Інформація щодо понять "відкриті та закриті запитання", й щодо того, чому вчителям та учням потрібно вміти ставити запитання, як вони впливають на критичне мислення.
Закриті та відкриті запитання на уроках музичного мистецтва. Савченко Людмила Василівна, учитель музичного мистецтва. ОХТИРСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №5 ІМЕНІ Р. К. РАПІЯ
Номер слайду 2
Формулювання запитань на уроках музичного мистецтва стимулює в учнів навички аналізу, синтезу, інтерпретації інформації, вміння виділяти головне,переказати іншими словами тощо. Людина, яка мислить критично, може розглядати будь-яку інформацію з різних сторін, проходить всі етапи усвідомлення своєї діяльності. - відповідь на них коротка – «так» або «ні», або складається з одного речення, кількох слів;вони мають однозначну або одну правильну відповідь. тут правильна відповідь єдина, вона є беззаперечною;- відповідь на них повідомлено в попередньому тексті – вона заздалегідь відома й цілком передбачувана– не мають правильних відповідей або мають велику кількість відповідей, іноді навіть протилежних за змістом;- спонукають до обмірковування складних проблем, проведеннядосліджень; - передбачають розгорнуту відповідь з висуванням кількох версій чи ідей, обґрунтуванням однієї з них як власної позиції;- допомагають отримати якомога більше інформації, показати співрозмовнику зацікавленість у його висловлюваннях. Закриті Відкриті Типи запитань
Номер слайду 3
Запитання такого типу допомагають актуалізувати опорні знання учнів та перевірити увагу і розуміння ними нового матеріалу після первинного сприйняття матеріалу, перш ніж переходити до глибокого аналізу чи застосовування інших більш складних розумових операції. Таким чином, закриті запитання виконують у навчанні важливі функції. Однак закриті запитання не вимагають від учнів мислення, не розвивають їхнє мовлення. Іноді учні можуть вгадати правильну відповідь. Переважання таких запитань на уроках поступово формує в учнів переконання, що на кожне запитання існує єдина правильна відповідь, що є люди, які «володіють» знаннями всіх відповідей, та ін., що є дуже шкідливими для критичного мислячої людини сучасного світу. Закриті запитання
Номер слайду 4
Вам сподобався цей музичний твір?Хто написав цю музику?Чи змінився характер (темп, динаміка) музичного твору?Які інструменти ви почули?У скільки років Моцарт написав свій перший твір?Скільки частин у сонаті?Чи можна побачити музику?Що таке сюїта?Творчість якого композитора вивчали на уроці?З яким музичним жанром познайомились на уроці?Хто з композиторів у своєму творі використав челесту?
Номер слайду 5
Відкриті запитання: Спонукають учнів розмірковувати над складними проблемами, які найчастіше не мають єдиного «правильного» рішення, та обговорювати їх. Сприяють розвитку мислення, мовлення й інших пізнавальних здібностей учнів. Навчають шукати відповіді на будь-які складні питання, з якими ми стикаємося в реальному житті, знаходити рішення або робити свідомий вибір серед кількох рівноцінних позицій. За допомогою такого типу запитань ми вступаємо в різновид діалога — монолога і, таким чином, мета передачі інформації реалізується більш вільно, не як в закритих питаннях, оскільки ми дали нашому співбесіднику можливість маневрування і підготували до розширеного виступу.
Номер слайду 6
- Чи здогадуєтесь ви за назвою, про що буде твір?О. Бородін. Симфонія №2 «Богатирська»Г. Гендель. Алегро з оркестрової сюїти №1 фа мажор «Музика на воді»- Як би ви назвали цей твір по-іншому?
Номер слайду 7
Як би ви повелися на місці героя опери «Ріголетто»?Чи може така ситуація виникнути у твоєму житті?
Номер слайду 8
- А що було б, якби композитор Бетховен не закохався у Джульєтту Гвіччарді? - А якби композитор Бетховен позбувся своєї хвороби ?Чому у творах Паганіні «плачуть» скрипки?
Номер слайду 9
- Яку проблему хотілось би порушити з виконавцем шансону?- Про що ти поговорив би з Елвісом Преслі?
Номер слайду 10
Як змінилися звучання і характер твору після аранжування?Яке враження викликає у вас цей музичний твір?Які ще можуть бути думки з цього приводу?Чому ви так вважаєте?Які ще можливі варіанти?Що спільного та відмінного у звучанні цих творів?Вміле поєднання відкритих і закритих питань дозволить уміло вести бесіду, формувати потрібну «атмосферу» та отримувати необхідну інформацію.
Номер слайду 11
Список використаних джерел:https://www.criticalthinking.expert/book-criticalthinking/osnovy-krytychnogo-myslennyahttps://imso.zippo.net.ua/wp-content/uploads/2018/03/2018_03_29_2_Bohan.pdf. Пометун О. І. Запитання на уроці: Навіщо? До кого? Як і про що?: Метод.посібник для вчителів загальноосвітніх шкіл/ О. Пометун, –Київ, 2019. – 96 с.