Закріплення звукових значень букви «те». Велика буква Т

Про матеріал

Тема. Закріплення звукових значень букви «те». Велика буква Т. Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.

Мета. Закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Тт, повторювати та закріплювати вивчені букви, їх звукове значення.

Розвивати навички здійснювати звуко-буквені зіставлення, удосконалювати уміння читати вивчені букви в тексті.

Виховувати інтерес до художнього слова.

Обладнання. Підручник (Вашуленко М.С. Українська мова. Буквар: підруч. для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1/ М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. – 112 с.: іл.), малюнковий план уроку, картки вивчених букв, схеми до звуко-буквеного аналізу слів, презентація уроку.

Тип уроку. Урок – подорож.

Хід уроку

  • I.Організаційний момент
  • Пролунав і стих дзвінок
  • Починається урок.
  • Всі за парти посідайте,
  • Працювати починайте!
  • 1.Дихальні вправи.
  • -Діти подуємо на пір'їнку, а тепер понюхаємо квітку.
  • 2.Вправи для слухняного язичка (логопедичні) : «човник», «парканчик», «парус», «смачне варення».
  • II.Мовленнєва розминка
  • 1.Діти, вимовте звук «і», як це робить мишка, а звук «у», як його б вимовляв ведмідь.
  • 2.Чистомовка. Та-та-та – взята висота.
  • Ти-ти-ти – зможеш підійти.
  • Ті-ті-ті – кури у смітті.
  • Ат-ат-ат- мій брат – солдат.
  • Тет-тет-тет – розкинувся степ.
  • Стук-стук-стук – лине лісом перегук.
  • III.Закріплення вивченого матеріалу.
  • 1.Повторення вивчених букв і звуків, які вони позначають (букви на дошці, діти вимовляють хором).
  • 2.Читання складів з буквою «те» (з дошки хором).
  • 3.Гра «День – ніч» (прослуховування аудіозапису тексту з «Букваря», називання запам'ятованих слів із звуками [т], [т']).
  • 4.Читання слів з екрану комп'ютера «луною»:
  • теніс танок аптека тарілка
  • Тарас аеропорт туман талант
  • торт спорт сорока катер
  • турист
  • -Назвіть зайве слово (сорока – немає букви «те»).
  • -Назвіть перший і останній звуки в деяких словах (вчитель вказує слова указкою).
  • -Прочитайте найкоротше слово (торт), найдовше (аеропорт).
  • 5.Робота в групах.
  • -Діти, у кожного з вас прикріплена емблема сьогоднішнього уроку, але вони різного кольору. Будь ласка, уважно подивіться один на одного і об'єднайтесь у групи за кольором та сядьте за парти групою, відповідно до кольору ковпачка, який стоїть на парті.
  • -Кожна група буде виконувати своє завдання:
  • 1 група: вибрати зі слів на екрані слово – власну назву і скласти його звукову модель (Тарас).
  • 2 група: вибрати одне трискладове слово і скласти його звукову модель (аптека, тарілка).
  • 3 група: скласти модель найкоротшого слова (торт).
  • Кожна група презентує свою роботу перед класом.
  • IV.Фізкультхвилинка
  • Буратіно потягнувся
  • Раз нагнувся, два нагнувся.
  • Руки в сторону розвів –
  • Мабуть, ключик загубив.
  • А щоб ключик той дістати,
  • Треба на носочки стати.
  • V.Робота над новим матеріалом.
  • 1.Повідомлення теми уроку.
  • -Сьогодні ми здійснемо віртуальну подорож. Прочитайте на дошці, куди ми помандруємо.
  • -Ой, що це! Хтось переплутав у слові букви. (Викладено А Т Р Т Е).
  • -Як треба переставити букви, щоб можна було прочитати зрозуміле слово? (Дитина біля дошки переставляє букви, утворює слово «ТЕАТР»).
  • 2.Розповідь вчителя (з демонстрацією слайдів презентації уроку).
  • -Чи бували ви в театрі? Чи знаєте, які театри є в нашому місті?
  • -Це театр «Академія Руху». Він зовсім недалеко знаходиться від нашої школи. І ви неодноразово уже бували на його виставах. А це ляльковий театр. Артисти цього театру приїздили до нас у школу зі своїми виставами. Це наш Криворізький академічний театр драми та музичної комедії імени Т.Г.Шевченка. І у вас буде змога у майбутньому відвідати цей театр.
  • -І так, щоб потрапити в театр, треба спочатку купити квиток (діти повторюють за вчителем нові слова). Театр починається з гардеробу. В холодну пору року тут можна залишити верхній одяг. Заходячи до театральної зали, глядачі спочатку потрапляють в партер – нижній поверх театральної зали з місцями для глядачів. Спеціальна площадка, на якій відбувається вистава або концерт – це сцена. Між дійствами оголошується антракт (перерва), щоб відпочили артисти. А глядачі можуть пройтися театром або відвідати буфет – театральну їдальню.
  • -Відпочинемо і ми…
  • VI.Фізкультхвилинка
  • Звучить арія Лисички із опери М. Лисенка «Лисичка-сестричка». Діти підспівують та виконують танцювальні рухи.
  • -В кінці вистави глядачі дякують артистам, аплодують, дарують квіти.
  • VII.Робота над текстом Букваря.
  • 1.Робота з підручником.
  • а) ознайомлення з текстом підручника.
  • -Діти, відкрийте Букварі на с. 89, і послухайте текст «Театр у класі» (читає вчитель).
  • -А ви знаєте цю казочку «Котик і Півник»?
  • б) різновиди читання: луною, разом, «ланцюжком».
  • - То вам подобається ця казка? Назвіть її героїв.
  • в) читання в особах.
  • 2. Інсценізація уривку казки, використовуючи маски та декорації.
  • Вдячні глядачі аплодують акторам – учням класу.
  • VIII.Підсумок уроку.
  • -Що вас найбільше вразило на цьому уроці?
  • -Які нові слова ви почули?
  • -З якою буквою ми читали найбільше слів?
Перегляд файлу

Тема. Закріплення звукових значень букви «те». Велика буква Т. Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.

Мета. Закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Тт, повторювати та закріплювати вивчені букви, їх звукове значення.

Розвивати навички здійснювати звуко-буквені зіставлення, удосконалювати уміння читати вивчені букви в тексті.

Виховувати інтерес до художнього слова.

Обладнання. Підручник (Вашуленко М.С. Українська мова. Буквар: підруч. для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1/ М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. – 112 с.: іл.), малюнковий план уроку, картки вивчених букв, схеми до звуко-буквеного аналізу слів, презентація уроку.

Тип уроку. Урок – подорож.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Пролунав і стих дзвінок

Починається урок.

Всі за парти посідайте,

Працювати починайте!

  1. Дихальні вправи.
  • Діти подуємо на пірїнку, а тепер понюхаємо квітку.
  1. Вправи для слухняного язичка (логопедичні) : «човник», «парканчик», «парус», «смачне варення».

 

  1.                 Мовленнєва розминка
  1. Діти, вимовте звук «і», як це робить мишка, а звук «у», як його б вимовляв ведмідь.
  2. Чистомовка.  Та-та-та – взята висота.

Ти-ти-ти – зможеш підійти.

Ті-ті-ті – кури у смітті.

Ат-ат-ат- мій брат – солдат.

Тет-тет-тет – розкинувся степ.

Стук-стук-стук – лине лісом перегук.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Повторення вивчених букв і звуків, які вони позначають (букви на дошці, діти вимовляють хором).
  2. Читання складів з буквою «те» (з дошки хором).
  3. Гра «День – ніч» (прослуховування аудіозапису тексту з «Букваря», називання запам’ятованих слів із звуками [т], [т']).
  4. Читання слів з екрану комп’ютера «луною»:

теніс  танок   аптека  тарілка

Тарас  аеропорт  туман  талант

торт  спорт   сорока  катер

турист

  • Назвіть зайве слово (сорока – немає букви «те»).
  • Назвіть перший і останній звуки  в деяких словах (вчитель вказує слова указкою).
  • Прочитайте найкоротше слово (торт), найдовше (аеропорт). 
  1. Робота в групах.
  • Діти, у кожного з вас прикріплена емблема сьогоднішнього уроку, але вони різного кольору. Будь ласка, уважно подивіться один на одного і обєднайтесь у групи за кольором та сядьте за парти групою, відповідно до кольору ковпачка, який стоїть на парті.
  • Кожна група буде виконувати своє завдання:

1 група: вибрати зі слів на екрані слово – власну назву і скласти його звукову модель (Тарас).

2 група: вибрати одне трискладове слово і скласти його звукову модель (аптека, тарілка).

3 група: скласти модель найкоротшого слова (торт).

Кожна група презентує свою роботу перед класом.

 

  1. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторону розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик той дістати,

Треба на носочки стати.

 

  1. Робота над новим матеріалом.
  1. Повідомлення теми уроку.
  • Сьогодні ми здійснемо віртуальну подорож. Прочитайте на дошці, куди ми помандруємо.
  • Ой, що це! Хтось переплутав у слові букви. (Викладено А Т Р Т Е).
  • Як треба переставити букви, щоб можна було прочитати зрозуміле слово? (Дитина біля дошки переставляє букви, утворює слово «ТЕАТР»).
  1. Розповідь вчителя (з демонстрацією слайдів презентації уроку).
  • Чи бували ви в театрі? Чи знаєте, які театри є в нашому місті?
  • Це театр «Академія Руху». Він зовсім недалеко знаходиться від нашої школи. І ви неодноразово уже бували на його виставах. А це ляльковий театр. Артисти цього театру приїздили до нас у школу зі своїми виставами. Це наш Криворізький академічний театр драми та музичної комедії імени Т.Г.Шевченка. І у вас буде змога у майбутньому відвідати цей театр.
  • І так, щоб потрапити в театр, треба спочатку купити квиток (діти повторюють за вчителем нові слова). Театр починається з гардеробу. В холодну пору року тут можна залишити верхній одяг. Заходячи до театральної зали, глядачі спочатку потрапляють в партер – нижній поверх театральної зали з місцями для глядачів. Спеціальна площадка, на якій відбувається вистава або концерт – це сцена. Між дійствами оголошується антракт (перерва), щоб відпочили артисти. А глядачі можуть пройтися театром або відвідати буфет – театральну їдальню.
  • Відпочинемо і ми…

 

  1. Фізкультхвилинка

Звучить арія Лисички із опери М. Лисенка «Лисичка-сестричка». Діти підспівують та виконують танцювальні рухи.

 

  • В кінці вистави глядачі дякують артистам, аплодують, дарують квіти.

 

  1. Робота над текстом Букваря.
  1. Робота з підручником.

а) ознайомлення з текстом підручника.

  • Діти, відкрийте Букварі на с. 89, і послухайте текст «Театр у класі» (читає вчитель).
  • А ви знаєте цю казочку «Котик і Півник»?

б) різновиди читання: луною, разом, «ланцюжком».

- То вам подобається ця казка? Назвіть її героїв.

в) читання в особах.

2. Інсценізація уривку казки, використовуючи маски та декорації.

Вдячні глядачі аплодують акторам – учням класу.

 

  1. Підсумок уроку.
  • Що вас найбільше вразило на цьому уроці?
  • Які нові слова ви почули?
  • З якою буквою ми читали найбільше слів?

1

 

docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
2362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку