Урок-казка. Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення. Складання усної розповіді за малюнком і запитанням.

Про матеріал


- Узагальнити і систематизувати знання учнів про розповідні, питальні

та спонукальні речення, закріпити навичку правильного інтонування

речень, вміння ставити розділові знаки в кінці речень, складати

речення із розсипаних слів ;

- Розвивати вміння переключатися з одного виду роботи на інший,

зосереджено слухати вчителя і товаришів, увагу, мислення,

інтонаційну виразність мовлення ;

- Виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любов до зимової пори

року, до природи, до українських народних казок.


Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

 

ТЕМА : Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні

               речення. Складання усної розповіді за малюнком і запитанням.

 

МЕТА : - Узагальнити і систематизувати знання учнів про розповідні, питальні

               та спонукальні речення, закріпити навичку правильного інтонування

               речень, вміння ставити розділові знаки в кінці речень, складати

               речення із розсипаних слів ;

- Розвивати вміння переключатися з одного виду роботи на інший,

               зосереджено слухати вчителя і товаришів, увагу, мислення,

               інтонаційну виразність мовлення ;

               - Виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любов до зимової пори

               року, до природи, до українських народних казок.

 

ТИП УРОКУ : Урок-казка.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

ОБЛАДНАННЯ : Підручники, малюнки героїв казки “Рукавичка” ( рукавичка,

                                мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовчик, ведмедик), мікрофон,

                                зошити, слова на картках для виконання завдань, записи на

                                дошці.

 

ХІД  УРОКУ.

 

          І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА, ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ.

 

УЧИТЕЛЬ. Сьогодні, діти, у нас на уроці – гості. Привітайтеся, усміхніться і

                   Давайте побажаємо всім нам успіхів, здоровя і гарного настрою.

                   Любі діти, зичу праці та старання. А ще, друзі, всім бажаю сил,

                   натхнення на весь день.

 

                ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

1. Вправа Мікрофон.

    ( Діти передають мікрофон і висловлюють свою думку “Я думаю, що …”.

    - Діти, які ваші очікування щодо сьогоднішнього уроку ? Яким має бути наш

      урок ? ( Цікавим, пізнавальним, казковим, продуктивним, веселим ).

     - А якими маєте бути ви на уроці ?

       ( Дисциплінованими, уважними, активними, зібраними, старанними, напо-

       легливими ).

- Так, якщо ви будете такими, то наш урок пройде цікаво, творчо й продуктивно.

  Я сподіваюсь на вашу активність та уважність.

 

 

 

 

                   ІІІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

 

     - Сьогодні на уроці ми пригадаємо все, що вивчили про речення. А допоможуть

        нам в цьому герої однієї дуже відомої вам української казки . Відгадайте, що

        це за казка ?

                  В лісі всім звірям на втіху

                    Щось згубив старенький дід.

                    Влізли мишка туди й зайчик,

                    Жаба, лиска і ведмідь ” ( РУКАВИЧКА )

  - Хто перший поселився в рукавичці ?

   - Допоможемо мишці потрапити в рукавичку. А ось і мишка. Для цього треба

виконати завдання. Готові ?

 

                   ІV. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ.

 

  1. Каліграфічна хвилинка.

 

           УЧИТЕЛЬ: - Завдання почнемо без зупинки

                                 З каліграфічної хвилинки.

                                 Читання загадки.

                                 Стало біло навкруги –

                                  Я розтрушую сніги, наганяю холоди,

                                  Води сковую в льоди.

                                  В дружбі з дітьми я всіма

                                  Здогадались ? Я ... . ( ЗИМА )

         - А як ласкаво ми називаємо зиму ? ( ЗИМОНЬКА )

         - А тепер покажіть як ви готові до роботи в зошитах. Який вірш ви знаєте ?

            ДІТИ : Зошит свій я відкриваю,

                          І похило покладу.

                          Ручку я ось так тримаю,

                          Напишу, не підведу.

                          Сяду рівно, не зігнусь,

                          До роботи я візьмусь .   

- Спишіть з дошки каліграфічну хвилинку, гарно, каліграфічно, правильно. 

З з з зим онь   ЗИМОНЬКА

ГРУДЕНЬ, СІЧЕНЬ, ЛЮТИЙ

- Скільки звуків і букв у слові зимонька ? ( 8 букв, 7 звуків )

 - Чому звуків менше, ніж букв ?

  УЧИТЕЛЬ : Молодці, а наша мишка-шкряботушка поселилась у рукавичці

                       ( учитель прикріплює мишку до рукавички )

- Коли це скаче жабка-скрекотушка.

- Хто, хто в цій рукавичці ?

- Мишка-шкряботушка. А ти хто ?

- Жабка-скрекотушка. Пусти і мене.

- Я тебе пущу, як виконаєш моє завдання.

- Допоможемо, діти, жабці ?

 

 

2. Гра Збери слово”. 

   Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого – другу,

з третього – третю  т.д.  ( слова на дошці )

РАК, ДЕНЬ, ПІЧ, МОРЕ, НАСІННЯ, ПИТАННЯ, ПОДВІРЯ.

    РЕЧЕННЯ.

  • А що називається реченням ? (Учитель вивішує на дошку слово РЕЧЕННЯ).

 

          3. Інтерактивна вправа Асоціативний кущ.

          - А що ви уявляєте собі, коли чуєте слово речення ? Що ви знаєте про

            речення ?

 

Виражає

закінчену

думку

Слова зв’язані

 за  змістом і

між собою

 

РЕЧЕННЯ

 

 

 

 

 

Розповідне

 

 

                                                          Питальне

 

 

Окличне

 

 

Спонукальне

 

 

Неокличне

 

  - Молодці, добре ! Поселилась жабка у рукавичці.

    Коли це біжить зайчик-побігайчик та до рукавички.

  - Хто, хто в рукавичці живе ?

  - Мишка-скряботушка, жабка-скрекотушка, а ти хто ?

  - А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене.

  - Ми пустимо. А що ти вмієш робити ?

  - Ви працювали, потомились я можу вас розвеселити. І разом з вами

    відпочити.

 

  4. Фізкультхвилинка.

      УЧИТЕЛЬ :

  - Аж ось біжить до рукавички лисичка-сестричка та й питає:

  - А хто, хто в рукавичці живе ?

  - Мишка-скряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, а ти хто ?

  - А я лисичка-сестричка, пустіть і мене.

  - Ми пустимо, як виконаєш завдання.

  - Добре. Діти допоможіть мені.

     ЗАПИТАННЯ : - З чого складається речення ?

                                - Які бувають речення за метою висловлювання ?

                                - Які знаки ставимо в кінці таких речень ?

                                - Знайдіть і назвіть такі речення в діалогах героїв казки. 

 - А лисичці треба виконати таке завдання.

 

5. Гра Збери речення ( із розсипаних слів ).

 

    На дошці на листочках написані слова :

  1. Річках, вода, в, замерзла.
  2. Природу, любиш, чи, зимову, ти ?
  3. Оберігайте, і , діти, взимку, підгодовуйте, пташок !

Які це речення ?

           - Складіть правильно з цих слів речення і запишіть в зошити, а один учень -

              на дошці ( 3 учні – по реченню ). Поставити і пояснити розділові знаки в

              кінці речення.

            - Молодці, діти, лисичка поселилась в рукавичці.

 

            6. Робота в парах.

 

 - Аж, ось біжить вовчик-братик. І цей до рукавички : - Хто, хто в цій

   рукавичці ?

  - Звірі задали вовчику таке завдання : Поділити текст на речення і в кінці

               кожного речення поставити потрібний розділовий знак :

               Діти прийшли до зимового лісу. Яка краса навколо ! Сліди, яких 

               звірів  залишилися  на снігу ?  

    - Які це речення за метою висловлювання ?

 

             7. Розвиток зв’язного мовлення. ( Робота з підручником  вправа 256 )

 

              - Аж, тут іде ведмідь-набрідь та й питається : - Хто, хто в цій рукавичці ?

 

              УЧИТЕЛЬ: - Діти, пустимо ведмедика до рукавички, допоможемо йому ?

                 Треба виконати завдання в підручнику, вправа 256, дайте відповіді на

              запитання.

              - Чи любите ви святкувати день народження ? Це дуже приємне, веселе

                 свято у кожного із нас.

                 Скористаємося малюнком.

    - Які це речення ? Який знак стоїть в кінці речень ? А якими реченнями

      ми будемо давати відповідь ?

     - Молодці, діти. Нарешті всі звірі вже зібралися в рукавичці, їм там тепло

  і весело. Вони вам дуже вдячні за допомогу.

- А яке прислів’я підійде до казочки ?

  Більше діла – менше слів”.

  Разом тісно, а нарізно сумно. 

  ( Прислів’я написані на дошці )

 

 

 

 

 

 

                             V. ПІДСУМОК УРОКУ.            

 

- Чи сподобався вам урок ?

- Що найбільше сподобалось ?

- Пограємо ще в одну гру “Виправ помилки”.

  Ви – вчитель, а я – учень.

  1. Слова, зв’язані за змістом називаються текстом ? ( Реченням ).

  2.  Речення виражає  незакінчену  думку. ( Закінчену ).

  3. Речення, в якому про щось розповідається називається питальним.

  (Розповідним ).

  4. Речення, в якому про щось запитується називається  спонукальним.

  ( Питальним ).

  5. Речення, в якому висловлюється спонукання називається розповідним.

   ( Спонукальним ).

 

                                 VІ. ОЦІНЮВАННЯ.

 

                                 VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. РОБОТА

                                         ПО КАРТКАХ.

doc
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
3668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку