Завдання для розвитку креативного мислення в учнів

Про матеріал

Підібрані завдання викликають зацікавлення в учнів навчальним предметом, розвивають їхні нахили та здібності, активізують креативне мислення, пізнавальну діяльність.

Перегляд файлу

Завдання для розвитку креативного мислення в учнів

 

       1.Скільки облич зображено на малюнку?

 

Сосчитайте лица на картинке с деревом

                 Відповідь: Всього 10 облич - по 5 з кажної сторони дерева.

 

  2.Якщо відкрити кран з водою, розташований над баком A, який з баків наповниться водою першим?

Какой бак заполнится первым?

Відповідь: Спочатку звертаємо увагу, що деякі труби перекриті.                                     Наприклад, з C в D вода потрапити не може.

Далі, використовуючи закон сполучених судин, отримуємо,

що першим заповниться бак F.

 

3.Приклади вправ, які допоможуть розвинути креативне мислення:

• "Безумство архітектора": Записати будь-які 10 іменників. Мандарин, стакан, луг, вода, помідор,… - все, що приходить в голову. Ці 10 слів - 10 обов'язкових умов замовника, якому ви проектуєте будинок. Наприклад, "мандарин" - зробіть стіни оранжевого кольору, "вода"-хай перед будинком буде фонтан або ставок, "помідор" - запустіть в ставок червоних рибок або повісьте червоні фіранки і т.д. Дайте своїй фантазії волю.

Придумайте слово і уявіть, що воно абревіатура - розшифруйте її. Наприклад, ШАФА: Школа Активних Фантастичних Аматорів. ВЕСНА: Веселий Єнот Сьогодні Надзвичайно Агресивний.

• Придумайте словосполучення з протилежним значенням слів. Наприклад, чорний сніг, високий карлик, твердий пух, жорсткі хмари і т.д.

    4. Технологія організації усного рахунку (УР):

   УР проводиться на початку першого уроку "пари" (з урахуванням "парного" розкладу - 2 рази на тиждень) Щоразу - оцінюється.

  Учень виконує УР в циклі - 4 рази, за цикл виставляється загальна оцінка (як середнє арифметичне з урахуванням прогресу чи регресу: 4545 - "5", 5454 - "4") Іноді 1-й етап циклу проходить гірше, ніж наступні, так як завдання нові, ще не все зрозуміло як робити (оформлення, запис), тому загальна оцінка виставляється по трьом кращим результатам. На цьому етапі багато учнів звертаються за консультацією до вчителя і прагнуть розібратися із завданнями, отримати гарну оцінку.

  Краще, якщо УР проводиться в 8 варіантах (1 учень - 1,3,5,7 варіанти, 2 учень - 2,4,6,8 варіанти), що попереджає списування, хоча і в 4-х варіантах на це не залишається часу - (5-7 хвилин)!

     Записи ведуться на сторінці зошита, оформленому так:

Прізвище

Варіант 3

Варіант 5

Варіант 7

Варіант 1

1
2
3
4
5
6
1 оці нка







2 оцінка







3 оцінка






4 оцінка

Підсумкова

оцінка

  На одному аркуші можна оформити 2 цикли (з двох сторін) Підсумковий лист підклеюється в робочий зошит для ознайомлення батьків з результатами.

  Кількість прикладів має бути підібрано таким чином, щоб на їх виконання навіть середній учень витрачав не більше 5 хвилин, а записи вміщалися в один стовпчик.

  Записи розвязків повинні бути короткими, але відповідати вимогам оформлення. Приклади не записуються - тільки відповідь.

  Перед початком циклу УР треба повідомити учням інструкцію з виконання, оформлення завдань, прокоментувати найбільш складні приклади. Протягом усього циклу необхідна корекція допущених помилок.

 

         5.Перевірка знань теорії по темі "Прогресії".

  Учитель: Отже, перевіримо знання формул по темі "Арифметична і геометрична прогресії".

(Кожному учневі роздається заготовка для перевірки знань теорії).

 

№п/п

Прогресії

Арифметична ( an )

Геометрична ( bn )

1

Означення

 

 

2

Формула для знаходження n-го члена

 

 

3

Сума n-перших членів прогресії

 

 

4

Властивості

 

 

 

 

 

 

 

(Учні заповнюють таблицю. Потім на екрані з'являється таблиця-відповідь, учні перевіряють правильність заповнення таблиць один в одного за таблицею на екрані).

 

№п/п

Прогресії

Арифметична (an )

Геометрична ( bn )

1

Означення

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image510.gif

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image511.gif

2

Формула для знаходження n-го члена

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image512.gif

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image513.gif

3

Сума n-перших членів прогресії

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image514.gif

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image515.gif

4

Властивості

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image516.gif

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image517.gif

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/101625/Image518.gifдля нескінченно спадної

 

 

               6.Фізкультхвилинка.

Кожна група учнів йде до столу вчителя і бере конверт з числами. З цих чисел вибирають ті, які утворюють геометричну прогресію і шикуються в один ряд. Наприклад,

I група: 2; -6; 18, -54; 162; …

II група: -30; 60; -120; 240; -480; …

III група: -10; 10; -10; 10; -10; …

 

       7.Намалювати малюнок за допомогою цифр

      Наприклад,  малюємо зайця за допомогою цифри 3

                                                        1

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку