Тренінг "Сходинками до успіху"

Про матеріал

Даний тренінг доцільний у використанні психологам, соціальними педагогам для підготовки учнів до участі у різноманітних конкурсах, змаганнях, олімпіадах, а також іспитах.

Мета тенінгу: формування психологічної готовності учнів на етапі підготовки до участі у конкурсах, змаганнях, іспитах, олімпіадах шляхом пошуку внутрішніх ресурсів, розвитку навичок саморегуляції та позитивного мислення

Вікова група: учні 5-11 кл.

Перегляд файлу

 Тренінг з формування психологічної готовності учнів до участі у конкурсах, змаганнях, іспитах, олімпіадах

«Сходинками до успіху»

 

Парубець Віталія Володимирівна

практичний психолог, соціальний педагог

Ніжинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст.№ 5

 

Мета: формування психологічної готовності учнів на етапі підготовки до участі у конкурсах, змаганнях, іспитах, олімпіадах шляхом пошуку внутрішніх ресурсів, розвитку навичок саморегуляції та позитивного мислення

Вікова група: учні 5-11 кл.

Тривалість заняття: 1-1,5 год

Хід заняття

Вправа  «Привітання»

     Учасники формують 2 кола – внутрішнє та зовнішнє. По команді ведучого рухаються у протилежному напрямку. За командою «Стоп» зупиняються, повертаються до того, хто став навпроти і вітаються з ним наступним чином:

  • Як з другом дитинства
  • Як підлеглий з начальником
  • Як батько з дитиною
  • Потиском руки
  • Плескаючи по плечу
  • Як в Одесі на Привозі: радісно, з обіймами, при цьому, по можливості, непомітно щось поцупивши

Прийняття правил роботи.

  • Активність
  • Ввічливість, взаємоповага
  • Цінування часу
  • Правило піднятої руки
  • Тут і тепер

 

Вправа «Берег очікувань»

Учасники отримують папірці у вигляді човників, де записують, чого саме вони чекають від заняття – «Від тренінгу я очікую …». Потім всі по черзі промовляють свої очікування та прикріплюють на плакаті.

 

Мозковий штурм.

      Учасникам пропонується продовжити речення: «Я беру участь у змаганні (конкурсі) тому, що…». Здійснюється обговорення для з'ясування мотивації учнів.

 

Вправа 3. «Сенкан»

       Ведучий пропонує учням скласти сенкан на слова «змагання», «конкурс». Перед цим необхідно роз’яснити правила складання сенкану:

 1-й рядок — один іменник.

2-й рядок — два-три прикметники, що характеризують іменник.

3-й рядок — два-три дієслова чи опис дії

4-й рядок — дієслова або фраза, яка виражає особистісне ставлення до теми.

5-й рядок — синонім до іменника в першому рядку.

Наприклад:

Участь

Довгоочікувана, бажана

Хвилює, спонукає

Прагну до перемоги, використовую внутрішні сили

Випробовування

Інформаційне повідомлення «Формула успіху».

Ведучий. Американський актор і письменник Бен Стайн писав: «Щоб отримати від життя те, чого хочеш, необхідно, в першу чергу, визначити, чого ти хочеш».

     У своїй книзі «Революція навчання» автори  Гордон Дрейден та Джаннет Вос подають формулу успіху:

 Пристрасть (запал)+ візія + діяльність = формула успіху.

Пристрасть (запал) – що хочеш зробити, ким прагнеш бути.

Візія (уявлення, передбачення) – люди, які чітко бачать перед собою мету-образ і думають, як цього досягти, здатні в деталях уявити шлях до неї.

Діяльністьпрагнення щоденно діяти згідно плану, що на крок наближатиме до мрії.

 

Вправа «Мої перемоги».

       Учасники об’єднуються у групи по 4-5 осіб. У групі кожен має розповісти іншим коротку історію з власного життя, коли він досягнув успіху.

       Обговорення:

       Які відчуття були у вас під час виконання цієї вправи?

        По закінченню обговорення ведучий просить учасників запам’ятати приємні відчуття, пов’язані з ситуацією успіху в минулому і пригадати їх в той час, коли доведеться налаштовуватись на початок конкурсу, змагання. Це допоможе позбутися можливого хвилювання чи невпевненості.

 

Вправа ««Замок – королева - землетрус».

     Учні об'єднуються у трійки, де двоє беруться за руки, зображуючи замок, а третій стає всередину та уособлює королеву. По команді ведучого учні мають мінятися місцями наступним чином: на команду «замок» – міняються місцями ті учні, які виконують роль замка, по команді «королева» – ті, хто грає роль королеви, а по команді «землетрус» - всі учасники міняються місцями. При кожній зміні свого місця учні мають знаходити собі нових співучасників та можуть грати будь-яку з трьох ролей.

 

Вправа «Особистісні ресурси»

Ведучий. У кожної людини, без сумніву, є свої сильні сторони, тобто особистісні риси, які допомагають їй долати життєві труднощі, досягати успіху та будувати своє щастя.

       Ведучий пропонує учням розділити заздалегідь підготовлений аркуш паперу навпіл. У лівій половині записати у стовпчик власні риси, якими учні пишаються, свої сильні сторони. Після цього у правій частині аркушу навпроти кожної записаної особистісної риси написати, чим вона допоможе учню при участі у конкурсі, змаганні, олімпіаді тощо. По закінченню виконання завдання бажаючі можуть озвучити свої результати.

Вправа «Енергія життя»

Ведучий. Хвилювання перед важливою подією є нормальним явищем, адже це виражає вашу небайдужість, відповідальне ставлення до очікуваної події. Проте надмірне хвилювання часом заважає успішному досягненню поставленої мети, тому корисно володіти прийомами зняття емоційної напруги, досягнення рівноваги та впевненості. В цьому допоможе наступна техніка.

     Сядьте вільно та заплющіть очі. Зробіть три глибоких вдихи й видихи... Уявіть себе деревом, яке вам подобається. Детально програйте в свідомості образ цього дерева: уявіть його міцний і гнучкий стовбур; гілки, які розхитує вітер; листя, звернене назустріч сонячним променям і дощу; циркуляцію поживних соків по стовбуру; коріння, яке міцно вросло в землю. Важливо відчути поживні соки, які коріння втягує із землі. Земля – це символ життя, коріння – символ стабільності, зв'язок людини з реальністю. Відчуйте, як, вдихаючи повітря, ви витягуєте ці соки із землі, як вони наповнюють ваше тіло енергією життя. Відчувши приємну циркуляцію поживних соків, відкрийте очі.

 

Вправа «Позитивні настанови».

     Учасникам пропонується висловити приклади конструктивних настанов на участь у змаганні чи конкурсі, продовживши фрази за наступною схемою:

 

 Моя участь в змаганні буде успішною

  • бо
  • навіть, якщо…
  • не дивлячись на…
  • так, як…
  • завдяки
  • так само, як і
  • спираючись на
  • бо я бажаю

 

 

 

Притча «Сила слова»

          Жили-були маленькі жабенята, які вирішили організувати змагання. Їх метою було дістатися вершини вежі.

Зібралося багато глядачів, які хотіли подивитися на це змагання і поглузувати над його учасниками.

Змагання розпочалося ... Ніхто з глядачів не вірив, що жабенята зможуть долізти до вершини вежі.

З усіх сторін лунало: «Це дуже складно! Вони ніколи не досягнуть цієї вершини! Вежа занадто висока ».

Маленькі жабенята почали падати. Один за одним...

Деякі намагалися підстрибнути все вище та вище… Але юрба все одно кричала: «Жоден не може цього зробити!» Ще більше жабенят падало з висоти на землю... Тільки одне підіймалося все вище та вище… І, доклавши зусиль, одне єдине дісталося вершини. Усі поцікавилися, як йому вдалося це зробити? Де в нього знайшлися сили не впасти з висоти?

Але жабеня-переможець виявилося глухим… Воно не чуло, що глядачі не вірили в його сили!

Ніколи не слухайте людей, які намагаються передати вам песимізм та негативний настрій! Вони забирають у тебе віру і власні сили!

Вір у себе та думай лише про хороше!

 

Рефлексія.

        Учасники тренінгу висловлюються про те, чи збулися їхні очікування, обмінюються враженнями та побажаннями.

 

Вправа «Моя посмішка для тебе».

     Учні по черзі повертаються до сусіда ліворуч, посміхаються та говорять приємні побажання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ніколаєнко Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Толчинська Любов Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
31 липня 2018
Переглядів
6449
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку