Заняття: Автоматизація та диференціація звуків [с], [з],

Про матеріал

Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [с], [з] на слух і у вимові. Вчити дітей запам'ятовувати вірш і виразно його читати диференціюючи звуки [с], [з].

Розвивати навички звуко – буквенного аналізу, вміння утворювати дієслова за допомогою префікса за.

Перегляд файлу

Заняття: Автоматизація та диференціація звуків [с], [з], вивчення вірша.

 

Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [с], [з] на слух і у вимові. Вчити дітей запам’ятовувати вірш і виразно його читати диференціюючи звуки [с], [з].

Розвивати навички звуко – буквенного аналізу, вміння утворювати дієслова за допомогою префікса за.

Розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, фонематичний слух, увагу, память, звязне мовлення, дрібну моторику.

 

Матеріал: дзеркальця, іграшки: слоник та зайчик, предметні малюнки (слова із звуками [с], [з]), будиночки: синього (звук [с] ), зеленого (звук [з] ) кольорів, мяч.

 

                                          Хід заняття

1. Загадка: Хто сховався у печері за м”які рожеві двері? А за ними ще одні, двері білі та міцні. Хто в печері жити звик? Ну звичайно наш... ( язик)                           

      Наш язик - трудівник, працювати в нас він звик,

       І тому ми на початку робимо із ним зарядку.

Арт.\впр. „ Посмішка”, „ Трубочка”, „ Парканчик”, „ Маятник”, „ Покарати неслухняний язик”.

 

2. Д\впр. „ Жабка та комарик”.

(Діти уявляоть себе жабками і комариками.)

Жибка скаче по доріжці, сумна – бо не снідала, побачила комарика – зраділа,

комарик втік від жабки, жабка засмутилась,а комарик полетів – заспівав свою пісеньку зззззззззззззз...  ( діти показують мімікою емоції)

Чому засмутилась жабка? Чому весело заспівав комарик?

 

3. Др.\м. „ Веселі пальчики ”.

( Вправи виконуються на поверхні стола)

 -   «Долоня - кулак»

 -   «Долоня – кулак - ребро долоні.»

 -    «Кільце - ланцюг». Руки піднімаємо вгору, великим і вказівним пальцями почергово утворюють кільце, ланцюг.

 

4. Вимова звуків [с], [з]

 Загадки

Це тварина темно – сіра, товстонога, товстошкіра.

Як локатори – два вуха, довгим носом спину чуха.

Гострі бивні наче роги... Утікайте всі з дороги!

Не примара це. не сон, а великий сірий... (слон)

Пара довгих вушок, 
сіренький кожушок, 
скорий побігайчик, 
як він зветься?... (Зайчик)
Виділення перших звуків у словах: слон, зайчик

Повторення артикуляції звуків [с], [з]. Нагадати дітям, що артикуляційний апарат під час вимови цих звуків набуває одинакового положення ( крім голосових зв”язок). Перевірити долонею вібрацію голосових звязок, закрити руками вуха і вимовляти звуки [с], [з] ([с] – вимовляється тихо, глухо, [з] - голосно, дзвінко).

 

5. Промовляння складів: са – за, со – зо, си – зи, су – зу, се – зе.

    Промовляння читомовок із звуками [с], [з]

Са-са-са — навколо краса

За-за-за — ось іде коза.

Зу-зу-зу — ми побачили козу.

Зи-зи-зи — довгі роги у кози.

Си-си-си — козі сіна принеси,

Зу-зу-зу — погодуй козу.

Су-су-су — сіно я уже несу

Зу-зу-зу — погодуємо козу

    Скоромовки, вірші із цими звуками.

 

6. Зміна одного звука змінює значення слова.

Промовте слова та порівняйте їх ви­мову і значення.

Ліс — ліз, зріз — зріс, каз­ка — каска, везти — вести, звіт — світ,  злива — слива, зуб – суп, слива – злива, коза – коса, роза – роса, Зоя – соя...

 

7. Вивчити вірш. ( на полиці сидять зайчик і слоник)

        Зайчик, слоник тут сидять, день і ніч вони не сплять.

        Їм не сняться сни казкові, бо ці звірі іграшкові.

  Запитання: Хто тут сидить? Чому слонику і зайчику не сняться сни? А хто бачить сни? Як ви думаєте,чому?

         Повторне читання вірша.

         Читання вірша дітьми.

 

8. Фізкультхвилинка

         Сі – сі – сі – ми старалися усі.

         Се – се – се – світить сонце нам ясне.

   Я навшпильки стану сонечко дістану,

   Я на нього подивлюся кругом себе повернуся.

   Я із сонцем подружуся, до землі йому вклонюся.

         Аз – аз – аз – нахилились вправо враз.

         Аз – аз – аз – нахилились вліво враз,

         Аз – аз – аз – повернулись вправо враз,

         Аз – аз – аз – повернулись вліво враз,

   Швидко в поїзд всі сідаймо, і тихесенько рушаймо,

         Чух – чух – чух – чух – чух  - с – с – с ...

    В коло дружно всі підемо, гру веселу заведемо.

 

9. Д\ гра. „ Що роблять?” – утворення дієслів за допомогою префікса за. (в колі з м’ячем)

Сипати – засипати, лити – залити, класти – закласти, писати – записити, читати – зачитати, малювати – замалювати і т. д...

 

10. Д\ гра. „ Засели будиночки!”

(у будиночки синього кольру «слова» в яких є звук [с], у будиночок зеленого кольору «слова» в яких є  звук [з] )

Слон, слива, оса, віслюк, сова, листок…

Заєць, замок, зефір, змія, зірка, коза, поїзд...

 

             Підсумок заняття.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Руденко Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
29 липня 2018
Переглядів
6519
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку