Заняття - рольово-ігровий проект побудований на матеріалі тем: «Сім'я», «Кольори», «Свійські тварини».
Дане заняття побудоване у формі ігрового спілкування педагога і дітей, та під його керівництвом дітей між собою і є спрямоване на формування мовної і мовленнєвої компетенції, передбаченої даною сферою спілкування. У своїй структурі заняття містить ряд етапів, кожен з яких має певну мету та вид діяльності, що реалізується у формі дидактичної сюжетно-рольової гри, що враховує інтереси дітей та дає змогу зробити навчання таким, щоб іншомовний матеріал запам'ятовувався, осмислювався дитиною мимовільно та передбачає формування у дітей таких якостей як доброта, чуйність; сприяє формуванню власних суджень, рішень, висновків; позитивно впливає на емоційну сферу дитини, сприяє розвитку уяви, фантазії, мислення, уваги. Особлива увага приділяється логічній послідовності, взаємозв'язку використання рецептивних, репродуктивних, продуктивних та комунікативних ігрових вправ. Зміст ігрових вправ заняття спрямовано на підготовку дитини до життя, виховання чемності, норм поведінки, виконання соціальних ролей та формування етики спілкування.
Вивчаємо англійську, граючись
Заняття - рольово-ігровий проект побудований на матеріалі тем: «Сім’я», «Кольори», «Свійські тварини».
Автори:
Л. В. Дрижай, викладач іноземної мови та методики навчання іноземної мови у дитячому садку, методист педагогічної практики КВНЗ КОР «Богуславський гуманітарний коледж імені І.С. Нечуя-Левицького»
О.М. Приходько, вчитель англійської мови Богуславського КНДЗ Центр розвитку дитини №1 «Малятко» Київської обл.
Анотація
З теоретичного курсу методики навчання англійської мови відомо, що навчання дошкільників – специфічний вид діяльності. Поняття «навчання» в цьому контексті вживається досить умовно. На відміну від школярів, студентів – у дошкільників відсутня мотивація «вчитися». Вони не розуміють, навіщо їм вчити іноземну мову, якщо вони зможуть користуватися нею тільки колись, у майбутньому. Проектна діяльність, яка по своїй суті передбачає вирішення певної проблеми (проблем), вже зараз спонукає дитину до активного застосування мови.
Дане заняття побудоване у формі ігрового спілкування педагога і дітей, та під його керівництвом дітей між собою і є спрямоване на формування мовної і мовленнєвої компетенції, передбаченої даною сферою спілкування. У своїй структурі заняття містить ряд етапів, кожен з яких має певну мету та вид діяльності, що реалізується у формі дидактичної сюжетно-рольової гри, що враховує інтереси дітей та дає змогу зробити навчання таким, щоб іншомовний матеріал запам’ятовувався, осмислювався дитиною мимовільно та передбачає формування у дітей таких якостей як доброта, чуйність; сприяє формуванню власних суджень, рішень, висновків; позитивно впливає на емоційну сферу дитини, сприяє розвитку уяви, фантазії, мислення, уваги. Особлива увага приділяється логічній послідовності, взаємозв’язку використання рецептивних, репродуктивних, продуктивних та комунікативних ігрових вправ. Зміст ігрових вправ заняття спрямовано на підготовку дитини до життя, виховання чемності, норм поведінки, виконання соціальних ролей та формування етики спілкування.
Цілі:
Практичні: Формувати продуктивні лексичні навички на основі лексичного мінімуму тем: «Family», «Colours», «Domestic Animals». Формувати продуктивні граматичні навички на основі граматичного мінімуму (лексико-граматичних структур «I like», «I have», «I can see»). Формувати артикуляційні навички на основі фонетичного мінімуму. Формувати уміння вести діалог-розпитування, використовуючи лексичний матеріал тем. Вчити спілкуватися у ситуації «На фермі».
Освітні: Закріпити знання дітей про назви членів родини, домашніх тварин та кольори англійською мовою. Формувати навички участі у проектній діяльності.
Розвивальні: Розвивати мовленнєву реакцію. Формувати уміння використовувати позамовні засоби (міміку, жести, пантоміму), емоційне забарвлення голосу.
Виховні: Виховувати уміння слухати, злагоджено працювати на занятті. Формувати позитивне ставлення до тварин.
Навчально-методичне забезпечення: план-конспект заняття, тематичні картинки із зображенням домашніх тварин, дидактичні матеріали для проведення фонетичної зарядки та комунікативних ігрових вправ, пісні «Let’s make a circle» та «Father Finger», презентація-супровід до заняття.
Хід заняття
Під музику до зали заходить художник і починає малювати веселку. В цей час з’являється хитра лисичка і викрадає фарби. Засмучений художник бачить, як до залу заходять діти з учителем.
Тeacher (до дітей): Hello. It’s time to make a circle.
Вчитель просить дітей стати в круг та виконати пісню «Let’s make a circle».
Тeacher (вітається з дітьми): Good morning.
Сhildren: Good morning, good morning
Good morning to you
Good morning, good morning
I’m glad to see you.
Painter: How are you? (cпочатку з усіма разом, а потім індивідуально)
Сhildren: I am fine.
I am so-so.
Painter: А знаєте, діти, I am bad. The fox had stolen my magic colours. I can’t finish my rainbow. I don’t know what to do. Would you help me?
Тeacher: Діти, хитра лисичка поцупила чарівні фарби і художник тепер не зможе домалювати веселку. Він просить про допомогу. Допоможемо?
В цей час з’являється лисичка, пробігає по залу. Всі хочуть її спіймати, але вона втікає та губить якийсь згорток (пазл, один з чотирьох).
Painter: Що це? Давайте подивимось. Діти, це якась мапа. На ній – сліди тварин.
Діти визначають, що лисичка побігла в бік ферми.
Painter: The fox went to the farm. Oh, my poor animals. We have to save them.
Тeacher: Але для того, щоб врятувати тварин, потрібно дізнатися, які тварини живуть на цій фермі.
Гра «Who lives on the farm?» Діти за звуком мають визначити тварину та назвати її англійською мовою. На екрані з’являється зображення даної тварини. Відбувається діалог за зразком:
Тeacher: Who is it?
Сhildren: Cock.
Тeacher: Is it cock? (показує рукою у сторону екрана)
Yes or No?
Сhildren: Yes.
Тeacher: Але щоб потрапити на ферму, потрібно перейти через річку. Давайте побудуємо місточок з чарівних кольорових дощечок. Ми зможемо його швидко збудувати, якщо за командою художника будемо класти потрібні кольори. Зараз кожен з вас отримає чарівну дощечку. Але спочатку давайте повторимо, які бувають кольори.
Тeacher: Колір квітки, що люблю по-англійськи зветься …
Сhildren: blue.
Тeacher: Знаємо насамперед колір мака буде …
Сhildren: red.
Тeacher: Море, де стоїть Артек по-англійськи буде …
Сhildren:black.
Тeacher: Влітку та взимку колір один має ялинка. Зветься він …
Сhildren: green.
Тeacher: Оплески ведмедю браво, він – актор, а колір …
Сhildren: brown.
Тeacher: Схвалює дітей.
Painter: Називає кольори. Діти відповідно реагують, виконуючи команди художника, та будуть місток через річку, по черзі кладучи дощечку потрібного кольору. Під дощечками виявляється ще один пазл, який сховала там хитра лисичка. (Діти переходять через місточок в напрямку до ферми)
Тeacher: Молодці, діти. А ось і ферма. (На екрані з’являється слайд з зображенням ферми та фермер)
Farmer: Good morning. I have many animals on my farm.
Тeacher: Show us, please, your animals.
Гра «What animal can you see?».
Фермер спочатку актуалізує структуру I can see /Я можу бачити, використовуючи міміку та жести. Потім демонструє картинки з зображенням тварин та запитує у дітей, яких тварин вони можуть побачити на його фермі. Відбувається діалог за зразком:
Farmer: Look here! What animal can you see?
Сhildren: I can see a cow.
Фізкультхвилинка.
Тeacher: Діти, давайте трохи відпочинемо на фермі.
Let’s relax.
Діти виконують фізкультхвилинку у формі веселої рухливої гри.
Farmer: (віддає ще один пазл) Так весело було з вами, що я хочу подарувати вам чарівний пазл, який я знайшов у мене на подвір’ї.
Прощається з дітьми:
Farmer: Good bye.
Сhildren: Good bye.
З’являється лисичка.
Fox: Бачу, бачу, що ви знаєте англійську мову. Але я знаю, що ви ніколи не скажете мені англійською мовою: «Мені подобається».
Очікувана відповідь дітей:
Сhildren: I like.
Fox: Ну добре, зараз я перевірю.
Відбувається діалог за зразком:
Fox: What animal do you like?
Сhildren: I like a duck.
Відповідаючи на питання лисички, діти по черзі називають всіх тварин, що живуть на фермі.
Painter: Діти, подивіться на пазли, які ви зібрали під час нашої подорожі. Давайте спробуємо їх зібрати. Дивіться, діти! Що це за хатинку ми отримали?
Діти впізнають хатинку свинки Пепи.
Painter: Так, це хатинка свинки Пепи. Зараз ми попрямуємо до неї. Ось вона. (На екрані з’являється зображення хатинки) Хто живе в цій хатинці?
Тeacher: Who lives in the house?
Сhildren: Mother, father, sister, brother.
Тeacher: Let’s sing a song about them.
(Діти разом з учителем співають пісню «Father Finger»).
Лисичці так подобається пісня, що вона не витримує і віддає чарівні фарби та проситься залишитися з дітками.
На екрані з’являється веселка.
Художник радіє і дякує дітям.
ЛІТЕРАТУРА:
1. Кулікова І.А. Англійська мова для дітей дошкільного віку: програма та методичні рекомендації / І.А. Кулікова, Т.М. Шкваріна; за заг. ред. О.В. Низковської. – 3-тє вид., зі змін. та доповн. – Тернопіль: Мандрівець, 2015. – 48 с.
2. Граючись вчимося. Англійська мова: програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації / С. Гунько, Л. Гусак, З. Лещенко). – К. : Редакції газет з дошкільної та початкової освіти, 2013. – 88 с.
3. Шкваріна Т.М. Методика навчання іноземної мови дошкільників: Навчальний посібник. – Київ: «Освіта України», 2007. – 300 с.
4. Шкваріна Т.М. Англійська для дошкільнят / Т.М. Шкваріна. – К. : Шк. Світ, 2007. – 128 с.