Заняття- тренінг для практичних психологів та соціальних педагогів «Психологічне консультування як один із основних напрямків діяльності спеціалістів психологічної служби»

Про матеріал

Мета та завдання:

  • підкреслити актуальність даного питання, зокрема в ситуації подолання негативних психологічних наслідків соціально-політичних подій;
  • сформувати основні вимоги до консультанта через Модель ефективного консультанта;
  • повправлятись у техніках психологічного консультування;
  • акцентувати увагу учасників на важливості інтервізії, супервізії в

саморозвитку спеціаліста психологічної служби

Перегляд файлу

Заняття- тренінг для практичних психологів та  соціальних педагогів

 «Психологічне консультування як один із основних напрямків діяльності спеціалістів психологічної служби»

01 грудня 2014року

А.Баштова,

практичний психолог

Мета та завдання:

  • підкреслити актуальність даного питання,  зокрема в ситуації подолання негативних психологічних наслідків  соціально-політичних подій;
  • сформувати основні вимоги до консультанта через Модель ефективного консультанта;
  • повправлятись у техніках психологічного консультування;
  • акцентувати увагу  учасників на важливості  інтервізії, супервізії  в  

         саморозвитку спеціаліста  психологічної служби     

 

Матеріали до заняття:фліпт-чарт, планшети, олівці, клейкий папір, ватман, маркери, роздавальний інформаційний матеріал

 

Час: 1 -1,5 год.

ХІД   ЗАНЯТТЯ

Структура заняття

Основний зміст

Примітки

 

ВСТУП

Організаційний момент: адміністративний договір з групою;оголошення теми й мети тренінгу,

знайомство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нагадування правил групи

 

 

 

 

Очікування

 

 

 

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в міні-групах.

Поділ груп за номерами шкіл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія, зворотній зв’язок,

 

 

 

 

Учасники тренінгу сідають колом, тренер вітає усіх. .

 Про рівні психологічної допомоги:

психологічна просвіта-психологічна діагностика-психологічна корекція-психологічне консультування-псхотерапія.

«Перші три рівні здійснюються в «в об’єктивній парадигмі», на основі об’єктивних психологічних законів розвитку психіки та особистості людини.Четвертий. а особливо п’ятий  рівні спираються на «суб’єктивну», згідно якої, людина змінюється до кращого, коли її зрозуміли, а не пояснили,коли її прийняли, а не оцінили; коли їй допомагають самій «навчитися ловити рибу» і нести за це відповідальність, а не дають готові рецепти життя.

 

Для того, щоб почати роботу ми з вами повинні познайомитись

Вправа «Мало хто знає про мене те, що…»

психолог пропонує тому, хто сидить праворуч від нього, назвати своє імя і  закінчити речення «Мало хто знає про мене те, що…»

Для підсумку: завдяки цій вправі ми щось більше дізнались один про одного і , в деякій мірі, зняли зайву напругу в групі.

 

Для того, щоб наша взаємодія була ефективною  необхідно виробити правила, якими будуть керуватися усі учасники.

Для підсумку

Правила записані на плакаті. За бажанням учасників окремі правила переглядаються.

 

Учасникам пропонується  підготувати «Таємничу записку для тренера»:

на липких аркушах  написати очікування від тренінгу і  помістити в конверт-скриньку.

 

Вправа «Закінчи речення»

Мета: »занурення» в тематику роботи

Хід вправи: Ведучий пропонує  закінчити речення, які прямо пов’язані з темою обговорення:

Консультування – це…

Мій досвід …

До теми: «Консультаційна діяльність»  я ставлюсь…

Учасники по готовності озвучують відповіді

  Консультування - одна з форм надання професійної психологічної допомоги…

 

Історія «Фермер і трактор»

Функція історії…………………………………………………………..

 

Вправа «Модель ефективного консультанта»

Хід вправи: Ведучий пропонує, використавши 5 ниток   + папір, клей, фломастери, створити модель ефективного консультанта – визначити основні особистісні риси. основних рис

Висновок ведучого:… В.Карікаш зобразив модель у вигляді зірки, в центрі якої особистісна зрілість психолога

 

Інформаційне повідомлення

Алгоритм горизонтального консультування:

ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ ТА ОБГОВОРЕННЯ КОНТРАКТУ

ФОРМУЛЮВАННЯ СКАРГИ ТА ПОШУК РЕСУРСІВ ДЛЯ ЇЇ ВИРІШЕННЯ

ВИЗНАЧЕННЯ БАЖАНОГО РЕЗУЛЬТАТУ

ПОШУК АЛЬТАРНАТИВНИХ РІШЕНЬ

ПЕРЕХІД ВІД НАВЧАННЯ ДО ДІЇ

ВИХІД З КОНТАКТУ

 

 

 

Техніки психологічного консультування:

Техніки відображення: здатність зрозуміти зміст, почуття, бажання і сенси

«Перафразування», «Узагальнення», «Відображення емоційного стану», Техніка запитань»: »: на встановлення контакту;- Як можу до вас звертатись, -Чи звертались ви за допомогою до когось іншого7 Що ви хочете розповісти про ситуацію?;на зовнішню і внутрішню реальність:

  • Коли відбулась ця подія?, -Як часто повторюється ситуація?; Як реагує на це ваше тіло?, Які почуття у вас це викликає, про що ви думаєте у цій ситуації;

на «+»(побачити ресурси): Що корисного виніс із ситуації, Що допомогло тобі пережити цю ситуацію, за що в цій ситуації ти міг би себе похвалити,Як би тобі хотілося змінити цю ситуацію?

 і »-«(що хоче змінти): Що тебе хвилює, кому це може зашкодити, Чи знаєш ти як могли б інші подолати цю ситуацію, Розкажи детальніше про…Невже ти думаєш, що вчинив правильно?

 

 

Техніки взаємодії: «Техніка «Активного слухання»,»Саморозкриття», «Мовчання»

 

 

Техніки впливу:

»Інтерпритація», «Конфронтації»

 

І етап: структурування:

Контакт, контракт, скарга-бажання-запит

Основні техніки :»Перафразування», «Узагальнення», «Відображення емоційного стану», Техніка запитань

 

Пятикрокова модель консультування та самодопомоги

Основний принцип «Якщо тобі потрібна рука допомоги-згадай, що в тебе є друга рука».

Етапи:

 

1.Спостереження або дистанціювання.

Мета: дозволити клієнту подивитися на ситуацію з різних сторін, побачити картину цілісно, зайняти позицію спостерігача

Метафора:Гравці завжди багать гру гірше, ніж глядачі

 

ВСТАНОВИТИ КОНТАКТ

ЗАКЛЮЧИТИ КОНТРАКТ

 

ВИКОРИСТАТИ ТЕХНІКИ:

  • АКТИВНОГО СЛУХАННЯ
  • ПЕРЕФРАЗУВАННЯ
  • ЗАПИТАНЬ НА ЗОВНІШНЮ І ВНУТРІШНЮ РЕАЛЬНІСТЬ
  • ТЕХНІКУ МЕТАФОР
  • ТЕХНІКУ УЗАГАЛЬНЕННЯ

 

СФОРМУЛЮВАТИ ПРОФЕСІЙНИЙ ЗАПИТ

 

 

До 7 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До 5 хв.

Ватман, маркер

 

 

 

 

 

До 7 хв.

Планшетки, папір, олівці

 

 

 

До 5 хв.

 

 

 

 

Літер.дж.

Н.Пеньковська .Основи психологічного консультування в методі позитивної психотерапії стор. 17.

 

 

 

-//-, стор.69

 

 

+ К.Шнейдер,

стор. 71.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До 15 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До 20 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аркуші

з незакінчени-ми реченнями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

усвідомлення мотиву обома підлітками

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДАВАЛЬНІ   МАТЕРІАЛИ

Алгоритм горизонтального консультування

 

ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ ТА ОБГОВОРЕННЯ КОНТРАКТУ

 

ФОРМУЛЮВАННЯ СКАРГИ ТА ПОШУК РЕСУРСІВ ДЛЯ ЇЇ ВИРІШЕННЯ

 

ВИЗНАЧЕННЯ БАЖАНОГО РЕЗУЛЬТАТУ

 

ПОШУК АЛЬТАРНАТИВНИХ РІШЕНЬ

 

ПЕРЕХІД ВІД НАВЧАННЯ ДО ДІЇ

 

ВИХІД З КОНТАКТУ

 

ТЕЛЕГРАМА

……………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

ВСТАНОВИТИ КОНТАКТ

ЗАКЛЮЧИТИ КОНТРАКТ

 

ВИКОРИСТАТИ ТЕХНІКИ:

  • АКТИВНОГО СЛУХАННЯ
  • ПЕРЕФРАЗУВАННЯ
  • ЗАПИТАНЬ НА ЗОВНІШНЮ І ВНУТРІШНЮ РЕАЛЬНІСТЬ
  • ТЕХНІКУ МЕТАФОР
  • ТЕХНІКУ УЗАГАЛЬНЕННЯ

 

СФОРМУЛЮВАТИ ПРОФЕСІЙНИЙ ЗАПИТ

 

 

docx
Додав(-ла)
Баштова Алла
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку