Бортник Ігор Степанович,
викладач історії та правознавства, спеціаліст
Назва матеріалу:
Заліковий зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень з історії України
Анотація:
Заліковий зошит містить завдання для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів за курс 10 та 11 класів з історії України. Завдання складені відповідно до чинної програми з історії України і «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти одне з найважливіших етапів контролю та корекції знань, умінь та навичок. Контроль доцільно здійснювати так, щоб це стимулювало учнів до коригування результатів засвоєння матеріалу.
Зошит містить тестові завдання різні за типом, рівнем складності та способом виконання для перевірки якості засвоєння учнями навчального матеріалу з історії України під час тематичного оцінювання.
Збірник завдань призначений для якісної підготовки учнів до проходження зовнішнього незалежного оцінювання, а також усіх, хто цікавиться та вивчає історію України.
Розглянуто і схвалено на засіданні
методичної комісії викладачів суспільно-гуманітарної підготовки
Протокол № 8 від 3 березня 2020 року
Голова методичної комісії ______________О.А.Шимуда
ЗМІСТ
Тема 2. Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція
Тема 3. Розгортання української революції. Боротьба за відновлення державності
Тема 5. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період
Тема 6. Друга світова війна: перебіг і результати
Тема 7. Україна в перші повоєнні роки (1945 — початок 1950-х рр.)
Тема 10. Розпад радянського союзу й проголошення незалежності україни (1985—1991 рр.)
Тема 11. Україна в умовах незалежності (від 1991 р. До сьогодення)
1. Яка подія дала поштовх до створення Легіону УСС?
2. Яку назву мала воєнно-адміністративна одиниця, утворена росіянами на українських землях, що були захоплені під час Галицької битви 1914 року?
3. Політична організація емігрантів із Наддніпрянської України, створена у Львові на початку Першої світової війни, що проголосила метою діяльності побудову самостійної соборної Української держави, мала назву:
4. Позначте назви фронтів російської армії, що проходили українськими землями в роки Першої світової війни.
5. У складі якої армії в роки Першої світової війни був сформований підТема Українських січових стрільців (УСС)?
6. Головна Українська Рада в серпні 1914 р. закликала українців Галичини:
7. Яким було ставлення російської влади до українського національного руху в Наддніпрянській Україні під час Першої світової війни
8. Галицько-Буковинське генерал-губернаторство було засновано після
9. Як Перша світова війна вплинула на розвиток українського національного руху?
10. На картосхемі виділено територію
11. Що стало наслідком подій, перебіг яких відображено на карті?
12. Перебіг яких подій Першої світової війни відображено на карті?
13. Створення в роки Першої світової війни легіону Українських січових стрільців засвідчувало:
14. Про яку операцію російських військ Південно-Західного фронту часів Першої світової війни йдеться в документі?
«У порівнянні з надіями, що покладалися на цей фронт навесні 1916 р„ його наступ перевершив усі очікування. Він виконав поставлене завдання — врятувати Італію від розгрому... полегшив становище англійців і французів на фронті, змусив Румунію стати на наш бік і зіпсував усі плани й наміри австро-угорців і німців цей рік».
15. Який підрозділ здійснював оборону гори Маківка в роки Першої і тової війни?
«...здавалося, гора рухається, дихає пеклом. Так минала година за годиною. Це був третій пам’ятний день московського наступу на Маківку. Змагалися дві сили. Одна сказала: візьму будь-якою ціною, а друга відповіла: ні за яку ціну не віддам...»
16. Укажіть за уривком з історичного джерела, за допомогою якої сили планувалося «досягти більшого впливу в австрійському уряді».
«Ця сила мала бути не тільки виявом лояльності галицьких українців Австрійській монархії, але й інструментом українського політичного представництва, зокрема після закінчення війни при повому розподілі Європи. Галицькі українці планували за допомогою цієї сили досягти більшого впливу в австрійському уряді, подібно як це робив один із творців об’єднаної Італії граф К. Кавур, прем'єр королівства П’ємонту...»
17. Установіть відповідність між подіями і їх наслідками.
18. Установіть послідовність подій.
А Створення Головної Української Ради (ГУР)
Б Брусиловський прорив
В Взяття Львова російськими військами
Г Початок формування легіону Українських січових стрільців
19. Які із зазначених подій відбулися на українських землях у 1914 р.? ( 3 правільні відповіді)
20. Які явища соціально-економічного розвитку українських земель були притаманні періоду Першої світової війни? ( 3 правильні відповіді)
21. У яких боях Першої світової війни брав участь підТема Укріпи ських січових стрільців (УСС)? ( 3 правильні відповіді)
1. Суспільно-політична течія, яка заперечує будь-яку політичну владу, характеризується невизнанням авторитету, стихійністю та неорганізованістю, називається:
2. Політика, яка полягала у пропаганді національної винятковості, розпалюванні національної ворожнечі й ненависті, називалася:
3. Нічим не обмежена влада особи, групи, класу мала назву:
4. Як називається політико-ідеологічна течія, яка прагне поєднати зміни в суспільстві зі збереженням сталих, перевірених досвідом минулого традицій і форм життя?
5. Позначте дату утворення Центральної Ради:
6. Перший Універсал Центральної Ради був проголошений у:
7. Всеукраїнський національний конгрес відбувся у:
8. Коли відбулося проголошення незалежності Української Народної Республіки:
9. У січні-лютому 1918 р. радянська влада була встановлена у:
10. У яких регіонах України був найбільшим вплив партії більшовиків?
11. Діяльність Генерального Секретаріату з 1917 р., зА «Тимчасовою інструкцією», поширювалась на території губерній:
12. Яке місто було захоплено військами М. Муравйова 26 січня 1918 року?
13. Головою Української Центральної Ради в 1917 р. був обраний:
14. Тимчасовий Генеральний Український комітет при УНР очолив: А С. Петлюра; Б В. Винниченко; В М. Терещенко; Г І. Церетелі.
15. Український полк ім. Б. Хмельницького очолив:
16. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А Конфронтація |
1 назва найважливіших актів вищестоячих державних органів |
Б декрет |
2 заяви від імені держави, уряду, партії, організації, урочисте проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони розкриті |
В маніфест |
3 протиборство, протистояння, сутички, конфлікт |
Г декларація |
4 акт верховної влади, політичної партії, громадських організацій у формі урочистого звернення до народу у зв’язку з визначною політичною подією |
|
5 тимчасовий документ конституційного характеру. |
17. Співвіднесіть дати з подіями.
А Березень 1917 р. |
1 перехід влади в Києві до Центральної Ради |
Б листопад 1917 р. |
2 100-тисячна національна демонстрація в Києві |
В травень 1917 р. |
3 проголошення ІІІ Універсалу |
Г жовтень 1917 р. |
4 перший Всеукраїнський військовий з’їзд |
|
5 Всеукраїнський національний конгрес. |
18. Установіть відповідність між територіями України, підконтрольних різним силам, тА їхніми важливими містами в період з серпня по лютий 1918 р.
А Територія автономної України на серпень 1917 р. |
1 Харків |
Б територія, підконтрольна австро-угорським військам наприкінці 1917 р. |
2 Київ |
В територія, підконтрольна радянським військам у грудні 1917 — лютому 1918 р. |
3 Коростень |
Г територія, контрольована урядом УНР на лютий 1918 р. |
4 Львів |
|
5 Кам’янецьПодільський. |
19. Установіть відповідність між прізвищами представників партій та їх назвами.
А П. Христюк |
1 НСДП |
Б С. Єфремов |
2 УПСР |
В Б. Мартос |
3 УСДРП |
Г І. Стешенко |
4 УПСФ |
|
5 НУП. |
20. Установіть відповідність між партіями та їх цілями.
А Українська партія соціалістів-революціонерів |
1 автономія України у складі Російської держави |
Б Українська соціал-демократична робітнича партія |
2 автономія України та необхідність незалежної України |
В Українська народна партія |
3 автономія України у складі федеративної Росії |
Г Українська демократично хліборобська партія |
4 Україна як парламентська республіка у складі Російської федерації |
|
5 соборна незалежна Україна. |
21. Прочитайте текст документа і дайте відповідь на за до нього.
Резолюція першої української маніфестації в Києві 19 березня 1917 р. «Ми, українці, зібрані у Києві 19 березня на першім українськім святі свободи, вітаємо відновлення народовладдя, знищеного царським деспотизмом, й одностайно постановляємо: піддержувати Центральне правительство, помагаючи йому всіма силами забезпечити новий свобідний лад від всяких ворожих заходів о твердім переконанню, що воно далі прикладатиме всі сили для укріплення свободи і демократизму; потвердити йому наші сподівання негайного скликання установчих зборів на основі загального, рівного, прямого і тайного вибору, котрі збори мають ствердити автономний лад, який на Україні заводимо; зажадати від Тимчасового правительства, щоб воно міцно зв’язало справу автономії України з інтересами нового ладу і заохотило людність її до всяких жертв, для чого негайно видало б декларацію, котрою з свого боку визнало потребу широкої автономії української землі і поробило одразу всі заходи, щоб надати український національний характер публічним установам, з врахуванням прав національних меншостей; в справі переведення цих постанов доручаємо Центральній раді України порозумітися з Тимчасовим правительством».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
I. Тестові завдання на встановлення правильності або неправильності тверджень.
1.Здійснення перевороту П.Скоропадського та утвердження гетьманату відбулося 29.04.1918р. тобто через 1 рік і 29 днів після проголошення Української Народної Республіки.
А-Так Б-Ні
2. 30.12.1922р. відбувся I з’їзд Рад СРСР, що започаткував утворення Союзу Радянських Соціалістичних Республік у складі Російської СФРР,Української СРР, Білоруської СРР та Закавказької федерації (Грузія,Вірменія,Азербайджан).
А-Так Б-Ні
3. Конфлікт радянської влади із селянством призвів до голоду 1921-1923рр, що охопив найважливіші регіони Росії - Поволжя й Північний Кавказ,а в Україні -Чернігівщину , Київщину та Поділля.
А-Так Б-Ні
II. Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Позначте дату утворення організації, засновником якої була група наддніпрянських діячів українського національного руху(Дмитро Донцов, Мар’ян Меленевський, Володимир Дорошенко, Андрій Жук):
А. 2 серпня 1914р.;
В. 24 вересня 1914р.;
Д. 22 травня 1915р.
Б. 14 серпня 1914р.;
Г. 5 травня 1915р.;
2. Позначте ім’я та прізвище особи, якої стосується цей опис:”Голова Ради Народних Комісарів УСРР. Болгарин. Знавець семи іноземних мов. Визнаний кращим дипломатом 1920 років. Виступив за розширення політичної та економічної самостійності України”.
А. Микола Скрипник.;
В. Георгій П’ятаков.;
Б. Християн Раковський.;
Г. Нестор Махно.;
Д. Володимир Ленін.
3.Позначте термін, зміст якого розкриває цей уривок: «Після встановлення радянської влади в Україні розпочалося одержавлення фінансів, транспорту, системи зв’язку. Потім настала черга промисловості … Вводилася продовольча розкладка: все зерно, окрім необхідного мінімуму, … селяни повинні були здавати державі … Відповідні державні й господарські органи запроваджували у республіці загальну трудову повинність…»:
А. “червоний терор”;
Б.”воєнний комунізм”;
В. радянізація;
Г. національно-демократична революція;
Д. “більшовизація”.
III. Тестові завдання з вибором декількох правильних відповідей.
1. Позначте імена та прізвища осіб, які входили до складу Головної української ради, заснованої 2 серпня 1914р.:
А. Дмитро Донцов;
Б. Володимир Дорошенко;
В. Кость Левицький;
Г. Микола Ганкевич;
Д. Мар`ян Меленевський;
Е. Михайло Павлик;
Є. Андрій Жук;
2. Позначте назви міст, що були столицями Західно-Української Народної Республіки впродовж усього її існування:
А. Львів;
Б. Перемишль;
В. Тернопіль;
Г. Чернівці;
Д. Станіслав;
Е. Золочів.
3. Позначте ознаки. Що розкривають значення поняття коренізація:
А. Підготовка та висування керівних кадрів корінної національності;
Б. Виокремлення в окремі адміністративні одиниці регіонів компактного проживання національних меншин;
В. Урахування національних факторів при формуванні партійного та державного апарату;
Г. встановлення пропорційного( відповідно до кількості населення) представництва вихідців із республік у найвищих державних органах Радянського Союзу;
Д. Організація навчання, книговидання, інформаційної, культурної діяльності мовами корінного населення;
Е. Запровадження централізованого регулярного фінансування діяльності освітніх, наукових та культурних установ, що здійснюють формування національної свідомості населення союзних республік;
Є. Вивчення національної історії, відродження і розвиток національних традицій та культури.
IV Дайте розгорнуту відповідь
Розкрийте суть поняття «українізація» ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема 4. ТОТАЛІТАРНІ РЕЖИМИ ЯК ВИКЛИК ЛЮДСТВУ
1. Яке твердження відповідає визначенню: «Політика придушення, залякування політичних противників жорстокими насильницькими методами.»
А) Депортація
Б) Тоталітаризм
В) Репресії
Г) Терор
2. В якому році був сфабрикований процес над «Спілкою визволення України»:
А) 1928 р.
Б) 1929 р.
В) 1930 р.
Г) 1931 р.
3. Яка подія відбулася в січні 1937 р.?
А) Київ став столицею України;
Б) схвалена нова Конституція УРСР;
В) відбувся VІІ з’їзд рад СРСР;
Г) судовий процес над СВУ.
4. Який з’їзд затвердив Конституцію УРСР?
А) надзвичайний ХІV з’їзд рад України;
Б) ХІІІ з’їзд рад України;
В) ХІІ з’їзд рад України;
Г) ХV з’їзд рад України.
5. Коли було вбито Кірова?
А) 18 листопада 1936 р.;
Б) 24 березня 1933 р.;
В) 5 лютого 1935 р.;
Г) 1 грудня 1934 р.
6. Кого в 30-х роках називали «совістю української інтелігенції»?
А) Борис Грінченко
Б) Сергій Єфремов
В) Модест Левицький
Г) Федір Матушевський
7. Дайте визначення термінам:
Шумкізм – _____________________________________________________
Волобуєвщина – _________________________________________________
8. Виберіть правильні твердження:
А) “Політика ножиці цін – це встановлення завищених цін на промислові товари і відповідно зниження на сільськогосподарчу продукцію.”
Б) Внаслідок “чисток” кількісний склад КП(б)У з 1933 до 1938 рр. зменшився на 266281 особу, тобто майже на половину.
В) Процес СВУ – справа спрямована проти 53 спеціалістів вугільної промисловості Донбасу
Г) Закон про п’ять колосків” був прийнятий 5 серпня 1933 року.
Д) Жертвами репресій насамперед ставали найяскравіші постаті українського національного відродження – М.Бойчук, М.Зеров, М.Хвильовий, Л.Курбас.
Е) У 30-х роках Сталін уособлював демократичну владу над суспільством
9. Встановіть відповідність між визначеннями та термінами:
А) Захід державного примусу, арешти,
переслідування, покарання
Б) Політика придушення, залякування
політичних противників жорстокими 1. Терор
насильницькими методами 2. Тоталітарний режим
В) Політичний режим, який передбачає 3. Голодомор
встановлення всеосяжного державного 4. Репресії
контролю над всіма сферами життя
шляхом терору, знищення демократичних
свобод, зосередження влади в руках
окремої групи
Г) Масове явище, яке охопило всю територію Української РСР в 1932-1933 роках і мало великі людські жертви.
10. Встановіть у хронологічній послідовності появу термінів:
А) «розстріляне відродження»;
Б) «волобуєвщина»;
В) «хвильовизм»;
Г) «шумкізм»
1. Як називалася політика польського уряду, що була спрямована на якомога швидшу асиміляцію українців?
2. Добровільне об’єднання власників з метою спільного ведення господарства називають:
3. Як називали польських колоністів на західноукраїнських землях?
4. Яку назву мала територія, де мешкало переважно непольське населення?
5. Проголошення злуки Закарпаття з Україною відбулося у:
6. Коли було засновано Таємний університет у Львові?
7. Татарбунарське повстання відбулося у:
8. Закарпаття отримала автономію у:
9. Західноукраїнські землі наприкінці 1920-х років перебували під владою:
10. За рішенням Центральної руської ради 1919 р. Закарпаття увійшло до складу:
11. У 1923 р. Рада послів Антанти надала Польщі всі юридичні права на володіння:
12. Яка Соціалістична Радянська Республіка була утворена у жовтні 1924 р.?
13. Хто з січня 1933 р. очолював крайову екзекутиву ОУН?
14. Головою Українського національно-демократичного об’єднання був:
15. Хто був автором теорії «інтегрального націоналізму»?
16. Головою автономного уряду з 27 жовтня 1938 р. Підкарпатської Русі став:
17. Представники просвітницького товариства ім. Духовнича відстоювали інтереси:
18. Політичний статус Західної України в 1920–1930-ті рр. характеризувався:
19. Особливістю політичної боротьби на Закарпатті треба вважати:
20. Формами опору українців політиці денацифікації в освітній сфері були:
21. Наслідком антирумунського Татарбунарського повстання вважають:
22. Яким був результат «кресового» закону, запровадженого Польщею на західноукраїнських землях?
23. Політика «румунізації» мала на меті:
24. Наслідками колоніальної політики Румунії, Польщі та Чехо-Словаччини щодо західноукраїнських земель треба вважати:
25. Співвіднесіть поняття з їх визначеннями.
А Еміграція |
1 повернення націоналізованого державою майна колишнім власникам |
Б денаціоналізація |
2 двомовний |
В дискримінація |
3 виїзд за межі країни, зумовлений економічними, політичними або особливими причинами |
Г ультраквістичний |
4 штучне обмеження або позбавлення прав чи переваг |
|
5 поділ землі на дрібні ділянки. |
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А Жовтень 1920 р. |
1 здобуття незалежності Карпатської Ук раїни |
Б липень 1924 р. |
2 виникнення Української військової організації |
В лютий 1929 р. |
3 запровадження двомовних шкіл |
Г березень 1939 р. |
4 створення Організації українських націоналістів |
|
5 убивство в Роттердамі керівника ОУН Є. Коновальця |
27. Установіть відповідність між державами та українськими землями, що перебували в їх складі.
А Польща |
1 Східна Волинь, Поділля |
Б Румунія |
2 Східна Галичина, Західна Волинь, Західне Полісся, Підляшшя |
В Чехо-Словаччина |
3 Північна Буковина, Ізмаїльський, Акерманський |
Г СРСР |
4 Закарпаття |
|
5 Кам’янець-Подільський, Житомир. |
28. Співвіднесіть прізвища з посадами, які обіймали дані особи.
А Л. Бачинський |
1 керівник ОУН |
Б В. Залозецький |
2 керівник Радикальної партії |
В А. Шептицький |
3 голова УНП |
Г Є. Коновалець |
4 митрополит греко-католицької церкви |
|
5 керівник КПЗУ. |
29. Установіть відповідність між політичними партіями та їхніми ідейними засадами.
А КПЗУ |
1 створення української самостійної соборної держави з приватною власністю та національною церквою шляхом всенародного збройного повстання |
Б ОУН |
2 боротьба за незалежну Україну легальними методами |
В УНДО |
3 визволення Західної України шляхом соціалістичної революції, об’єднання з Радянською Україною |
Г УСРП |
4 створення незалежної соборної України мирним шляхом та на демократичних засадах |
|
5 боролася за перемогу світової революції, радикальні соціальні перетворення, приєднання до радянської України. |
30. Установіть відповідність між політичними течіями Закарпаття та їхніми цілями.
А Комуністи |
1 виступали за об’єднання всіх українських земель в єдину незалежну державу |
Б русофіли |
2 виступали за приєднання Закарпаття до Угорщини |
В українофіли |
3 виступали за автономію краю, а в перспективі — за приєднання Закарпаття до Радянської України |
Г мадярофіли |
4 виступали за надання краю автономії |
|
5 відстоювали самобутність русинів і виступали за незалежність краю. |
31. Розташуйте події у хронологічній послідовності:
32. Розташуйте в логічній послідовності:
33. Розташуйте в логічній послідовності етапи проголошення незалежності Карпатської України:
34. Масові репресії щодо українського населення Галичини, проведених урядом Польщі, що в перекладі з латини означає «умиротворення, замирення».
35. «…Важливим законом був закон, який стосується тих румунів, що «забули рідну мову». У п. 8 читаємо: «Громадяни румунського походження, що забули свою матірну мову, зобов’язані давати своїм дітям освіту тільки в державних або приватних школах з румунською мовою викладання».
36. «Іменем Української Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини підношу осим проти того рішення Конференції Амбасадорів з 14 березня рішучий протест та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі, домагається незалежної Галицької Держави вільних народів та буде за неї далі боротися».
37. Центрально-східна частина Закарпаття, що з 1919–1938 р. становила автономну одиницю у складі Чехословаччини.
38. Чим можна пояснити дещо краще, ніж у Польщі та Румунії, становище українців у Чехо-Словаччині? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
39. Охарактеризуйте діяльність політичних партій на території Закарпаття.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
40. Чому спроба утворити незалежну державу в Закарпатті закінчилась невдачею? У чому полягало значення проголошення незалежності Карпатської Русі?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. Укажіть дату початку Другої світової війни
а) 23 серпня 1939 р. б) 1 вересня 1939 р.
в) 9 квітня 1940 р. г) 22 червня 1941 р.
2. Укажіть назву держави, яка оголосила війну Німеччині у вересні 1939 року
а) США б) Велика Британія в) Італія г) СРСР
3. Друга світова війна розпочалася нападом
а) Франції на Німеччину б) Німеччини на СРСР
в) СРСР на Фінляндію г) Німеччини на Польщу
4. Яка подія ввійшла в історію під назвою «Зимова війна»?
а) захоплення радянськими військами Данії і Норвегії
б) Радянсько-фінська війна
в) окупація Японією Маньчжурії
г) напад Японії на Перл-Гарбор
5. У 1940 р. англійський експедиційний корпус було оточено у місті:
а) Дюнкерк б) Париж в) Марсель г) Седан
6. Напад Японії на Перл-Гарбор було здійснено:
а) 30 жовтня 1941 р. б) 7 грудня 1941 р. в) 1 липня 1942 р. г) 19 червня 1942 р.
7. Відкриття Другого фронту в Європі відбулося:
а) 30 травня 1942 р.
б) 3 вересня 1943 р.
в) 6 червня 1944 р.
г) 4 лютого 1945 р.
8. Радянсько-німецький договір про ненапад (пакт Молотова–Ріббентропа) було підписано:
а) 31 березня 1939 р. б) 17 квітня 1939 р. в) 23 серпня 1939 р. г) 29 вересня 1939 р.
9. Військово-політичний блок НАТО було створено:
а) 25 квітня 1945 р.
б) 4 квітня 1949 р.
в) 5 березня 1953 р.
г) 14 травня 1955 р.
10. Укажіть, якими буквами позначено на карті території, які Польща втратила внаслідок Другої світової війни.
11. Яка подія стала приводом до початку Другої світової війни?
а) Інсценування нападу поляків на німецьку радіостанцію в містечку Гляйвіце.
б) Інсценування обстрілу фінами населеного пункту Майніла.
в) Японсько-монгольський конфлікт на річці Халхін-Гол.
г) Підписання між СРСР пакту про ненапад.
12. Приводом до вступу США у Другу світову війну стало:
а) Підписання з СРСР угоди про спільні дії проти Німеччини.
б) Напад німецького підводного човна на пасажирський лайнер «Лузітанія».
в) Бомбардування японськими літаками американської військової бази Перл-Гарбор.
г) Прийняття американським Конгресом США закону про ленд-ліз.
14. Визначте, яке з наведених тверджень є хибним.
а) План захоплення нацистською Німеччиною Британії називався «Морський лев».
б) План «Барбаросса» передбачав воєнні дії проти СРСР.
в) Наступ німців на Москву в 1941 р. отримав назву «Тайфун».
г) Після тривалих боїв у 1943 р. уся Північна Африка опинилася під владою Німеччини.
15. Операція визволення Білорусії від німецько-фашистських загарбників носила назву:
а) «Багратіон» б) «Сатурн» в) Вісло-Одерська
г) «Тайфун»
16. Укажіть дату завершення розгрому німецьких військ під Сталінградом:
а) 7 січня 1942 р. б) 2 лютого 1943 р. в) 23 серпня 1943 р. г) 6 червня 1944 р.
17. Укажіть прізвище президента США, який очолював державу протягом більшої частини Другої світової війни:
а) Ф.Д. Рузвельт б) В.Черчиль в) Д.Ейзенхауер
г) Б. Монтгомері
18. Укажіть назву міста, в якому у квітні 1945 р. відбулася установча конференція ООН:
а) Потсдам б) Нью-Йорк в) Париж г) Сан-Франциско
19. Укажіть прізвище лідера руху Опору у Франції:
а) Ш. де Голль б) Д.Ейзенхауер в) П.Бадольйо г) Ф.Петен
20. Укажіть назву міста, в якому був проведений судовий процес над нацистськими військовими злочинцями:
а) Токіо б) Потсдам в) Берлін г) Нюрнберг
21. Вкажіть дату остаточної капітуляції Німеччини:
а) 8 травня 1945 р. б) 16 липня 1945 р. в) 6 серпня 1945 р. г) 2 вересня 1945 р.
22. Укажіть назву міста, в якому у листопаді-грудні 1943 р. пройшла конференція лідерів СРСР, США та Великої Британії:
а) Тегеран б) Сан-Франциско в) Ялта г) Потсдам
23. Укажіть, хто є зайвим у наведеному списку:
а) Й.Сталін б) Д.Ейзенхауер в) В.Черчіль г) А.Гітлер
24. Які держави були членами антигітлерівської коаліції? (три відповіді)
а) США б) СРСР в) Болгарія г) Італія д) Велика Британія д) Японія
25. Укажіть назву держави, яка після Другої світової війни стала однією із спів засновниць НАТО:
а) Югославія б) СРСР в) Польща г) Франція
26. Атомних бомбардувань зазнали міста ___________________________
27. Наступ німецьких військ під Москвою носив назву ___________ і розпочався _______________.
28. Вимоги до окупованої Німеччини , висунуті лідерами СРСР, США та Великобританії під час Потсдамської конференції, - демілітаризація, __________, _______________.
29. У роботі Потсдамської конференції брали участь ________, _________, та __________.
30. Установіть відповідність між змістом зовнішньої політики країни в період перед Другою світовою війною та її назвою.
1 Намагання встановити панування в Азії та Тихоокеанському басейні. |
А США. |
2 Умиротворення країн-агресорів |
Б Японія |
3 Політика ізоляціонізму |
В Велика Британія |
4 Створення блоків з країнами-агресорами підготовка до розв’язання війни |
Г СРСР |
|
Д Німеччина |
31. Установіть відповідність між подіями та датами.
1 Прийняття плану «Ост». а) 25 травня 1940 р.
2 Створення антигітлерівської коаліції. б) 7 грудня 1941 р.
3 Вступ у війну США. в) 1 січня 1942 р.
4 Капітуляція Італії. г) 3 вересня 1943 р.
д) 19 листопада 1942 р.
32. Установіть послідовність подій Другої світової війни.
а) Курська битва.
б) Напад японської авіації на воєнно3морську базу США Перл-Гарбор.
в) Атомне бомбардування міст Хіросіма і Нагасакі.
г) Тегеранська конференція.
33. Розташуйте в хронологічному порядку міжнародні конференції, проведені під час і після Другої світової війни.
а) Потсдамська конференція. б) Конференція в Сан-Франциско.
в) Тегеранська конференція. г) Кримська конференція.
34. Установіть послідовність подій Другої світової війни
а) вторгнення Німеччини до Франції б) початок «битви за Англію»
в) вторгнення Німеччини до Польщі г) початок «дивної війни»
35. Доповніть схему «Періодизація Другої світової війни»
Перший етап |
1 вересня 1939 – 22 червня 1941 р. |
|
Другий етап |
22 червня 1941 – 19 листопада 1942 р. |
|
Третій етап |
19 листопада 1942 – 6 червня 1944 р. |
|
Четвертий етап |
6 червня 1944 – 9 травня 1945 р. |
|
П’ятий етап |
9 травня 1945 – 2 вересня 1945 р. |
|
36. Прочитайте уривок із промови генерального прокурора Ізраїлю на судовому процесі проти колишнього співробітника гестапо А.Ейхмана і дайте відповіді на
Ставши тут перед вами, Судді Ізраїлю, щоб вести обвинувачення проти Адольфа Ейхмана, я не один стою. Зі мною разом в цю годину – шість мільйонів обвинувачувачів. Але вони не можуть встати, вказати перстом, що звинувачує, на того, хто сидить на лаві підсудних, і вигукнути: «Я обвинувачую!». Їх попіл розвіяних по пагорбах Освенциму і по полях Треблінки і розсипаний по лісам Польщі. Їх могили розкидані вздовж і впоперек Європи. Їх кров закликає, але голосу їх не чути. Отже, я буду за них говорити і від їх імені пред’явлю жахливий обвинувальний акт.
1) Про які події говорить прокурор?
2) Що ви знаєте про долю єврейського народу під час Другої світової війни?
3) Які висновки змушують нас усвідомити страшні уроки Другої світової війни? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. Слова Й. Сталіна: «М'якотілість! Вас обманюють, спеціально доповідають про таке, щоб вас розжалобити і примусити використати резерви», адресовані першому секретареві ЦК КП(б)У М. Хрущову з приводу повідомлень про значні жертви під час
2. За оцінками історика О. Бойка: «характерною рисою стратегії радянського керівництва в процесі відновлення господарства було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства». Що було покладено в основу зазначеної моделі?
3. У якому році Українська РСР стала членом Організації Об'єднаних Націй?
4. Хто очолював урядову делегацію УРСР на Сан-Франциській (1945 р.), Паризькій (1946-1947 рр.) та Дунайській (1947 р.) міжнародних конференціях?
5. Листівка такого змісту: «Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя у нових умовах, які приготовлені владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, будуть вважатися бандитами» поширювалась
6. Який з цих документів ілюструє «лисенківщину»?
7. У якому році відбулася подія, відображена в уривку історичного джерела:
«У теперішній нашій ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній переміні Радянського Союзу всі українські землі з'єдналися разом... собор постановляє скасувати постанови Брестського собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної церкви і Руської Православної Церкви...»!
8. Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945-початок 1950-х років) визначається
9. Компанія боротьби з «космополітизмом», що мала місце у повоєнні роки, носила яскраво виражений
10. Укажіть один із заходів вирішення владою проблем відбудови сільського господарства України в 1946 - на поч. 1950-х рр
11. Що було однією з особливостей післявоєнної відбудови України (1945 – початок 1950-х рр.)?
12. У якому році проведено насильницьке переселення українського населення Холмщини, Лемківщини, Підляшшя до Північної і Західної Польщі?
13. Операція «Вісла» - це
14. Суть політики радянізації західних областей України в період післявоєнної відбудови (1945 - початок 1950-х років) полягала в
15. Які наслідки для СРСР мало здійснення політичної десталінізації у другій половині 1950-х рр.?
16. За що партійним керівництвом УРСР було засуджено оперу К.Данькевича «Богдан Хмельницький»?
17. Зображений прапор УРСР використовувався
18. УРСР стала однією з країн-засновниць ООН. Це було зумовлено тим, що
19. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями і термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх
20. Установіть послідовність включення до складу УРСР територій, позначених на карті буквами.
21. Установіть послідовність суспільно-політичних подій 1940-першої половини 1950-х рр.
А проведення урядом Польщі депортації українців із Закерзоння до західних і північних областей Польщі (операція «Вісла»)
Б участь делегації УРСР у роботі Установчої конференції Організації Об'єднаних Націй у Сан-Франциско
В прийняття Президією Верховної Ради СРСР Указу «Про передачу Кримської області зі складу РРФСР до складу УРСР»
Г ухвалення І з'їздом Народних комітетів Закарпатської України Маніфесту возз'єднання Закарпаття з УРСР
22. Укажіть особливості процесу післявоєнної відбудови народного господарства Української РСР (1945 – поч. 1950-х рр.). (3 правильні варіанти)
23. За оцінкою історика О. Бойка: характерним для стратегії радянського керівництва в процесі відбудови було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства».
Що було покладено в основу зазначеної моделі?
24. Які поняття стосуються особливостей розвитку культури та науки УРСР у післявоєнні роки: ( 3 правильні вцідповіді)»Ждановщина»
1. “Раднаргоспи” – це
А органи управління, на які покладалася координація промислової кооперації підприємств України в рамках Ради економічної взаємодопомоги (РЕВ).
Б організації, що керували системою державних закупівель сільськогосподарської продукції в Україні.
В державні органи, що здійснювали укрупнення колгоспів, продаж їм техніки машинно-тракторних станцій (МТС).
Г органи державного управління, утворені за територіальним принципом, що керували промисловістю та будівництвом у межах економічних районів.
2. Управління галузями народного господарства УРСР через систему раднаргоспів здійснювалося впродовж
А 1945 – 1953рр. В 1957 – 1965рр.
Б 1954 – 1964рр. Г 1964 – 1972рр.
3. Децентралізація управління промисловістю в другій половині 1950-х років відбулася внаслідок
А упровадження системи рад народного господарства (раднаргоспів).
Б ліквідації союзних та утворення республіканських галузевих міністерств.
В створення вільних економічних зон на базі республіканських підприємств.
Г ліквідації директивного планування й упровадження госпрозрахунку на підприємствах.
4. У якому році партійне керівництво СРСР звернулось із закликом, що відображений в агітаційних плакатах?
А у 1945р.
Б у 1948р.
В у 1954р.
Г у 1960р.
5. Укажіть прізвище українського радянського генерала та правозахисника
А Григорій Тютюнник В Василь Симоненко
Б Микола Амосов Г Петро Григоренко
6. Якими рішеннями в галузі сільського господарства політика керівництва УРСР в добу «відлиги» відрізнялася від політики в період післявоєнної відбудови?
1. Укрупнення колгоспів.
2. Розширення площ посівів кукурудзи.
3. Скорочення розмірів присадибних ділянок колгоспників.
4. Упровадження системи закупівель сільськогосподарської продукції.
А 1, 3 В 2, 3
Б 1, 4 Г 2, 4
7. Вкажіть, на якому з’їзді КПРС «чорними днями» для України був названий період, коли КП(б)У очолював Л.Каганович.
А ХІХ з’їзд В ХХІ з’їзд
Б ХХ з’їзд Г ХХІІ з’їзд
8. У яких роках в українській науці відбулися описані нижче зрушення?
«В Інституті надтвердих матеріалів виготовлено перші штучні алмази, у Фізико-технічному інституті побудовано найбільший у світі на той час прискорювач електронів, в Інституті фізики розгорнулися дослідження в галузі фізики атомного ядра завдяки уведенню в дію ядерного реактора».
А 1950-х рр. В 1970-х рр.
Б 1960-х рр. Г 1980-х рр.
9. Визначте наслідок будівництва каскаду ГЕС по Дніпру
А затоплення родючих земель
Б підвищення рівня радіоактивності
В відмова від споживання нафти і газу
Г вивільнення нових родючих земель для обробітку
10. Визначте особливість початкового періоду десталінізації в Україні:
А посилення репресій проти “буржуазних націоналістів”
Б посилення процесу русифікації
В посилення ідеологічного контролю за представниками творчої інтелігенції
Г посилення ролі українців у суспільному житті
11. Установіть відповідність між періодом перебування на посаді та прізвищем секретаря ЦК КПУ.
1 1949 – 1953рр. А Микита Хрущов
2 1953 – 1957рр. Б Петро Шелест
3 1957 – 1963рр. В Леонід Мельников
4 1963 – 1972рр. Г Олексій Кириченко
12. Установіть хронологічну послідовність подій
А входження Криму до складу Української РСР
Б початок V п’ятирічки
В реформа управління економікою, створення раднаргоспів
Г ліквідація машинно-тракторних станцій
13. Які заходи партійно-державного керівництва в 1950 – середині 1960-х рр. вплинули на життєвий рівень населення України?
1) Подолання дефіциту товарів унаслідок проведення грошової реформи
2) Ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва
3) Збільшення розмірів присадибного господарства колгоспників
4) Створення сфери побутових послуг і системи громадського харчування
5) Установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників
6) Перегляд тарифної системи та підвищення рівня оплати праці
1. Як називалася політика, що заперечувала будь-яку спробу оновлення суспільства, консервувала існуючий режим наростання кризи радянського ладу?
А «Відлига»; Б «застою»; В «пробудження»; Г «замороження».
2. Фаза суспільного розвитку, перехідна між соціалізмом і комунізмом в 1960–1970-х рр., отримала назву:
А «квітучого соціалізму»; Б «оновленого соціалізму»; В «розвиненого соціалізму»;
Г «здорового соціалізму».
3. Як називалася партійно-господарська верхівка, яка посідала панівне становище в системі управління державою?
А авторитети; Б дипломати; В номенклатура; Г дисиденти.
4. Історичний процес швидкого зростання старих і появи нових міст та підвищення їхньої ролі в економічному і культурному житті суспільства називають:
А мілітаризація; Б асиміляція; В колонізація; Г урбанізація.
5. Демонстрація проти арештів української інтеліґенції в київському кінотеатрі «Україна» відбулася у:
А вересні 1965 р.; Б березні 1966 р.; В травні 1967 р.; Г січні 1968 р.
6. Усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КП України сталося у:
А січні 1968 р.; Б березні 1968 р.; В квітні 1970 р.; Г травні 1972 р.
7. Якого року відбулося оприлюднення «Листа творчої молоді Дніпропетровська»?
А Травень 1967 р.; Б квітень 1968 р.; В жовтень 1968 р.; Г січень 1969 р.
8. Директива колегії Міністерства освіти УРСР «Удосконалювати вивчення російської мови в загальноосвітніх школах республіки» була прийнята у:
А квітні 1967 р.; Б січні 1972 р.; В жовтні 1978 р.; Г травні 1982 р.
9. В якій області протягом 1972–1986 рр. зникла найбільша кількість сіл?
А Сумській; Б Дніпропетровській; В Харківській; Г Полтавській.
10. Які нові міста з’явилися на території України в період з 1965 по 1980 рр.?
А Нововолинськ, Артемівськ, Світловодськ, Слов’янськ;
Б Вільногорськ, Свердловськ, Енергодар, Краматорськ;
В Енергодар, Світловодськ, Нововолинськ, Вільногорськ;
Г Світловодськ, Макіївка, Енергодар, Нікополь.
11. У яких містах України в 1971 р. було створено наукові центри?
А Львові, Харкові, Дніпропетровську, Донецьку, Одесі;
Б Полтаві, Черкасах, Вінниці, Рівному, Луганську;
В Ужгороді, Тернополі, Житомирі, Чернігові, Миколаєві;
Г Запоріжжі, Херсоні, Кіровограді, Сумах, Луцьку.
12. В яких містах України наприкінці 1970-х р. не залишилось жодної української школи?
А Донецьку та Луганську; Б Криму та Одесі; В Києві та Харкові; Г Донецьку та Криму.
13. Хто з названих осіб у 1970-х рр. відповідав за здійснення ідеологічної політики партії в Україні?
А О. Ляшко; Б О. Ватченко; В В. Маланчук; Г В. Федорчук.
14. Першим секретарем ЦК КПУ у 1963 р. став:
А М. Суслов; Б П. Шелест; В В. Щербицький; Г М. Підгорний.
15. Кінорежисер, який зняв фільм «Тіні забутих предків»:
А С. Сміян; Б С. Параджанов; В А. Скибенко; Г І. Равицький.
16. Національно орієнтований напрям дисидентського руху представляли в Україні:
А І. Бель, Г. Вінс, В. Романюк, Й. Тереля;
Б М. Руденко, О. Бердник, П. Григоренко, Л. Лук’яненко;
В І. Дзюба, В. Чорновіл, В. Мороз;
Г Л. Танюк, І. Драч, М. Світличний, А. Горська.
17. П. Шелеста було усунуто з посади першого секретаря ЦК КПУ за:
А «м’якотілість під час проведення хлібозаготівель»;
Б «економічне місництво та потурання українському буржуазному націоналізму»;
В «прояви націоналізму і сепаратизму»;
Г «критику ідеї “розвиненого соціалізму”«.
18. Зміни в соціальному складі населення в України 1965–1985 рр. призвели:
А до позитивних зрушень і сприяли розвитку суспільства;
Б до негативних явищ і поглиблення соціально-економічної кризи в суспільстві;
В до міжстанової боротьби в суспільстві і соціально-економічного занепаду;
Г були незначними і жодним чином не вплинули на соціально-економічний розвиток суспільства.
19. Радянське керівництво намагалося підвищити ефективність сільського господарства у 70-ті рр. масштабними заходами з:
А меліорації та запровадження генетично модифікованих продуктів;
Б меліорації та хімізації сільського господарства;
В хімізації та запровадження фермерського господарства;
Г застосування сучасної сільськогосподарської техніки.
20. У шкільній реформі, що була здійснена у 1984 р., наголос робився на:
А трудовому навчанні;
Б гуманітарних предметах;
В природно-математичних предметах;
Г економічних і суспільствознавчих предметах.
21. Прийняття Продовольчої програми за часів правління Л. Брежнєвим свідчило про:
А розквіт сільського господарства;
Б занепад і кризу сільського господарства;
В стагнацію (відсутність динаміки розвитку) сільського господарства;
Г необхідність залучення іноземних інвестицій у сільське господарство.
22. Які наслідки мало створення каскаду гідроелектростанцій та штучних морів на Дніпрі у 70-х рр. ХХ ст.?
А Сприяло видобутку дешевої електроенергії та створенню умов для розвитку меліоративного господарства;
Б сприяло видобутку дешевої електроенергії та розвитку рибного господарства;
В спричинило подорожчання електроенергії в інших областях;
Г спричинило погіршення екологічної ситуації тА загибель історичних населених пунктів.
23. Активізація опозиційного руху в Україні у 70-х рр. була пов’язана з тим, що:
А Конституція СРСР та УРСР 70-х рр. передбачали право на свободу слова і зібрань;
Б розпочалося згортання владою процесу десталінізації, посилення русифікації;
В західні держави почали активно підтримувати опозицію в СРСР;
Г П. Шелеста зняли з посади першого секретаря ЦК КПУ.
24. Прийняття Конституції УРСР у 1978 р. дала можливість України:
А отримати право на вільний вихід зі складу СРСР;
Б залишитись у складі СРСР без права отримати суверенітет;
В отримати право на вихід з СРСР, яке мало лише декларативний характер;
Г стаття про право на вільний вихід УРСР булА взагалі виключена з тексту Конституції.
25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А Ідеологізація 1) нестача певного виду товарів порівняно з потребами
Б підписанти 2) твори, видані всупереч офіційним заборонам
В самвидав 3) ті, хто підписувався під листами протесту на захист жертв політичних репресій
Г дефіцит 4) нав’язування суспільству певних ідей з боку правлячої партії
5) особа, що не погоджується з панівною ідеологією.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А Березень 1965 р. 1 схвалення Верховною Радою СРСР нової Конституції Радянського Союзу
Б січень 1968 р. 2 пленум ЦК КПРС з питань розвитку сільського господарства
В жовтень 1977 р. 3 проголошення Продовольчої програми
Г травень 1982 р. 4 у журналі «Вітчизна» опубліковано роман О. Гончара «Собор»
5 усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КП України.
27. Співвіднесіть об’єкти господарського комплексу та назви областей, в яких вони розташовані.
А Чорнобильська АЕС 1 Харківська
Б Зміївська ТЕС 2 Миколаївська
В Дніпрогес 3 Київська
Г Южноукраїнська АЕС 4 Запорізька
5 Дніпропетровська.
28. Співвіднесіть прізвища діячів з фактами їхньої біографії.
А М. Руденко 1 президент Академії наук УРСР
Б Й. Тереля 2 лідер Української Гельсінської спілки
В Б. Патон 3 головний редактор журналу «Український вісник»
Г В. Чорновіл 4 лідер релігійних дисидентів
5 кінорежисер, що поставив фільми «Вавилон ХХ» та «Білий птах з чорною відзнакою».
29. Установіть відповідність між режисерами та назвами кінострічок, які вони зняли.
А І. Миколайчук 1 «Тривожний місяць вересень»
Б Л. Осика 2 «Вавилон–ХХ»
В Л. Биков 3 «Криниця для спраглих»
Г Ю. Іллєнко 4 «У бій йдуть лише старі»
5 «Тіні забутих предків».
30. Установіть відповідність між напрямами дисидентського руху та їхніми цілями.
А Правозахисний 1 боротьба за національні інтереси українського народу
Б національно орієнтований 2 відновлення діяльності УКГЦ та УАПЦ
В релігійний 3 боротьба за незалежність України
Г самостійницький 4 захист прав людини згідно з Гельсінськими угодами.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А у Києві відкрито палац культури «України»;
Б у Києві відбулися ХХІІ (Московські) Олімпійські ігри;
В демонстрація біля пам’ятника Т. Шевченкові в Києві;
Г утворення Української Гельсінської спілки.
32. Розташуйте в логічній послідовності:
А у Кривому Розі збудована найбільша у світі доменна піч;
Б на Запорізькому автозаводі «Комунар» розпочато серійний випуск автомобіля «Запорожець-966»;
В закінчено спорудження трансконтинентального газопроводу Уренгой–Помари–Ужгород;
Г на Нікопольському заводі здано в експлуатацію найбільший у СРСР трубний цех.
33. Розташуйте у логічній послідовності:
А В. Чорновіл підготував збірку матеріалів «Лихо з розуму» про арешти в Україні;
Б перша хвиля арештів дисидентів України;
В нові репресії проти української інтеліґенції;
Г протест 139 діячів культури України проти арештів та утисків української культури.
34. «…. Людина, яка відкрито не погоджувалася з існуючою політичною системою, ідеологією».
Запишіть термін.
З яким періодом в історії України це пов’язано?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
35. Єдиний метод, який повинен був використовуватися в літературі 1960–1980-х рр. й означав творче сприйняття й відображення світу .
Назвіть термін.
З якими подіями історії України це пов’язано?
Хто із політичних діячів був ініціатором запровадження цього методу?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Навесні 1990 р. обраний головою Львівської обласної ради народних депутатів. На перших виборах Президента України у 1991 р. посів другі місце, здобувши підтримку 23,27% виборців. У грудні 1992 р. став головою Народ ного Руху України»?
«Українська РСР забезпечує верховенство Конституції та законів Республіки на своїй території. Українська РСР самостійно визначає свій економічний статус і закріплює його в законах. Українська РСР має право на власні Збройні Сили»?
А Радянська модернізація України (1929-1938 рр.)
Б Повоєнна відбудова та розвиток (1946 - початок 1950-х рр.)
В Політична та економічна лібералізація суспільства (1953-1964 рр.)
Г Загострення кризи радянської системи (1965-1985 рр.)
Д Розпаду Радянського Союзу та відродження незалежності України (1985-1991 рр.)
Наведені положення документа декларують право України на
«Кримський обком партії просить Вас вийти з клопотанням до ЦК КПРС про заборону всім адміністративно висланим ... повертатися і проживати на території Кримської області. У зв'язку з тим, що звільненим зі спецпоселень особам дозволяється проживати в будь-якій області СРСР без обмежень, деякі з них приїжджають у Крим і вимагають повернення відібраних у них під час виселення з Криму будівель і відшкодування вартості вилученого майна ...»
У джерелі йдеться про
1. На всеукраїнський референдум 1 грудня 1991 р. було винесене питання:
А) Чи вважаєте Ви необхідним збереження СРСР як оновленої федерації республік?
Б) Чи схвалюєте Ви Угоду про створення Співдружності Незалежних Держав?
В) Чи погоджуєтеся Ви із забороною КПРС і націоналізацією її власності?
Г) Чи підтверджуєте Ви Акт проголошення незалежності України?
2. Конституція Української РСР, ухвалена 20 квітня 1978 р., втратила свою чинність:
А) 1985 р.
Б) 1991 р.
В) 1996 р.
Г) 2004 р.
3. Кому з українських політичних і державних діячів належить така характеристика?
«Президент України, сприяв прийняттю Конституції незалежної України, вніс пропозицію про проведення політичної реформи, суть якої полягала в перетворенні президентсько-парламентської форми державного правління на парламентсько-президентську».
А) Л. Кравчуку
Б) Л. Кучмі
В) В. Ющенку
Г) В. Януковичу
4. Широка приватизація в Україні державного сектору економіки…
А) розпочалася відразу після проголошення незалежності
Б) призвела до утворення олігархічних промислово-фінансових груп
В) призвела до повного занепаду металургійної галузі економіки
Г) дала можливість уникнути падіння промислового виробництва в 1990-х рр.
5. Україна, приєднавшись у 1994 р. до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї, отримала гарантії безпеки з боку таких країн, як:
А) США, Росія, Велика Британія
Б) Китай, США, Франція
В) Росія, Китай, Індія
Г) країн Європейського Союзу, США, Китаю
6. У якому році відбулась описана подія?
«Розглянувши висновки Тимчасової комісії Президії Верховної Ради України по перевірці діяльності… посадових осіб органів влади, управління, громадських об’єднань… Президія Верховної Ради України постановляє: 1. Відповідно до частини другої статті 7 та керуючись пунктом 6 статті 106 Конституції України, заборонити діяльність Компартії України.»
А) у 1991 р.
Б) у 1996 р.
В) у 2000 р.
Г) у 2004 р.
7. Які чинники сприяли державотворчому процесу в Україні в 1991 – 1994 рр.?
А) незавершеність формування української нації
Б) мирний шлях здобуття Україною незалежності
В) кризовий стан економіки й падіння виробництва
Г) корупція й хабарництво у вищих ешелонах влади
8. 25 листопада 1991 р. президент Росії Б. Єльцин зробив висновок:
«Як тільки вони [Україна] приймуть рішення про свою національну валюту — і все — ми [СРСР] закінчилися». Коли було запроваджено національну валюту України?
А) 1991 р.
Б) 1992 р.
В) 1994 р.
Г) 1996 р.
9. Який зовнішній чинник був вирішальним у здобутті Україною незалежності?
А) поразка СРСР у «холодній війні»
Б) інтеграційні процеси в Європі
В) «Оксамитові революції» в Східній Європі
Г) початок процесу ракетно-ядерного роззброєння
10. Хто з політичних діячів став першим всенародно обраним Президентом незалежної України?
А) Л. Кравчук
Б) Л. Кучма
В) В. Ющенко
Г) В. Янукович
11. Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1. Консерватизм
2. Ідеологія
3. Лібералізм
4. Геополітика
А)Стійкі структури глибинного рівня колективної та індивідуальної свідомості й підсвідомості, що визначають устремління людей, виявляють національний характер
Б) Суспільно-політична течія, що обстоює свободу підприємництва, парламентський лад, демократичні права та свободи людини
В) Система політичних, економічних, правових, моральних, естетичних, філософських і релігійних поглядів, що виражає інтереси певних соціальних груп суспільства
Г) Суспільно-політична течія, що прагне поєднати зміни в суспільстві зі збереженням традиційних, перевірених досвідом минулого цінностей і форм життя суспільства
Д) Політична концепція, що пов’язує політику держави зі співвідношенням географічних чинників (розташування країни, наявність природних ресурсів, густота населення тощо).
12. Установіть відповідність між поняттями, термінами та їхніми визначеннями.
1 Гіперінфляція
2 Грошова емісія
3 Дефолт
4 Девальвація
А) Нездатність країни сплачувати за своїми борговими зобов’язаннями
Б) Перевищення видатків бюджету над доходами
В) Швидке зростання товарних цін і грошової маси в обігу, що веде до різкого знецінення грошової одиниці, порушення платіжного обігу і нормальних господарських зв’язків
Г) Додатковий випуск в обіг грошових знаків
Д) Пониження курсу національної чи міжнародної (регіональної) грошової одиниці щодо валют інших країн або дорогоцінних металів
13. Установіть хронологічну послідовність подій.
А)Затвердження Верховною Радою України державної символіки України: Гімну, Прапора, Герба
Б) Прийняття Акта проголошення незалежності України
В) Схвалення Конституції України
Г) Перші вибори до Верховної Ради України за часів незалежності
14. Установіть хронологічну послідовність подій.
А) Приєднання України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї
Б) Вступ України до Ради Європи
В) Створення Збройних сил України
Г) Підписання Україною угоди про створення Співдружності Незалежних Держав
15. Установіть хронологічну послідовність подій.
А) Вступ України до Світової організації торгівлі
Б) Вступ України до Ради Європи
В) Вступ України до Організації з безпеки і співробітництва Європи
Г) Вступ України до Організації Об’єднаних Націй
16. Якими були характерні риси економічного життя України в першій половині 1990-х рр.?
1. Україна стала лідером серед держав світу за дефіцитом державного бюджету
2. Щорічний приріст національного прибутку становив 6-8 %
3. Розпочався бурхливий розвиток кооперативів у сфері послуг, громадського харчування й торгівлі
4. Для захисту внутрішнього ринку введено купони багаторазового використання
5. Здійснено паювання майна колгоспів та їх перетворення на колективні сільгосппідприємства, селянські спілки, кооперативи, акціонерні товариства
6. У промисловості впроваджено державне приймання готової продукції
1. Акт проголошення незалежності України: Постанови Верховної Ради України від 24 серпня І991 р. // Рад. Україна. -1991.-31 серпня.
2. Бойко О.Д. Історія України: Посіб. для студ. вузів. - К.: ВЦ «Академія», 1999, 2001.
3. Довідник з історії України / За ред. І. Підкови і Р. Шуста. - К.: Генеза, 2001.
4. Дорошенко Д. Нарис історії України: У 2-хт. - К.: Дніпрова хвиля, 1992.
5. історія України в особах. - XIX - XX ст. / І. Войцехівська та ін. - К.: Україна, 1995.
6. Історія України: нове бачення / За ред. В.А. Смолія. - К.: Альтернативи, 2000.
7. Історія української еміграції: Навч. посібник для студентів вузів /Лано-вик Б.Д., Гром'як Р.Т. та ін. - К.: Вища шк., 1992.
8. Конституція України: Прийнята на п'ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. - К.: Преса України, 1997.
9. Литвин В.М. Україна на межі тисячоліть (1991 - 2000 рр.): Серія «Україна крізь віки» - К.: Альтернативи, 2000.
10.Новітня історія України (1900-2000): Підруч. / А.Г. Слюсаренко, В.І. Гусєв, В.П. Дрожжин та ін. - К.: Вища шк., 2000.
11.Інтернет джерела:
1