Мета: метою заходу є заохочування учнів до вивчення математики; прищеплювати інтерес до предмету; активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння знаходити раціональний шлях розв'язування задач; критично оцінювати результати досягнутого; чітко і зрозуміло висловлювати свої думки; концентрувати увагу, розвивати уяву; виховувати наполегливість, цілеспрямованість, активність, самостійність.
Форма виховного заходу: інтелектуальна гра.
Обладнання та устаткування: комп'ютер, презентація гри, картки із завданнями, сигнальні картки, грамоти, призи.
Гра на основі конкурсів:
1. Вітання команд.
2. Конкурс «Розминка».
3. Конкурс «Реставрація».
4. Конкурс «Збери квітку».
5. Конкурс «Художників».
6. Конкурс «Обганялки».
7. Конкурс капітанів.
8. Конкурс «Пояснювалки».
На стiнах прикріпленi плакати з висловами:
Математика — цариця всіх наук.
Ян Снядецький
Арифметика — наче вхідна брама до всiх інших наук, бо без її пiзнання нiхто не може зробити жодного кроку вперед до храму науки.
Феофан Прокопович
У величезному саду геометрії кожний може підібрати собi букет за смаком.
Давид Гілберт
Правила гри :
Гра складається з 8 конкурсів, між якими журі підводить підсумки і проводиться гра з уболівальниками.
Ведучий 1. Добрий день, шановні гості, учасники.
Ведучий 2. „Математика"
Ти визнана давно главою всіх наук,
Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
3 тобою з казки дійсність творять люди.
Ведучий 1. Освоївши тебе, рвемося у політ,
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ,
І різних фактів узнаємо причини.
Ведучий 2. 3 тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу,
Твої досягнення ми віддамо
На благо українського народу.
Ведучий 1. А щоб змагання було чесним ,
Ми вибрали журі почесне.
Погляньмо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
(Ведучі знайомлять присутніх з членами журі)
Ведучий 2. Але журі не лише буде слідкувати за грою команд,
а й за поведінкою вболівальників.
Хто уважним чесним буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Думати, іншим заважати -
Бал команді буде знятий.
Ведучий 1. Увага! Оголошується перший етап нашої гри. За 2 хвилини команда має вибрати собі капітана команди, назву та девіз. За цей етап команда отримає максимум 5 балів.
Ведучий 2. А поки наші команди працюють ми звертаємося до вболівальників. Я зачитую запитання, а ви даєте на нього відповідь, піднімаючи руку, а не викрикуючи.
Ведучий 1. Ім‘я якого відомого математика складається з трьох складів, причому перший склад – число, другий – нота, третій – одне з імен давньоєгипетського бога Сонця? (Пі-фа-гор)
Ведучий 2. Піфагор, крім математики та філософії займався спортом. До того ж настільки успішно, що став олімпійським чемпіоном. З якого саме виду спорту йому вручили вінок переможця олімпіади? (З кулачного бою)
Ведучий 1. У Давньому Вавилоні це число вважалося “священим”, оскільки ним зручно користуватися під час вимірювання. Звідси і поділ року на місяці, доби на години, години на хвилини. Що це за число? (12)
Ведучий 2. А щоб брейн-ринг пройшов без заминки,
його починаємо завжди з розминки.
Але для початку наші змагання
розпочнемо із привітання.
(Привітання команд)
Ведучий 1.От ми вже знайомі. Учасники готові до змагань??? Перший конкурс “Розминка”
Ведучий 2. Командам пропонується підбірка питань з варіантами відповідей. Та команда, яка швидше дасть відповідь дістає 1 бал.
Ведучий 1. Бажаємо успіху!
Запитання.
А. теорема Б. аксіома В. наслідок Г. вислів
А. прямокутний Б. тупокутний В. гострокутний Г. правильний
А. медіана Б. висота В. дотична Г. вектор
А. Євклід Б. Піфагор В. Гаус Г. Вієт
А. рівносильні Б. ідентичні В. подібні Г.однакові
А. радикальними Б. степеневими В.Ірраціональними Г. кореневими
А.паралелограмом Б. трапецією
В. прямокутником Г. Квадратом.
А. 1 Б.2 В. 3. Г.4
А. ордината Б.абсциса В. бісектриса Г. апліката
Ведучий 1.А зараз конкурс “Реставрація”.
Команди отримують картки з окремими складами. Потрібно скласти математичні терміни, які містять склади. Тривалість 2 хвилини. Одне слово – один бал.
Дотична, синус, висота, рівняння, графік, вектор, арктангенс, куля, похила.
Ведучий 1.Поки команди готуються, а журі підраховує бали, ми пограємо з глядачами. Розминка на увагу:
5+1 ти отримуєш...( 6)
Бо у нього лап аж ...(4)
6-3 ми дістанемо…(3)
Що 2 більше, ніж … (1)
Усім відомо (дм)
Лап у птаха рівно…(2)
З'їв одну і стало…(4)
Ведучий 2. Наша рахункова комісія має порахувати одержані командами бали.
Ведучий 1. Поки журі підраховує бали ми проведемо веселу хвилинку.
Ведучий 2. Екзамен у школі. Учитель звертається до учнів : Запитання на « дванадцять » : як мене звуть ? ( учні мовчать, та пожимають плечима) Запитання на « вісім »: з якого предмета екзамен ( знову тиша ) Запитання на « шість балів» : якого кольору підручник ?( позаду чується шепіт) От, валить, так валить !
Ведучий 1. Даішник зупиняє машину, а за кермом виявляється його колишня вчителька. Даішник: - Здрастуйте, Марія Іванівна, діставайте ручку, папір і пишіть 100 разів: "Я більше ніколи не буду порушувати правила дорожнього руху..."
Ведучий 2. Шановне журі, повідомте результати.
Ведучий 2.Наступний конкурс має назву «Художник». Намалювати за допомогою геометричних фігур і цифр портрет вчителя математики. Чий малюнок буде найбільш схожий на оригінал, та команда і є переможцем цього конкурсу. На виконання завдання відводиться 3 хвилини. Максимальна кількість балів – 5.
Ведучий 1: Почали.
Ведучий 2. Запитання для вболівальників.
Ведучий 1. Скільки дюжин у “чортовій дюжині”? ()
Ведучий 2. Скільки букв у назві країни, в якій найбільше левів? (8. Це - Болгарія)
Ведучий 1. Скільки букв у числі 3 524 787? (жодної)
Ведучий 2. Фігура, яка має 3 сторони, називають трикутником, чотири – чотирикутником, п‘ять – п‘ятикутником. А як називається фігура, яка має дві сторони? (кут)
Ведучий 1. У центрі Будапешта, недалеко від одного із мостів, стоїть кам’яний пам‘ятник цифрі. Якій саме цифрі і чому? (нулю, символізує початок усіх доріг)
Ведучий 2. Дві матері, дві доньки та баба з внучкою. Скільки всіх? (3)
Ведучий 1. Ця стереометрична фігура є на однодоларовій куп’юрі. (піраміда)
Ведучий 2. Наступний конкурс «Обганялки». На швидкі питання учні повинні дати відповіді на найбільшу кількість питань.(1 бал за відповідь)
Ведучий 1.Щоб визначити порядок виступу команд у цьому конкурс проведемо жеребкування. Отже, увага, на екрані цифрами зашифровано слово, яке в перекладі з грецької означає «тятива». Розгадати це слово за допомогою коду.
(Відповідь « гіпотенуза»)
Ведучий 2. Питання для першої команди (читає швидко)
Ведучий 1. Питання для 2 команд (читає швидко)
Ведучий 2:Поки журі підбиває підсумки конкурсу уболівальники можуть допомогти їм заробити додаткові бали, якщо правильно дадуть відповіді на питання
Питання уболівальникам:
Ведучий 1.У кожної команди в цій залі є болільники і вони також можуть допомогти здобути вам перемогу. Тому гравці команд відпочивайте, а ви, болільники відповідайте. Кожна правильна відповідь 1 бал. Завдання для болільників:
Ведучий 2.
1.Мотоцикліст їхав у селище. По дорозі він зустрів 3 легкових машини і один грузовик. Скільки всього машин їхало у селище? (жодної)
Ведучий 1.
2.Два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. Чому дорівнює кут в квадраті? (90°)
Ведучий 2.
3. Величина кута - 30°. Чому дорівнює величина цього кута, якщо його розглядати в лупу з двократним збільшенням? ()
Ведучий 1.
4. По стеблу рослини, висота якої 1 метр лізе гусінь. За день вона піднімається на 4 дм, а за ніч спускається на 2 дм. На який день він буде на вершині рослини? (на четвертий день)
Ведучий 2.
5.Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (30)
Ведучий 1.
6. Скільки граней налічує новий шестигранний олівець (не заточений)? (8)
Ведучий 1. Наступний конкурс «Вірю-не вірю», бій капітанів команд. За кожну правильну відповідь — 2 бала. Питання для капітана першої команди.
Ведучий 2. Питання для капітана другої команди
Ведучий 1.Назва останнього конкурсу «Пояснювалки». Кожна „пояснювалка" - це три підказки, що стосуються одного поняття математики. Якщо з першого питання відповідь дана правильна, то команда заробляє 3 бали, за кожну наступну підказку мінус 1 бал.
Ведучий 2. Питання для першої команди:
1) Вони бувають великими і маленькими, різного об'єму, але всі однакової форми, вони оточують нас всюди.
2) За формою вони, як жуйка, як пачка печива, і морозиво таке буває.
3) Майже всі приміщення мають його форму, до речі, і клас, у якому ми вчимося такої ж форми.
Відповідь: прямокутний паралелепіпед.
Ведучий 1. Питання для другої команди:
Відповідь: точка
Ведучий 2.Скінчився час випробувань
Нам до душі ваш рівень знань,
Та ще багато треба знати,
Щоб своє майбутнє збудувати.
Ведучий 1.Ми врахували всі ваші старання,
Ви гарно пройшли через всі випробування.
То ж ми всі вас щиро вітаємо
І головний результат повідомляємо.
Ведучий 2. Слово надається голові рахункової комісії для оголошення результатів останнього конкурсу та гри в цілому.
Ведучий 1. Конкурс на кращий зошит
Конкурс на кращу стінгазету
Ведучий 2. Великий письменник Л. Толстой сказав: «Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре , що він думає про себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим більший самий дріб. Бажаємо всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося.»
1