Закриті та відкриті запитання на уроках музичного мистецтва

Про матеріал
Інформація щодо понять "відкриті та закриті запитання", й щодо того, чому вчителям та учням потрібно вміти ставити запитання, як вони впливають на критичне мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Закриті та відкриті запитання на уроках музичного мистецтва. Савченко Людмила Василівна, учитель музичного мистецтва. ОХТИРСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №5 ІМЕНІ Р. К. РАПІЯ

Номер слайду 2

Формулювання запитань на уроках музичного мистецтва стимулює в учнів навички аналізу, синтезу, інтерпретації інформації, вміння виділяти головне,переказати іншими словами тощо. Людина, яка мислить критично, може розглядати будь-яку інформацію з різних сторін, проходить всі етапи усвідомлення своєї діяльності. - відповідь на них коротка – «так» або «ні», або складається з одного речення, кількох слів;вони мають однозначну або одну правильну відповідь. тут правильна відповідь єдина, вона є беззаперечною;- відповідь на них повідомлено в попередньому тексті – вона заздалегідь відома й цілком передбачувана– не мають правильних відповідей або мають велику кількість відповідей, іноді навіть протилежних за змістом;- спонукають до обмірковування складних проблем, проведеннядосліджень; - передбачають розгорнуту відповідь з висуванням кількох версій чи ідей, обґрунтуванням однієї з них як власної позиції;- допомагають отримати якомога більше інформації, показати співрозмовнику зацікавленість у його висловлюваннях. Закриті Відкриті Типи запитань

Номер слайду 3

Запитання такого типу допомагають актуалізувати опорні знання учнів та перевірити увагу і розуміння ними нового матеріалу після первинного сприйняття матеріалу, перш ніж переходити до глибокого аналізу чи застосовування інших більш складних розумових операції. Таким чином, закриті запитання виконують у навчанні важливі функції. Однак закриті запитання не вимагають від учнів мислення, не розвивають їхнє мовлення. Іноді учні можуть вгадати правильну відповідь. Переважання таких запитань на уроках поступово формує в учнів переконання, що на кожне запитання існує єдина правильна відповідь, що є люди, які «володіють» знаннями всіх відповідей, та ін., що є дуже шкідливими для критичного мислячої людини сучасного світу. Закриті запитання

Номер слайду 4

Вам сподобався цей музичний твір?Хто написав цю музику?Чи змінився характер (темп, динаміка) музичного твору?Які інструменти ви почули?У скільки років Моцарт написав свій перший твір?Скільки частин у сонаті?Чи можна побачити музику?Що таке сюїта?Творчість якого композитора вивчали на уроці?З яким музичним жанром познайомились на уроці?Хто з композиторів у своєму творі використав челесту?

Номер слайду 5

Відкриті запитання: Спонукають учнів розмірковувати над складними проблемами, які найчастіше не мають єдиного «правильного» рішення, та обговорювати їх. Сприяють розвитку мислення, мовлення й інших пізнавальних здібностей учнів. Навчають шукати відповіді на будь-які складні питання, з якими ми стикаємося в реальному житті, знаходити рішення або робити свідомий вибір серед кількох рівноцінних позицій. За допомогою такого типу запитань ми вступаємо в різновид діалога — монолога і, таким чином, мета передачі інформації реалізується більш вільно, не як в закритих питаннях, оскільки ми дали нашому співбесіднику можливість маневрування і підготували до розширеного виступу.

Номер слайду 6

- Чи здогадуєтесь ви за назвою, про що буде твір?О. Бородін. Симфонія №2 «Богатирська»Г. Гендель. Алегро з оркестрової сюїти №1 фа мажор «Музика на воді»- Як би ви назвали цей твір по-іншому?

Номер слайду 7

Як би ви повелися на місці героя опери «Ріголетто»?Чи може така ситуація виникнути у твоєму житті?

Номер слайду 8

- А що було б, якби композитор Бетховен не закохався у Джульєтту Гвіччарді? - А якби композитор Бетховен позбувся своєї хвороби ?Чому у творах Паганіні «плачуть» скрипки?

Номер слайду 9

- Яку проблему хотілось би порушити з виконавцем шансону?- Про що ти поговорив би з Елвісом Преслі?

Номер слайду 10

Як змінилися звучання і характер твору після аранжування?Яке враження викликає у вас цей музичний твір?Які ще можуть бути думки з цього приводу?Чому ви так вважаєте?Які ще можливі варіанти?Що спільного та відмінного у звучанні цих творів?Вміле поєднання відкритих і закритих питань дозволить уміло вести бесіду, формувати потрібну «атмосферу» та отримувати необхідну інформацію.

Номер слайду 11

Список використаних джерел:https://www.criticalthinking.expert/book-criticalthinking/osnovy-krytychnogo-myslennyahttps://imso.zippo.net.ua/wp-content/uploads/2018/03/2018_03_29_2_Bohan.pdf. Пометун О. І. Запитання на уроці: Навіщо? До кого? Як і про що?: Метод.посібник для вчителів загальноосвітніх шкіл/ О. Пометун, –Київ, 2019. – 96 с.

pptx
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку