

Ведучий 2. А поки наші команди працюють ми звертаємося до вболівальників. Я зачитую запитання, а ви даєте на нього відповідь, піднімаючи руку, а не викрикуючи.

 

Ведучий 1. Ім‘я якого відомого математика складається з трьох складів, причому перший склад – число, другий – нота, третій – одне з імен давньоєгипетського бога Сонця?  (Пі-фа-гор)

 

Ведучий 2. Піфагор, крім математики та філософії займався спортом. До того ж настільки успішно, що став олімпійським чемпіоном. З якого саме виду спорту йому вручили вінок переможця олімпіади? (З кулачного бою)

 

Ведучий 1. У Давньому Вавилоні це число вважалося “священим”, оскільки ним зручно користуватися під час вимірювання. Звідси і поділ року на місяці, доби на години, години на хвилини. Що це за число? (12)

 

Ведучий 2. А щоб брейн-ринг пройшов без заминки,

                    його починаємо  завжди з розминки.

                    Але для початку наші змагання

                        розпочнемо із привітання.

 

(Привітання команд)

 

Ведучий 1.От ми вже знайомі. Учасники готові до змагань???  Перший конкурс “Розминка”

 

Ведучий 2.  Командам пропонується підбірка питань  з варіантами відповідей. Та команда, яка швидше дасть відповідь  дістає 1 бал.

 

Ведучий 1. Бажаємо успіху!

 

Запитання.

  1. Твердження, яке приймають без доведення.

А. теорема Б. аксіома  В. наслідок  Г. вислів

  1. Трикутник у якого один кут дорівнює 1000, а другий – 300 називається...

А. прямокутний Б. тупокутний В. гострокутний Г. правильний

  1. Напрямленим відрізком називається…

А. медіана    Б. висота  В. дотична  Г. вектор

  1. Учений, який знайшов, чому дорівнює квадрат гіпотенузи.

А. Євклід  Б. Піфагор  В. Гаус  Г. Вієт

  1. Які рівняння мають однакові розв'язки?

А. рівносильні Б. ідентичні      В. подібні  Г.однакові

  1. Рівняння, у яких змінна міститься під знаком радикала називаються…

А. радикальними  Б. степеневими  В.Ірраціональними Г. кореневими

  1. Ромб,  у якого всі кути прямі називається ….

А.паралелограмом   Б. трапецією

В. прямокутником   Г. Квадратом.

  1. Скільки точок визначають площину?

А. 1   Б.2   В. 3.   Г.4

  1. Друга  координата  точки  називаєтся  …

А. ордината Б.абсциса  В. бісектриса Г. апліката

 

Ведучий 1.А зараз конкурс “Реставрація”.

Команди отримують картки з окремими складами. Потрібно скласти математичні терміни, які містять склади.  Тривалість 2 хвилини. Одне слово – один бал.

 

Дотична, синус, висота, рівняння, графік, вектор, арктангенс, куля, похила.

 

Ведучий 1.Поки команди готуються, а журі підраховує бали,  ми пограємо з глядачами. Розминка на увагу:

 

  1. Думає вправно твоя голова

5+1 ти отримуєш...( 6)

  1. Любить зайченя стрибать,

Бо у нього лап аж ...(4)

  1. Ходе в народі  розмова така:

6-3 ми дістанемо…(3)

  1. Добре знає наша Іра,

Що 2 більше, ніж … (1)

  1. Менше в 10 раз, ніж метр

Усім відомо  (дм)

  1. Ти на пташку подивися

Лап у птаха рівно…(2)

  1. Ось 5 ягідок в траві

З'їв одну і стало…(4)

 

 

Ведучий 2. Наша рахункова комісія  має порахувати одержані командами бали.

 

Ведучий 1. Поки журі підраховує бали ми проведемо веселу хвилинку.

 

Ведучий 2. Екзамен у школі. Учитель звертається до учнів :     Запитання на « дванадцять » : як мене звуть ?    ( учні мовчать, та пожимають плечима)    Запитання на « вісім »: з якого предмета екзамен     ( знову тиша )      Запитання на « шість балів» : якого кольору підручник ?( позаду чується шепіт)  От, валить, так валить !

 

Ведучий 1. Даішник зупиняє машину, а за кермом виявляється його колишня вчителька.  Даішник:  - Здрастуйте, Марія Іванівна, діставайте ручку, папір і пишіть 100 разів:  "Я більше ніколи не буду порушувати правила дорожнього руху..."

Ведучий 2. Шановне журі, повідомте результати.

 

Ведучий 2.Наступний конкурс має назву «Художник». Намалювати за допомогою геометричних фігур і цифр портрет вчителя математики. Чий малюнок буде найбільш схожий на оригінал, та команда і є переможцем цього конкурсу. На виконання завдання відводиться 3 хвилини. Максимальна кількість балів – 5.

 

Ведучий 1: Почали.

 

Ведучий 2. Запитання для вболівальників.

 

Ведучий 1. Скільки дюжин у “чортовій дюжині”? ()

 

Ведучий 2. Скільки букв у назві країни, в якій найбільше левів? (8. Це - Болгарія)

 

Ведучий 1.  Скільки букв у числі 3 524 787? (жодної)

 

Ведучий 2. Фігура, яка має 3 сторони,  називають трикутником, чотири – чотирикутником, п‘ять – п‘ятикутником. А як називається фігура, яка має дві сторони? (кут)

 

Ведучий 1. У центрі Будапешта, недалеко від одного із мостів, стоїть кам’яний пам‘ятник цифрі. Якій саме цифрі і чому? (нулю, символізує початок усіх доріг)

 

Ведучий 2. Дві матері, дві доньки та баба з внучкою. Скільки всіх? (3)

 

Ведучий 1. Ця стереометрична фігура є на однодоларовій куп’юрі. (піраміда)

 

 

Ведучий 2. Наступний конкурс «Обганялки». На швидкі питання учні повинні дати відповіді на найбільшу кількість питань.(1 бал за відповідь)

 

Ведучий 1.Щоб визначити порядок виступу команд у цьому конкурс проведемо жеребкування. Отже, увага, на екрані  цифрами зашифровано слово, яке в перекладі з грецької означає «тятива». Розгадати це слово за допомогою коду.

 (Відповідь « гіпотенуза»)

 

Ведучий 2. Питання для першої команди    (читає швидко)

  1.               Як називається результат додавання?(Сума)
  2.               Як називається графік квадратичної функції?(парабола)
  3.               Як називається прилад виміру кутів?  (Транспортир)
  4.               Назвіть найменше тризначне число?(100)
  5.               Як називається графік функції y = sinx. (Синусоїда)
  6.               Назвіть модуль числа – 6. (6)
  7.               Як називається дріб, в якому чисельник менший за знаменник? (правильний)
  8.               Чому дорівнює сума суміжних кутів? (1800)
  9.               Назвіть число, що «розділяє» додатні і від’ємні числа? (0)
  10.          72:8? (9)
  11.          Скільки прямих кутів може бути в трикутнику? (один)
  12.          Як називаються дві прямі, які не лежать в одній площині і не перетинаються? (Мимобіжні)
  13.          Відношення синуса до косинуса носить назву… (тангенс)
  14.          Чому дорівнює один радіан в градусах?(57°)
  15.          Трикутник, у якого дві сторони рівні? (рівнобедрений)
  16.          Сума довжин усіх сторін багатокутника? (периметр)
  17.          Прямокутник, у якому всі сторони рівні. (Квадрат)
  18.          Число, на яке не можна ділити? (0)
  19.          Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони. (Медіана)
  20.          Що таке теорема?(твердження, яке потрібно довести)
  21.          Як називається лінія трикутника, що з’єднує середини двох сторін і паралельна третій стороні? (середня лінія)

 

Ведучий 1. Питання для 2 команд          (читає швидко)

  1.               Як називається результат множення? (добуток)
  2.               Назвіть найбільше тризначне число?(999)
  3.               Як називається дріб, в якому чисельник більший за знаменник? (Неправильна)
  4.               Числа, що використовуються при лічбі предметів. (натуральні)
  5.               60:5.(12)
  6.               У якому трикутнику сума двох кутів дорівнює третьому куту? (У прямокутному)
  7.               Число, обернене ?  (2)
  8.               Що є графіком лінійної функції?  (пряма)
  9.               Відношення косинуса до синуса носить назву… (котангенс)
  10.          Розділ геометрії, який вивчає фігури на площині.(планіметрія)
  11.          Які прямі перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)
  12.          Відрізок, що сполучає вершину трикутника та ділить кут навпіл має назву... (Бісектриса)
  13.          Форма глобуса. (Куля)
  14.          Для чого застосовується формула Герона? (Для знаходження площі трикутника)
  15.          Як називають трикутник у якого кути при основі рівні? (рівнобедрений)
  16.          Від чого залежить кількість коренів квадратного рівняння?( від знака дискримінанта).
  17.          Фігура, утворена двома променями із загальним початком (кут)
  18.          Назвіть властивість вертикальних кутів? (рівні)
  19.          Як називається графік функції y = cosx. (Косинусоїда)
  20.          Як називається сторона трикутника, що лежить проти прямого кута?     (гіпотенуза)
  21.          Що означає розв'язати рівняння?(знайти всі його корені, або показати, що коренів немає)

 

Ведучий 2:Поки журі підбиває підсумки конкурсу  уболівальники можуть допомогти їм заробити додаткові бали, якщо правильно дадуть відповіді на питання

 

Питання уболівальникам:

Ведучий 1.У кожної команди в цій залі є болільники і вони також можуть допомогти здобути вам перемогу. Тому гравці команд відпочивайте, а ви, болільники відповідайте. Кожна правильна відповідь 1 бал. Завдання для болільників:

Ведучий 2.

1.Мотоцикліст їхав у селище. По дорозі він зустрів 3 легкових машини і один грузовик. Скільки всього машин їхало у селище? (жодної)

Ведучий 1.

2.Два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. Чому дорівнює кут в квадраті? (90°)

Ведучий 2.

3. Величина кута - 30°. Чому дорівнює величина цього кута, якщо його розглядати в лупу з двократним збільшенням? ()

Ведучий 1.

4. По стеблу рослини, висота якої 1 метр лізе гусінь. За день вона піднімається на 4 дм, а за ніч спускається на 2 дм. На який день він буде на вершині рослини? (на четвертий день)

Ведучий 2.

5.Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (30)

Ведучий 1.

6. Скільки граней налічує новий шестигранний олівець (не заточений)? (8)

 

Ведучий 1. Наступний конкурс «Вірю-не вірю», бій капітанів команд. За кожну правильну відповідь — 2 бала. Питання для капітана першої команди.

 

  1.               Чи віриш ти, що Піфагор брав участь у 58 Олімпіаді, що він бігав на 100 м? (Ні)
  2.               Чи віриш, що одна з кривих ліній називається на честь першої у світі жінки – професора математики Марії Гаетани Аньезі. (Так, одна з кривих ліній називається «Локон Аньєзі»)
  3.               Л.М. Толстой — автор роману «Війна і мир», був автором підручника з математики для молодших школярів. (Так)
  4.               Чи віриш, що Льюїс Керрол автор книги «Аліса в Країні чудес», написав багатокниг, в яких були математичні формули? (так)
  5.               Чи віриш ти, що на честь учениці Піфагора , відомої обчислювальниці, що складала математичні таблиці була названа квітка? (Так. Її звали Гортензія Лепот і вона привезла цю квітку з Індії).

 

Ведучий 2. Питання для капітана другої команди

 

  1.               Шарль Перро — автор казки про Червону Шапочку, написав казку «Кохання циркуля і лінійки». (Так)
  2.               Наполеон Бонапарт у вільний час складав математичні задачі. (Так)
  3.               Чи правда, що англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет «Небесна муза», який він присвятив першій російській жінці-математику Софії Василівні Ковалевській?(Так)
  4.               Будь-який прямокутний трикутник називається єгипетським. (Ні)
  5.               В основі сучасних підручників з геометрії лежать відомі «Начала» Евкліда, написані в ІІІ ст. до нашої ери? (Так)

 

Ведучий 1.Назва останнього конкурсу «Пояснювалки». Кожна „пояснювалка" -  це три підказки, що стосуються одного поняття математики. Якщо з першого питання відповідь  дана правильна, то команда заробляє 3 бали, за кожну наступну підказку мінус 1 бал.

 

Ведучий 2. Питання для першої команди:

 

1) Вони бувають великими і маленькими, різного об'єму, але всі однакової форми, вони оточують нас всюди.

2) За формою вони, як жуйка, як пачка печива, і морозиво таке буває.

3) Майже всі приміщення мають його форму, до речі, і клас, у якому ми вчимося такої ж форми.

 

Відповідь: прямокутний паралелепіпед.

 

Ведучий 1. Питання для другої команди:

 

  1.               Вони такі незамітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них неможливо.
  2.               Вони зустрічаються не тільки в геометрії, але і у всіх книжках.
  3.               Іноді коли учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставить її в журнал.

Відповідь: точка

 

Ведучий 2.Скінчився час випробувань

                                     Нам до душі ваш рівень знань,

                                     Та ще багато треба знати,

                                     Щоб своє майбутнє збудувати.

 

Ведучий 1.Ми врахували всі ваші старання,

                                     Ви гарно пройшли через всі випробування.

                                     То ж ми всі вас щиро вітаємо

                                     І головний результат повідомляємо.     

 

Ведучий 2. Слово надається голові рахункової комісії для оголошення результатів  останнього конкурсу  та гри в цілому.

Ведучий 1. Конкурс на кращий зошит

Конкурс на кращу стінгазету

 

Ведучий 2. Великий письменник Л. Толстой сказав: «Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре , що він думає про себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим більший самий дріб. Бажаємо всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося.»

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Сценарії
Додано
12 жовтня 2020
Переглядів
1371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку