Мета заходу: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів про числа, набуті в процесі вивчення математики; розвивати логічне мислення, пам'ять учнів, увагу, творчу та розумову активність; виховувати почуття відповідальності, поваги один до одного.
Позакласний захід
«Захоплюючий світ чисел»
Мета заходу: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів про числа, набуті в процесі вивчення математики; розвивати логічне мислення, пам’ять учнів, увагу, творчу та розумову активність; виховувати почуття відповідальності, поваги один до одного, почуття колективізму.
Перший ведучий.
Люди працюють i будують, відкривають таємниці земної кори, таємниці атому
і завжди в цьому їм допомагає МАТЕМАТИКА! Математика - найстародавніша з усіх наук. Поняття числа - одне з основних понять математики - виникло з практичних потреб людини на світанку історії людства.
Другий ведучий.
Ще в давні часи математику називали «царицею наук», «ключем до всіх наук». Древньогрецький філософ Платон вважав математику знаряддям для вивчення філософії. А над дверима Академії, будинку, де він займався з своїми учнями, звелів зробити напис: «Нехай сюди не входить ніхто, хто не знає геометрії». А одному з тих, хто бажав стати членом його школи, не знаючи геометрії, він сказав: «Іди геть! Ти не маєш знаряддя для вивчення філософії!»
Перший ведучий. Видатні вчені всіх часів надавали математиці величезного значення. «Ніяке людське дослідження не може бути назване істиною, якщо воно не проходить через математичні доведення»,- писав славнозвісний італійський художник, учений
інженер Леонардо да Вінчі. Видатний італійський фізик, механік i астроном Галілео Галілей казав, що справжню філософію «описано у великій книзі, яка завжди відкрита нашим очам». Ця книга є Всесвіт, який треба навчитись читати, „написано ж її мовою математики: букви цієї мови - круги, трикутники та інші математичні фігури". Великого значення надавав математиці i геніальний учений-енциклопедист М. В. Ломоносов. Він писав: «Усе, що без того, було темне, сумнівне i неправильне, математика зробила зрозумілим, правильним i очевидним», «Математику вже тому вчити треба, що вона розум до ладу приводить». Математика народилася з практичних потреб людини i залишається тісно пов’язаною з практикою, причому стає їй дедалі більше потрібною.
Другий ведучий. Математика допомагає людині в усіх її справах. Вона потрібна не лише інженерам, конструкторам, бухгалтерам, а й робітникам. Без вимірювань i обчислень не можна зробити й стільця. А конструювання літаків, кораблів, виготовлення i запуск космічних ракет, супутників тощо потребують застосування складного математичного апарата, виконання, величезної кількості різноманітних розрахунків. Без математики не обійтись i художнику: вона потрібна йому, наприклад, щоб будувати перспективу, додержуватись певного масштабу зображення. Агрономи розраховують площу поля, норму висіву зерна. Без математики не обходяться i учні. Наприклад, тільки прокинувшись вранці, ти підраховуєш, що через 1 годину 10 хвилин ти повинен бути уже в школі. За цей час тобі потрібно вмитись, зробити ранкову гімнастику, поснідати. Коли мама дає тобі гроші для покупки хліба, ти швидко підраховуєш. скільки ще залишиться, щоб купити собі морозиво.
Перший ведучий. У наш час великого значення набуває обчислювальна математика. Це пов’язано з тим, що подальший розвиток науки, техніки, економіки, потребує виконання більшої кількості обчислень. Звичайно, i в минулі часи потреба у виконанні обчислень зростала з року в рік, їх обсяг невпинно збільшувався, i люди, шукали засобів, які б давали змогу прискорювати їх виконання. Найпростіші обчислювальні машини було винайдено дуже давно, але лише в кінці 19 ст. рівень техніки виявився достатнім для налагодження їх виробництва. Першою обчислювальною машиною, яка надійшла в серійне виробництво, був арифмометр, сконструйований російським інженером В. Г. Однером. Через деякий час з’явились інші, досконаліші машини, але й вони не могли забезпечити потреб зростаючого наукового i технічного прогресу. Ставали складнішими наукові i техні проблеми, ускладнювались математичні формули та рівняння, до яких зводилося їх розв’язання, зростала кількість потрібних обчислювальних операцій.
Другий ведучий. Через недосконалість обчислювальних машин затримувалось розв’язання найважливіших проблем у галузі фізики, радіотехніки, математики, та й саме створення швидкодіючих обчислювальних машин. Навали розрахунків i потоки цифр змусили людину наполегливо шукати шляхів дальшого прискорення виконання обчислень. Так потреби науки i практики 40-х рр.. минулого століття породили першу швидкодіючу електроннy машину. Із створенням швидкодіючих електронних машин коло застосування математики розширилось ще більше. Завдяки величезній швидкості цих машин i автоматичності їх дії, стало можливим розв’язання таких проблем, як, наприклад, політ в космос, вихід людини в космос, про які колись i не мріяли, завбачення погоди, складання розкладу руху транспорту. Однією з причин втрати зору Л. Ейлером була величезна робота, яку він виконував протягом кількох місяців,- це обчислення траєкторії руху Місяця. А тепер це завдання за допомогою комп’ютера можна виконати за кілька хвилин. Завдання, які виконують комп’ютери, найрізноманітніші. Сьогодні без комп'ютера не може існувати жодна установа. Інформаційні технології відкривають нові можливості для пізнавання діяльності людини.
1 учень.
А мені математика – мука,
в ній немає живої краси.
це важка, нецікава наука.
в ній лиш символи й формул ліси.
2 учень.
Нy, знаєш, Миколо, з тим, що математика наука нелегка, погодитися можна, але той, хто наполегливо вчить математику, ніколи не розгубиться в лісі символів.
1 учень.
Але ж у математиці скрізь нудьга. Хіба неправда?
2 учень.
Зрозумій, ти неправий, мій друже.
Не по тому шляху ти пішов.
Із числами, певно, не дружиш,
То й поезії в них не знайшов.
1 учень.
А хіба в ній є щось цікавого? А от хоча б і числа. Звідкіля вони взялись? Не було б їх – не було б ні прикладів, ні виразів, ні складних задач… Як же було б классно!!!
2 учень.
Думаю, друже, ти помиляєшся. Пропоную тобі подорож. Я поведу тебе в дивовижну Країну ЧИСЕЛ, де дізнаємось, звідки взялись числа, яке їхнє значення. А от тоді ти і скажеш: потрібні вони людям чи ні.
1 учень.
Ну добре, я згоден. Але сам я швидко втомлюсь, мандруючи лабіринтами цієї країни. Може, діти мені допоможуть? Будь – ласка, прошу!!! (Діти погоджуються)
2 учень.
А ще ми запросили для допомоги вчену раду: Професора Релігієзнавства, Астролога, Професора Літератури та Професора Мистецтва, Академіка Древньої Філософії, Професора Історії.
Місто історичних фактів. ( учні виступають із історичними справками)
Для запису будь-якого натурального числа у десятковій системі числення використовують десять цифр. Не тільки сама цифра, але й її місце (позиція) має значення для запису чисел. Наприклад, у числі 781 число 7 означає число сотень, число 8 — десятків, число 1— одиниць.
В утворенні десяткової системи числення брали участь різні народи. Індусам вона була відома півтори тисячі років тому, в Европу її принесли араби у кінці VIII ст. Тиму цифри, якими ми користуємось, називають арабськими. Слово «цифра» (з арабською «цифр» ) одержала сучасне значення на початку XVI ст. у Німеччині.
Число є одним із основних понять математики. Поняття числа розвивалося паралельно з вимірюванням величин. Існує багато визначень поняття «число». Перше наукове визначення числа дав Евклід у «Началах»: «Одиниця є те, відповідно до чого кожна з існуючих речей називається однією. Число є множиною, складеною з одиниць». Аналогічно визначав одиницю i математик Магницький у підручнику «Арифметика» (1703 р.).
У «Загальній арифметиці» (1707 р.) І. Ньютон писав: «Під числом ми розуміємо не стільки множину одиниць, скільки абстрактне відношення якої- небудь величини до іншої величини такого ж роду, взятої за одиницю».
Найвизначніші математики i філософи Стародавнього Вавилону, Стародавньої Греції і, пізніше, Індії допускали, що числа можуть показувати принципи, на яких заснований Всесвіт, а також закони часу i простору. У взаємодії парних i непарних чисел грецький філософ Піфагор (580-500 р. до Н. е.) виділив дію універсального принципу єдності протилежностей, скінченого i нескінченного, прямого i вигнутого, квадратного i круглого. Він казав: «Все в світі є числа».
В індуїстській традиції числа вважалися основою матеріального Всесвіту. Ацтеки ототожнювали кожну цифру з яким-небудь богом, якістю, стороною світу або кольором. оскільки числа використовувались богами для керування світом, вважалося, що вони мали специфічне символічне значення. Числа використовувались як основа в музиці, поезії, архітектурі i мистецтві.
Кабалісти приписали числа кожній букві івриту i спробували з допомогою цієї системи знову прочитати Старий Заповіт, що стало першим кроком до створення нумерології. Забобони, пов'язані з числами, часто грунтувалися на традиційній символіці чисел (наприклад, священне число 7, «нещасливе» число 13). Послідовність перших трьох чисел майже повсюдно представляється як єдність (1), подвійність (2) i синтез (1 + 2= 3). У термінах Піфагорійської філософії послідовність 1, 2, 3, 4 символізує шлях від точки до тетраедра (від 1 до множини). У Греції непарні числа вважались символами чоловічого, активного, початку, парні - жіночого, пасивного.
У Китаї непарні числа ототожнювалися із принципом «Янь» - небесним, незмінним i сприятливим: парні - із принципом «Інь» - земним, змінним і, як правило, несприятливим. Числа більш високого порядку, в яких знову з'являється смислове значення (17 у ісламській традиції, 40 - в іудейській), часто підсилюють символіку цифр з яких вони складаються. Число 20 вважалось щасливим, священним у Центральній Америці, його пов'язували з богом Сонця. Число 21 за єврейською традицією пов'язували з мудрістю.
Число 50 за іудейською традицією вважалося священним, бо воно йшло за числом 49, яке було священним (7 · 7). Цікаво, що число 60 у вавилонських, перських i грецьких легендах є синонімом великого числа. Вавилоняни вважали його Божим числом: 60 ліктів заввишки мав золотий ідол із храму вавилонського царя Навуходоносора. З часом це число стало основою шістдесяткової системи числення, яка збереглася досі у вимірюванні часу.
1 учень
Ну що ж, історичні факти справді цікаві, але це все в загальному, а конкретно, конкретно…. Де докази? Де ж ваші числа? Хотілось би вже і особисто познайомитись.
2 учень
Миколко, не спіши, зараз все побачиш і почуєш. Але щоб подорожувати далі, пропоную розгадати кроссворд:
1. Сорок десятків.
2. Найменше трицифрове число.
3. Розрядна одиниця.
4. Найменше двоцифрове непарне число.
5. «Чортова» дюжина.
6. Число, у якоro кількість букв у назві відовідає його значенню.
«КРОСВОРД»
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
Відповіді. 1. Чотириста. 2. Сто. 3. Тисяча.4. Одинадцять. 5. Тринадцять. 6. Три.
Місто Нуль.
Філософ. Тривалий час нуль вважали за «ніщо». Його називали «цифрою». В Італії його назвали гего. Індійці позначали нуль точкою. У латинських перекладах арабських трактатів нуль позначали кружечком. Терміни nihil (нічого), bigura nihili (знак нічого) вперше з'являються у ХІІІ ст. Можливо, тоді вперше з'являється термін nullus, тобто ніякий, звідки походить слово «нуль».
Історик. Термін «nulla» з'являється у рукописі Шюке у 1484 р. З початку XVI ст. в Німеччині слово «нуль» набуває сучасного значення. У центрі Будапешта, біля одного з мостів, є пам'ятник нулеві, як початку всіх доріг.
Професор Історії:
Я підготував для вас кілька запитань:
Місто Числа Один.
Філософ. Один давньогрецькі математики не вважали числом. Вони вважали його зародком i джерелом чисел. Такі погляди в математиці панували тривалий час. Римський філософ i математик Боецій називав число одиницю матір'ю всіх чисел. З XIV ст. одиницю почали вважати числом, бо якщо ціле є числом, то воно складається з одиниць, які теж є числами. Якщо від якогось числа відняти те, що не є числом (тобто 1), то число має залишатись незмінним, але воно змінюється. Отже, 1 є числом. У XVII ст. суперечки відносно одиниці припинились, оскільки її визнали числом. Цьому сприяв визначний математик І. Ньютон.
Місто Числа Три.
Астролог. У Китаї число 3 вважають священним. Воно символізує планету Юпітер. Чимало приказок i прислів'їв пов'язані з цим числом: «за тридев'ять земель», «бог любить трійцю», «між трьома соснами», «у три батоги», «у три шиї» тощо.
Філософ. Число 3 — це синтез, оновлення, рішення, створення, творчий потенціал, багатогранність, народження i ріст. Його вважають щасливим, бо воно є емблемою не тільки в символіці, але й у релігійних думках, міфології, легендах i казках, де прикмета «третій раз вдалий» має древні корені.
Історик. Триголові або тритілі боги, як, наприклад, Давньогрецька Геката або Кельтська Брігід, мала багато функцій i керувала одразу кількома сферами світобудови. Египетський бог окультних наук Тот іменувався древніми греками Гермес Трис-мегист (тричі величний). Часто трапляються i трійці богів: іруйська тримурті (Брахма - творець, Вішну - охоронець i Шіва — руйнівник), три древньогрецьких правителі світу - брати Зевс, Посейдон, Гадес (їх атрибутами були потрійна блискавка, тризуб i триголовий пес Цербер), три великі боги інків - Сонця, Місяця i Вітру, три брати, які керують небесами згідно з китайською традицією. Інші міфологічні й алегоричні фігури теж часто з'являються утрьох: три парки (в Давньогрецьких i Норвезьких міфах), три фурії, три Грації, три Гарпії, три Горгони або ж християнські добродійниці: Віра, Надія, Любов.
Релігієзнавець. Християнська доктрина трійці (Триєдиного Бога), яка дозволила об'єднати в єдиному Богові-Отці, Сина i Святого Духа, є прикладом того, як число 3 може замінити число 1 при позначенні багатопланового i міцного союзу. Число 3 найчастіше трапляється в Євангелії: 3 волхви, 3 відречення Петра, 3 розп'яття на Голгофі, воскресіння Ісуса Христа - через 3 дні.
Філософ. Піфагор вважав 3 числом гармонії, а Арістотель - закінченості. У суспільній і судовій практиці 3 - найменша кількість людей, які мають приймати значні рішення, як, наприклад, тріумвірат у Древньому Римі. У Китаї 3 - позитивне число, символ святості, законності, поваги i витонченості. Японці поважають 3 «священних скарби»: дзеркало, меч i дорогоцінні камені.
Астролог. Потрібно звернути увагу, що 3 також є найменшою кількістю, яка складає родову общину – маленьке «плем'я». Воно символізує тіло, душу i дух. Під час ритуалів багато дій теж виконуються тричі, як, наприклад, три щоденних омивання в ісламі, або три привітання, або три передбачення майбутнього. Графічно число 3 виражається трикутником. Можливі й інші потрійні форми - трилисник, китайські триграми, тризуб, три риби зі спільною головою (емблема християнської трійці), трилапі тварини (символізують фази Місяця).
Літературознавець. У народних казках герої зазвичай мають 3 бажання, які виконуються на третій раз, або їм потрібно витримати три випробування.
Місто Числа Чотири.
Філософ. Число 4 символізує планету Уран. Воно символізує квадрат i хрест. Згідно з давньою китайською філософією, Всесвіт складався з 4 елементів: землі, повітря, вогню i води. Як «раціональне» число, 4 символізує інтелект.
Астролог Символізм числа 4 має в основі всеохоплювальний характер. Він походить від символізму квадрата i чотириконечного хреста. Квадрат був емблемою землі в Індії та Китаї. Чотириконечний хрест - найпоширенішою емблемою цілісності, це чотири напрямки космосу. Як символ, число 4 було важливим у небесній географії.
Релігієзнавець. Концепція чотирьох рік, що витікають з-під Дерева Життя в раю i несуть дар духовної їжі чи безсмертя, є загальною у вавилонській, іранській, християнській, тевтонській, скандинавській, індуїстській традиціях. Боги з чотирма обличчями, такі як Амон-Ра в Єгипті й Брахма в Індії, символізували їх панування над усіма.
Професор Філософії:
Місто Числа П'ять
Астролог. Число 5— символ людини. Воно є важливим символом світобудови в китайській, японській, кельтській та і нших традиціях. Число 5 пов'язували зі здоров'ям, із чуттєвістю, медитацією, силою тощо.
Мистецтвознавець.Згідно з доктриною піфагорійського містицизму, число 5 є священним, оскільки поєднує в собі число 3 (знак неба) i число 2 (знак землі), а також є числом, на якому базуються закони природи та мистецтва.
Історик. В античному світі число 5 було пов'язане з богинею кохання i мистецтва Афродітою (в римській міфології - Венерою).
Місто Числа Сім
Історик. У Давній Греції, Римі, на Близькому Сході число 7 вважали священним. Древні народи приписували йому містичне та символічне значення. Так, Вавилонська вежа мала 7 поверхів; Рим був побудований на 7-и пагорбах.
Релігієзнавець. За індійським ученням, Будда сидів під деревом із 7-мома плодами.
Філософ. У Давній Греції знали 7-ох мудреців; у тижні є 7 днів.
Мистецтвознавець. У Давній Греції знали 7 чудес світу. У веселці - 7 кольорів, у музиці - 7 нот.
Астролог. Число 7 є числом давніх астрологів: сім космічних сфер, сім кіл пекла.
Мистецтвознавець. Давні греки були впевнені, що, вивчаючи сім «вільних мистецтв» граматику, діалектику, риторику, арифметику, геометрію, музику, астрономію, - людина не тільки оволодіває певною сумою знань, а й стає творчою особистістю.
Астролог. Число 7 символізує планету Нептун. Священне та містичне число 7, особливо у народів Західної Азії, символізує космічний i духовний порядок i завершення природного циклу. Важливість числа 7 відстежується, починаючи з перших спроб астрономічних спостережень, - древні могли бачити неозброеним оком 7 «мандрiвних зірок» - Сонце, Місяць, Марс, Меркурій, Юпітер, Венеру i Сатурн, які в багатьох культурах послужили назвами для днів тижня. Іншою причиною такої уваги до цього числа були семиденні фази місяця, які складали 28-денний місячний календар.
Літературознавець. Число 7 увійшло до легенд, приказок та прислів'їв, як синонім чогось великого, непорушного. Так, французи, присягаючи, кажуть: «Твердо, як сім»; щаслива людина почувається на «сьомому небі»; «на сьомому небі» жили боги. У чарівних казках різних народів є семимильні чоботи та змії з сімома головами. Числом 7 наші предки позначали неозначену множину. Про це свідчать такі приказки i прислів'я: «Семеро одного не ждуть» ,«Сім раз відмір, а раз відріж», «Де сім няньок, там дитя каліка», «За кусок кишки сім верст пішки», «Один із сошкою, а семеро з ложкою» тощо. Про незрозуміле казали «За сімома замками».
Релігієзнавець. У Біблії 7 днів творення, протягом яких Бог створив світ, супроводжувались іншими подіями, тісно пов'язаними із цим числом. В іудейській традиції існує 7 релігійних свят, 7 обрядів очищення. Церква визначила сім смертних гріхів (заздрість, зневіра, гнів, гордощі, ненажерливість, перелюб, скупість), сім християнських таїнств, сім прохань до Бога в щоденній молитві, сім тижнів найбільшого посту - перед Великоднем. В індуїзмі вважається, що Світова гора має 7 граней, а Сонце - 7 променів. Сьомий промінь - символ центру, могутність бога. В ісламі, де число 7 символізує досконалість, вважають, що Всесвіт складається із 7 небес, 7 земель, 7 морів; 7 сходин ведуть до пекла, 7 дверей - до раю. Під час щорічного відвідування Мекки паломники повинні 7 разів обійти навколо священного каменя Кааби.
Історик. Число 7 було основним у Месопотамії, де небо i землю ділили на 7 зон i зображували Дерево Життя із сімома гілками. В деяких культурах це число пов'язувалось з інтелектуальною могутністю. У Древньому Єгипті 7 було священним числом бога Осіріса (символ безсмертя), у Давній Греції - бога Аполлона (означало кількість струн на його арфі), а також Будди (означало 7 символів, що символізують його іпостасі).
Мистецтвознавець. В арабській та інших фольклорних традиціях числу 7 приписують властивість оберігати від зла. Чимало легенд наповнені епізодами з участю семиголових драконів. Вважалося, що на Землі живуть 7 тисяч видів тварин: саме таку кількість їх пар Ной зберіг у ковчегу під час всесвітнього потопу. Зібраний урожай зернових культур вважався добрим, коли він не менш як у 7 разів перевищував вагу посівного матеріалу. Священність числа 7 за деякими версіями підкріплювалося ще й тим, що воно становить чисельну основу родоводу: в кожної людини найближчими кровними є дві бабусі, два дідусі, мама i тато, а в сумі семеро.
1 учень
А зараз пропоную вам практичне завдання:
«ПРАКТИКУМ»
У далеку давнину число 7 вважали невизначено великою кількістю. Греки визнавали 7 мудреців, 7 чудес світу. Римляни вважали, що Рим стоїть на семи пагорбах. Отже, зараз ви отримаєте сім завдань: у кожному треба перекласти один сірник так, щоб рівність булла правильною.
Завдання
1) V-V=V;
2) XI-II=VII;
3) V+VI=I;
4) IX-V=VI;
6) VI - Х = VI;
7) ХI - II = IV.
Місто Числа Вісім
Філософ. Число 8 символізує планету Сатурн. Воно здавна асоціюється з невідворотністю долі. Його можна розділити на дві симетричні частини, тому воно ніби являє два світи: матеріальний i духовний. Геометричний символ числа восьмикутник, утворений двома квадратами.
Астролог. Число 8—візуальне вираження космічної рівноваги, циклічного оновлення, відродження i вічного блаженства. Геометричне вираження цього числа восьмигранник - вважається проміжною фігурою між квадратом i кругом, що поєднує в собі стійкість, постійність першого i другого. На додаток до цього символічного значення число 8 — символ чотирьох сторін світу, включаючи проміжні напрямки: південний схід, південний захід, північний схід, північний захід.
Історик. У кельтів, індусів i деяких інших народів колеса зображувалися саме з вісьмома спицями, як, наприклад, у колісниці Вішну. Число 8 вважають щасливим числом у Китаї, де, згідно з легендою, існувало 8 лаоських Безсмертних. Лотос із 8 пелюстками, що означають кількість чакр. Трон Аллаха, згідно з ісламською традицією, підтримують 8 ангелів. Число 8 також було символом древньогрецького бога Гермеса (як i бога Тота в Древньому Єгипті).
Релігієзнавець. Віфлеємська зірка зазвичай зображується із 8 променями. Октограма - фігура, сформована бісектрисами восьмипроменевої зірки, - була символом римської богині Венери, захисним символом у скандинавській традиції.
Місто Числа Дев'ять.
Мистецтвознавець. Дев'ять - потроєне число 3, тому йому надають великого значення у народів більшості культур. У Китаї воно є найсприятливішим числом, основою для обчислень в архітектурі й землекористуванні, в релігійних ритуалах, у містицизмі – символом синтезу думки, тіла i духу або загробного світу, землі й неба.
Філософ. На давніх математиків справляло неабияке враження те, що при множенні будь-якого числа на 9 завжди одержували число, цифри якого в сумі давали 9 (ознака подільності на 9).
Професор Літератури:
Місто Числа Десять.
Філософ. 10 вважалось дуже дивним числом, бо 10 = 1+ 2+ 3+ 4, де 1—основа всіх чисел, 2— лінія, 3—трикутник, 4 —піраміда. Число 10 називали декадою. Крім того, серед чисел, менших від 10, є однакова кількість тих, що мають по одному дільнику, i тих, що мають по кілька дільників (1, 2, 3, 5, 7- по одному дільнику 2,4, 6, 8,10 - більше, ніж один).
Астролог. У піфагорійській системі 10 - число Всесвіту, представлене десятиконечною зіркою, а також воно є символом завершеності. Древні египтяни створили свій календар, спостерігаючи за 36 найяскравішими зірками та встановивши 36 десятиденних інтервалів - декад, що складають рік, дуже близький до астрономічного. Кожна декада, з їхньої точки зору, має свое значення для людського життя. Це положення стало важливою частиною грецької міфології. Десята частина від власності чи урожаю - десятина - практично всюди була мірою данини чи пожертви.
Релігієзнавець. Число 10 означає цілісність, досконалість. Це містичне число завершеності та єдності, особливо за іудейською традицією. Звідси i кількість заповідей, даних Богом Мойсеєві,що виражають найважливіші іудейські релігійні догми.
Історик. У Китаї число 10 вважали символом рівноваги, гармонії та зображували ієрогліфом у вигляді рівностороннього хреста. 10-ліття символізує віху в історії чи повний цикл у міфології, наприклад, падіння Трої після 10-літньої облоги.
Місто Числа Одинадцять.
Астролог. Число 11 символізує небезпеку, конфлікт. У Європі число 11 за аналогією до числа 13 називали «чарівною дюжиною». Африканські маги вважають, що воно пов'язане із плодючістю.
Місто Числа Дванадцять.
Філософ. Із числом 12 пов'язана дванадцяткова система числення, яка була широко вживаною. Це пов'язано з рахунком на пальцях. Чотири пальці однієї руки мають 12, фаланг, за ними вели рахунок від 1 до 12. Вплив цієї системи числення зберігся досі: замість слова «дванадцять» використовують слово «дюжина». Чимало предметів (ножі, виделки, тарілки, носовички тощо) іноді рахують дюжинами, а не десятками, сервіз, як правило, буває на 12 або 6 осіб. Залишки дванадцятибальної системи числення є i в інших народів: 1 фунт = 12 дюймів 1 шилінг = 12 пенсів. Більший запас дільників створює певні переваги для використання дванадцяткової системи числення перед десятковою.
Астролог. Число 12 у давній астрономії, астрології i хронології — основне число, що характеризує простір i час, 12 - число вибраних. Воно представляє організацію космосу,зони небесного впливу i загальноприйнятий цикл часу (12 місяців, 12 годин дня i ночі, 12 дванадцятилітніх циклів у Китаї). Як результат множення чисел 3 i 4, характеризує союз духовної i часової сфер.
Релігієзнавець. У Біблії 12 - число синів Якова, число коштовних каменів у нагрудному знаку первосвященика, кількість учнів Христа, плодів Дерева життя. Сонячна астрологія була заснована на спостереженнях за рухом Сонця через 12 знаків зодіаку. Згідно з грецькими традиціями, Олімпом правило 12 богів.
Професор Мистецтвознавства:
Астролог. У багатьох традиціях число 13 сприймалося як нещасливе. Раніше місячний календар потребував додавання зайвого 13 місяця, який, як вважалось, не віщував нічого доброго. Повір'я щодо заборони сівби тринадцятого числа будь-якого місяця бере початок принаймні від Гесіода (VIII ст. до Н. е.). Диявола в обрядах відьм називали числом 13. У Центральній Америці число 13 вважали священним, що грунтувалось на 13-ти денному тижні релігійного календаря.
Філософ. Нещасливим число 13 вважалося у Франції. Тут існували контори, які на замовлення привозили «чотирнадцятого», якщо збиралося товариство із 13 осіб. У деяких будинках Америки i досі немає 13-го поверху, 13-ї квартири. В Англії з 1930 року жителі подавали заяви із проханням зняти з будинків табличку з номером 13. В цей же час в Англії існувало повір'я, що за небіжчиком мало їхати 13 карет. Є припущення, що 12 - символ достатку, повноти, тому число, яке іде за ним надлишок, воно може принести біду. Проте на Русі мало зважали на нещасливе число. Софія Київська має 13 куполів, церкви у Полоцьку та Новгороді - теж.
Місто Числа Сорок.
Історик. Історики використовували 40 скоріш як символічне число, ніж як точне. Тривалий час «межовим» числом у багатьох народів, у тому числі у слов'ян, було число 40. У російській лічбі «сорок», а пізніше «сорок сороків» позначало невизначено велику множину.
Мистецтвознавець. Про це свідчать звичаї та народні повір'я: наприклад, сороковий ведмідь для мисливця вважається останнім. Справжнім полюванням російські вельможі вважали таке, у якому брали участь 40 псарів, 40 єгерів, 40 гусарів, 40 гончаків, 40 хортів тощо.
Філософ. 40 було основою системи мір: пуд мав 40 фунтів, бочка-«сороківка» - 40 відер тощо. Число 40 було своєрідною одиницею лічби. Назва комахи «сороканіжка» означає, що в неї не 40 ніжок, а багато.
Релігієзнавець. Число 40 використовувалося у ритуальних дійствах в іудейській, християнській та ісламській традиціях для визначення важливих періодів часу, особливо періодів духовної підготовки i випробування, очищення, покарання, лікування, посту, ізоляції. Одним із пояснень вибору числа 40 було те, що мертвим необхідно 40 днів, аби назавжди піти зі світу живих. Римські поминальні бенкети відбувалися після 40 днів. Вважалось, що 40 днів — час, достатній для очищення, що спонукало встановити в XIV ст. у Марселі 40-денний карантин для кораблів, які прибули із країн, де лютувала чума. Так, у Біблії Потоп тривав 40 днів i ночей, Мойсей водив свій народ 40 років пустелею тощо. Царі Давид i Соломон правили по 40 років кожен, Христос провів у пустелі 40 днів, 40 місяців проповідував i через 40 днів після смерті Вознісся на небо. У Єгипті Осіріс зникав на 40 днів - період Релігійного посту. Мухаммед почув слово Аллаха у 40-річному віці. Багато інших еврейських та ісламських ритуалів свідчать про символічну силу числа 40.
Астролог. Інше пояснення - думка про те, що вавилонські астрологи пов'язували природні катаклізми, особливо шторми i повені, з весняним 40-денним періодом, коли сузір'я Плеяд зникає з поля зору.
(виступ Професора Релігієзнавства додається)
І учень
Ой, як цікаво! Я так заслухався, що забув геть про все на світі! У мене ж сьогодні призначена зустріч із провісницею, провидицею майбутнього. Давайте, підемо до неї разом.
2 учень
Дуже дякуємо за запрошення! (До дітей звертається) Думаю, і тут не обійдеться без чисел. Але вперед . Це стане ще одним доказом для нашого Миколки.
Провидиця.
Миколко, дорогі діти, я підготувала для вас незвичайні провіщення: за допомогою чисел ви дізнаєтесь свою долю, зможете визначити, в який день тижня ви народились
Ось вам роздають картки «квадри долі». Виконайте дії, що вказані на першій картці, а потім на другій - прачитайте кожен про себе, залежно від кількості отриманих однакових цифр.
(наприклад, людина, яка народилася 5 вересня 1967 року.)
Картка 1. Квадри долі.
1. Запишітъ дату свого народження: число (двома цифрами), місяць (двома цифрами), рік (чотирма цифрами). (05 09 1967.)
2. Знайдіть суму всіх восьми цифр. (0+5+0+9+ 1 + 9 + 6 + 7 = 37.)
3. Знайдіть суму цифр отриманого числа. (3+7=10.)
4. Запишіть у першому рядку вісім цифр, що є датою вашого народження, у другому - поряд результати другої i третьої дій. (05091967 ) 3710
5. Від числа, що ви отримали у другій дії, відніміть подвоєну першу цифру першого рядка. (37-2·0=37.)
6. Додайте цифри отриманого числа. (3 +7 = 10.)
7. Допишіть у другий рядок четвертої дії числа, що є результатами п'ятої та шостої дій. (05091967) 37103710
8. Полічіть, скільки i яких однакових цифр є у вашому записі. (« 1» - три, «2» - немає, «3» - дві, «4» - немає, «5» - одна, «6» - одна, «7» - три, «8» - немає, «9» - дві.)
Картка 2. Квадри долі.
«1» визначає характер людини:
Одна – егоїстична людина, що в будь-якій ситуації намагається отримати максимальну вигоду;
Дві - схильна до егоїзму людина, яка потребує постійної похвали від сторонніх;
Три - «золота середина», комунікабельна людина зі спокійним характером;
Чотири - людина з сильним вольовим характером; чоловіки - прекрасні вояки, а жінки - лідери у сім'ї;
П'ять - людина-диктатор, що не озираючись i не спиняючись прямує до своєї мети; разом з тим, дуже любить своїх дітей та онуків;
Шість - жорстока людина, але здатна здійснити неможливе заради своїх близьких.
«2» визначає біоенергетику людини:
Немає – біоенергія на досить низькому рівні; любить книги, антикваріат; добре вихована людина, уважна до оточуючих;
одна – біоенергії мало; відчуває зміни погоди; має уникати стресових ситyацій; варто займатися спортом;
дві - людина має відносно великий запас біоенергїї; гарний лікар та медична сестра;
три – людина, що може лікувати за допомогою свого біополя; для розвитку здібностей потрібен незначний поштовх;
чотири - якщо ви зустріли дівчину, в яку закохані всі хлопці, або хлопця, у товаристві якого починає тріпотіти дівоче серце, то напевне у цієї людини є чотири двійки.
«3» визначає внутрішній склад людини:
немає - дуже пунктуальна людина; жінки - чудові господині, чоловіки ретельно стежать за своїм зовнішнім виглядом;
одна - людина настрою, не любить економити; у її домі - то жахливий безлад, то ідеальна чистота;
дві - людина з аналітичним складом розуму, схильна до наук;
три i більше – людина з підвищеною схильністю до наук.
«4» визначає здоров'я людини:
немає - здоров'я слабке;
одна - щоб бути здоровою людиною, обов'язково слід загартовувати організм;
дві - людина з міцним здоров'ям;
три i більше - дуже міцне здоров'я; чоловіки розвинені фізично.
«5» визначає інтуїцію:
немає - канал зв'язку з тонким світом, з космосом закритий, людина постійно зайнята розрахунками, експериментами, намагається щось комусь довести;
одна - така людина робить мало помилок, може розрахувати ситуацію i отримати від неї максимальну користь;
дві – людина має дуже розвинену інтуїцію; непоганий фізіономіст;
три - майже провидиця; практично не допускає помилок у житті;
чотири - людина-провидиця, іноді знаходиться поза часом i поза простором.
«6» визначає ступінь приземленості людини:
немає - людина має неабиякий художній смак, фантазію, неординарну уяву; може оволодівати різними ремеслами;
одна - однаково успішно може займатися як точними, так i творчими науками;
дві - у людинини переважають духовні складові, але фізична праця є обов'язковою умовою існування;
три - бажана розумова діяльність або занятгя мистецтвом;
чотири - людина підвищеного темпераменту, приваблива, завжди в центрi уваги;
п'ять - людина дуже багато працює i не уявляє свого життя без цього.
«7» визначає міру таланту людини:
одна - людина народжена щоб доводити існування таланту у життєвих випробовуваннях; чим більше людина такого типу працює, тим більше отримує в майбутньому;
дві - знак «ангелоподібності», якщо розвинути його повністю; людина дуже обдарована, схильна до музики, має тонкий художній смак;
три - людина добра i безтурботна, аде хворобливо сприймає будь-яку несправедливість.
«8» визначає почуття обов'язку людини:
немає - майже повна відсутність почуття відповідальності;
одна - людина відповідальна, добросовісна, пунктуальна;
дві - у людини розвинуте почуття обов'язку;
три - знак великого обов'язку, знак служіння народу;
чотири -людина з парапсихологічними здібностями i винятковою сприйнятливістю до точних наук.
«9» визначає інтелект людини:
одна - людина мусить наполегливо працювати, шоб заробити ще одну «9»;
дві - людина розумна від народження, вчиться неохоче, бо знання даються їй легко;
три - дуже розумна людина, у навчанні не докладає ніяких зусиль;
чотири - людина, якій відкривається істина; гострий розум робить її грубою i жорстокою.
Провидиця.
А зараз я попрошу моїх помічників навчити вас деяких віщувань, які базуються на знаннях з математики.
Помічник 1.
Пропоную вам Вічний календар, за допомогою його ви дізнаєтеся, в який день тижня народилися. Нехай нам потрібно знайти, який день тижня був 14 грудня 2004 року.
Шукаємо в таблиці 2 у стовпцях «роки» 2004 рік; у цьому самому рядку в стовпцях «місяці» в 12 місяці читаємо число 3. Це число додаємо до числа народження, тобто 3+14 = 17. Число 17 знаходимо в таблиці «Дні тижня» i дивимося, який це день тижня. Отримали вівторок.
А тепер кожний знайдіть, у який день тижня ви народилися. (Присутні, кори- стуючись таблицями 4 та 1, знаходять дні, у які вони народилися.)
Знайдіть потім за таблицею 2 свою планеry та ваш метал.
Таблиця 1. Дні тижня
Неділя |
1 |
8 |
15 |
22 |
29 |
36 |
Понеділок |
2 |
9 |
6 |
23 |
30 |
37 |
Вівторок |
3 |
10 |
17 |
24 |
31 |
|
Середа |
4 |
11 |
18 |
25 |
32 |
|
Четвер |
5 |
12 |
19 |
26 |
33 |
|
П'ятниця |
6 |
13 |
20 |
27 |
34 |
|
Субота |
7 |
14 |
21 |
28 |
35 |
|
Таблиця 2. Вічний календар
РОКИ |
МІСЯЦІ |
|||||||||||||||||||||||||||
1801-1900 |
1901-2000 |
2001-2099 |
2101-2188 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||||||||
01 |
29 |
57 |
85 |
|
25 |
53 |
81 |
|
09 |
37 |
65 |
93 |
|
05 |
33 |
6l |
4 |
0 |
0 |
3 |
5 |
1 |
3 |
6 |
2 |
4 |
0 |
2 |
02 |
30 |
58 |
86 |
|
26 |
54 |
82 |
|
10 |
38 |
66 |
94 |
|
06 |
34 |
62 |
5 |
1 |
І |
4 |
6 |
2 |
4 |
0 |
3 |
5 |
0 |
3 |
03 |
31 |
59 |
87 |
|
27 |
55 |
83 |
|
11 |
39 |
67 |
95 |
|
07 |
35 |
63 |
6 |
2 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
1 |
4 |
6 |
2 |
4 |
04 |
32 |
60 |
88 |
|
28 |
56 |
84 |
|
12 |
40 |
68 |
96 |
|
08 |
36 |
64 |
0 |
3 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
05 |
33 |
61 |
89 |
01 |
29 |
57 |
85 |
|
13 |
41 |
69 |
97 |
|
09 |
37 |
65 |
2 |
5 |
5 |
1 |
3 |
6 |
1 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
06 |
34 |
62 |
90 |
02 |
30 |
58 |
86 |
|
14 |
42 |
70 |
98 |
|
10 |
38 |
66 |
3 |
6 |
6 |
2 |
4 |
0 |
2 |
5 |
1 |
3 |
|
1 2 |
07 |
35 |
63 |
91 |
0З |
31 |
59 |
87 |
|
15 |
43 |
71 |
99 |
|
11 |
39 |
67 |
4 |
0 |
0 |
3 |
5 |
1 |
3 |
6 |
2 |
4 |
0 |
|
08 |
36 |
64 |
92 |
04 |
32 |
60 |
88 |
|
16 |
44 |
72 |
|
|
12 |
40 |
68 |
5 |
1 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
1 |
4 |
6 |
2 |
4 |
09 |
37 |
65 |
93 |
05 |
33 |
61 |
89 |
|
17 |
45 |
73 |
|
|
13 |
4l |
69 |
0 |
3 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
10 |
38 |
66 |
94 |
06 |
34 |
62 |
90 |
|
18 |
46 |
74 |
|
|
14 |
42 |
70 |
1 |
4 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
11 |
39 |
67 |
95 |
07 |
35 |
63 |
91 |
|
19 |
47 |
75 |
|
|
15 |
43 |
71 |
2 |
5 |
5 |
1 |
3 |
6 |
1 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
12 |
40 |
68 |
96 |
08 |
36 |
64 |
92 |
|
20 |
48 |
76 |
|
|
16 |
44 |
72 |
3 |
6 |
0 |
3 |
5 |
1 |
3 |
Б |
2 |
4 |
0 |
2 |
13 |
41 |
69 |
97 |
09 |
37 |
65 |
93 |
|
21 |
49 |
77 |
00 |
|
17 |
45 |
73 |
5 |
1 |
1 |
4 |
6 |
2 |
4 |
0 |
3 |
5 |
1 |
3 |
14 |
42 |
70 |
98 |
10 |
38 |
66 |
94 |
|
22 |
50 |
78 |
|
|
18 |
46 |
74 |
6 |
2 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
1 |
4 |
6 |
2 |
4 |
15 |
43 |
71 |
99 |
11 |
39 |
67 |
95 |
|
23 |
51 |
79 |
|
|
19 |
47 |
75 |
0 |
3 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
16 |
44 |
72 |
|
12 |
40 |
68 |
96 |
|
24 |
52 |
80 |
|
|
20 |
48 |
76 |
1 |
4 |
5 |
1 |
3 |
6 |
1 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
17 |
45 |
73 |
|
13 |
41 |
69 |
97 |
|
25 |
53 |
81 |
|
|
21 |
49 |
77 |
3 |
6 |
6 |
2 |
4 |
0 |
2 |
5 |
1 |
3 |
6 |
1 |
18 |
46 |
74 |
|
14 |
42 |
70 |
98 |
|
26 |
54 |
82 |
|
|
22 |
50 |
78 |
4 |
0 |
0 |
3 |
5 |
1 |
3 |
6 |
2 |
4 |
0 |
2 |
19 |
47 |
75 |
|
15 |
43 |
71 |
99 |
|
27 |
55 |
83 |
|
|
23 |
51 |
79 |
5 |
1 |
1 |
4 |
6 |
2 |
4 |
0 |
3 |
5 |
1 |
3 |
20 |
48 |
76 |
|
І6 |
44 |
72 |
00 |
|
28 |
56 |
84 |
|
|
24 |
52 |
80 |
6 |
2 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
21 |
49 |
77 |
00 |
17 |
45 |
73 |
|
01 |
29 |
57 |
85 |
|
|
25 |
53 |
81 |
1 |
4 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
22 |
50 |
78 |
|
18 |
46 |
74 |
|
02 |
30 |
58 |
86 |
|
|
26 |
54 |
82 |
2 |
5 |
5 |
1 |
3 |
6 |
1 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
23 |
51 |
79 |
|
19 |
47 |
75 |
|
03 |
31 |
59 |
87 |
|
|
27 |
55 |
83 |
3 |
6 |
6 |
2 |
4 |
0 |
2 |
5 |
1 |
3 |
6 |
1 |
24 |
52 |
80 |
|
20 |
48 |
76 |
|
04 |
32 |
60 |
88 |
|
|
28 |
56 |
84 |
4 |
0 |
1 |
4 |
6 |
2 |
4 |
0 |
3 |
5 |
1 |
3 |
25 |
53 |
81 |
|
21 |
49 |
77 |
|
05 |
33 |
61 |
89 |
|
01 |
29 |
57 |
85 |
6 |
2 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
1 |
4 |
6 |
2 |
4 |
26 |
54 |
82 |
|
22 |
50 |
78 |
|
06 |
34 |
62 |
90 |
|
02 |
30 |
58 |
86 |
0 |
3 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
2 |
5 |
0 |
3 |
5 |
27 |
55 |
83 |
|
23 |
51 |
79 |
|
07 |
35 |
63 |
91 |
|
03 |
31 |
59 |
87 |
1 |
4 |
4 |
0 |
2 |
5 |
0 |
3 |
6 |
1 |
4 |
6 |
28 |
56 |
84 |
|
24 |
52 |
80 |
|
08 |
36 |
64 |
92 |
|
04 |
32 |
60 |
88 |
2 |
5 |
6 |
2 |
4 |
0 |
2 |
5 |
1 |
3 |
6 |
1 |
Таблиця 3. Планета заступниця i метал
Дні тижня |
Планета |
Метал |
Понеділок |
Мliсяць |
Срібло |
Вівторок |
Марс |
Зaлізо |
Середа |
Меркурій |
Ртуть |
Четвер |
Юпітер |
Олово |
П'ятниця |
Венера |
Мідь |
Субота |
Сатурн |
Свинець |
Неділя |
Сонце |
Золото |
Помічник 2.
А я відгадаю число, місяць вашого народження i скільки вам років. Порядковий номер вашого місяця народження помножте на 100. До добутку додайте число, коли ви народилися. Отриману суму помножте на 2. До нового добутку додайте 8. Цю суму помножте на 5. До нового результату додайте 4; суму помножте на 10 i знову додайте 4. Нарешті дадайте повну кількість своїх років. Скажіть остаточний результат. Ви народилися ... (Ключ для відгадування: від результату відняти 444. Наприклад, названо результат 11697, віднімаємо 444: 1 1 697 -444 =1 1253 . Дві останні цифри вказують вік (53) роки, попередні дві цифри - число народження (12) i попередні цифри - місяць народження (1). Отже, людина народилася 12 січня, їй 53 роки).
Помічник 1.
А я відгадаю номер вашого будинку i скільки вам років.
Номер вашого будинку помножте на 2. Додайте 5 i результат помножте на 50. Тепер додайте кількість своїх років. Додайте 365, відніміть 615. Назвіть результат. Вам ... (Ключ для відгадування: нехай вам назвали число 2953. Дві останні цифри вказують на кількість років (53 роки), інші цифри вказують номер будинку (29). Отже, учаснику 53 роки i номер будинку 29.)
Помічник 2.
Кожній людині при народженні дають ім'я та прізвище. І вже за ними можна розповісти про її характер, що передано їй предками через гени, про натуру i спосіб поведінки. Характер визначається за допомогою трьох цифр: інтимної, спадкової та цифри експресії. Інтимна цифра вказує на ті риси i мрії, які кожен приховує від інших; спадкова цифра відкриває те, кожному передано предками через гени; цифра експресії показує вашу натуру i спосіб поведінки.
Знайдіть свою інтимну цифру за допомогою таблиці 4.
Таблиця 4. Інтимна цифра
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
3 |
И |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
І |
Ї |
|
Ю |
Я |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Знайдіть цифри, що від повідають кожній літері вашого імені, додавайте їх до тогo часу, поки не отримаєте одноцифрове чис:го. Наприклад, імені «Тетяна» відповідають цифри 262661, їх сума 2+6+ 2+ 6+ 6+ 1= 23, 2+ 3= 5– інтимна цифра.)
Пояснення до інтимних цифр
1. Близькі тобі люди вважають, що ти тиран для інших і ненавидиш нерішучих. Ти – особистість імпульсивна, фанатик; або любиш, або ні, чим i керуєшся у своїх вчинках.
2. Пливеш за течією, підкоряєшся долі. Як особистість - обдарований, цінуєш мистецтво i все прекрасне. Важливу роль для тебе відіграє гармонія почуттів.
3. Тебе характеризує інтелігентність i рухливість. Використовуєш всі можливості в роботі. Зустрічі, дружні стосунки, подорожі відіграють велику роль у твоєму житті.
4. Маєш солідну матеріальну базу i докладаєш зусилля для накопичення багатства, грошей - для сім'ї i дому. Життєвим шляхом ідеш упевнено. Ти відмінний працівник, але тобі заважає надмірна обережність, невпевненість у власних силах, надмірна делікатність.
5. Ти - ентузіаст, намагаєшся бути завжди в центрі уваги, не любиш залишатися в тіні. У житті завжди шукаєш свій шанс i намагаєшся його використати, не думаючи особливо про майбутнє: живеш інтенсивно, не терпиш лежнів i дрібних людей.
6. Ти дуже реагуєш на оточення. Тобі притаманні спостережливість, працелюбність. Умієш зрозуміти кожного, присвятити себе іншим. Це допомагає тобі удосконалюватися духовно i мати успіх серед оточуючих.
7. Як особистість ти дружелюбна й енергійна людина - притягуєш інших. У твоєму житті щастя і везіння мають велике значення. Не переносиш інертності. Любиш подорожі i все, що робить життя цікавим, змістовним.
8. Ти дуже активний. Ставиш багато запитань i сам даєш вичерпну відповідь на них. Любиш невідоме, непередбачені проблеми, які твій розум уміє розв'язувати.
9. Умієш безпомилково зрозуміти i розпізнати людину. Швидко пристосовуєшся до оточення. За натурою - ідеаліст. Умієш створювати дистанцію між собою i знайомими. Але одиноким тебе не назвеш. Любиш ділитися радістю з іншими.
Помічник 1.
С падкова цифра також знаходиться за таблицею 4. На цей раз береться до уваги не ім'я, а прізвище (у заміжніх жінок - дівоче, а людей, які поміняли прізвище - бать- ківське). Потрібно додавати всі цифри, що відповідають літерам прізвища, поки сума не буде одноцифровим числом.
Пояснення до спадкових цифр
1. Відважно ідеш назустріч будь-якій небезпеці. Як активна людина не любиш перекладати свої справи на інших. Тобі швидко набридає одноманітність і буденність. Намагаєшся змінити таке оточення, реалізувати вищі цілі.
2. Маєш риси, які вважаються вашими сімейними: терпіння, витримка, постійність. Любиш комфорт, красиві речі i спілкування з людьми.
3. Тонкий розум, зацікавленість i передбачення допомагають тобі знайти своє місце в житгі. Тобі притаманні мрійливість, часом неуважність, але ти вмієш «повертатися з небес на Землю».
4. Маєш багато позитивних рис, отриманих в спадок від предків.
5. Найхарактерніші риси - суворість i передбачуваність. Не любиш пустого існування. Служиш своєму оточенню, яке має великий вплив на твій настрій.
6. Любиш гру, непередбачені ситуації. Умієш подобатися, бути в центрі уваги. Користуєшся увагою дітей, маєш педагогічний дар.
7. Любиш мистецтво; нестримана людина, але не любиш виділятися, приховуєш свої почуття, через те дехто вважає тебе імпульсивним, вередливим.
8. Маєш велику моральну мужність i силу для подолання життєвих труднощів. Людина неспокійної вдачі, певною мірою - фанатик. Тебе однаково притягyє i відштовхує матеріальний світ. Завжди готовий до ризику, аби здивувати тих, хто тебе оточує.
9. Ти aльтруїст, ідеаліст, людина широкої душі, можеш пожертвувати ближньому «останню сорочку». Через свою благодійність станеш мудрим i шанованим.
Помічник 2.
Цифра експресії - це сума цифр інтимної i спадкової. Результат суми повинен бути одноцифровим числом.
Пояснення до цифр експресії
1. Ти амбіційний, упевнений у своїх силах. На цьому тримається твій авторитет. Готуєшся до великих справ, благородних вчинків, але не забуваєш про земну реальність. Любиш керувати, виконувати функції підлеглого для тебе - покарання.
2. Ти - втілення дипломатії. Характер спокійний, ранимий. У твоємy серці - порожнеча, яку намагаєшся заповнити коханням. У роботі любиш допомагати іншим (переважно - радити).
3. Оптиміст, маєш потребу бути в центрі уваги. Обдаровуєш увагою людей неординарних. Активний у роботі, користуєшся успіхом.
4. Характер - розсудливий i непоступливий, завжди стабільний. Почуття - глибокі. Ти людина слова i діла, любиш працювати. Твої зусилля не зразу, але приведуть до успіху.
5. Повний енергії, любиш рух, подорожі. Воля - годовне твоє багатство. Любиш невеликі пригоди, легко пристосовуєшся до нового місця роботи.
6. У всьомy шукаєш гармонії, любиш мистецтво. Душевна рівновага залежить від почуттів. Найвищі цінності - любов, сім'я, дім. У роботі береш на себе дуже багато обов'язків.
7. І радість, i сум приховуєш глибоко в собі. Зустрічі та розлуки - завжди для тебе несподівані. Пов'язуєш долю лиш з тими партнерами, які поважають твою незалежність та оригінальність.
8. Влада, гроші - самі близькі понятгя. Гордість та енергія штовхають тебе на суперництво з іншими. Утверджуєшся в роботі, приймаєш сміливі рішення, добуваєш матеріальні блага. У коханні знаєш, шо хочеш, тобі важко знайти свою долю.
9. Характер - войовничий, фанатичний. Умієш оцінювати людей. Уважна i вірна людина, але тобі швидко набридає одноманітність і буденність. Намагаєшся змінити таке оточення, реалізувати вищі цілі.
1 учень.
От і підійшла до завершення наша подорож. Миколко, які твої враження?
2 учень.
Дякую, любі друзі, ви переконали мене, що без чисел, без математики не було б нічого. Куди не глянь – всюди вони. Отож я обіцяю, що буду вчити усі формули, розв’язувати усі приклади та завдання.
1 ведучий.
Наук у світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам її тре6а добре знати,
Щоб Всесвітом оволодіти.
2 ведучий.
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем:
Наш математиці уклін!
2 ведучий.
Ти визнана давно главою всіх наук,
Потрібна завжди, скрізь i всюди,
Без математики ми нині як без рук,
З тобою з казки дійсність творять люди.
1 ведучий.
Бо куди не кинь ти оком,
Математика потрібна.
А без неї доля людства
Була би жалюгідна.
2 ведучий.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу.
Свої досягнення ми віддамо
На благо українського народу!