25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Закріплення і узагальнення знань по темі : "Прикметник"

Про матеріал
Урок української мови у 3 класі "Закріплення і узагальнення знань по темі : "Прикметник"
Перегляд файлу

 

Українська мова, 3 клас

Тема.  Закріплення  і  узагальнення  знань  по  темі:  «Прикметник»

 

Мета:  узагальнити  та  систематизувати  знання  учнів  про  прикметник  як  частину  мови;  його  істотні  ознаки,  роль  у  реченні;  розвивати  орфографічну  грамотність,  інтерес  до  мовних  явищ,  спостережливість,  мовлення;  виховувати  почуття  гордості  за  рідну  мову,  інтерес  до  вивчення  української  мови.

 

Обладнання.  Перфокарти,  картки  з  деформованими  реченнями,  ребуси,  чарівна  скриня,  квітка.

 

Тип  уроку.  Урок  узагальнення  знань  умінь  і  навичок.

Хід  уроку.

 

І.  Організація  класу.

 

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки —

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо

І урок вже починаймо.

 

Правила уроку (учитель починає, а учні продовжують).


Сидимо — рівно.                                                             

Пишемо — гарно.

Слухаємо — уважно.

Відповідаємо — точно.


 

ІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.  Оголошення  теми  і  мети  уроку.

 

- Сьогодні  у  нас  важливий  і  відповідальний  урок.  Тема  нашого  уроку  «Закріплення  і  узагальнення  знань  про  прикметник».

-  Наше  завдання – узагальнити  знання  про  прикметник,  одержані  на  попередніх  уроках.  З’ясувати,  яку  роль  виконує  прикметник  в  усному  і  писемному  мовленні.  Сьогодні  ми  будемо  мандрувати  країною  Рідної  мови.

Епіграф  до  сьогоднішнього  уроку  прочитаємо  всі  разом: 

 

Сьогодні  ми  зробимо  ще  один  крок

В  країну  прекрасну,  в  країну  чудову,

Що  нас  так  єднає  й  збагачує  мову!

 

Вправа «Очікування».

 

Pict0016

 

 

На краплинках, вирізаних із паперу, учні пишуть свої очікування від уроку, починаючи фразою «Від уроку я очікую...». Проговоривши написане, прикріплюють кра­плинки до дошки.

 

ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань.

 

1.  Бесіда про українську мову — рід­ну мову українців.

- Дайте відповіді на такі питання:

- Яка мова є державною в нашій країні?

- Де звучить і використовується укра­їнська мова? (Спілкування, важли­ві документи, книги, преса, радіо, телебачення)

-  Чи знаєте ви, де зберігається весь словниковий запас мови?

-  Які бувають словники? (Тлумач­ний пояснює значення слова; орфо­графічний вчить правильно писати; орфоепічний подає норми правильної вимови.)

-  Для чого вам треба вивчати укра­їнську мову? (Щоб розуміти нею, го­ворити, писати; коли виростемо, бу­демо навчатися у вищих навчальних закладах, де викладання відбуваєть­ся українською мовою; щоб бути куль­турною людиною.)

-  Пригадайте вислів:

Скільки мов я знаю, стільки разів я людина.

-  Як ви його розумієте?

 

Висновок. Людина не може бути гідним громадянином своєї держави,  якщо не знає рідної мови. Тож напо­легливо вчіться. Успіхів вам!

 

2.   Гра «Хто більше?» (по рядах).

- На уроці читання  ми  розгадували загадку про українську рідну мову, яка була загадана за допомогою май­же одних прикметників. Послухай­те їх  ще  раз. Давайте позма­гаємось: який ряд придумає більше прикметників?

 - Як говорять про нашу мову? Яка вона?

(Діти відповідають по рядах.)

 

Ніжна, мила, світанкова,

ясна, чиста, колискова,

мелодійна, дзвінкотюча,

дивна, радісна, співуча,

лагідна, жива, казкова,

красна, чарівна, шовкова,

найдорожча, добра, власна,

мудра, сонячна, прекрасна,

солов'їна, барвінкова

українська мова!

 

3.   Переклад з російської мови.

- Я теж додам кілька прикметників, а ви допоможіть їх перекласти.

    Колыбельная — (колискова)

    Сказочная — (казкова)

    Приветливая — (привітна)

   Ласковая — (ласкава, лагідна)

    Вечная — (вічна)

    Бессмертная — (безсмертна)

    Самая дорогая (найдорожча) 

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.  Хвилинка  каліграфії.

- Досить  часто  чіткий  і  розбірливий  почерк  просто  необхідний.  «Красиво  писати – красу  творити», - говорить  народна  мудрість. 

- Щоб  і  далі  вдосконалювати  навички  каліграфічного  і  правильного  письма пропоную  вам  таке  цікаве  завдання.

Випишіть  прикметники  чоловічого  роду  вставте  пропущені  букви.

 

Бер…зневий,  укра…нська,  абр…косовий,  м…лоде,   ро…мальований,  пап…рова,  в…чний,  іскр…стий,  дер…в’яне,  н…вий,  с…нє,  осі…ній,  шк…льна,   ка…ковий.

 

- Підкресліть  першу  літеру  в  кожному  прикметнику,  що  записали.  Прочитайте  слово,  що  утворилося  з  цих  літер (барвінок).  Складіть  речення  з  цим  словом,  використовуючи  прикметники.

 

2.  Побудова  асоціативного  куща  (схема  вивчення  прикметника).

Один  учень  біля  дошки  складає  схему  і  пояснює,  наводить  приклади  усно.

 

  1. Робота  з  перфокартами.

- Я  зачитаю  слова,  а  ви  позначите  лише  прикметники:  автобус,  чарівний,  апельсин,  легенька,  парта,  пшоно,  верба,  червоний,  ніжна,  яскраві,  пісня,  пташки,  щедра,  гарні.

 

Зразок  перфокартки.     

 

 

  4.  Робота  в  групах.

Кожна  група  отримує  картку  з  записом  деформованого  речення.

 

Завдання:  скласти  і  записати  речення,  підкреслити  прикметники,  визначити  рід,  число.

 

5.  Гра  «Так  чи  ні».

Один  учень  загадує  прикметник – ознаку  предмета,  що  є  в  класі.  Інший  учень,  ставлячи  запитання,  що  стосуються  цього  предмета,  має  відгадати  цей  прикметник.  Перемагає  той,  хто  відгадав  слово,  поставивши  менше  запитань.

 

6.  Творча  робота. «Спроба  пера».

 

- Зараз  ми  самі  спробуємо  написати  віршик.

Кольоровий  віршик.

Pict0018

 

(сині, голубі, зелені, тихим, жовтим, червоне)

- Назвіть  прикметники,  використані  у  вірші.

 

7.  Гра  «Хто  це?  Що  це?  Відповідай  швидко!»

 

 

 

 

8.  Відгадування  ребусів

       а)  ребус-вірш:

 

 

Завдання:  прочитати,  назвати  прикметники.

 

V. Підсумок уроку.

1.  Гра  «Розмістити  пасажирів  у  вагонах».

Pict0019

 

Космонавт, фіалка, веселковий, дзвенить, радіє, бджола, танцювати, знайти, рожевий, черешня, блис­кавка, збігається, розкішний, річка, радість.

Усно діти складають речення з одним із поданих слів.

 - На малюнку усі вагони скріплені між собою. А за допомогою чого зв'язуються слова в реченнях?

 

2.  Вправа  «Інтерв’ю  за  три  кроки»

 

Завдання: провести інтерв'ю зі своїм партнером по парті за питаннями:

- Чого ти сьогодні навчився?

- Про що ти хотів би дізнатися більше?

- Які запитання виникли з дано? теми?

- Що сьогодні видалося складним?

- Як ти використовуватимеш те, що вивчив?

- Знання — це найцінніший скарб для окремої людини і для всього народу. Зберігають скарби зазвичай у скрині, але цю скриню носити дуже легко. Здобувають знання по краплині. Ось і в нашій скрині зібрані краплини, які допоможуть нам стати розумнішими.

 

Наша скриня чарівна,

Подарує нам слова.

Вона краплиночки зібрала,

Щоб знань ріка ще глибша стала.

 

Учні підсумовують свої знання на аркуші паперу у ви­гляді квітки, починаючи словами «Під час вивчення теми «Прикметник» я дізнався(лася)...»

Вчитель прикріплює папірці-квітки під краплинками-очікуваннями.

- Наші очікування-краплинки впали на землю, і на них проросли квіти знань – яскраві, гарні. Бажаю вам, щоб ваші знання завжди квітнули і з часом перетворилися на чарівний квітник Знань.

 

 

- Ось і закінчилася наша подорож країною Рідна мова. Молодці! Щиро дякую за працю.

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку