Заняття 2. Спілкуємось разом. Програма "Я ЗМОЖУ" Карих Р.М.. "Години психолога" для підлітків (онлайн)

Про матеріал
Розвивальні заняття з підвищення рівня самооцінки, розвитку впевненості в собі та здатності до самопізнання в учнів старшого підліткового віку (13-15 років). Розробка онлайн-занять за програмою "Я ЗМОЖУ", Карих Р.М. Авторська програма. 14 занять. Основна мета: формування позитивної Я-концепції підлітків, розвиток здібностей здійснювати значні зміни у власному житті, підвищення самооцінки, комунікативних навичок, толерантності та позиції в міжособистісному спілкуванні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розробка «Години психолога» в онлайн-форматіза програмою: «Я ЗМОЖУ» Карих Р. М. Погоджено КВНЗ «Харківська академія Харківської міської ради неперервної освіти. Розвивальні заняття з підвищення рівня самооцінки, розвитку впевненості в собі та здатності до самопізнанняв учнів старшого підліткового віку (13-15 років)Автор-укладач: Карих Р. М., практичний психолог ХЛ № 155 Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)ЗАНЯТТЯ 2

Номер слайду 2

Основна мета: формування позитивної Я-концепції підлітків, розвиток здібностей здійснювати значні зміни у власному житті, підвищення самооцінки, комунікативних навичок, толерантності та позиції в міжособистісному спілкуванні. Завдання:оволодіння конкретними психологічними знаннями;розвиток здатності адекватно та найповніше пізнавати себе та інших;забезпечення засобами самопізнання;підвищення усвідомлення щодо власної значущості, цінності, зміцнення почуття власної гідності;формування мотивації до самовиховання та саморозвитку, стимулювання позитивних змін у поведінці;формування толерантності до інших разом з усвідомленням унікальності і неповторності всіх людей на планеті. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 3

Структура занять за програмою:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема заняття. Мета заняттяІ блок (1-4 заняття). Розвиток навичок спілкування1 Давайте познайомимось Ознайомити учнів з метою програми. Забезпечити запуск групових процесів та залучення до проблематики учасників тренінгу. Формувати у підлітків навички групової взаємодії та ефективного спілкування.2 Спілкуємось разом. Активізувати учасників до роботи в групі, тренувати увагу до дій іншого, вміння знаходити засоби невербального спілкування, зрозумілі іншим.3 Конфлікти у спілкуванніОзнайомити учасників з поняттям конфлікт, його можливими причинами. Відпрацювати способи правильної поведінки в конфліктних ситуаціях.4 Стрес. Познайомити учнів з поняттям стрес і його видами. Формувати навички саморегуляції для зняття негативних наслідків стресу. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 4

Структура занять за програмою:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема заняття. Мета заняттяІІ блок (5-9 заняття). Розвиток здатності до самопізнання5 Хто «Я»Спонукати учасників групи на пізнання самих себе.6 Почуття власної гідностіРозвивати навички рефлексії, самопізнання, самопрезентації; формувати адекватну самооцінку, позитивне ставлення до себе та інших.7 Я – унікальність. Я – індивідуальність. Формувати усвідомлення власної неповторності, поваги до унікальності та самовираження інших людей8«Я» в очах інших людей. Спонукати учасників групи на пізнання самих себе. Надати можливість побачити себе з боку.9 Мої емоціїДопомогти учням усвідомити свій емоційний стан, формувати вміння оволодівати своїми емоціями. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 5

Структура занять за програмою:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема заняття. Мета заняттяІІІ блок (10-14 заняття). Підвищення самооцінки, здолання страхів, негативних рис характеру, планування майбутнього10 Образа. Зрозуміти причини і наслідки образи. Здолати образи11 Здолаємо тривожні думки. Познайомити учнів з методами подолання хвилювання, страхів12 Здолай свого Дракона. Допомогти учням знайти в собі потенціал у здоланні своїх головних негативних рис характеру.13 Все залежить від тебе. Навчитися контактувати із собою, усвідомити, чим людина керується в житті.14 Контракт з самим собою. Навчитись ставити мету в житті, планувати щасливе майбутнє. Завершити заняття. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 6

Заняття 2 Спілкуємось разом. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 7

Вправа “Нове, приємне” Учасники по черзі розповідають, що нового, приємного, доброго у них відбулось за минулий тиждень. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 8

Повторення правил групи (2 хвилини)Вправа «Очікування» (див. заняття 1)Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 9

Інформаційне повідомлення “Спілкування” Що таке спілкування?Спілкування – один із найважливіших процесів у житті. Спілкування – це задоволення природної потреби людини в контактах з іншими людьми. Спілкуючись, ми обмінюємося інформацією, знаннями, виявляємо свої почуття, відчуваємо почуття співрозмовника, можемо вплинути на настрій, поведінку та переконання один одного. Завдяки спілкуванню стає можливим взаєморозуміння, тобто, спілкуючись Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 10

Вправа “Невербальні етюди” Учасники об'єднуються по 2-4 особи в сесійні зали. Кожна група одержує картку з темою етюду, який вона через 5 хвилин має показати без слів іншим учасникам групи. (!теми на наступному слайді: пишуться в чат кожної групи)Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 11

Теми етюдів розмова з батьками; весела вечірка; знову невдача; “новенький” у класі. Запитання для обговорення: Чи важко було готувати етюди?Які засоби ви використовували для розкриття теми свого етюду?Як ви почувалися під час виконання вправи?Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 12

Вправа: “Хто Я?”з цього заняття і на протязі всього курсу ви будете декілька разів відповідати на запитання “Хто Я”. Візьміть свій щоденник і дайте відповідь на це запитання декілька разів. Будьте щирі, не обманюйте себе. Все, що вы напишете, залишеться у вас. Якщо є бажання, можете поговорити про це з іншими. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 13

Домашнє завдання до вправи “Лагідні імена” Інструкція. З цього заняття ви будете отримувати домашні завдання. Виконувати їх потрібно обов’язково, так як на наступних заняттях ми будемо над ними працювати. Протягом цього тижня вдома згадайте та напишіть, якими лагідними іменами вас називають ваші рідні, близькі люди, знайомі. Замисліться: хто і при яких обставинах робить це частіше? Коли від вас щось потрібно? Коли звертаються з проханням? Коли у співрозмовника просто гарний настрій? Які почуття у вас виникають у відповідь на таке лагідне звернення? Що хочеться сказати чи зробити у відповідь на приємні слова? Чи робите ви це? якщо ні, то чому? Далі згадайте та запишіть, кого і коли ви називаєте лагідно. Як ви самі при цьому почуваєтесь? А оточуючі, як вони реагують на лагідне звернення?Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 14

Вправа „Подарунок” (релаксація)Сядьте зручніше і зкрийте очі. Три рази глибоко вдихніть і видихніть... Ви повертаєтеся додому. Зима... Йдучи, ви милуєтеся засніженими деревами, прислухаєтесь, як рипить під ногами сніг. Та закінчується освтлена вулиця, ви повертаєте в неосвітлений провулок... І все здається вам таким знайоми і водночас незнайомим... Уважніше глянувши, ви помічаєте маленьку крамничку, якої ніколи не було на вашій вулиці. Підгодете ближче. Магазин відчинений, вас охоплює сумнів, бажання зайти... Заходьте. На вітринах у цьому маленькому, на перший погляд, магазині є все... Низький на зріст продаваць... Сивий... З довгою борідкою... Ніби герой якоїсь дитячої казки... Ви уважно та з з цікавістю розглядаєте вітрини... Незвичні предмети, які на них лежать... Продавець підгодить до вас і пропонує вам узяти річ, яка вам сподобалась, на пам'ять... Вийшовши з незвичайного магазину і оглянувшись, ви помічаєте, що ніякого магазину немає, все стало звичайним та знайомим. Гляньте, що саме ви тримаєте в руках, який подарунок ви взяли на згадку. Три рази глибоко вдихніть і видихніть... відкрийте очі. Ви заслужили подарунок який ви самі собі обрали. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 15

Обговорення: Чи хтось хоче розповісти, що саме було у нього в руках, який подарунок собі зробив?Вправа “Зворотній зв'язок” Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 16

Завершення заняття Етюд “Я – зможу” (Ритуал завершення заняття на всю програму курсу). Всі учні разом з тренером прикладають одну руку до екрану, і всі разом вимовляють слова: «Я – зможу». Далі, починаючи з тренера по черзі кожен доповнює фразу (я зможу…)В кінці – оплески. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

pptx
Додав(-ла)
Карих Руслана
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку