Урок-подорож до Смішариків. Дуже цікавий для дітей, так як на даний час - це один з найактуальніших мультфільмів, які зараз дивляться наші діти. За зображенням будиночків діти називали, який герой там проживає і тоді герой з'являвся перед ними, пропонуючи своє математичне завдання. Діти із задоволенням виконували його, тим самим допомагаючи своєм улюбленим героям. Кожне математичне завдання напряму пов'язане з героєм і його "математичною" проблемою. Це урок-закріплення раніше вивченого матеріалу, цей урок я давала для батьків учнів класу. Задум уроку мій власний, завдання складала сама, відповідно до теми та мети уроку, всю наочність розробила сама (картинки взяті з інтернету). Урок пройшов "на одному подиху", діти виконали всі завдання і отримали велике задоволення від уроку, і це - НАЙГОЛОВНІШЕ!!!
14, 17, 11 і |
13, 12, 15, |
18, 16, 20. |
Тема. Розв’язування виразів і задач на основі нумерації чисел в межах 20. Побудова відрізків.
Мета: узагальнити і повторити розв’язання задач раніше вивчених типів, удосконалювати обчислювальні навички в межах 20 та навички побудови відрізків; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати акуратність запису в зошитах, працьовитість.
Обладнання: герої мультфільму «Смішарики», будиночки героїв, швидкісні потяги, намистинки з цифрами, скорочений запис до задачі, математичні пазли, картки, для роботи в групах, лист від Бібі, запис мелодії з мультфільму, математичні розмальовки.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.
1. Привітання до гостей.
2. Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно!
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.
— Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-подорож до незвичайної країни, в якій живуть герої відомого вам мультфільму. Вони чекають на вас і вашу допомогу, так як у кожного з них виникла якась математична проблемка. Ми завітаємо в гості до кожного з них і спробуємо допомогти. Погоджуєтесь?
— А що це за герої, дізнаєтесь, почувши мелодію з їхнього мультфільму.
Звучить мелодія з мультфільму «Смішарики»
— Ну, що, відгадали хто це?
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
— Тож вирушаємо в гості до смішариків! А дібратися в їхню країну ми можемо на швидкісному потязі. Але, що ж ми бачимо, залізнична станція зачинена. Якийсь напис М.д.
— Що значать ці літери? Значить, щоб відчинити станцію, потрібно нам написати математичний диктант. Готові? Помітили в зошиті М.д.
1. Бесіда.
Як годиться, для порядку
Все повторимо спочатку.
- Як називаються числа при додаванні? При відніманні?
Калькулятор — ми самі!
Порахуємо в умі.
2. Математичний диктант.
14, 17, 11 і 13, 12, 15, 18, 16, 20.
— Станція відчинилася. Перед нами три швидкісних потяги, але, який з них нас доправить до смішариків?
Тут підказка:
Від найменшого до найбільшого прочитайте,
Номер потягу дізнайтесь!
— Прочитайте ці числа в порядку зростання, від найменшого до найбільшого.
Якого числа не вистачає? (19)
— Це і буде номер нашого потягу.
— Сіли зручно! Вирушаємо!
Від найбільшого до найменшого рахуй!
Швидко до смішариків прямуй!
— Рахуємо від 20 до 11.
ІV.ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК.
— І от ми в країні смішариків!
— Перша хатинка – це хатинка Бараша.
Бараш – поет, тому приготував для нас віршовані задачі.
Уважно слухай, не гадай!
Рахуй, тоді відповідай!
Віршовані задачі.
1. На березі річки
Три жабки сиділи.
До них пристрибали ще п’ять.
Зможеш всіх порахувать? (3+5=8)
2. Сонце тихенько за гору зайшло.
П’ятеро діток вертались в село.
Двоє швиденько додому втікли.
Скільки залишилось? Нам підкажи. (5-2=3)
3. А у нас в саду черешні небувалий урожай!
Стиглі ягоди великі – тільки ротик підставляй.
Я зірвала вісім штук, Таня – на дві більше.
Скільки ягідок у Тані? Порахуйте швидше! (8+2=10)
4. Чотирнадцять груш у брата,
У сестрички – десять груш.
Треба нам порахувати,
На скільки більше в брата груш. (14-10=4)
— Перед нами будиночок ….Нюші
— Як бачите, Нюша так готувалася до нашої зустрічі, так прихорошувалась, що порвала своє улюблене намисто. Деякі намистинки їй знайти не вдалось. Бачте, яка вона сумна? Допоможемо Нюші зібрати намисто?
Намисто швидше ти збирай,
І Нюшу нашу звеселяй!
Збирання намиста – відновлення числового ряду.
— Копатич зараз зайнятий, він веде перерахунки зібраного урожаю. Він порівнює зібраний урожай за два останні роки. Допоможемо йому.
Попрацюєм колективно,
І уважно, і активно!
10□14 на___ 16□17 на ___
12□10 на___ 20□10 на___
Порівняння виразів на дошці.
Будиночок Кроша.
Встанем, діти, на хвилинку,
Проведем фізкультхвилинку!
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Хатинка Совуньї.
— Як вам відомо, Совунья полюбляє готувати всілякі страви. Нещодавно в своїй книзі рецептів вона натрапила на один цікавий рецепт начинки до пирога, але не може його розшифрувати. Допоможемо?
Розв’язати задачу за скороченим записом.
Для приготування малиново-полуничної начинки потрібно 15 ягід. З них – 5 полуниць. Скільки потрібно малинок?
Запис задачі в зошити.
15 – 5 = 10 (м.)
— Підходимо до будинків Кар-Карича і Лосяша. Як вам відомо, ці два ерудити полюбляють різні головоломки та логічні ігри. Пропонують нам математичні пазли.
— Пограємо?
Хай радіє дітвора:
На уроці буде гра!
Складання математичних пазлів.
10 + 6 |
8 + 2 |
14 - 10 |
3 + 10 |
10 + 10 |
17 - 1 |
18 + 1 |
12 - 2 |
11 + 0 |
— Ось ми прийшли до Їжачка. А в нього проблема: весняна вода бурхливим потоком знесла місточок і тепер Їжачок не може вийти зі своєї хатинки. Допоможемо?
Ширина струмочка 1 дм, але відрізок потрібно побудувати на 2 см довший, щоб він не впав у струмок.
Побудова відрізка 1дм 2 см в зошити.
— І останній будиночок – це будиночок Піна.
— Пін отримав листа від Бібі, але не може його розшифрувати. Допоможемо Піну?
Робота в групах.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Ще один важливий крок:
Підсумуємо урок.
— Де ми сьогодні побували?
— Які завдання виконували?
— Продовжте речення «Найбільше мені сподобалось…» «Було цікаво…»
— Сьогодні всі молодці! Плідно працювали весь урок! За це смішарики дарують вам цікаві математичні розмальовки!
1
о |
14 – 4 – 3 = |
т |
4 + 6 + 2 = |
а |
10 + 6 – 1 = |
т |
13 – 10 + 5 = |
12 |
15 |
8 |
7 |
|
|
|
|
о |
14 – 10 + 3 = |
с |
5 + 5 + 2 = |
р |
10 + 2 – 1 = |
к |
16 – 6 + 8 = |
о |
20 – 10 + 3 = |
12 |
18 |
7 |
11 |
13 |
|
|
|
|
|
д |
17 – 1 – 10 = |
у |
4 + 6 + 8 = |
б |
10 + 4 – 1 = |
у |
13 – 10 + 2 = |
13 |
18 |
6 |
5 |
|
|
|
|
а |
11 – 10 + 3 = |
е |
7 + 3 + 7 = |
й |
10 + 2 – 1 = |
ч |
14 – 4 + 8 = |
к |
10 – 10 + 3 = |
18 |
17 |
3 |
4 |
11 |
|
|
|
|
|
в |
10 – 4 – 3 = |
т |
8 + 2 + 1 = |
й |
10 + 7 – 1 = |
і |
13 – 10 + 4 = |
11 |
3 |
7 |
16 |
|
|
|
|
і |
10 – 9 + 3 = |
Б |
4 + 2 + 1 = |
і |
10 + 5 – 10 = |
б |
13 – 3 + 2 = |
14 |
4 |
12 |
5 |
|
|
|
|